Ik had vroeger ook driftbuien... bleek dat het een allergische reactie was op chocola....quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:46 schreef Nijna het volgende:
We hadden hier net een flinke driftbui, Peuter trok zichzelf de haren uit t hoofd...
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:46 schreef Nijna het volgende:
Nagels en handen worden hier ook regelmatig gestift... ik vind het toch tegenvallen hoe "slecht", afwasbare stiften afwasbaar zijn. Niet omdat ik het nou direct een drama vindt als ze zichzelf kleuren, maar afwasbaar, doet wekt bij mij de verwachting dat het dan ook afwasbaar is...
We hadden hier net een flinke driftbui, Peuter trok zichzelf de haren uit t hoofd...
Het is hier niet zo aan de orde, want ik merk niet dat Ivan conflicten heeft met andere peuters. Hij gaat ze vaak uit de weg. Met Lena komt het natuurlijk wel voor. Hoe dan ook, ik zou ook niet van het terugslaankamp zijn. Ik probeer zijn frustraties te benoemen, waar nodig uitleg te geven (Lena doet veel vervelende dingen omdat ze nog niet begrijpt dat Ivan die vervelend vindt, bijvoorbeeld) en vraag hem in geval van een conflict eerst te vertellen wat hem frustreert ("Lena, ik vind het niet leuk dat je me slaat") en als het niet werkt naar me toe te komen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:35 schreef -Spring het volgende:
Hoe doen jullie het als je peuter wordt geslagen/geschopt/geduwd door een andere peuter? Ik zeg tegen L dat ze terug mag slaan/schoppen/duwen. Een vriendin vertelt haar peuter dat ze naar mama of de juf moet stappen.
Ik zeg er zelf trouwens altijd expliciet bij dat ze alléén terúg mag slaan/schoppen/duwen en ze het nooit als eerste mag doen.
Ik zou zeggen dat ze tegen D moet zeggen dat hij niet mag duwen, en dan er zelf weer opklimmen. Hoeft D niet voor geduwd te worden, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:23 schreef -Spring het volgende:
Voorbeeld: L komt huilend naar me toe omdat D haar op de trampoline geduwd heeft. D kan idd best 'hardhandig' zijn zonder dat er (nog) sprake is van een conflict. Ik zeg in zo'n geval dat ze best terug mag duwen.
Zelf lost ze het trouwens op door te zeggen dat dat niet lief is voor L en dat D sorry moet zeggen.Dat zegt ze overigens tegen mij, niet tegen D.
Enerzijds ben ik ook voor het verbaal oplossen van probleempjes, anderzijds wil ik dat ze durft om voor zichzelf op te komen, ook als er eens geen juf of mama in de buurt is.
Tuurlijk, maar dat staat niet gelijk aan fysiek worden. Wat ik aan wou geven is dat relativeringsvermogen ook een verdienste is. Daar schort het bij veel volwassenen in ieder geval nog steeds aan.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
nou ja, even snel voor ik er ff vandoor ben; ik vind het ook belangrijk dat mijn spul leert ruzie te maken. hoe maf dat ook klinkt. het is nu evenwichtig tussen ze, ook al ruzieen ze. het is ook proportioneel. nja, dus geven we ze doorgaans de kans om het zelf op te lossen eerst.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat staat niet gelijk aan fysiek worden. Wat ik aan wou geven is dat relativeringsvermogen ook een verdienste is. Daar schort het bij veel volwassenen in ieder geval nog steeds aan.
Ik maak ze altijd even wakker.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:22 schreef -Spring het volgende:
Gos, L ligt te huilen in dr slaap. Wakkermaken of haar haar droom laten afmaken?
nee, het staat niet gelijk. maar ook wanneer het wel fysiek wordt/is, kan het denk ik zinvol zijn om niet te snel in te grijpen (doch wel de boel in de gaten te houden!). ik merk gewoon 's avonds dat wanneer ik me er niet mee bemoei, er ook wel enig duw- en trek werk is en dat ze dat prima zelf op kunnen lossen. maar goed; ik vind het evengoed lastig hoor. als ik er bij ben tolereer ik geen duwen, slaan, schoppen, bijten of wat dan. maar als ik uit mijn ooghoek ravi zie meppen die al een tijdje kleirt naar selene, dan kan ik eerlijk gezegd die gibs vanuit mijn ooghoek van selene dan ook wel prima negerenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat staat niet gelijk aan fysiek worden. Wat ik aan wou geven is dat relativeringsvermogen ook een verdienste is. Daar schort het bij veel volwassenen in ieder geval nog steeds aan.
ik laat ze liggen bij slaaphuilen of praten. gisteravond ravi ook nog: "neeneeneemagNIEEEEEEEEEE"quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:22 schreef -Spring het volgende:
Gos, L ligt te huilen in dr slaap. Wakkermaken of haar haar droom laten afmaken?
nja, met zulke dingen ben ik dan niet flauw en geef ik zo'n joch gewoon zelf op zn falie en loop weg met kind(eren). komt geloof ik vanuit mijn achtergrond van opgroeien in een katholieke familie met heel veel kindjes. bij ons is het heel normaal om gewoon in te grijpen als je random zoiets zietquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:04 schreef ymme het volgende:
Hoe reageren jullie als een ander kind jouw kind slaat/schopt/duwt en die ouders/leidsters etc zijn niet in de buurd of zien het gewoonweg niet.
Laats waren wij in een binnenspeeltuin (chimpiechamp) en mart zat samen met een jongen van een jaar of 4/5, in de ballenbak. Echter werd deze jonge man steeds vervelende tegenover Mart. Steeds om duwen en zo ineens beet hij hem in Mart zijn wang... Mart negeerde het duwen maar bij de beet begon hij toch echt te huilen van schrik en natuur omdat het pijn deed. Ik ging er meteen naar toe maar wist even echt niet hoe te reageren tegen de jongen waarvan er geen verantwoordelijke in de buurt was....
Over het hoe conflicten op te lossen, wel/niet terug slaan of naar iemand toe gaan denk ik ook veel over na. Ik wil Mart het beste meegeven, maar wat is het beste....
Van de week hoorde ik leyla onwijs zielig huilen in dr slaap. Al voordat ik bij haar was werd ze wakker vol verdriet. Maar hoe sneller ze dan doorhebben dat het ok is, des te sneller gaan ze ook weer slapen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:34 schreef Vicky het volgende:
ik ook..
Tess net ook hard aan het huilen.. Ik kreeg dr niet getroost. Ff mee naar dd woonkamer genomen, ze heeft warme melk gedronken en nu ligt ze weer in bedje
Zit misschien ook wel wat in.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:38 schreef -Spring het volgende:
Ze werd vanzelf wakker. Getroost in dr kamertje en nu slaapt ze weer. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je een kind beter de droom kunt laten afmaken.
Tico, pm je adres ff, dan snor gezegd broeken voor je op.
Ik herken het wel. Ivan is dus een tijdje geleden begonnen met tuffen, en hij doet dat welbewust als hij boos op mij is, om mij boos te maken. Hij heeft ook een kort lontje als het om Lena gaat, hij probeert mij wel eens te slaan, hij kan niets hebben van zijn vader. Gister trapte hij voor m'n neus een soepstengel kapot omdat hij wist dat ik dat niet leuk zou vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:05 schreef wickie het volgende:
Op het kdv doet ze dit niet, alleen thuis.
Helemaal mee eens! Je kunt ook echt prima voor jezelf opkomen met woorden. Ik merk wel, ook aan mijn eigen kind, die snel fysiek wordt (afpakken van speelgoed, trekken aan speelgoed of anderszins fysiek gedrag om het andere kind te doen loslaten) als hij voor zich opkomt. En dat ondanks dat ik een kind heb, dat verbaal heel sterk is. Een andere moeder die ik sprak met een kind op dezelfde groep op het kdv beweert dat het door andere kinderen op die groep komt waarvan ze dit gedrag af kijken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:29 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat ze tegen D moet zeggen dat hij niet mag duwen, en dan er zelf weer opklimmen. Hoeft D niet voor geduwd te worden, zeg maar.
En dat werkt helaas ook niet bij alle kinderen zoquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wickie,
ik zit te denken hè. Misschien hoef je op zoiets als bijten wel helemaal niet 'rustig' te reageren. Ik zelf zou echt schrikken en vrij fel reageren denk ik. Ze mag best schrikken van jouw (oprechte) reactie toch? Dan ziet ze ook dat ze echt iets ergs doet. Mijn duo heeft nog nooit gebeten, maar als ze iets doen waar ik echt boos om ben of echt van schrik dan zet ik ze (echt wel boos) meteen op hun stoel aan tafel. Dan mogen ze daar blijven zitten totdat ik kan verwoorden waarom ik boos ben. Dan gebeurt het hier echt niet zomaar nog een keer. Ze schrikken dan echt van mij.
We waren laatst op een feest en een klein kindje beet R met volle kracht in de hand. R schrok heel erg en had echt veel pijn. Ik zag het gebeuren en vanuit mijn moederhart zei ik hard en fel tegen dat meiske; "Maar dat mag niet! Je mag iemand niet bijten!". De ouders reageerden rustig, maar dat voelde voor mij heel gek eerlijk gezegd.
R heeft nog dagen gezegd: Kindje mij opeten, magniet!
Roy heeft de zachte pop van ikea, maar daar kijkt hij niet naar opquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:39 schreef Asyniur het volgende:
Bar, dat klinkt ook als zelfbelonend gedrag. Blijkbaar vindt hij iets zó prettig aan dat haar, dat hij onaangename consequenties voor lief neemt. Wat zou hij vinden van een pop met haren?
wickie, arm meisje van je. Ik vind Juuds idee wel heel goed op zich
Die 'haren' zijn andersquote:Op woensdag 27 juni 2012 22:47 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy heeft de zachte pop van ikea, maar daar kijkt hij niet naar op
Neh ik maar besloten om een bandana of sjaal om mijn haren heen te knopen
quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:34 schreef _Bar_ het volgende:
@claudia het is moeilijk allemaal daarnaast word roy nu aan alle kanten geopserveerd wat ook zijn uitwerkingen heeft... Ik trek het allemaal maar net.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:59 schreef mrien het volgende:
Wij nemen afscheid van dit topic, al was ik de laatste tijd niet meer zo actiefLotte is gisteren 4 geworden en nu een echte kleuter !!!
Nee geen idee waar het vandaan kwam, ze was de dag ervoor ook al wat ziekjes, 1x veel gespuugd bed lag eronder.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:37 schreef mefke79 het volgende:
Oe Speedy, dat is echt niet fijn. Enig idee waar het vandaan komt? Sterkte!
MeNicole, dat is ook niet handig als ze nergens bang van zijn. Pff.
Bar, wel 'fijn' om te weten dat hij het overal doet toch? Dat de oorzaak niet bij jullie zit maar dat het echt iets in zijn gedrag is. Ik hoop dat je iets wijzer wordt in het gesprek.
Mrien, nog gefeliciteerd met Lotte. Vier jaar al weer, waar blijft de tijd?
En mijn peuter? De laatste dagen is het vooral een jochie dat ik hele uren achter het behang zou willen plakken. Dat ligt deels aan mij en deels aan hem. Niet handig iig. En hij groeit als een idioot, zowel lichamelijk als geestelijk, dus tja, ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit.
Omdat de ogentest niet gelukt is?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:17 schreef MeNicole2 het volgende:
Phff met een peuter met spraakachterstand een ogentest doen bij cb is niet leuk![]()
Nu moeten we in september weer.
Vind het wel een beetje 'raar' hoor. Van het CB.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja hij zei een paar woorden, de arts begreep hem niet en toen was ie er klaar mee. Terwijl ie de woorden die hij zei wel goed waren. Dat is zo vervelend voor hem dat mensen hem gewoon niet goed kunnen verstaan. Hij kan daar gewoon niet tegen en slaat dan helemaal dicht.
Hopelijk gaat het de volgende keer dan beter, komt vast goed.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:50 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze deed ook echt wel haar best hoor. Maar hij was voor haar gewoon niet te verstaan en ze kan natuurlijk niet alles zomaar goedkeuren omdat je dan nog niet weet of ie alles wel ziet. Snap het ook wel maar tis gewoon voor hem vervelend doat ie straks weer moet want zijn vertrouwen daarin is nu wel weg!
'maar mama, ik wil gewoon WEL platen!'quote:Op dinsdag 3 juli 2012 07:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik deed met Mikael altijd wedstrijdje wie het langst zijn mond kon houden
Ik heb zo'n time-timer (de neppe van de blokker,ideaal ding trouwens) en dat werkt dus NIETquote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:49 schreef -Spring het volgende:
Iets met een kookwekker, Free? Bijv. afspreken dat je hem een half uur lang (zet wekker) je onverdeelde aandacht geeft en je daarna een kwartier (zet wekker en mss kun je dit opbouwen) alleen den us zonder geklets een boekje gaat lezen (of vul maar in).
Hahaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:05 schreef -Spring het volgende:
Ik hoor het al. Jij wil helemaal geen oplossing, jij wil horen hoe vreselijk zielig je bent met zo'n kletsende peuter die geen vijf minuten zn snater houdt.
Zeg dat dan gewoon!
Ja, of anders?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Peuters hebben nu eenmaal soms maar eens te luisteren. Als jij echt wil dat ie even 5 minuten stil is zou je toch echt moeten doorzetten.
Ik veeg alles van tafel wat ik al geprobeerd hebquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:19 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee maar je schuift alles al van tafel: Dat werkt niet, dat werkt niet. Ik bedoel alleen als je echt even dat ie stil is zou je toch bij 1 ding door moeten zetten. De kookwekker op 5 minuten. Tijd gaat pas in als ie stil is. Hij zal snel genoeg door hebben dat ie echt even stil moet zijn. In dit geval is ook aanhouder wint!!
Op de PSZ gaat het volgens mij heel goedquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:25 schreef Asyniur het volgende:
free, hoe gaat dat nu op de psz? En zou de juf dat straks gaan oplossen?
Misschien kun je daar nog iets uithalen?
Ja, daar heb ik er ook 1 van, best rustig somsquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:24 schreef MeNicole2 het volgende:
Dan nog even paar maand doorbijten. Kan ie de juf lastig vallen![]()
Das een voordeel van een peuter met spraakachterstand. Hij praat wel veel maar niks waar ik antwoord op hoef te geven.
Ik zeg: geef hem een leesboek (bijv de bijbelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Op de PSZ gaat het volgens mij heel goed
Hij doet gewoon lekker met de rest mee en er is teveel uitdaging en afleiding om alles onder te kletsen
Dat is het punt ook een beetje hoorHij is ontzettend aan school toe en heeft thuis gewoon niet genoeg uitdaging meer.
Is dat niet jouw broer dan? Dus Jet's oom? Maar anyway, geen idee... misschien wilde ze gewoon effe niet?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:04 schreef Iwanius het volgende:
Hier een kleine ervaring met onze Jet van 2 jaar.
Laatst ging ze met de buurman die veelvuldig bij ons over de vloer kwam een woning bekijken en daar woonde ook de broer van mijn zus die tevens peetoom is.
gek genoeg wilde Jet niet bij haar oom zijn die haar zijn huis wilde laten zien. Dat vonden wij ook raar en mi heeft dat te maken dat ze onze buurman dagelijks ziet en dus haar peetoom als een 'vreemde'bekijkt,terwijl het toch niet zo zou zijn. Iemand daar mee eens?
Wanneer is iemand een vreemde? Als ze iemand niet vaak ziet. Bloedband/familieband zegt natuurlijk weinig. Ik vind het dan ook helemaal niet raar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:04 schreef Iwanius het volgende:
Hier een kleine ervaring met onze Jet van 2 jaar.
Laatst ging ze met de buurman die veelvuldig bij ons over de vloer kwam een woning bekijken en daar woonde ook de broer van mijn zus die tevens peetoom is.
gek genoeg wilde Jet niet bij haar oom zijn die haar zijn huis wilde laten zien. Dat vonden wij ook raar en mi heeft dat te maken dat ze onze buurman dagelijks ziet en dus haar peetoom als een 'vreemde'bekijkt,terwijl het toch niet zo zou zijn. Iemand daar mee eens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee idd, Minke vind mijn broertje ook altijd nog wat "vreemd" puur omdat ze hem niet heel veel ziet. Die zou dus ook nooit zomaar mee lopen met hem. Dat zoet ze vooralsnog alleen met opa en oma of met vrienden van ons (die ze meermalen per week zietquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wanneer is iemand een vreemde? Als ze iemand niet vaak ziet. Bloedband/familieband zegt natuurlijk weinig. Ik vind het dan ook helemaal niet raar.
misschien dom hoor maar waarom ben je gegaan dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja hij zei een paar woorden, de arts begreep hem niet en toen was ie er klaar mee. Terwijl ie de woorden die hij zei wel goed waren. Dat is zo vervelend voor hem dat mensen hem gewoon niet goed kunnen verstaan. Hij kan daar gewoon niet tegen en slaat dan helemaal dicht.
Wat leuk om te horen! Dat merk ik bij Ivan (2,5) ook, dat mensen die hij een tijdje niet heeft gezien niet meteen uit het hart zijn verdwenen. Zo is hij dol op mijn moeder, die hij niet vaak maar wel met enige regelmaat ziet, en hij heeft het ook vaak over haar.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef BankAardappel het volgende:
Ben ik ook wel heel blij mee, dat binkie geeft me veel plezier.
Ik hoop elke keer als we op controle moeten dat andere kinderen dat ook hebben. "Thomas, kan je eens tegen de bal schoppen?" "Thomas, ga je een toren maken?" "Thomas, ga je de blokjes in het doosje steken?"quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
Oh man, ik kijk nu al op tegen die ogentest. Ivan heeft daar vast geen zin in. Die is heel slecht in opdrachten op commando uitvoeren.
Ja natuurlijk dokter!quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik hoop elke keer als we op controle moeten dat andere kinderen dat ook hebben. "Thomas, kan je eens tegen de bal schoppen?" "Thomas, ga je een toren maken?" "Thomas, ga je de blokjes in het doosje steken?"
3 keer raden wat Thomas op zo'n moment zegt tegen de dokter
Leander staat ook nog gewoon onder controle van cb. En wij kunnen hem wel verstaan en we hadden de woorden ook even geprobeerd bij de buurvrouw en die verstond ook wat ie zei. Dus daarom.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:14 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
misschien dom hoor maar waarom ben je gegaan dan?
Wij hoeven niet meer naar het cb, ze vroegen het wel via de telefoon maar heb het uitgelegd en in wederzijds goedvinden besloten om het te laten voor wat het is.
Ze bellen alleen om de paar maand om te vragen hoe het gaat enzo.
Onze arts doet dat erg onspannen. Ze laat niet doorschemeren dat ze wat verwacht, maar geeft L quasinonchalant een paar blokjes en een doosje. En L tuint erin.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik hoop elke keer als we op controle moeten dat andere kinderen dat ook hebben. "Thomas, kan je eens tegen de bal schoppen?" "Thomas, ga je een toren maken?" "Thomas, ga je de blokjes in het doosje steken?"
3 keer raden wat Thomas op zo'n moment zegt tegen de dokter
quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:00 schreef Lijnloos het volgende:
MInke moest inderdaad ook vorige keer blokjes stapelen... had het kind net een prachtige toren op commando gemaakt, moest het opnieuw maar dan met 1 handje... Moest R. dus haar andere hand op der rug houden. Nou, da;s echt een succes kan ik je melden. Niet alleen op commando, maar ook onder dwang(buis) dus...
Ivan houdt ervan om aan mijn voeten te zitten en ze kusjes te geven. Ben ik nu een voetenfetisj aan het voeden?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:30 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau heeft een beetje een rare hobby tegenwoordig. Te pas en te onpas trekt ze mijn shirt naar beneden, begraaft haar gezicht in mijn borsten en roept HARD hmmmhmmmmhmmmmmhmmm
Hier precies hetzelfde. Ik verwacht niet dat dat het komende half jaar bijtrekt, maar wie weet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Vlindur het volgende:
En testen waar we lichaamsdelen vast moeten houden of moeten afdekken gaan hier finaal mis. Rienk wil dat niet. Dat weet ik nu al. We moeten 19 december pas weer, dan is hij drie en ik hoop dat hij dan braaf luistert en zo. Maar nu zou het echt niet lukken![]()
quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan houdt ervan om aan mijn voeten te zitten en ze kusjes te geven. Ben ik nu een voetenfetisj aan het voeden?
fijn dat je uitzicht hebt op wat hulpquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:35 schreef _Bar_ het volgende:
Hehehe die voeten .
Vandaag was het feest bij roy, en wij mochten als ouders allemaal komen eten, en roy heeft laten zien hoe "gemeen" hij is naar mij toe, ze waren geschrokken en zodra de orthopedagoog terug is van vakantie zijn wij de eerste die daar op gesprek mogen komen om het gedrag naar iets positiefs te keren.en gerichte tips. We zijn blij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
we hebben hier een dame die liefst gewoon nooit haren kamt en ook niks, maar dan ook niks in heur haar moet. ze wil denk ik dreadlocks kweken ofzoquote:Op zondag 8 juli 2012 10:29 schreef Bleie het volgende:
Die tangle teezer moest ik even googelen, maar dat ziet er best goed uit. En antiklitspray is ook wel wat. Wist niet eens dat dat bestond...
bellen kan toch iig geen kwaad? even telefonisch overleggen en alles.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
Free dan zou ik toch bellen met je huisarts of vandaag nog met de hap als je denkt, dat het niet tot morgen kan wachten.
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:38 schreef Books het volgende:
Ik kom hier alvast mijn bijna vierjarige afmelden. Begin augustus wordt ze vier en dan mag ze na de vakantie eindehelijk naar de grote school. Ze is er maar een heel klein beetje boel aan toe en kan niet wachten.
Het gaat eigenlijk redelijk goed met haar medisch gezien dus ze gaat naar het reguliere onderwijs net zoals haar grote zus destijds.
Echt wel dus die van jou ook bijnaquote:Op maandag 9 juli 2012 21:49 schreef simmu het volgende:
[..]die is nog lang geen 4 hoor, net als mijnes, die ook niet
![]()
wel tof dat het medisch goed gaat
billendoekjesquote:Op maandag 9 juli 2012 22:20 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook antiklitspray van Kruidvat, maar dan eigen merk Hair Repair spray ofzoiets, ruikt lekker!
Ook nog stiftverwijdertips?
Ook op kleding?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:48 schreef freecell het volgende:
[..]
billendoekjes
Ervaring, mijn jongste tekent op alles
Toch die fokwet hèquote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:07 schreef iamredleader het volgende:
Eerste huilbui midden in de nacht: check. "Ik wil mijn speeheeheen".
Nee hoor, gewoon het wenprocesquote:
Dat vond idd wat raar aan het verhaal onder die link. Alsof de angst niet erg is omdat je het je toch niet herinnert. Volgens mij wil dat niet zeggen dat de angst op het moment zélf behoorlijk heftig kan zijn. (Anders kunnen we demente mensen net zo goed in een isoleercel stoppen (is op het moment zelf miss wel kut, maar dit herinnereren ze zich toch niet. Niets ergs aan dus.))quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:49 schreef mignonne het volgende:
pavor nocturnes heeft mn zusje ook (oa), ze zegt zelf dat ze dan op het moment zelf wel écht bang is en dergelijke maar zodra ze wakker is of de volgende dag dan weet ze van niets. Bij mn zusje is het zo dat ze over het algemeen vanzelf weer verder slaapt, het is alleen wel doodvermoeiend voor haar. Ze weet niets meer van de droom maar het kost evengoed flink energie.
Daarnaast verergeren de klachten bij stress of te weinig slaap, en ze heeft véél slaap nodig. Vervelend voor jullie allemaal Mef. Ik weet nog wel dat k vroeger heel wat keren tegen het plafond gezeten heb van schrik 's nachts door die toestanden.
Ik vergat gewoon steeds een luier om te doen. In het begin werd hij om de nacht nat wakker 's ochtends, maar dat werd steeds minder en toen heb ik het maar doorgezet. Hij vond het ook niet erg verder, dus ik dacht, primaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Herkenbaar Mefke, hier heeft mijn dochter van 4 nogsteeds leggings maatje 74 en 80 enzo aan. Alleen komen ze nu tot de knie. Ideaal met dit weer.
R is 's nachts trouwens ook al droog en zonder luier.
Mijn zoon van 11 trok laatst bij het uitzoeken van babykleren een elastisch broekje maat 74 zo aan, maar goed, hij is altijd al hartstikke mager geweest.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Herkenbaar Mefke, hier heeft mijn dochter van 4 nogsteeds leggings maatje 74 en 80 enzo aan.
wat goedquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R is 's nachts trouwens ook al droog en zonder luier.
ja, als boxershort voor je puberquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:15 schreef mefke79 het volgende:
Aha lilly, nog een reden om die maat 74/80 nooit meer weg te doen![]()
+ 1quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:36 schreef mefke79 het volgende:
O nee, geen derde meer hier. Echt niet. Nooit niet.
Dan zegtie 5 woorden meer dan die van mijquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:48 schreef Aoraki het volgende:
Free, wij zijn met T uiteindelijk bij het audiologisch centrum geweest voor een uitgebreide gehoortest. Hij zei met 2 jaar en 4 maanden niet veel meer dan papa, mama, nee, ja en die.
Uit de test bleek dat hij goed hoorde, ze vertelde me dat als hij binnen 3 maanden niet meer ging zeggen, we een traject inkonden met logopedisten en psychologen. Is dat bij jullie ook voorgesteld?
Bij twijfel kun je altijd eens een logopedist inschakelen he? (via je CB kun je 'eenvoudig' een doorverwijzing krijgen)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:25 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh dat woorden laten vallen was hier ook zo ja. Kwam er een nieuw woord uit liet ie er een ander voor achterwege. Soms heel frustrerend omdat je weet dat ie het dus wel kan zeggen. Nu was de oorzaak bij Leander natuurlijk heel anders maar toch.
Nu word ie vrijdag 3 en gaat het steeds beter. Nog wel giga achterstand maar we kunnen het verstaan. En sommige "vreemden" ook als ze goed luisteren en na de situatie waarin ie zich bevind kijken. We hopen dat ie over een jaar "klaar" is voor de basisschool!
Wat goed zeg!quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef -Spring het volgende:
L is vannacht weer drooggebleven.Knappe meid. Zouden er simpele boekjes over poepen zijn? Dat ze een beetje snapt hoe het werkt en zo en het minder eng vindt? Ik vertel nu wel hoe het werkt (eerst eten, dan in je buik, dan poep) en dat dat begrijpt ze goed.
Ah, thanks, eens kijken. Echt boekjes puur over plassen/poepen op het potje zoek ik niet zozeer, meer simpele boekjes over anatomie, zodat ze begrijpt wat poep is en hoe het gemaakt wordt en zo. Schijnt te helpen, las ik ergens.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:32 schreef mignonne het volgende:
Knap zeg van Lente!!![]()
Liselotje op het potje hebben we hier ook idd, en volgens mij zijn er ook boekjes van bobi (of bobbi?) over potjes enzo toch?
die letterstickers hebben we ook, ze vindt ze idd helemaal leuk, de PPPPPpppPPPff van PPpppappa!![]()
![]()
Ze wil zo graag naar school, die kleine dreutel van mij, t is gewoon echt aandoenlijk. Nog 1 jaar wachten liefje "nog heeeeul veul nachtjes slapen en dan kannik naar school".
Ze is ronduit idolaat van waterballonen op dit moment, en ze heeft ontdekt dat je ze niet alleen kunt gooien maar ook erop kunt stampen. De lol is echt eindeloos
Oh, die eerste lijkt me ideaal! Heb gemaild.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat goed zeg!
Over poepen: Joep moet poepen
Ik heb het toen uitgeprint en zelf boekje van gemaakt, maar heb ze ook gemaild en toen kreeg ik een exemplaar toegestuurd. Hoop dat je er wat aan hebt.
Wat trouwens ook een leuk boek is Flapjesboek menselijk lichaam. Vond Kleuter hier een heel leuk boek, ook duidelijke platen en je kan dan onder de flapjes aan de binnenkant kijken.
Isabeau heeft elke dag gelakte nageltjes. Het is zoals Free zegt; ze worden er verschrikkelijk blij van. En trots ookquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef -Spring het volgende:
Ze kwam gisteren thuis met zilveren glitternagellak. Op de opvang gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |