Wauw, ik heb nog nooit door mijn eigen oogleden kunnen kijken tijdens het slapen... hoe doe je dat? ben erg benieuwd!!!! ik herinner me niet eens heo ik wakker wordt... dat ik me ogen open doe... ik merk helemaal niks totdat ik me kussen weer voel en me lichaamquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zie antwoord van mij in jouw andere topic
Lucide dromen zijn altijd erg leuk maar eigenlijk slechts een opstapje naar daadwerkelijke uittreding en vervolgens astrale projectie. Dát is eng maar ook erg interessant. Vooral als je slaapt, je de kamer ziet dwars door je oogleden heen en je jezelf steeds lichter voelt worden en omhoog zweeft en allerlei dingen in de kamer ziet die er normaal echt niet zijn zoals origami slangen (! ) kattenhoofden en wezens die je proberen te pakken.
Wie wel eens een 3D film gezien heefto ziet het er ongeveer uit. Het is er maar je weet dat het er niet is en een klein beetje doorzichtig.
Erg interessant en ik heb met zowel lucide dromen als astrale projectie ervaring, soms eng , soms leuk maar altijd interessant. Vooral voor de kijk op leven en dood is het een openbaring als je het overkomt.
Probeer je lichaam compleet te ontspannen tot aan slaapverlamming aan toe, ook je hersens in slaapmode krijgen máár wel bewust proberen te blijven van je aanwezigheid. Klinkt simpel , is het niet. Je kan een audio opname met theta waves (de hersengolf frequentie die je hersens hebben bij diepe meditatie of slaap) opzetten als je gaat slapen. Hiermee stimuleer je je hersens sneller diezelfde frequentie over te nemen en dus feitenlijk in slaap bent maar heb je meer kans dat je bewustzijn nog niet in slaapmode overgaat.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:32 schreef Fokjee het volgende:
[..]
Wauw, ik heb nog nooit door mijn eigen oogleden kunnen kijken tijdens het slapen... hoe doe je dat? ben erg benieuwd!!!! ik herinner me niet eens heo ik wakker wordt... dat ik me ogen open doe... ik merk helemaal niks totdat ik me kussen weer voel en me lichaam
Nog een ander boek dat wordt besproken in het bovenstaande boek en dat zeker de moeite waard is:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een heel goed boek over Lucid Dreaming (wel voor mensen die snappen wat het is en het minimaal 1 keer hebben gedaan):
[ afbeelding ]
Bijna alleen maar 5-sterren beoordelingen:
http://www.amazon.com/Luc(...)id+dreaming+waggoner
Ja, vooral als je naar ligt te dromen., je ineens beseft dat je droomt en probeert wakker te worden. Dan denk je dat je wakker wordt en dan gaat je droom opeens verder. Dus probeer je opnieuw wakker te worden. Dat kan wel drie à vier keer achter elkaar gebeuren en iedere keer denk je, 'ok, nu ben ik ècht wakker'... Dat heet schijnontwaken en dat kan idd. oervervelend zijn, en vermoeiend.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:15 schreef oLexie het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens gehad dat je zeg maar wakker wordt, je volledig overtuigd dat je wakker bent je hele ochtendroutine doet (douchen, eten, aankleden, alles gewoon) en dat je dan opeens merkt dat je gewoon nog in bed ligt en je alles weer opnieuw mag doen?
Ritalin kan zeker invloed hebben op je slaap, maar dat moet je met je arts bespreken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:52 schreef oLexie het volgende:
JA, hallo jong-en-lui, hoe staat het ermee qua dromen betreft?
Ik kan mijzelf niet meer ontwaken uit dromen. Het gebruikelijke riedeltje werkt niet meer, nu word ik iedere dag kapot wakker omdat ik 6 dromen heb waarin ik wel weet dat ik droom maar niet iets van controle meer heb en zodoende kan ik het ook niet stoppen. Heel vervelend want ik ben zó kapot overdag.
Iemand tips?
Heb ook eigenlijk helemaal geen zin om lucide te dromen, of überhaupt te dromen. Ik wil gewoon pitten, wordt gefrustreerd en verward wakker iedere dag met tal van emoties door elkaar heen en dat blijft dan hangen het begin van de dag.
Heb nu een week vakantie en in die week is het een stuk erger geworden ook, ik vermoed omdat ik niet op school bezig ben overdag. Wellicht ook omdat ik nu geen Ritalin slik?
Nou, dat heb ik nu dus echt iedere ochtend en ik word er inderdaad schijtziek van!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, vooral als je naar ligt te dromen., je ineens beseft dat je droomt en probeert wakker te worden. Dan denk je dat je wakker wordt en dan gaat je droom opeens verder. Dus probeer je opnieuw wakker te worden. Dat kan wel drie à vier keer achter elkaar gebeuren en iedere keer denk je, 'ok, nu ben ik ècht wakker'... Dat heet schijnontwaken en dat kan idd. oervervelend zijn, en vermoeiend.
Zweet wel als een malle afgelopen nachten, dacht dat dat meer met het weer te maken had. Voel me verder gewoon prima qua gezondheid. Droom altijd wel veel maar nu droom ik gewoon de spuigaten uit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ritalin kan zeker invloed hebben op je slaap, maar dat moet je met je arts bespreken.Maar heb je niet ook gewoon kou gevat en een beetje last van koortsdromen?
Kan ik me voorstellen. Ik heb het een enkele keer en dat is al genoeg.. Er is maar één ding erger en dat is slaapverlamming.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:58 schreef oLexie het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik nu dus echt iedere ochtend en ik word er inderdaad schijtziek van!
Misschien ga je dromen omdat je het te warm hebt? Of je hebt toch ietwat kou gevat? Is je slaapkamer wel goed geventileerd? Dat wil ook weleens helpen. En anders ben je gewoon druk bezig met allerlei dingen verwerken, ofzo..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:59 schreef oLexie het volgende:
[..]
Zweet wel als een malle afgelopen nachten, dacht dat dat meer met het weer te maken had. Voel me verder gewoon prima qua gezondheid. Droom altijd wel veel maar nu droom ik gewoon de spuigaten uit.
Het raam staat op een kier en ik lig daarnaast, dus dat is het niet. Zou kunnen dat ik dingen verwerk, dat doet iedereen wel maar het is nu echt extreem.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien ga je dromen omdat je het te warm hebt? Of je hebt toch ietwat kou gevat? Is je slaapkamer wel goed geventileerd? Dat wil ook weleens helpen. En anders ben je gewoon druk bezig met allerlei dingen verwerken, ofzo..
Heb je ooit lucide kunnen dromen, eigenlijk?
Lijkt me gaaf om lucide te dromen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:08 schreef oLexie het volgende:
[..]
Het raam staat op een kier en ik lig daarnaast, dus dat is het niet. Zou kunnen dat ik dingen verwerk, dat doet iedereen wel maar het is nu echt extreem.
Ik droom al van kinds af aan lucide. Slaapverlamming heb ik vroeger 1 keer gehad, maar verder geen last van gelukkig. M'n vriend had het laatst en die heeft er echt behoorlijk last van gehad toen.
Is het ook wel, kan echter ook heel vervelend zijn. Bijvoorbeeld dus dat je denkt dat je opstaat en je klaarmaakt, dat je ruim op tijd bent voor school en dan opeens een uur te laat wakker wordt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Lijkt me gaaf om lucide te dromen.
Nou ja, als je echt lucide droomt, zou je moeten beseffen dat je niet echt ontwaakt bent, eigenlijk. Misschien is proberen te zweven oid een goede check? (niet uit het raam springen, ofzo, als je niet zeker weet dat je nog droomtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:18 schreef oLexie het volgende:
[..]
Is het ook wel, kan echter ook heel vervelend zijn. Bijvoorbeeld dus dat je denkt dat je opstaat en je klaarmaakt, dat je ruim op tijd bent voor school en dan opeens een uur te laat wakker wordt.
Of sowieso wakker worden in de ochtend zonder dat je uberhaupt het gevoel hebt gehad dat je geslapen hebt, vermoeiend.
Haha! False Awakeningsquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:15 schreef oLexie het volgende:
Heeft iemand trouwens wel eens gehad dat je zeg maar wakker wordt, je volledig overtuigd dat je wakker bent je hele ochtendroutine doet (douchen, eten, aankleden, alles gewoon) en dat je dan opeens merkt dat je gewoon nog in bed ligt en je alles weer opnieuw mag doen?
Dat is toch geweldig als je dat zo vaak hebt?? Dat is de ideale situatie om een realitycheck in te bouwen in je leven. Hang een blaadje met een tekst op je slaapkamerdeur en neem jezelf voor om iedere ochtend die tekst te lezen. Of elke keer als je opstaat, wen jezelf dan aan om je nachtlampje aan en uit te doen. Met deze checks kom je er zo achter of je droomt of niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:58 schreef oLexie het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik nu dus echt iedere ochtend en ik word er inderdaad schijtziek van!
Haha, krijg nu erg een inception gevoel bij :-Pquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, als je echt lucide droomt, zou je moeten beseffen dat je niet echt ontwaakt bent, eigenlijk. Misschien is proberen te zweven oid een goede check? (niet uit het raam springen, ofzo, als je niet zeker weet dat je nog droomt)
Dat heb ik me altijd al afgevraagd, of je wel uitrust als je lucide droomt.
Uitrusten doe je dus niet, nee.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, als je echt lucide droomt, zou je moeten beseffen dat je niet echt ontwaakt bent, eigenlijk. Misschien is proberen te zweven oid een goede check? (niet uit het raam springen, ofzo, als je niet zeker weet dat je nog droomt)
Dat heb ik me altijd al afgevraagd, of je wel uitrust als je lucide droomt.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:13 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Haha, krijg nu erg een inception gevoel bij :-P
Misschien moet je de situatie omdraaien? Proberen te gaan slapen als je denkt wakker te worden, totdat je overtuigd bent dat je echt wakker bent.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 07:59 schreef oLexie het volgende:
Nou, heel eerlijk? Ik heb helemaal geen zin in die realitiy-check. Een normale gewoonte is voor mij l kut genoeg om aan te leren (ben er nu heel erg mee bezig, heb erge add en nog een hele schep adhd erbovenop) en heb alleen daar al erg veel lst van, juist de reden dat ik geen zin heb in al die dromen, verbruik overdag al teveel energie met nadenken.
[..]
Uitrusten doe je dus niet, nee.
Ik heb meermaals gezweefd in mijn dromen, zeer bewust, door op mij ademhaling te letten. Uitblazen is een stukje vooruit komen, inademen is "de veer terugtrekken", uitademen is die veer loslaten en weer een stukje vooruit vliegen. De eerste keer was onwenning, vergelijkbaar met Wendy uit Peter PanDit was in mijn droom ook om de hoek van mijn huis richting de kerk met achter me en gids. Halverwege dr droom ging het steeds beter.
Goed, ik hoef geen voorbeelden op te noemen, een pagina terug kun je lezen dat lucide vrijwel bij mij inbegrepen zit. Die realiteitschecks daar heb ik niets mee (moet er ook niet aan denken om midden in een droom iets van een lichtje te herkennen, het gaat bij mij automatisch), een pagina terug lukte het nog wel redelijk om juist gewoon te dromen zoals mensen dromen, lekker onbewust. Dat lukt nu dus niet meer en dat is juist het probleem.
