wanneer "besteld"?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor degenen die een Sony e-reader verwachten van Bank of Scotland: de eerste exemplaren zijn uitgeleverd.
oh, mijn opa heeft hem al maanden...quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:03 schreef MCH het volgende:
[..]
Ergens eind vorig jaar of begin dit jaar toch?
De verwachting is dat de rente weer gaat dalen, kijkend naar Euriborquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:30 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben benieuwd wat LeaseplanBank gaat doet, zullen ze de opslag nog wijzigen?
MoneYou is al failliet bij wijze van sprekequote:Op woensdag 27 juni 2012 22:19 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik heb mijn rekening bij LPB opgezegd en eentje bij MoneYou geopend. De afwaardering van LPB zit me toch niet zo lekker. Denk dat ik het voorlopig bij MoneYou hou!Rentes zijn toch overal extreem laag.
Nee, dat staat er lekker vastquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:52 schreef kort het volgende:
Meer mensen die hun geld weghalen bij LPB?
Nee, mijn depo's van 3,75% en 3,95% staan nog effe vastquote:Op donderdag 28 juni 2012 12:52 schreef kort het volgende:
Precies! Jan Kees let wel op onze centjes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:57 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
MoneYou is al failliet bij wijze van sprekegered door de overheid.
Mijn deposito kwam vrij op het moment van de afwaardering. Dus ik dacht: ik ga gewoon weg. Maar het was een beetje een toevallige loop van omstandigheden. Ik wil geen bankrun initiëren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:52 schreef kort het volgende:
Dat noemt men een gouden greep. Hoelang heb je die vaststaan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, mijn depo's van 3,75% en 3,95% staan nog effe vast
Heb er een stuk of 7 afgesloten. Komen allen vrij tussen eind September dit jaar en begin Februari volgend jaar.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dat noemt men een gouden greep. Hoelang heb je die vaststaan?
misschien kun je ze tegen diet tijd inruilen voor een dikke ex leasebak... win/winquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb er een stuk of 7 afgesloten. Komen allen vrij tussen eind September dit jaar en begin Februari volgend jaar.
Na een afgeketste deal vorige week en een 'investering' van een paar honderd euro in mijn huidige bak heb ik besloten nog zeker een jaar door te rijden. En misschien wel langer, schrijft nu bijna niks meer af (2003). Ik heb het gevoel dat ik geld verdien met autorijdenquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:28 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
misschien kun je ze tegen diet tijd inruilen voor een dikke ex leasebak... win/win
Achter Leaseplan Bank zit de Volkswagen bank, onderdeel van de gelijknamige autoproducentquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:05 schreef RemcoDelft het volgende:
De komende jaren is het percentage niet interessant, daarna is het maar de vraag wat de marktrente doet. Ik verwacht niet dat-ie jarenlang zo laag blijft.
De rente voor juli 2012 van LPB is toch nog helemaal niet bekend, of kijk ik daar overheen? Waarschijnlijk zijn ze druk aan het overleggen over de opslag op de Euribor, maar ik had toch wel graag uiterlijk op de laatste werkdag van de maand de nieuwe percentages geweten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 22:19 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik heb mijn rekening bij LPB opgezegd en eentje bij MoneYou geopend. De afwaardering van LPB zit me toch niet zo lekker. Denk dat ik het voorlopig bij MoneYou hou!Rentes zijn toch overal extreem laag.
Klopt. Die zijn nog niet bekend.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 19:19 schreef testje318 het volgende:
[..]
De rente voor juli 2012 van LPB is toch nog helemaal niet bekend, of kijk ik daar overheen? Waarschijnlijk zijn ze druk aan het overleggen over de opslag op de Euribor, maar ik had toch wel graag uiterlijk op de laatste werkdag van de maand de nieuwe percentages geweten.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:10 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Klopt. Die zijn nog niet bekend.
Maar ik heb het over de afwaardering van de kredietstatus van de LPB als bank.(http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-nederlandse-banken/)
Ik vind het eerder vreemd dat alleen LPB hier in het topic genoemd wordt... De rest is veel zorgwekkender.quote:Rabobank, ING, ABN Amro en LeasePlan vielen elk twee tredes naar beneden, SNS Bank één.
SNS is het meest zorgwekkend. De anderen niet, want:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het eerder vreemd dat alleen LPB hier in het topic genoemd wordt... De rest is veel zorgwekkender.
1 jaar deposito is denk ik wel een goede keuze qua rente.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:13 schreef CoolStoryBro het volgende:
De termijndepositio's bij LPB zijn dan wel weer gestegen:
Termijndeposito 9m 1jr 2jr
Rente 3,00% 3,20% 3,30%
Verhoging 0,30% 0,30% 0,15%
Stelt nog steeds geen ene drol voor maar goed
ik had er een paar voor 3/6 maanden vastgezet en een deel voor een jaar. Dat eerste deel valt nu vrij en vraag is of ik het voor 3% 9 maande of 3,2% 1 jaar vast ga zetten, lijkt me nog niet zo slecht gezien de ontwikkelingen. Krijg ik ook spreiding met mijn andere deposito's qua vrijval en dat is wel prettigquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vertel, ik heb geen idee...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef Ill-Skillz het volgende:
Alleen een klein dingetje: LPB wordt afgewaardeerd op kredietwaardigheid door Moody's en de middellange depositorentes gaan ineens omhoog. Waar hebben we dat meer gezien.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vertel, ik heb geen idee...
Wat ga je er nu mee doen dan? Sparen is toch altijd beter dan zomaar uitgeven?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:36 schreef CoolStoryBro het volgende:
Ik heb ook maar besloten om al mijn spaargeld van LPB af te halen. Met de huidige rente's is het voor mij niet de moeite waard om te sparen
Moodys waardeert heel Europa af, zonder inhoudelijk goede argumenten. Zolang Europa geen eigen beoordelingsagency heeft, die ook een passend oordeel kan geven zie ik niks in die verlaging.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef Ill-Skillz het volgende:
Alleen een klein dingetje: LPB wordt afgewaardeerd op kredietwaardigheid door Moody's en de middellange depositorentes gaan ineens omhoog. Waar hebben we dat meer gezien.
Ik zeg verder ook niets over jouw oordeel over de verlaging. Het is de beoordeling van Moody's, en verder niets. Het blijft ieders eigen keuze en verantwoordelijk. Het geld is toch tot een ton gewaarborgd, dus ja...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Moodys waardeert heel Europa af, zonder inhoudelijk goede argumenten. Zolang Europa geen eigen beoordelingsagency heeft, die ook een passend oordeel kan geven zie ik niks in die verlaging.
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:36 schreef komrad het volgende:
Eigenlijk maak ik me niet zo veel zorgen, LPB is gegarandeerd tot een ton dus tot dat bedrag kan het geen kwaad. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je je geld terugziet als een bank omvalt?
LPB heeft Chinese belangenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:19 schreef elkravo het volgende:
Waarom zou LPB omvallen?
Alleen omdat Moody's het laag waardeert? Een maatschappij met USA-belangen?
Terugverdientijd < levensduur van die dingen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga zonnepanelen op het dak laten installeren, dat geeft pas een leuk rendement...(Als ik alles goed heb berekend, that is...
)
Die berekening zou ik niet zo op vertrouwen... Zeker als je uitgaat van teruglevertarieven kan je er op wachten dat de overheid stopt met energiebelasting en leveringstarief terugbetalen. En als je teruglevertarief straks i.p.v. 20-25 cent nog maar 4 cent is, minus een korting vanwege de variabele levering, neemt je rendement aanzienlijk af...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga zonnepanelen op het dak laten installeren, dat geeft pas een leuk rendement...(Als ik alles goed heb berekend, that is...
)
Da's 14 jaar terugverdientijd. Tenminste, als je renteverliezen meetelt wordt het langer. Maar als je toekomstige prijsstijgingen van stroom meetelt wordt het weer korter.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga alleen maar uit van de energie die ik niet meer in hoef te kopen, dat is voor ons ongeveer ¤500,- per jaar. Ik denk dat we aan een installatie van ¤7000,- voldoende hebben om dat te dekken. Maar misschien denk ik wel te simpel, kan ook...
Komen hier aankomende weken 2 vrij, denk dan ik er 1 voor 9 vast zet, de andere zie ik nog wel evenquote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Zijn er nog mensen die nieuwe LPB depositos hebben geopend of zit iedereen nog in afwachtmodus?
Met een ouderwetse Ferrarismeter, blijft je teruglevertarief gelijk aan je inkoopprijs.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Verplicht een slimme meter en verplicht per maand afrekenen...
Wel mooi ook al laat ik het sowieso altijd Argenta staan.quote:Geachte relatie,
Argenta verhoogt vanaf 2 juli de rentevergoeding op uw internetspaarrekening van 2,55% naar 2,80%.
De spaarrente op de jongerenspaarrekening verhogen we van 2,70% naar 2,95%. Hiermee biedt Argenta u de hoogste spaarrente op de Nederlandse markt
Dat is netjes, ook maar eens openen daarquote:Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel mooi ook al laat ik het sowieso altijd Argenta staan.
Ik zit er al jaren bevalt goed het is echt een saaie ''familie'' bank maar dat is in dit geval goed.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is netjes, ook maar eens openen daar
ik heb een deposito van 1 jaar genomen, maar dat was eigenlijk geen nieuw deposito maar een vernieuwing van een aflopend deposito.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Zijn er nog mensen die nieuwe LPB depositos hebben geopend of zit iedereen nog in afwachtmodus?
Ik heb er zojuist één geopend. Heb het geld voor één jaar vastgezet omdat ik het voorlopig niet nodig verwacht te hebben en één jaar mij de beste deal lijkt. Daarnaast heb ik nog een buffer van een paar duizend euro op een vrij opneembare spaarrekening staan voor het geval er iets stuk zou gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Maar in een nieuwbouwwoning heb je die niet meer...quote:Op maandag 2 juli 2012 17:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Met een ouderwetse Ferrarismeter, blijft je teruglevertarief gelijk aan je inkoopprijs.
Reden te meer een woning met ouderwetse meter te kopen en de slimme meter te weigeren.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar in een nieuwbouwwoning heb je die niet meer...
Als ik dat doe heb ik niets meer in dit topic te zoeken, en moet ik een topic 'hoe geraak ik van mijn schulden af?' openen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Reden te meer een woning met ouderwetse meter te kopen en de slimme meter te weigeren.
Maar dan is er toch niets aan de hand?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Onze huidige woning hebben we in 2009 gekocht, uit 2003, met terugleverteller...
LPBquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:58 schreef darktower het volgende:
Ik ben even vergeten welke bank het nou was, maar eerder deze week kreeg ik een mailtje waarin zowaar een renteverhóging te zien was op deposito's. Eindelijk ommekeer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |