abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113485775
Ik geloof het meteen Bar. Wat lastig. :*
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:34:16 #52
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113486514
En Wicky ziekenhuisbezoeken zijn nooit echt een fijne gebeurtenis voor kinderen, ik zie zo nog voor me hoe ze met 4 man sterk probeerden een infuus te zetten, die macht die Roy toen had de boosheid, mijn hart brak.

Roy die "ontwaakte"en dat gezicht zo waas, en vastgebonden omdat hij teveel draaide voor de vele infusen.

En dan bij jullie dochter een sonde, ik zou het echt de tijd gunnen, ze moet dat verwerken, kun je niet samen tekeningen maken erover wat haar dwars zit ofzo?
Haar het idee geven dat het nu goed is.
:*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:39:36 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113486907
Bar, dat klinkt ook als zelfbelonend gedrag. Blijkbaar vindt hij iets zó prettig aan dat haar, dat hij onaangename consequenties voor lief neemt. Wat zou hij vinden van een pop met haren?

wickie, arm meisje van je. Ik vind Juuds idee wel heel goed op zich :Y
pi_113487021
Wickie :* en Bar ook :* wat lastig -O-

Wij hebben een school uitgezocht vandaag! *O*
ze was er helemaal vol van al een paar weken, gaan we op school kijken mama ja? mag ik ook naar school?
nou eh... nog niet helemaal :') maar we gaan wel kijken...

De directrice ontving ons, heel vriendelijk mens, hurkte gelijk bij oudste neer om kennis te maken, handje te geven en even te praten, jongste kreeg ook een handje :P Bij de rondleiding door het gebouw voelde ze zich niet geremd of verlegen ofzo, ze werd door de kleuterjuffies stuk voor stuk opgenomen en ze mocht wat in de groepjes daar doen, het voelde heel prettig en warm. De kindjes in de groepen waren heerlijk bezig met spelen, taakjes of ze zaten in de kring voor een voorleesverhaal.

Vanaf volgend jaar krijgen de kinderen vanaf 4 jaar oud Engelse les, heel spelenderwijs en in het begon nog maar 2 uurtjes per week, maar ik ben hier wel fan van, dat idee, dus helemaal leuk *O* De groep werkt gezamenlijk aan dezelfde taak, maar ieder kind werkt eraan op eigen niveau. Er zijn kinderen die extra ondersteuning krijgen en in wat langzamer tempo gaan en er zijn kinderen die (flink) kunnen versnellen, de lesstof wordt op niveau van t kind aangeboden, prettig idee dat ze niet ofwel heel erg op dr tenen hoeft te lopen, ofwel heel erg zich zal vervelen. Gewoon een fijn idee. En als ze een echte nerd is dan is er ook een nerdklasje :P afgelopen jaar werd daar Spaans en filosofie gegeven bijvoorbeeld.

En ook fijn, de school is dicht bij ons, nu maar ook als we straks verhuisd zijn.

Ik ben héél blij met onze keus nu, dat de rondleiding helemaal aansloot bij het beeld wat we al hadden.
:)
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:47:02 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113487422
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:39 schreef Asyniur het volgende:
Bar, dat klinkt ook als zelfbelonend gedrag. Blijkbaar vindt hij iets zó prettig aan dat haar, dat hij onaangename consequenties voor lief neemt. Wat zou hij vinden van een pop met haren?

wickie, arm meisje van je. Ik vind Juuds idee wel heel goed op zich :Y
Roy heeft de zachte pop van ikea, maar daar kijkt hij niet naar op ;)
Neh ik maar besloten om een bandana of sjaal om mijn haren heen te knopen ;)
pi_113487446
Maar dat is ook heel leuk, dat Engels in de kleutergroepen. Op de school van mn nichtje is dat dus ook zo en ze steekt er best wel wat van op.
In t begin had ik af en toe zoiets van: "huh wat zeg je? Oh wacht dat is Engels" maar ze gaat steeds verstaanbaarder Engels "praten".

Scholen denk ik nog maar niet overna :P Dichtsbijzijnde school is een katholieke (waar mn nichtje ook op zit) en af en toe zegt ze dingen over t geloof dat ik denk, wil ik dat wel voor mijn kinderen :')
Maar vind een school op 5 minuten afstand ook wel erg prettig, de andere 2 scholen die een optie zouden kunnen zijn zitten net wat verder, in de wijk naast de onze. Op zich niet heel ver, maar dit kunnen ze makkelijker zelf aanlopen enzo.
Maar goed, volgend jaar ga k me maar s oriënteren.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:49:09 #57
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113487587
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 22:47 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy heeft de zachte pop van ikea, maar daar kijkt hij niet naar op ;)
Neh ik maar besloten om een bandana of sjaal om mijn haren heen te knopen ;)
Die 'haren' zijn anders ;)
Maar je haren wegbinden is ook een optie inderdaad :Y

Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over de school mignonne O+
pi_113487673
wij hebben t ook vrij lang voor ons uitgeschoven :P
er was hier een hele tijd geleden wat comotie in dit topic omdat de mama's uit de grote steden hun kinders gewoon al heel vlot in moesten schrijven, toen kreeg ik het ook op mn heupen :') maar bij navraag bij het CB bleek dat het hier alles meevalt. "als je je met 3 jaar eens gaat oriënteren is het echt prima".

We kregen wel gelijk een inschrijfformulier mee voor de jongste, er wordt flinke groei verwacht, en dat willen ze niet, en dus komt er ook een groeistop. Het advies was om, als we dat willen tzt, de jongste gewoon ook gelijk in te schrijven, dan waren we zeker van een plek.
Tsja, t moet maar eh :P 16 maanden oud en een inschrijving op een basisschool :') t is belachelijk.
pi_113488081
:D
Vriendin van me had dr zoon al voor dat ie een jaar was ingeschreven.
Was op zich niet nodig toen (Rijswijk was dat), maar ze wist toch dat ze m naar die school wilde doen :D (onze oude basisschool :D)
Maar idd was ze alvast gaan oriënteren, omdat ze op een school in Den Haag werkt en daar gewoon al voor ze een jaar zijn moeten inschrijven :') Dus had ze zoiets van, toch maar even kijken.
Hier is 3 jaar ook meer dan prima idd.
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:56:03 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113488130
Wij houden ons er al helemaal niet mee bezig, wij zien Roy ook voorlopig niet naar het reguliere onderwijs gaan.
Maar als hij doorstroomt van het tjasker dan is de school hier recht tegenover de school waar Roy dan terecht komt.
Makkelijk keuze maken zo ;)

Fijn dat de school goed aanvoelt migonne :)
pi_113489519
Wat fijn dat het zo goed voelt die school mignonne!

Ik zit nogal met een scholendilemma .. We hebben een héle fijne school gevonden een tijdje geleden, en het idee was ook in de wijk waar die school staat te gaan wonen, maar nou ja, die planning is nogal veranderd nu. Ik heb binnenkort een heel klein, eigenlijk ongeschikt om samen met peuter te wonen, huisje middenin de binnenstad, maar ik heb géén idee hoe lang ik daar blijf zitten en waar ik daarna dan heen ga. Dus zal ik dan een school in de binnenstad zoeken? Of toch die ene school in de hoop dat ik het op den duur in mn eentje ook voor elkaar krijg naar die wijk te gaan? Het is een echte wijkschool, dus hij zal dan de enige zijn uit de binnenstad die erheen gaat. En misschien ga ik me wel zo hechten aan de binnenstad dat ik er helemaal niet meer weg wil?

Ondertussen start het kdv ook nog een startgroep-pilot met een school hier vlakbij, wat inhoudt dat de 3-jarige peuters max. drie ochtenden in de week met een pm'er naar die school gaan om te spelen, met als doel de doorlopende leerlijn en overdracht tussen kdv/speelzaal en school beter te maken. Je mag zelf kiezen of je peuter inderdaad aan de pilot mee gaat doen, maar als je kiest niet mee te doen dan blijft hij dus op het kdv met de kleintjes (of er moeten al meer zijn die besluiten het niet te doen). De school waarmee die samenwerking is, is de enige school in héél Leiden die voor mij direct afviel (nou ja en alle gelovige scholen ook). Maar uiteindelijk hebben ze met de school zelf vrij weinig te maken, behalve dat het spelen toevallig in een mooi nieuw op peuters aangepast lokaal in hun kleutergebouw is en dat er dus naast die pm'er ook een hbo-leerkracht bij is om de peuters meer aan te kunnen bieden en beter aan te sluiten bij wat hun ontwikkelbehoeften zijn. En het fijne is wel, dat die leerkracht eerst in dienst was bij het kdv, dus al een bekende is van de kinderen.
Wat zouden jullie doen? Je peuter mee laten gaan, in mijn peuter zn geval twee ochtenden in de week, naar een school die je echt tegenstaat maar zodat hij wel bij zn leeftijdsgenootjes is, of niet meedoen?
pi_113490810
oef wat een dilemma Chan -O-
Is het bij jou niet zo dat de scholen een postcode-restrictie hebben? Of was dat daar niet?
waar ga je wonen in de binnenstad? O+ woonboot huren een optie?

ik zou het echt niet weten eerlijk gezegd.
pi_113491626
Ik heb nog niks gehoord over postcode-restrictie, dus of ik heb echt heel slecht opgelet, of het is hier niet.
Vlakbij de AH :) enne het vaste land is meer weggelegd voor mij ;)
pi_113495777
Ik schrijf hier nooit, maar wordt maar tijd. Jullie hebben het ook over de twee onderwerpen (scholen en driftbuien) waar ik ook mee worstel.

Mignonne wat fijn dat je de juiste school hebt gevonden!
wies lastig he de driftbuien, dacht ook dat het hier over was, maar ze zij er weer en heftiger ook. Pff

School is hier drama, de beste scholen zitten op een kwartier fietsen minimaal, of 20/25 openbaar vervoer. De scholen om de hoek scoren te slecht. Ze wordt in okt al 4 maar nog geen school. Heb al 5 rondleidingen gehad maar net niet wat ik zoek. Of te ver, of te lage score. Deze week heb ik nog 2 gesprekken en dan moet ik eruit komen.

Driftbuien, ik weet ook niet wat ik ermee moet, als ze haar zin niet krijgt, gaat ze schreeuwen, met dingen gooien, haar harem trekken en als haar broertje in de buurt is, schreeuwen tegen hem. Thuis kan ze nog afkoelen op haar kamer, en dan is ze heel verdrietig en praten we erover.

Maar buiten, mennnn. Laatst in de bieb, ze mocht 2 boeken mee, madam wilde er 7 :') ? Dus ik oke 3 is genoeg. Schreeuwen, gooide haar jas weg, haren trekken. Ik zakte door de grond, vluchtte weg en buiten herhaalde dit drama zich....
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:01:30 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_113497587
Mijn man heeft met een schreeuwende krijsende rond om zich heen slaande peuter letterlijk onder zijn arm door Lindau gelopen. Meneertje wilde namelijk steentjes gooien in het water :X

Chan, als de school er verder niks mee te maken heeft maar het alleen fysiek spelen in dat gebouw is, dan zou ik he lekker met zijn vriendjes mee laten gaan.
Je andere dilemma vind ik veel lastiger, maar ik denk dat ik voor het gemak zou kiezen en een school in de binnenstad. Het scheelt een enorm gesjouw, je weet niet óf en op welke termijn je een huis vind in die andere wijk en zou buiten de boot kunnen vallen op school omdat hij niet in de wijk woont. Afspreken met vriendjes is ook al lastiger.
pi_113497698
Wickie, mijn oudste heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, is volledig lekgeprikt, sonde, infuus de hele reutemeteut.

Hij is vandaag 4 weken weer terug en begint nu pas een beetje weer 'normaal' te doen.
Hij is nog wat sneller moe (en dus boos) maar de afgelopen weken was hij brutaal, duwde hij zijn broertje en hij loopt nog steeds 4x per dag de kamer uit (als ik iets verbied oid): Mama IK BEN HEEEEL BOOS OP JOU! *BAM* (deur dicht)
Langzaam merk ik dat het beter gaat :) Hij komt weer wat tot rust.

En wat oudere vriendin van mij heeft heel veel met haar kinderen in het ziekenhuis gezeten en had me er al voor gewaarschuwd. Het is bijna onvermijdelijk na een opname, maar het trekt vanzelf bij :)
pi_113497959
Scholen... ik hoef er niet echt over na te denken. Er is in ons dorp maar één school en we willen haar wel in ons dorp naar school laten gaan. Opgelost dus :') De school scoort ook prima en ik vind het fijn dat het een kleine dorpsschool is.

Driftbuien zijn bij Isabeau zeldzaam. Als ze er eentje heeft dan is ze bijna altijd moe. Ze wordt echt steeds makkelijker. Met uitleg over waarom iets niet mag en soms het aanbieden van een alternatief of afleiden is de driftbui bijna altijd voorkomen.

Als we op vakantie zijn geweest is ze wel altijd een paar weken wat meer prikkelbaar dan normaal.
pi_113498002
Isabeau is trouwens veel opvliegender geweest. Ze kon natuurlijk al heel vroeg praten, maar het was niet altijd even goed te volgen. Ik heb het idee dat ze rustiger is geworden naarmate ze ons beter duidelijk kon maken wat ze wilde.
pi_113498167
ziekenhuisopnames en dan met name dingen als sonde of infusen zijn onwijs ingrijpend. hou er ook rekening mee dat het na deze 'batch' onzekerheid, het allemaal terug kan komen wanneer er iets lastigs is in je peuters leven (ziek zijn ofzo)

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 28-06-2012 09:08:44 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113498301
Het duurde bij ons ook even een weekje tot hij weer 's nachts droog was :Y
Daar had ik al op gerekend gelukkig :)
pi_113500282
Wickie: alles is al gezegd denk ik, sterkte!

Mignonne: fijn dat jullie een school hebben uitgezocht! Wij hebben dat inderdaad al máánden geleden moeten doen.

Chan: lastig. Kan je inschatten hoe groot de kans is dat je later wel in die wijk komt te wonen? Zijn woningen daar betaalbaar voor je, bijvoorbeeld? Ik vind zelf trouwens 'school in de buurt' en belangrijk criterium, hoewel de school waar wij voor gekozen hebben niet in onze eigen wijk, maar in die ernaast staat. Meeste kindjes uit de straat gaan dan ook naar de school in de wijk. Soms maak ik me daar wel zorgen over, maar het is allemaal zo dichtbij dat het ook wel los zal lopen.
pi_113502981
Wickie ik heb zelf gelukkig geen ervaring hoeven maken nog met ziekenhuis opnames van mijn kinderen. Ik kan me heel goed voorstellen dat wat er gezegd is allemaal ook voor jouw kind geld. Dus ik zou idd ook proberen zoveel mogelijk zelf te laten kiezen. Als het onoverkombaar is om iets te doen zoals het haren wassen. Misschien dat je dat dan op een of andere manier leuker kan maken of je kind toch inspraak geven. Bijvoorbeeld als het je teveel wordt, mag je stop zeggen en dan ga ik even stoppen met wassen.

Chan wat een lastige situatie. Ik zou het zo snel niet weten. Wat is de afstand tussen school in de binnenstad en de school waar hij nu staat ingeschreven?

Mignonne fijn dat jullie een school hebben gevonden.

Bar, wat lastig dat Roy aan je haren blijft trekken. Wat zit er achter denk je? Is hij de grenzen aan het uitproberen? Misschien ook eens proberen als hij het toch doet, dat je dan even niet met hem speelt of alleen zo dat hij niet bij je haren kan. En dit duidelijk benoemen. Zou dat helpen denk je?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113504361
Oja, school. Ik moet nog steeds de inschrijfformulieren inleveren, maar dat vergeet ik telkens. Hier in de buurt keuze uit drie: montesori, katholiek en openbaar. Katholiek valt af door de drukke weg die ze over moeten en montesori voelt niet goed en is bovendien zo hard aan het groeien dat er waarschijnlijk een groeistop komt en de kindjes nu opgepropt zitten in het gebouw (tot eind 2014). Dus de openbare waar ook het kdv mee samenwerkt. Voelt prima als het voor mijn idee wel een mega school met heel veel kinderen, zo'n 850 en dan groeien ze elk jaar 2 kleuterklassen geloof ik (ik kom van een dorpsschooltje, met 2 kleutergroepen, een groep 3 en dan de rest combinatieklassen).

Driftbuien hebben we momenteel even wat minder. Driekus gaat even heel hard in groei en ontwikkeling en dat heeft em echt dwarsgezeten. Wat ik wel heel lastig vind om mee om te gaan is het eeuwige gemiep. Dus gaan piepen als em iets niet zint of als Tienus een autootje afpakt oid. Miepen, zeuren, mauwen en dan echt met een hoog piepstemmetje. Dat is niet goed voor mijn lontje, wordt het met de minuut korter van. Gisteren heb ik em daarom maar weer eens gewoon naar bed gedaan in de middag. Oke, meneer wilde daardoor 's avonds weer niet briljant goed slapen, maar ik had wel een gezellig kind in de middag. En sinds ie ziek geweest is vorige week is eten ook weer een drama. Warm eten dan, boterhammen gaan prima. Nou ja, dan maar boterhammen.

Free, ik wist helemaal niet dat je jongste in het ziekenhuis gelegen heeft, wat was er aan de hand? Klinkt niet leuk iig. En ja, ik snap wel dat ze zo reageren op een ziekenhuisopname. Ik ben zelf als 2 jarige eens uitgedroogd in het ziekenhuis beland, daarna was er kennelijk ook geen land met me te bezeilen. Trok uiteindelijk wel bij, maar kostte tijd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113505282
Nee, ikheb niet echt ge-update hier :@ Mijn internet telefoon en ik hadden een boel ruzie.
Uhm,ja, wat was er aan de hand...

Het begon met 1,5 week af en aan diarree. Toen werd het buiten heet en kreeg hij een echte flinke buikgriep. Alles kwam er weer uit.
Hij dronk nog wel.

Toen kreeg hij keelpijn en dronk ook niet meer. En wat hij wel dronk kwam er weer uit. Vlekjes, hoge koorts. -> huisarts
Huisarts: ja, flinke virus-infectie,enorme keelontsteking, buikgriep... huid voelt nog goed soepel, niet uitgedroogd, maar met dit weer... Geef maar zetpillen tegen misselijkheid (domperidon)
Volgende dag nog hetzelfde. Pas om 12:00 eerste plas, piepklein.
-> Huisarts
Huisarts: ja, huid voelt nog goed *twijfelt*
Ik: zijn vader heeft een bindweefselaandoening :)
Huisarts: Oja! O_O

Ziekenhuis.

Sonde -> geen effect, kwam er weer uit
Sonde met alleen ORS -> idem

Dus toen midden in de nacht aan het infuus, compleet uitgedroogd (op zijn ergst zakten zijn ogen helemaal weg,maar de huid bleef soepel)

Conclusie: streptokokken-infectie in zijn keel en maag-darm-virus. Kan wrs morgen of overmorgen weer naar huis.
Maar daar bleek nog een parasiet bij te komen en toen zaten we daar 2 weken met een heel ziek ventje aan veel te veel draden.

Pas toen hij zelf weer alles kon eten en drinken zonder spugen mocht hij naar huis.
pi_113505467
Jeumig, Free :o Dat klinkt niet best. En wat een pech eigenlijk, alles bij elkaar en tegelijk. En ik snap ook wel dat dat heel veel indruk om em gemaakt heeft.
Ik vind ze ook altijd weer heel klein lijken als ze ziek zijn. Driekus was maar 1 dag goed ziek vorige week, hoge koorts en ijlen enzo, maar pf, wat is het dan weer een klein manneke dat nog steeds niet goed kan zeggen wat er mis is enzo.
pi_113505706
Wickie, ze zal misschien ook nog fysiek herstellende zijn? Het is allemaal niet niks geweest voor je meisje. :* Ik duim voor onbezorgde tijden voor jullie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113505954
Bar, jullie situatie is wel heel uitzonderlijk. Uitzonderlijk lastig ook. En ik vind het rot om te horen dat je voor je gevoel niet de ondersteuning krijgt die je nodig hebt.
pi_113506263
Jemig, Free! Twee weken maar liefst! Wat naar voor jullie allemaal.
pi_113507054
Ja,het was vrij vermoeiend voor iedereen.
Ik was 2 weken fulltime daar, Tara 2 weken bij peuter thuis (en 's avonds als hij sliep bij ons, met oppas thuis)

We zijn nog aan het bijkomen.

En inderdaad, hij was zo klein daar nog... Hoewel hij de laatste dag echt wel weer teveel energie had voor dat kleine kamertje (we zaten in isolatie)

Ow en hij zei tegen de verpleegkundige: Ik hoeft geen antibiotica meer in mijn infuus, de streptokokken zijn al dood!
En later tegen de arts: Dat beesje in mij buik heet cryptosporidium he?

Die blikken die je dan krijgt zijn priceless _O- Vooral omdat hij nog wel heel klein is voor zijn leeftijd.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:34:15 #80
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113508341
Free heftig zeg.
@tuniviel we hebben al aan vanalles gedacht, en uitgeprobeerd maar geen gewenst resultaat tot nu toe.
We modderen lekker rustig verder.
@claudia het is moeilijk allemaal daarnaast word roy nu aan alle kanten geopserveerd wat ook zijn uitwerkingen heeft... Ik trek het allemaal maar net.
pi_113516970
He Bar, lastig he, dat wat jullie rust moet gaan brengen is nu vooral nog even onrustgevend. Ik hoop dat die observaties wel snel ergens toe gaan leiden en dat je dan gericht aan de slag kan met Roy :*

Zijn jullie peuters trouwens ook van die watjes? Of hebben wij nou net een held-op-sokken-exemplaar? Er ligt hier al maanden een plastic vogelspin in de tuin. Zo nep als maar zijn kan. Maar, euh, spin eng enz. Dus laten zien en voelen: is plastic, is niet echt. Hij heel stoer: o mama, kijk is niet echt is niet eng.
Komt mijn zusje hier gisteren, dus ik grap tegen Driekus: zeg maar tegen tante L dat je een spin in de tuin hebt en dat je die zo durft te pakken. Hij griezelt richting spin, pakt em heel voorzichtig aan 1 pootje vast en loopt er mee naar binnen alsof ie een granaat vast heeft. We hebben zo gelachen.
En hondjes zijn eng want die eten kindjes o nee brokjes..en ga zo maar door. Hij is gewoon bang voor vanalles en nog wat en dat ineens. Is zeker ook een faaaaassseeee :+
pi_113517840
Bang niet, maar bij "vreemden" (zeer ruim begrip, van echt vreemden tot aan opa en oma) is ze erg verlegen. Bij opa en oma is dat gauw voorbij, maar soms kan ze zich echt helemaal verstoppen achter mij of papa. En dan wil ze opgetild e.d.
Maar spinnen e.d. daar loopt ze rustig mee rond... Zal net als dat bange, wel een fase zijn.
Fake it till you make it...
pi_113523436
hier vandaag weer een trillend gillend rietje bij alles wat voorbij vloog in de tuin
woops, papa maait het gras. panier again. laters
pi_113534179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:34 schreef _Bar_ het volgende:
@claudia het is moeilijk allemaal daarnaast word roy nu aan alle kanten geopserveerd wat ook zijn uitwerkingen heeft... Ik trek het allemaal maar net.
:*
pi_113534781
Freecell, wat heftig en naar... Boh 2 weken en alles wat tegen zit..

En Bar, wat hebben jullie toch veel te voorduren.. Ik wens jullie zo ontzettend gewoon wat rust, even stabiel voorwaarts kunnen.

:* :* :* voor jullie beiden!

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag was weer een goede dag zoals vanouds. Heel even agressief maar dat gelijk weten om te keren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_113547191
Wij nemen afscheid van dit topic, al was ik de laatste tijd niet meer zo actief ;) Lotte is gisteren 4 geworden en nu een echte kleuter !!!

:W
pi_113547412
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:59 schreef mrien het volgende:
Wij nemen afscheid van dit topic, al was ik de laatste tijd niet meer zo actief ;) Lotte is gisteren 4 geworden en nu een echte kleuter !!!

:W
gefeliciteerd *O*
maar je komt nog terug met jelle :P
pi_113555476
Wat heftig zeg, hoe kindjes op ziekenhuisopnames reageren. Ik had me dat nooit gerealiseerd, dat dat zoveel impact kan hebben. Timo is één keer geopereerd maar mocht daarna gelijk weer mee (buisjes en amandelen) en ik heb er eigenlijk niet veel van gemerkt bij hem, maar hij was ook pas 14 mnd..

Mrien van harte!

Waar ik met dat hele scholendilemma vooral mee zit is dat ik het liefst niet wil dat Timo tijdens de basisschool van school zou moeten veranderen.. Ik heb het gevoel dat ik nu moet beslissen wat voor de komende 9 jaar het beste is voor hem, terwijl ik amper een half jaar vooruit kan kijken nu voor mezelf.
pi_113557927
Mefke we hebben hier een peuter die juist nergens bang voor is. We hebben bij hem soms het idee dat ie angst niet snapt. Hij is gek op insecten, vreemde honden en andere dingen waar ons hart soms even van overslaat. Hij is eigenlijk ook levensgevaarlijk in de speeltuin. Hij springt bv gewoon van de glijbaan af hier. En die is best wel heel hoog. Meter of 2,5 ongeveer. En hij komt altijd met vieze beestjes in huis. We hebben het ondertussen wel geleerd dat ie niet zomaar honden mag aaien. En dat doet ie nu gelukkig niet meer. Maar dat is dus aangeleerd en komt echt niet vanuit hemzelf zeg maar.
Enige wat ie eng vind is als vreemden tegen hem beginnen te praten. Dan gaat ie zo huilen :Y
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:31:10 #90
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113560262
Ook hier probeer Roy ons weleens te knijpen of aan de haren te trekken. Als je er wat van zegt lijkt dat voor hem een reden om nog verder te gaan in zijn spelletje want hij krijgt reactie. Ik zegt dat ik het niet leuk vindt en negeer hem dan we hebben dit voornamelijk bij het verschonen. <- reactie van een leidster.we hebben een gesprek aangevraagd met degedragstherapeut nu omdat wij er nu niet uitkomen.
pi_113572279
MeNicole, dat is ook wel wat waard, dat hij vreemden in ieder geval eng vindt.

Ons zoontje had ook zo een fase, dat hij op alle honden af ging-tussen 2 en 3 jaar denk ik. Wij hebben hem ook gezegd, dat hij altijd eerst aan Mama en het baasje van de hond moest vragen, voordat hij ging aaien. Nu met ruim 3 is hij al een tijdje bang voor honden. Dus het kan ook veranderen.

Sterkte Bar, hoop dat de gedragstherapeut jullie kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:05:49 #92
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_113607989
Ojee en dan heeft mijn dochter 40.1 ;(
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:37:17 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_113611952
Oe Speedy, dat is echt niet fijn. Enig idee waar het vandaan komt? Sterkte!

MeNicole, dat is ook niet handig als ze nergens bang van zijn. Pff.

Bar, wel 'fijn' om te weten dat hij het overal doet toch? Dat de oorzaak niet bij jullie zit maar dat het echt iets in zijn gedrag is. Ik hoop dat je iets wijzer wordt in het gesprek.

Mrien, nog gefeliciteerd met Lotte. Vier jaar al weer, waar blijft de tijd?

En mijn peuter? De laatste dagen is het vooral een jochie dat ik hele uren achter het behang zou willen plakken. Dat ligt deels aan mij en deels aan hem. Niet handig iig. En hij groeit als een idioot, zowel lichamelijk als geestelijk, dus tja, ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit.
pi_113612156
L heeft ook een enorme sprong gemaakt ineens, Mef. En het huilen om alles is gelukkig ook een stuk minder.
  zondag 1 juli 2012 @ 00:01:27 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_113613093
O Spring, dan hoop ik dat Driekus heel snel L. achterna gaat want die miept en piept om werkelijk alles op dit moment. Complete stervende zwaan drama's komen er hier voorbij om he-le-maal niets.
pi_113620497
hier ook hoor jongens. inclusief hysterische krijsbuien :X zusjemeppen is ook populair. over zusje gesproken: die is al bezig met lezen :o gewoon uit een voorleesboek zit ze de letters en woorden *echt* op te lezen
  zondag 1 juli 2012 @ 10:56:11 #97
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_113622052
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:37 schreef mefke79 het volgende:
Oe Speedy, dat is echt niet fijn. Enig idee waar het vandaan komt? Sterkte!

MeNicole, dat is ook niet handig als ze nergens bang van zijn. Pff.

Bar, wel 'fijn' om te weten dat hij het overal doet toch? Dat de oorzaak niet bij jullie zit maar dat het echt iets in zijn gedrag is. Ik hoop dat je iets wijzer wordt in het gesprek.

Mrien, nog gefeliciteerd met Lotte. Vier jaar al weer, waar blijft de tijd?

En mijn peuter? De laatste dagen is het vooral een jochie dat ik hele uren achter het behang zou willen plakken. Dat ligt deels aan mij en deels aan hem. Niet handig iig. En hij groeit als een idioot, zowel lichamelijk als geestelijk, dus tja, ik kan me voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit.
Nee geen idee waar het vandaan kwam, ze was de dag ervoor ook al wat ziekjes, 1x veel gespuugd bed lag eronder.
Gelukkig is het weer gezakt na een asprine nu maar rustig aan blijven doen en kijken wat het vanavond gaat doen :)
pi_113623234
:W Ik kom ook weer meelezen hier!
Free, wat heftig zeg! Beterschap voor de zieken.
pi_113643931
Speedy beterschap voor je kindje.

Mefke, hoop voor je dat het snel over gaat.

Ingrid welkom

Vandaag zijn wij wezen zwemmen met schoonmoeder, zodat een iemand een oog op de baby kon houden. Onze peuter kon zich gewoon vrij laten drijven met zwemvleugeltjes aan en paddelde zo zelfs een beetje door het water. Alleen het dramaniveau ligt hier ook laag. Toen ik de auto had gehaald, kwam hij in tranen aanlopen vanwege een snoepje, dat hij niet van de grond mocht oprapen en een vinger, die hij in de rits had ingeklemd. Nou hielp het wel, dat hij denk ik ook behoorlijk moe was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113668643
Phff met een peuter met spraakachterstand een ogentest doen bij cb is niet leuk :(
Nu moeten we in september weer.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')