Goed, om je laatste zin duidelijk te stellen, je rust zeer zeker niet uit, je spant (althans, ik, ik kan niet spreken voor anderen, kan mij echter ook niet inbeelden dat ze wel uitgerust wakker worden) je gewoon in doordat je bewust bent. Voor mijn gevoel slaap ik die momenten niet.
Hahahahahahahahaha, de ironie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien moet je de situatie omdraaien? Proberen te gaan slapen als je denkt wakker te worden, totdat je overtuigd bent dat je echt wakker bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb de afgelopen twee weken al drie keer mijn vriend aan willen vallen. Dan droomde ik dat we naast elkaar in bed lagen gewoon en hij allemaal dingen zei die mij boos maakten in mijn droom. Dan wordt ik vervolgens wakker in bed, naast mijn vriend, gaan mijn ogen open, zie ik hem, kijk ik hem aan en draai ik me met een gigantische ruk om en ligt hij intussen in een scheur 'Wat heb ik nóu weer gedaan? Heb je weer lekker boos over me gedroomd lieffie?' en dan haat ik hem ook echt volop tot ik me besef dat het een droom was.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:28 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik heb wel eens lucide dromen. Ik heb in het begin er wat meer mee geoefend, maar het is niet altijd een prettige ervaring. Soms "houdt" iets mij in de droom en kan ik niet wakker worden. Dwz niet echt wakker - ik word wel wakker, maar in een andere droom. Wel allemaal op de plek waar ik slaap, waardoor het lastig te merken is dat het nog een droom is. Een keer dacht ik zelfs dat ik in het echt in een coma terecht ben gekomen en dus fysiek niet uit mijn droom kon![]()
Maar, het kan ook heel gaaf zijn. Ik probeer steeds moeilijkere dingen te doen. Vliegen vind ik bijvoorbeeld vrij makkelijk, maar ik heb ook wel eens geteleporteerd en iets (moest vuur zijn, maar het was onzichtbaar maar toch krachtig) uit mijn handen geschoten.
Even iets heel anders waar ik even aan moet denken, ik en hij hebben al best vaak dezelfde dingen gedroomd (geen standaard dingen ook. Laatste keer droomde ik dat ik en zijn broer als profielfoto op facebook stondenik met mn halve tieten op de foto.
Hij werd wakker en zei van Nou ik heb me toch vreemd gedroomd, jij stond met je boobies en met *naam* op facebook als profielfoto. ....
Dat vind ik behoorlijk leip.Bay of Plenty
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef oLexie het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha, de ironie.Je vriend moet een engelengeduld hebben, als je zo stuitertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Heb de afgelopen twee weken al drie keer mijn vriend aan willen vallen. Dan droomde ik dat we naast elkaar in bed lagen gewoon en hij allemaal dingen zei die mij boos maakten in mijn droom. Dan wordt ik vervolgens wakker in bed, naast mijn vriend, gaan mijn ogen open, zie ik hem, kijk ik hem aan en draai ik me met een gigantische ruk om en ligt hij intussen in een scheur 'Wat heb ik nóu weer gedaan? Heb je weer lekker boos over me gedroomd lieffie?' en dan haat ik hem ook echt volop tot ik me besef dat het een droom was.
Even iets heel anders waar ik even aan moet denken, ik en hij hebben al best vaak dezelfde dingen gedroomd (geen standaard dingen ook. Laatste keer droomde ik dat ik en zijn broer als profielfoto op facebook stondenik met mn halve tieten op de foto.
Hij werd wakker en zei van Nou ik heb me toch vreemd gedroomd, jij stond met je boobies en met *naam* op facebook als profielfoto. ....
Dat vind ik behoorlijk leip.
Het heeft ook wel een charme hoor.Maar wat je er verder aan moet doen weet ik ook niet.
![]()
Ach, hij vindt het schattig. Zelf vind ik het ook heerlijk als hij lekker ligt te ijlen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je vriend moet een engelengeduld hebben, als je zo stuitert
Het heeft ook wel een charme hoor.Maar wat je er verder aan moet doen weet ik ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |