abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2012 @ 15:22:45 #51
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_113559878
Ja hallo waar is het filmpje dan :(
:')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:28:00 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_113560114
asje :)

fiilmpje
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_113560270
Dit gebeurt op elke middelbare school. Welkom in de echte wereld.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_113560281
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 04:13 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Waarom?
Je mag toch verwachten dat die griet voor zichzelf opkomt.
Het zijn leeftijdsgenoten dus zo zielig is ze niet.
Pesten en gepest worden is allebei een gebrek aan je opvoeding.

Kennelijk hebben je ouders je niet meegegeven om voor je zelf op te komen waardoor je gepest wordt.
Iemand anders pesten op deze manier is een gebrek aan respect voor je omgeving = ook gekrekkige opvoeding.
en die andere is het er nog meer eens ook :X

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 04:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Eens.
pi_113560548
Dat gepeste meisje moet gewoon aangifte bij de politie doen van mishandeling, dat heeft niks meer met pesten te maken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_113560676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:21 schreef TLC het volgende:
http://badoo.com/nl-be/0178466642/

wil kennismaken met een man :') :') :') :') :') :')

Die Kacey staat nu wereldwijd op het internet en daar komt ze ook nooit meer vanaf, veel succes met later solliciteren meid :*
Hebben we goed voor elkaar. Iets wat ze in haar jeugd gedaan heeft, gaat nog haar hele leven achterna. Bravo.
pi_113560783
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hebben we goed voor elkaar. Iets wat ze in haar jeugd gedaan heeft, gaat nog haar hele leven achterna. Bravo.
Tja, hopenlijk een afschrikwekkend voorbeeld voor andere kinderen die zoiets van plan zijn
dan heeft dit nog enig nut.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:44:23 #58
33189 RM-rf
1/998001
pi_113560879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:07 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Op het Belgische journaal zeiden ze dat het meisje aan autismespectrumstoornis lijdt. Meest kenmerkende eigenschap daar van is de sociale stoornis. Jouw post gaat dus niet op voor dit specifieke meisje.

[..]

'autismespectrum-stoornissen' worden steeds breder gediagnosticeerd en steeds vaker bij mensen die wél eena ctief sociaal leven en een hoge mate van zelfstandigheid hebben,
ook dan, sterker nog juist dàn kan een assertiviteitstraining die mensen helpen béter in sociale omgevingen zichzelf staande te houden....

Sterker nog, veel autisme-stichtingen en -organisaties bieden zulke cursussen juist aan omdat specifiek autisten er veel aan hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:45:10 #59
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113560909
quote:

[..]

Er zijn pestslachtoffers die de gevolgen ook hun hele leven meedragen. Bravo.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113560941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Er zijn pestslachtoffers die de gevolgen ook hun hele leven meedragen. Bravo.
Nu heb je beide partijen ermee.
pi_113560979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'autismespectrum-stoornissen' worden steeds breder gediagnosticeerd en steeds vaker bij mensen die wél eena ctief sociaal leven en een hoge mate van zelfstandigheid hebben,
ook dan, sterker nog juist dàn kan een assertiviteitstraining die mensen helpen béter in sociale omgevingen zichzelf staande te houden....

Sterker nog, veel autisme-stichtingen en -organisaties bieden zulke cursussen juist aan omdat specifiek autisten er veel aan hebben
Of dat kind nou autistisch is of niet het blijft een :r actie.

Er plegen heel wat kinderen zelfmoord om dit soort stoere pesterijtjes.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:51:55 #62
3542 Gia
User under construction
pi_113561233
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zondermeer, maar het verklaart wel waarom ze niets terug deed.

Daarbij vind ik het des te triester als de pester dit wist. Bewust een autistisch kind gaan pesten, omdat die niet in staat is iets terug te doen!

Maar goed, pesten is altijd fout. En ik heb geen medelijden met deze pester vanwege de consequenties die ze nu moet dragen.
pi_113561389
quote:

[..]

Hadden ze dat maar van tevoren moeten bedenken alvorens een filmpje op internet te zetten, ik kan er geen medelijden mee hebben. Het blijft toch tuig van de richel, zo'n meisje zie ik later echt geen advocate of zo worden.
pi_113561444
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zondermeer, maar het verklaart wel waarom ze niets terug deed.

Daarbij vind ik het des te triester als de pester dit wist. Bewust een autistisch kind gaan pesten, omdat die niet in staat is iets terug te doen!

Maar goed, pesten is altijd fout. En ik heb geen medelijden met deze pester vanwege de consequenties die ze nu moet dragen.
Ik kan ook niet echt medelijden voelen met de pester :@ ik heb meer iets van
''eigen schuld, dikke bult'' :')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:58:23 #65
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_113561597
quote:

[..]

Ach dat zal ook allemaal wel meevallen. Over een jaar is iedereen dit vergeten.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:04:43 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113561882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:45 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nu heb je beide partijen ermee.
Slachtoffer en dader. Normaal is het alleen het slachtoffer dat er last van heeft, dus dat lijkt me een goede ontwikkeling.

Daarnaast, waarom zou de dader niet verantwoordelijk gehouden mogen worden voor dit soort asociaal gedrag?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:05:33 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113561929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:54 schreef TLC het volgende:

[..]

Hadden ze dat maar van tevoren moeten bedenken alvorens een filmpje op internet te zetten, ik kan er geen medelijden mee hebben. Het blijft toch tuig van de richel, zo'n meisje zie ik later echt geen advocate of zo worden.
Want advococaten zijn geen tuig van de richel? Wordt eens wakker aub.
pi_113562034
ik kan het niet kijken want mobiel, kan iemand een goede samenvatting geven?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:16:05 #69
33189 RM-rf
1/998001
pi_113562396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Er plegen heel wat kinderen zelfmoord om dit soort stoere pesterijtjes.
natuurlijk is die pesterij een klote-actie.
en natuurlijk dat meisje zal er enorm zwaar nadeel van ondervinden...

Dat kun je wel 100x herhalen en dat blijft de hele tijd een waarheid als een koe.
mijn punt is echter dat ze weinig geholpen is bij alle publieke uitspraken hoe 'erg' mensen het wel niet vinden....

Dat meisje is vooral geholpen als ze leert zich beter teweer te stellen.
haar instinct om zich inzichzelf terug te trekken, haar blik naar beneden te richten en niks terug te durven doen maakt haar vooral nóg kwetsbaarder, en de 'pesters' zoals dat trutje dat steeds harder gaat slan zullen dat ook uitnutten want 'zij doet toch niks terug' ... Ook als dat mogelijk door haar aanleg tot een autisme-spectrum-stoornis komt.

De oplossing is juist dat ook zij zal moeten 'leren' om te gaan met dit ergerlijke gedrag van anderen..
enkel 'hopen' dat alles beter wordt en jezelf ergeren over alles wat mis is, is een leuk tijdverdrijf maar weinig nuttig.

Belangrijk hierbij is vooral ook de vraag wat je er zélf aan kunt doen; en dat meisje kàn ook leren zich beter te verweren en zal daarvan vermoedelijk ook de rest van haar leven veel voordeel hebben, doordat ze dan ook sterker in haar schoenen komt te staan.

'pesten' komt namelijk niet enkel bij kinderen voor, maar in alle sociale situaties waar groepen mensen samenkomen (ook bv op het Arbeid/Kantoor, bij Sportverenigingen of onderling in 'vriendengroepen') en ook vaak onderling persoonlijke conflicten uitvechten of zichzelf binnen die groep een beter machtspositie willen verwerven en altijd zijn daarvan vooral diegenen het slachtoffer die en ietwat 'zwakkere' positie innemen en zelf niet al te assertivief zich durven of kunnen opstellen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113562575
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Want advococaten zijn geen tuig van de richel? Wordt eens wakker aub.
advococaat ? was dat ?
pi_113562600
quote:

[..]

First think, then act.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:27:56 #72
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_113562841
Reacties tegen de pester zijn idd niet bepaald mals. Beetje een strijd der tokkies die uitgebroken is in België. De pot verwijt de ketel.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_113563094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:27 schreef Bonzai. het volgende:
Reacties tegen de pester zijn idd niet bepaald mals. Beetje een strijd der tokkies die uitgebroken is in België. De pot verwijt de ketel.
oh jeetje
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:37:55 #74
222384 Bonzai.
pi_113563248
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

De ouders van de pesters kunnen er niets aan doen. De schuld aan hen geven, slaat nergens op.
Hoe weet jij dat precies? Je kind Kacey noemen is iig geen al te beste openingszet. :')
waarin de stenen rusten,
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:45:30 #75
222384 Bonzai.
pi_113563554
Ook hartverwarmend om te horen hoe al de internethelden hier zouden "ingegrepen" hebben. :')
waarin de stenen rusten,
pi_113564061
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 29 juni 2012 16:16 schreef
haar instinct om zich inzichzelf terug te trekken, haar blik naar beneden te richten en niks terug te durven doen maakt haar vooral nóg kwetsbaarder, en de 'pesters' zoals dat trutje dat steeds harder gaat slan zullen dat ook uitnutten want 'zij doet toch niks terug' ... Ook als dat mogelijk door haar aanleg tot een autisme-spectrum-stoornis komt.

De oplossing is juist dat ook zij zal moeten 'leren' om te gaan met dit ergerlijke gedrag van anderen..
enkel 'hopen' dat alles beter wordt en jezelf ergeren over alles wat mis is, is een leuk tijdverdrijf maar weinig nuttig.
Dat zijn juist vaak de aardigste mensen die geen vlieg kwaad doen. Dat gedrag zou toch leidend moeten zijn in de maatschappij. Het meisje haar passieve gedrag zou eerder als voorbeeld moeten dienen van hoe je je hoort te gedragen. Zij zou niet geen tijd kwijt moeten zijn met het leren omgaan van problematische mensen die anderen treiteren. Ze zou gewoon een taser oid moeten krijgen en leren in welke situaties zij deze mag gebruiken tegen haar primitievere medemens.
pi_113564146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:45 schreef Bonzai. het volgende:
Ook hartverwarmend om te horen hoe al de internethelden hier zouden "ingegrepen" hebben. :')
Bang zijn voor pubermeisjes :')
pi_113564240
Bah, wat ben je toch ook zielig als je het leuk of spannend vindt om andere mensen te kleineren of pijn te doen. Eigenlijk zou er een speciaal programma voor pesters moeten komen waarin ze ervaren/zien wat ze anderen nou eigenlijk aandoen.
pi_113564349
Het volledige filmpje is hier trouwens nog wel te link. Misselijkmakend filmpje, ook ik had zeker ingegrepen als ik dit zag. Ook zo mooi hoe dat achterlijke snolletje een 'vechtpositie' inneemt en met gebalde vuistjes van de ene been op de andere hupt alvorens een tikje uit te delen :')

En wat betreft de internethype en haar zelfmoordwens; reap what you sow

http://vimeo.com/m/44921442
pi_113564470
Stuur dat meiske dan toch naar een cursus zelf verdediging.
Ура для россии
pi_113564732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Het volledige filmpje is hier trouwens nog wel te link. Misselijkmakend filmpje, ook ik had zeker ingegrepen als ik dit zag. Ook zo mooi hoe dat achterlijke snolletje een 'vechtpositie' inneemt en met gebalde vuistjes van de ene been op de andere hupt alvorens een tikje uit te delen :')

En wat betreft de internethype en haar zelfmoordwens; reap what you sow

http://vimeo.com/m/44921442
Wie heeft een zelfmoordwens ?
pi_113565094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:45 schreef Bonzai. het volgende:
Heb je die Kacey gezien? Dat is een gewoon een mager scharminkel dat met gemiddelde tik van een gozer zo knock out ligt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:28:35 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_113565166
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:03 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Bah, wat ben je toch ook zielig als je het leuk of spannend vindt om andere mensen te kleineren of pijn te doen. Eigenlijk zou er een speciaal programma voor pesters moeten komen waarin ze ervaren/zien wat ze anderen nou eigenlijk aandoen.
Deze publieke verontwaardiging helpt wellicht al een beetje mee. Kennelijk is het filmpje door hen geplaatst met het idee dat iedereen het net zo stoer en cool zal vinden als zij zelf en dat valt dus even vies tegen. Met terugwerkende kracht heeft het gepeste meisje nu eigenlijk wel degelijk teruggeslagen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:29:31 #84
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113565192
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Heb je die Kacey gezien? Dat is een gewoon een mager scharminkel dat met gemiddelde tik van een gozer zo knock out ligt.
En dan gaat ze naar de politie en heb jij het gedaan. Kracht gaat zeker niet alleen om fysieke kracht.
pi_113565515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:21 schreef TLC het volgende:
Die Kacey staat nu wereldwijd op het internet en daar komt ze ook nooit meer vanaf, veel succes met later solliciteren meid :*
Kacey is wat...14 jaar? Over 3 maanden is iedereen dit al weer vergeten. Dus op lange termijn heeft ze niets te vrezen, ze moet gewoon nu keihard aangepakt worden. Alleen ik ben bang dat men toch weer enige vorm van medelijden met haar zal hebben :{w
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:46:00 #86
222384 Bonzai.
pi_113565663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

natuurlijk is die pesterij een klote-actie.
en natuurlijk dat meisje zal er enorm zwaar nadeel van ondervinden...

Dat kun je wel 100x herhalen en dat blijft de hele tijd een waarheid als een koe.
mijn punt is echter dat ze weinig geholpen is bij alle publieke uitspraken hoe 'erg' mensen het wel niet vinden....

Belangrijk hierbij is vooral ook de vraag wat je er zélf aan kunt doen; en dat meisje kàn ook leren zich beter te verweren en zal daarvan vermoedelijk ook de rest van haar leven veel voordeel hebben, doordat ze dan ook sterker in haar schoenen komt te staan.

'pesten' komt namelijk niet enkel bij kinderen voor, maar in alle sociale situaties waar groepen mensen samenkomen (ook bv op het Arbeid/Kantoor, bij Sportverenigingen of onderling in 'vriendengroepen') en ook vaak onderling persoonlijke conflicten uitvechten of zichzelf binnen die groep een beter machtspositie willen verwerven en altijd zijn daarvan vooral diegenen het slachtoffer die en ietwat 'zwakkere' positie innemen en zelf niet al te assertivief zich durven of kunnen opstellen.
Ook jij blijft maar je verhaaltje rond assertiviteitstraining herhalen. Dit geval heeft echter weinig met assertiviteit te maken met dunkt. Ze wist gewoon dat ze fysiek niet veel kon doen tegen een grotere groep.

Je mag nog het toonbeeld assertiviteit zijn, als jij omsingeld wordt door een groepje primaten zul je er niet veel aan hebben.
waarin de stenen rusten,
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:47:47 #87
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_113565705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kacey is wat...14 jaar? Over 3 maanden is iedereen dit al weer vergeten. Dus op lange termijn heeft ze niets te vrezen, ze moet gewoon nu keihard aangepakt worden. Alleen ik ben bang dat men toch weer enige vorm van medelijden met haar zal hebben :{w
Het ligt een beetje anders. Werkgevers hebben namelijk de neiging om toekomstige bloed via internet te controleren, dus als hij dan haar volle naam in Google typt en dat filmpje te zien krijgt, grote kans dat meneer het net zo walgelijk vindt als de rest. Een meisje van 14/15 weet dondersgoed wat ze aan het doen is, en dit is niet zomaar een pesterij, dit is gewoon mishandeling op klaarlichte dag.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:50:16 #88
222384 Bonzai.
pi_113565758
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:00 schreef TLC het volgende:

[..]

Bang zijn voor pubermeisjes :')
Jij bent nieuw op fok? :')
waarin de stenen rusten,
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:52:09 #89
33189 RM-rf
1/998001
pi_113565808
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ook jij blijft maar je verhaaltje rond assertiviteitstraining herhalen. Dit geval heeft echter weinig met assertiviteit te maken met dunkt. Ze wist gewoon dat ze fysiek niet veel kon doen tegen een grotere groep.
... niet veel anders dan dat jij ook gewoon je mening blijft herhalen...

als je echter beweert dat 'assertiviteitstraining' geen zin heeft, moet ik je écht corrigeren..
dat is niet waar, zoiets helpt vrijwel _alle_ gepestte personen zeer.

Het filmpje is ook een perfect voorbeeld van iemand die zich zo 'onderdanig' opstelt en zichzelf terugtrekt dat de pester er juist steeds meer moed uit haalt nog harder te slaan... Terwijl die petser zélf eigenlijk ook een lafbekje is (dat merk je aan de aarzelende manier en hoe ze steeds nét iets verder gaat, om te 'testen', vermoedelijk is dat domme kind ook enkel iemand die 'zwakkeren' durft te pakken en zelfs dan op erg laffe wijze ).

het meisje dat slachtoffer is kun je niks kalijk nemen, maar toch, als ze de juiste training krijgt hoe met zulke situaties om te gaan, kan ze zélf ook veel beter voorkomend at zulke pstkoppen haar als 'makkelijk target' nemen..
Dat _is 'assrtiviteit'..

En nee; assertiviteit is niet dom terug gaan slaan, maar wel bepaalde handige trucs en tips om zélf sterker over te komen en minder over je heen te laten lopen.
Ook cursussen zelfverdediging of bv een vechtsport volgen kunnen mensen daarmee erg helpen; jezelf weerbaarder opstellen maakt verdomd véél uit; zeker bij pesterijen.

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 29-06-2012 17:57:48 ]
pi_113565815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Deze publieke verontwaardiging helpt wellicht al een beetje mee. Kennelijk is het filmpje door hen geplaatst met het idee dat iedereen het net zo stoer en cool zal vinden als zij zelf en dat valt dus even vies tegen. Met terugwerkende kracht heeft het gepeste meisje nu eigenlijk wel degelijk teruggeslagen.
Klopt, op deze manier wordt de pester aan de schandpaal genageld. Misschien ethisch niet helemaal juist, maar het mist zijn uitwerking zeker niet.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:56 #91
222384 Bonzai.
pi_113566069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

... niet veel anders dan dat jij ook gewoon je mening blijft herhalen...

als je echter beweert dat 'assertiviteitstraining' geen zin heeft, moet ik je écht corrigeren..
dat is niet waar, zoiets helpt vrijwel _alle_ gepestte personen zeer.

Het filmpje is ook een perfect voorbeeld van iemand die zich zo 'onderdanig' opstelt en zichzelf terugtrekt dat de pester er juist steeds meer moed uit haalt nog harder te slaan... Terwijl die petser zélf eigenlijk ook een lafbekje is (dat merk je aan de aarzelende manier en hoe ze steeds nét iets verder gaat, om te 'testen', vermoedelijk is dat domme kind ook enkel iemand die 'zwakkeren' durft te pakken en zelfs dan op erg laffe wijze ).

het meisje dat slachtoffer is kun je niks kalijk nemen, maar toch, als ze de juiste training krijgt hoe met zulke situaties om te gaan, kan ze zélf ook veel beter voorkomend at zulke pstkoppen haar als 'makkelijk target' nemen..
Dat _is 'assrtiviteit'..

en nee; asertiviteit is niet dom terug gaan slaan, maar wel bepaalde handige trucs en tips om zélf sterker over te komen en minder over je heen te laten lopen
Voor alle duidelijkheid: ik had het over dit specifiek geval. Het gepeste meisje liet duidelijk merken dat de pestkoppen moesten ophouden. Ok, ze keek hen niet recht in de ogen, maar ik denk niet dat dat veel verschil zou maken ;)

Maar goed, zeg jij anders eens specifiek wat het slachtoffer in dit geval zou moeten gedaan hebben om de pesters op hun plaats te zetten.
waarin de stenen rusten,
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:13:34 #92
33189 RM-rf
1/998001
pi_113566391
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:00 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid: ik had het over dit specifiek geval. Het gepeste meisje liet duidelijk merken dat de pestkoppen moesten ophouden. Ok, ze keek hen niet recht in de ogen, maar ik denk niet dat dat veel verschil zou maken ;)

Maar goed, zeg jij anders eens specifiek wat het slachtoffer in dit geval zou moeten gedaan hebben om de pesters op hun plaats te zetten.
het maakt en wereld van verschil uit 'hoe' je iets zegt.... iemand die naar de bodem staart,z n kop naar beneden doet en zegt dat een ander moet ophouden met pesten, zal een ander reactie krijgen dan iemand die zn rug recht houd, zn adem controleert en de ander aankijkt, als hij dat zegt..

het spijt me erg, maar dat is de allereerste basis die mensen in een assertiviteitstraining leren, maar ook bv bij bepaalde crusssusen zelfverdeidging en vechtsporten is dat vaak de basis.

veel mensen moeten dat namelijk wel eerst leren, in meer of mindere mate, maar heel weinig mensen zijn van nature écht erg assertief, alhoewel ook daarin iedereen verschilend is.

Dat dit meisje dat niet doet vind ik verder heel begrijpelijk als ze dat ook nooit geleerd heeft en ik kan me heel goed voorstellen dat ze gewoon bang was, van dat trutje en vast ook van haar vriendjes die eromheen stonden en degene die dat filmde.
enkel, juist daarvoor is het zo belangrijk een cursus te volgen waarin je ook leert _hoe_ je die lichaamshouding kunt veranderen en soms bvia enkele schijnbaar doodsimpele tips opeens een heel andere 'uitstraling' krijgen en jezelf ook zelfverzekerder voelen.

als iemand dat gedrag niet natuurlijk heeft, kun je dat namelijk wel degelijk leren en jezelf weerbaarder maken .
Een boel mensen die stevig geleden hebben onder gepest te worden, kunnen dit ook beamen.. ikzelf ben daar maar eentje van.

Ikzelf geloof geen seconde dat pesterijen ophouden door publiciteit rondom zoiets... alle mensen roepen eventjes hoe erg het allemaal is en dat het niet mag gebeuren, maar binnen twee weken gaat iedereen weer door met zn leven en niemand die werkelijk 'verandert'.. zéker de pesters niet.
pi_113566928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:50 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Jij bent nieuw op fok? :')
ff gekeken hoor, van 2005 alweer.
pi_113566989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja dingen blijven nooit eeuwig op het internet staan :')
pi_113567334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:33 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja dingen blijven nooit eeuwig op het internet staan :')
Iedereen is dit over pakweg 6 maanden weer vergeten.
pi_113568452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iedereen is dit over pakweg 6 maanden weer vergeten.
Een toekomstig werkgever checkt nooit iemand even na ?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:27:50 #97
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113568898
Misschien is het resultaat van deze actie buiten-proportioneel maar hopelijk heeft het in elk geval effect op andere pesters die er dan misschien voor kiezen dit soort dingen verder uit hun hoofd te halen. Voorbeeldfunctie.

Een plagerijtje op school hoort erbij. Maar dit is pure intimidatie en zowel geestelijk als lichamelijk geweld. Dan heb je het niet meer over een 'pubermeisje met hormonen'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_113569157
Iedere dag ziet minstens één fokker dat dit soort dingen gebeurd. Ik hoop van mezelf dat ik dan wat doe als ik in die situatie terecht kom, maar ik weet dat 99% denkt: ''dat doet iemand anders wel''. Dat is misschien nog wel de meest belangrijke les die hier uit voort moet komen dat niemand anders het doet.
Pesters veranderen echt niet na wat publieke verontwaardiging over 1 incident als ze zelf al jaren ongestraft wegkomen met hun gedrag.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 19:40:11 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113569282
sterker nog ik gok zomaar dat het slachtoffer die publieke verontwaardiging gewoon weer op haar bord krijgt straks als de storm is gaan liggen en reken maar dat dat niet op Youtube komt te staan!

Rm-rf heeft gelijk, dit meisje moet leren/geleerd worden voor zichzelf op te komen want ze komt de dames gewoon weer tegen straks en die gaan echt geen excuses aanbieden en zoniet dan komt ze de volgende groep viswijven tegen en begint het weer opnieuw
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_113569347
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:46 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Je mag nog het toonbeeld assertiviteit zijn, als jij omsingeld wordt door een groepje primaten zul je er niet veel aan hebben.
Assertiviteit kan wel degelijk helpen. Veel van deze primaten zijn namelijk echt laf, en zullen zelfs in een groep niet aanvallen, maar in plaats daarvan een ander slachtoffer zoeken. Zeker als er nog andere, zwakkere, personen voorhanden zijn.
Heb zelf (meisje, kleinste van de klas) op de middelbare school tegenover 3 jongens gestaan, waarvan er eentje een bezem in handen had, na schooltijd, niemand anders meer in de gangen... Heb bluf geroepen en 't lukte me ze niet te laten merken dat ik bang was (was ik best wel, want 3 jongens en 'n stok hadden me natuulijk flink in elkaar kunnen rammen) en ze dropen af! _O- _O- _O- Daarna nooit meer last van ze gehad, zij liepen letterlijk voor *mij* om zelfs als ze met z'n drieen waren (uit schaamte ipv uit angst neem ik aan, want ik heb nooit met fysiek geweld gedreigd, daar zou ik geen enkele kans mee hebben), en liep daarna soms met vriendinnen mee die nog wel door ze gepest werden.

Was trouwens wel mooi, deze jongens, en ook een paar meiden wiens gepest ik zo duidelijk negeerde dat ik ze ongeveer omver liep omdat ik ze 'niet zag staan' (bleven 't nog een paar dagen proberen, toen was 't ook over) en ik ben ervan overtuigd dat ik veel meer zelfvertrouwen heb omdat ik eerst gepest werd en dat heb overwonnen, dan als ik dat niet had meegemaakt. Maar daarmee keur ik pesten niet goed; er zijn er zoveel die het niet lukt om er zo mee om te leren gaan, en juist hun hele leven minder zelfverzekerd zijn... Zelfs toen m'n vriendinnen het resultaat van mij zagen, lukte het de meesten nog niet om de pesters in de ogen te zien ipv voor ze weg te lopen enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')