1 jaar deposito is denk ik wel een goede keuze qua rente.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 09:13 schreef CoolStoryBro het volgende:
De termijndepositio's bij LPB zijn dan wel weer gestegen:
Termijndeposito 9m 1jr 2jr
Rente 3,00% 3,20% 3,30%
Verhoging 0,30% 0,30% 0,15%
Stelt nog steeds geen ene drol voor maar goed
ik had er een paar voor 3/6 maanden vastgezet en een deel voor een jaar. Dat eerste deel valt nu vrij en vraag is of ik het voor 3% 9 maande of 3,2% 1 jaar vast ga zetten, lijkt me nog niet zo slecht gezien de ontwikkelingen. Krijg ik ook spreiding met mijn andere deposito's qua vrijval en dat is wel prettigquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, mijn depo's van 3,75% en 3,95% staan nog effe vast
Vertel, ik heb geen idee...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef Ill-Skillz het volgende:
Alleen een klein dingetje: LPB wordt afgewaardeerd op kredietwaardigheid door Moody's en de middellange depositorentes gaan ineens omhoog. Waar hebben we dat meer gezien.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vertel, ik heb geen idee...
Wat ga je er nu mee doen dan? Sparen is toch altijd beter dan zomaar uitgeven?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:36 schreef CoolStoryBro het volgende:
Ik heb ook maar besloten om al mijn spaargeld van LPB af te halen. Met de huidige rente's is het voor mij niet de moeite waard om te sparen
Moodys waardeert heel Europa af, zonder inhoudelijk goede argumenten. Zolang Europa geen eigen beoordelingsagency heeft, die ook een passend oordeel kan geven zie ik niks in die verlaging.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:18 schreef Ill-Skillz het volgende:
Alleen een klein dingetje: LPB wordt afgewaardeerd op kredietwaardigheid door Moody's en de middellange depositorentes gaan ineens omhoog. Waar hebben we dat meer gezien.
Ik zeg verder ook niets over jouw oordeel over de verlaging. Het is de beoordeling van Moody's, en verder niets. Het blijft ieders eigen keuze en verantwoordelijk. Het geld is toch tot een ton gewaarborgd, dus ja...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Moodys waardeert heel Europa af, zonder inhoudelijk goede argumenten. Zolang Europa geen eigen beoordelingsagency heeft, die ook een passend oordeel kan geven zie ik niks in die verlaging.
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:36 schreef komrad het volgende:
Eigenlijk maak ik me niet zo veel zorgen, LPB is gegarandeerd tot een ton dus tot dat bedrag kan het geen kwaad. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je je geld terugziet als een bank omvalt?
LPB heeft Chinese belangenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:19 schreef elkravo het volgende:
Waarom zou LPB omvallen?
Alleen omdat Moody's het laag waardeert? Een maatschappij met USA-belangen?
Terugverdientijd < levensduur van die dingen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga zonnepanelen op het dak laten installeren, dat geeft pas een leuk rendement...(Als ik alles goed heb berekend, that is...
)
Die berekening zou ik niet zo op vertrouwen... Zeker als je uitgaat van teruglevertarieven kan je er op wachten dat de overheid stopt met energiebelasting en leveringstarief terugbetalen. En als je teruglevertarief straks i.p.v. 20-25 cent nog maar 4 cent is, minus een korting vanwege de variabele levering, neemt je rendement aanzienlijk af...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga zonnepanelen op het dak laten installeren, dat geeft pas een leuk rendement...(Als ik alles goed heb berekend, that is...
)
Da's 14 jaar terugverdientijd. Tenminste, als je renteverliezen meetelt wordt het langer. Maar als je toekomstige prijsstijgingen van stroom meetelt wordt het weer korter.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:41 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ga alleen maar uit van de energie die ik niet meer in hoef te kopen, dat is voor ons ongeveer ¤500,- per jaar. Ik denk dat we aan een installatie van ¤7000,- voldoende hebben om dat te dekken. Maar misschien denk ik wel te simpel, kan ook...
Komen hier aankomende weken 2 vrij, denk dan ik er 1 voor 9 vast zet, de andere zie ik nog wel evenquote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Zijn er nog mensen die nieuwe LPB depositos hebben geopend of zit iedereen nog in afwachtmodus?
Met een ouderwetse Ferrarismeter, blijft je teruglevertarief gelijk aan je inkoopprijs.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Verplicht een slimme meter en verplicht per maand afrekenen...
Wel mooi ook al laat ik het sowieso altijd Argenta staan.quote:Geachte relatie,
Argenta verhoogt vanaf 2 juli de rentevergoeding op uw internetspaarrekening van 2,55% naar 2,80%.
De spaarrente op de jongerenspaarrekening verhogen we van 2,70% naar 2,95%. Hiermee biedt Argenta u de hoogste spaarrente op de Nederlandse markt
Dat is netjes, ook maar eens openen daarquote:Op maandag 2 juli 2012 18:54 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wel mooi ook al laat ik het sowieso altijd Argenta staan.
Ik zit er al jaren bevalt goed het is echt een saaie ''familie'' bank maar dat is in dit geval goed.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is netjes, ook maar eens openen daar
ik heb een deposito van 1 jaar genomen, maar dat was eigenlijk geen nieuw deposito maar een vernieuwing van een aflopend deposito.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Zijn er nog mensen die nieuwe LPB depositos hebben geopend of zit iedereen nog in afwachtmodus?
Ik heb er zojuist één geopend. Heb het geld voor één jaar vastgezet omdat ik het voorlopig niet nodig verwacht te hebben en één jaar mij de beste deal lijkt. Daarnaast heb ik nog een buffer van een paar duizend euro op een vrij opneembare spaarrekening staan voor het geval er iets stuk zou gaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:26 schreef Ill-Skillz het volgende:
Maar in een nieuwbouwwoning heb je die niet meer...quote:Op maandag 2 juli 2012 17:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Met een ouderwetse Ferrarismeter, blijft je teruglevertarief gelijk aan je inkoopprijs.
Reden te meer een woning met ouderwetse meter te kopen en de slimme meter te weigeren.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar in een nieuwbouwwoning heb je die niet meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |