abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:56 #91
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_113566069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

... niet veel anders dan dat jij ook gewoon je mening blijft herhalen...

als je echter beweert dat 'assertiviteitstraining' geen zin heeft, moet ik je écht corrigeren..
dat is niet waar, zoiets helpt vrijwel _alle_ gepestte personen zeer.

Het filmpje is ook een perfect voorbeeld van iemand die zich zo 'onderdanig' opstelt en zichzelf terugtrekt dat de pester er juist steeds meer moed uit haalt nog harder te slaan... Terwijl die petser zélf eigenlijk ook een lafbekje is (dat merk je aan de aarzelende manier en hoe ze steeds nét iets verder gaat, om te 'testen', vermoedelijk is dat domme kind ook enkel iemand die 'zwakkeren' durft te pakken en zelfs dan op erg laffe wijze ).

het meisje dat slachtoffer is kun je niks kalijk nemen, maar toch, als ze de juiste training krijgt hoe met zulke situaties om te gaan, kan ze zélf ook veel beter voorkomend at zulke pstkoppen haar als 'makkelijk target' nemen..
Dat _is 'assrtiviteit'..

en nee; asertiviteit is niet dom terug gaan slaan, maar wel bepaalde handige trucs en tips om zélf sterker over te komen en minder over je heen te laten lopen
Voor alle duidelijkheid: ik had het over dit specifiek geval. Het gepeste meisje liet duidelijk merken dat de pestkoppen moesten ophouden. Ok, ze keek hen niet recht in de ogen, maar ik denk niet dat dat veel verschil zou maken ;)

Maar goed, zeg jij anders eens specifiek wat het slachtoffer in dit geval zou moeten gedaan hebben om de pesters op hun plaats te zetten.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:13:34 #92
33189 RM-rf
1/998001
pi_113566391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:00 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid: ik had het over dit specifiek geval. Het gepeste meisje liet duidelijk merken dat de pestkoppen moesten ophouden. Ok, ze keek hen niet recht in de ogen, maar ik denk niet dat dat veel verschil zou maken ;)

Maar goed, zeg jij anders eens specifiek wat het slachtoffer in dit geval zou moeten gedaan hebben om de pesters op hun plaats te zetten.
het maakt en wereld van verschil uit 'hoe' je iets zegt.... iemand die naar de bodem staart,z n kop naar beneden doet en zegt dat een ander moet ophouden met pesten, zal een ander reactie krijgen dan iemand die zn rug recht houd, zn adem controleert en de ander aankijkt, als hij dat zegt..

het spijt me erg, maar dat is de allereerste basis die mensen in een assertiviteitstraining leren, maar ook bv bij bepaalde crusssusen zelfverdeidging en vechtsporten is dat vaak de basis.

veel mensen moeten dat namelijk wel eerst leren, in meer of mindere mate, maar heel weinig mensen zijn van nature écht erg assertief, alhoewel ook daarin iedereen verschilend is.

Dat dit meisje dat niet doet vind ik verder heel begrijpelijk als ze dat ook nooit geleerd heeft en ik kan me heel goed voorstellen dat ze gewoon bang was, van dat trutje en vast ook van haar vriendjes die eromheen stonden en degene die dat filmde.
enkel, juist daarvoor is het zo belangrijk een cursus te volgen waarin je ook leert _hoe_ je die lichaamshouding kunt veranderen en soms bvia enkele schijnbaar doodsimpele tips opeens een heel andere 'uitstraling' krijgen en jezelf ook zelfverzekerder voelen.

als iemand dat gedrag niet natuurlijk heeft, kun je dat namelijk wel degelijk leren en jezelf weerbaarder maken .
Een boel mensen die stevig geleden hebben onder gepest te worden, kunnen dit ook beamen.. ikzelf ben daar maar eentje van.

Ikzelf geloof geen seconde dat pesterijen ophouden door publiciteit rondom zoiets... alle mensen roepen eventjes hoe erg het allemaal is en dat het niet mag gebeuren, maar binnen twee weken gaat iedereen weer door met zn leven en niemand die werkelijk 'verandert'.. zéker de pesters niet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113566928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:50 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Jij bent nieuw op fok? :')
ff gekeken hoor, van 2005 alweer.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_113566989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

:')
Kacey is wat...14 jaar? Over 3 maanden is iedereen dit al weer vergeten. Dus op lange termijn heeft ze niets te vrezen, ze moet gewoon nu keihard aangepakt worden. Alleen ik ben bang dat men toch weer enige vorm van medelijden met haar zal hebben :{w
Ja dingen blijven nooit eeuwig op het internet staan :')
pi_113567334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:33 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja dingen blijven nooit eeuwig op het internet staan :')
Iedereen is dit over pakweg 6 maanden weer vergeten.
pi_113568452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iedereen is dit over pakweg 6 maanden weer vergeten.
Een toekomstig werkgever checkt nooit iemand even na ?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:27:50 #97
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113568898
Misschien is het resultaat van deze actie buiten-proportioneel maar hopelijk heeft het in elk geval effect op andere pesters die er dan misschien voor kiezen dit soort dingen verder uit hun hoofd te halen. Voorbeeldfunctie.

Een plagerijtje op school hoort erbij. Maar dit is pure intimidatie en zowel geestelijk als lichamelijk geweld. Dan heb je het niet meer over een 'pubermeisje met hormonen'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_113569157
Iedere dag ziet minstens één fokker dat dit soort dingen gebeurd. Ik hoop van mezelf dat ik dan wat doe als ik in die situatie terecht kom, maar ik weet dat 99% denkt: ''dat doet iemand anders wel''. Dat is misschien nog wel de meest belangrijke les die hier uit voort moet komen dat niemand anders het doet.
Pesters veranderen echt niet na wat publieke verontwaardiging over 1 incident als ze zelf al jaren ongestraft wegkomen met hun gedrag.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 19:40:11 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113569282
sterker nog ik gok zomaar dat het slachtoffer die publieke verontwaardiging gewoon weer op haar bord krijgt straks als de storm is gaan liggen en reken maar dat dat niet op Youtube komt te staan!

Rm-rf heeft gelijk, dit meisje moet leren/geleerd worden voor zichzelf op te komen want ze komt de dames gewoon weer tegen straks en die gaan echt geen excuses aanbieden en zoniet dan komt ze de volgende groep viswijven tegen en begint het weer opnieuw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_113569347
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ook jij blijft maar je verhaaltje rond assertiviteitstraining herhalen. Dit geval heeft echter weinig met assertiviteit te maken met dunkt. Ze wist gewoon dat ze fysiek niet veel kon doen tegen een grotere groep.

Je mag nog het toonbeeld assertiviteit zijn, als jij omsingeld wordt door een groepje primaten zul je er niet veel aan hebben.
Assertiviteit kan wel degelijk helpen. Veel van deze primaten zijn namelijk echt laf, en zullen zelfs in een groep niet aanvallen, maar in plaats daarvan een ander slachtoffer zoeken. Zeker als er nog andere, zwakkere, personen voorhanden zijn.
Heb zelf (meisje, kleinste van de klas) op de middelbare school tegenover 3 jongens gestaan, waarvan er eentje een bezem in handen had, na schooltijd, niemand anders meer in de gangen... Heb bluf geroepen en 't lukte me ze niet te laten merken dat ik bang was (was ik best wel, want 3 jongens en 'n stok hadden me natuulijk flink in elkaar kunnen rammen) en ze dropen af! _O- _O- _O- Daarna nooit meer last van ze gehad, zij liepen letterlijk voor *mij* om zelfs als ze met z'n drieen waren (uit schaamte ipv uit angst neem ik aan, want ik heb nooit met fysiek geweld gedreigd, daar zou ik geen enkele kans mee hebben), en liep daarna soms met vriendinnen mee die nog wel door ze gepest werden.

Was trouwens wel mooi, deze jongens, en ook een paar meiden wiens gepest ik zo duidelijk negeerde dat ik ze ongeveer omver liep omdat ik ze 'niet zag staan' (bleven 't nog een paar dagen proberen, toen was 't ook over) en ik ben ervan overtuigd dat ik veel meer zelfvertrouwen heb omdat ik eerst gepest werd en dat heb overwonnen, dan als ik dat niet had meegemaakt. Maar daarmee keur ik pesten niet goed; er zijn er zoveel die het niet lukt om er zo mee om te leren gaan, en juist hun hele leven minder zelfverzekerd zijn... Zelfs toen m'n vriendinnen het resultaat van mij zagen, lukte het de meesten nog niet om de pesters in de ogen te zien ipv voor ze weg te lopen enzo.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:59:25 #101
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_113569935
Lol ik weet nu gelijk waar dat gemene wijf woont :')
pi_113570088
quote:
Anderen vinden dat de sociale media niet mogen dienen als schandpaal voor de dader, wier naam al snel bekend werd.
Ik vind juist van wel. Als je zoveel "mans" bent om zo'n meisje te pesten én te filmen, dan kun je vast ook prima overweg met de consequenties van je daden.

Dat ze er nog maar jaren, jaren last van mogen hebben.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 20:08:07 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113570226
ja en dat die mensen die haar lopen te pesten daar dan maar weer jaren en jaren last van mogen hebben!

niet dat ik medelijden met dat domme wijf heb maar pesten = pesten wmb
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:27:20 #104
376361 bojan
Het is friet
pi_113571060
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:59 schreef vincerusso het volgende:
Lol ik weet nu gelijk waar dat gemene wijf woont :')
Waar? Ik ben van België
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 20:29:17 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113571145
zoek dat buiten fok! ff uit aub
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:16:54 #106
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_113572847
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:42 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Assertiviteit kan wel degelijk helpen. Veel van deze primaten zijn namelijk echt laf, en zullen zelfs in een groep niet aanvallen, maar in plaats daarvan een ander slachtoffer zoeken. Zeker als er nog andere, zwakkere, personen voorhanden zijn.
Heb zelf (meisje, kleinste van de klas) op de middelbare school tegenover 3 jongens gestaan, waarvan er eentje een bezem in handen had, na schooltijd, niemand anders meer in de gangen... Heb bluf geroepen en 't lukte me ze niet te laten merken dat ik bang was (was ik best wel, want 3 jongens en 'n stok hadden me natuulijk flink in elkaar kunnen rammen) en ze dropen af! _O- _O- _O- Daarna nooit meer last van ze gehad, zij liepen letterlijk voor *mij* om zelfs als ze met z'n drieen waren (uit schaamte ipv uit angst neem ik aan, want ik heb nooit met fysiek geweld gedreigd, daar zou ik geen enkele kans mee hebben), en liep daarna soms met vriendinnen mee die nog wel door ze gepest werden.

Was trouwens wel mooi, deze jongens, en ook een paar meiden wiens gepest ik zo duidelijk negeerde dat ik ze ongeveer omver liep omdat ik ze 'niet zag staan' (bleven 't nog een paar dagen proberen, toen was 't ook over) en ik ben ervan overtuigd dat ik veel meer zelfvertrouwen heb omdat ik eerst gepest werd en dat heb overwonnen, dan als ik dat niet had meegemaakt. Maar daarmee keur ik pesten niet goed; er zijn er zoveel die het niet lukt om er zo mee om te leren gaan, en juist hun hele leven minder zelfverzekerd zijn... Zelfs toen m'n vriendinnen het resultaat van mij zagen, lukte het de meesten nog niet om de pesters in de ogen te zien ipv voor ze weg te lopen enzo.
Oh, wat ben jij een sterke meid zeg :')

Ben blij voor je dat je geluk had met die drie jochies, maar ik wil nog wel eens zien of hetzelfde lot voor je weggelegd zou zijn bij de klassedames uit het filmpje. Die leken me eigenlijk vrij vastberaden om schade aan te richten, wat de houding van het slachtoffer ook was. Meer kun je uit dat filmpje ook echt niet afleiden.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_113572985
Wat de fuck is hier zo erg aan? Ik heb wel ergere dingen gezien hoor... Of ik heb iets gemist uit het filmpje..
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 21:22:57 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113573080
ja ik heb ook wel ergere dingen gezien :')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:30:39 #109
376361 bojan
Het is friet
pi_113573364
Het kan natuurlijk nog erger, nu bleef het bij een pak rammel... Maar toch goed dat dit de nodige media aandacht krijgt. De pesters (zeker dat meisje dat slaat) zullen het niet meer doen en andere pestkoppen over het hele land zullen er misschien eens beter nadenken over hun gedrag.

Maar pesten zal altijd blijven bestaan, hoe dan ook
pi_113573831
Wat een gejank om een pesterij :') . En dan die heksenjacht. Dat is toch ook te triest voor woorden. Iedereen die daar aan meedoet, mogen ze van mij ook opjagen. Je bent echt geen haar beter als je daar aan meedoet.

Ik vond dit wel een mooie uitspraak.

quote:
proficiat jason- nu ben je ook een pester? Hoe idioot kun je zijn om overal te gaan schrijven ---STOP HET PESTEN--- als je zelf meedoet.
Mensen, kijk eerst eens lekker in de spiegel...

[ Bericht 16% gewijzigd door Devv op 29-06-2012 21:48:00 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:46:14 #111
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113573957
Als ik er bij was had ik echt wel iets gedaan. ;(.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:48:27 #112
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113574054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:14 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Valt me een beetje tegen Dimens, als iedereen zo zou denken zal het nooit minder worden of jongeren aan het denken zetten.
Sinds de mensheid bestaat, bestaat pesten.
pi_113574073
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:48 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Sinds de mensheid bestaat, bestaat pesten.
Dat is waar, we kunnen het daarentegen wel proberen te verminderen.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:14:32 #114
376361 bojan
Het is friet
pi_113575122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:49 schreef Zenato het volgende:

[..]

Dat is waar, we kunnen het daarentegen wel proberen te verminderen.
Dit.

En om op te komen voor de gepeste. Ik kan me voorstellen dat de meeste niets durven doen tegen een groep negers van twee meter, maar als daar een man (of gewoon zelfs een vrouw) voorbij loopt die dat ziet dat dat meisje geslagen wordt, moet hij zich daar echt wel mee bemoeien.
pi_113575327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:14 schreef bojan het volgende:

[..]

Dit.

En om op te komen voor de gepeste. Ik kan me voorstellen dat de meeste niets durven doen tegen een groep negers van twee meter, maar als daar een man (of gewoon zelfs een vrouw) voorbij loopt die dat ziet dat dat meisje geslagen wordt, moet hij zich daar echt wel mee bemoeien.
Er gebeurd nauwelijks iets in dat filmpje :') . Ik zou ook gewoon doorlopen.
pi_113575811
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-06-2012 22:37:40 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:32:34 #117
376361 bojan
Het is friet
pi_113575965
Vind het wel vrij ver gaan eigenlijk als ik dat zie. Adres enal. :')
pi_113576042
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:32 schreef bojan het volgende:
Privacy bestaat allang niet meer sinds het internet is uitgevonden.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113576255
quote:
Ze mag blij zijn dat haar achternaam er niet bij staat.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 22:37:52 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113576258
quote:
fok! vind dat ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')