Ik ben veel te bescheiden en realistisch daarvoor...quote:
Ze moet niks, ik hoop dat er een vrouw is die mij leuk vindt.... Gewoon om wie ik ben.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:27 schreef ook_gek het volgende:
Stel ik het anders, waarom moet een vrouw voor jou gaan?
misschien dit misschien dat, stel ditnstel dat. Wat als enz. Moet je helemaal niet aan doen. Zijn dingen die je helemaal niet weet dus ook niet druk om maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien is dat helemaal niet zo! Sta je daar met je misplaatste zelfingenomenheid.
het doel is toch versieren? Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?quote:Dat maakt toch alleen maar uit als je uit bent op zoenen of versieren?
hmm hangt er van af. Stel je komt elke keer in de zelfde uitgaans gelegenheden moet je dat niet willen. Je maakt je zelf er heel erg ongeliefd mee.quote:Dus? Dat is haar verlies. Of winst. Om het even.
je moet ergens beginnen toch? Maar wat ik zeg. Genoeg manieren om dat te doen. Aan het eind van de rit merk je toch wel dat het helemaal niet zo belangrijk is als dat je eerst dacht.quote:Als je onzeker bent moet je van je ego verlost raken, niet die gaan boosten.
Wat zijn je pluspunten vind je zelf?quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ze moet niks, ik hoop dat er een vrouw is die mij leuk vindt.... Gewoon om wie ik ben.
Wie ben ik? Geen idee...
Verkeerd? Nee... Nodig? Nee...quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:26 schreef ook_gek het volgende:
[..]
nou dom is iets te ver gedacht, maar er zijn users heb ik gemerkt die dit soort dingen als laatste strohalm zien. Als dit niet lukt, dan lukt niks meer. Is het dan verkeers om tegen gas te geven als je een andere mening hebt?
Een grote bel heb je alleen nodig voor grote praatjes. Als je mening niet zodanig belangrijk is dat anderen die móeten aannemen, hoe je die ook niet te delen. "Het boeit immers niet wat anderen denken."quote:En ik een ridder? Wel neem, ik ben een net zo grote boere lul als ieder ander alleen met een grote bek. Ik heb alleen een sterke duidelijke directe mening, en die geef ik hier. En wat iemand er mee doet moeten zij weten
Het komt ook niet over alsof je uit bent op een leuke avond, maar eerder een wedstrijdje vrouwen versieren, of een potje vuurvliegjes kijken. Afgezien van het maffe concept van disco's voor vrijgezellen (iemand 'leren kennen' in het donker, onverstaanbaar in het kabaal en onder invloed van whatevs) komt het niet heel uitnodigend over.quote:[..]
meerdere keren gezegt van gaat mee. Je kent mij niet te zien aan je opmerkingen. Noem een disco en we gaan. Maar dat wilt hij niet.
Ook prima trouwens
Rustig.. Integer.. grappig, knap, intelligent.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wat zijn je pluspunten vind je zelf?
is dit topic dan nodig? Nee.quote:
ik zeg nergens dat andere mijn mening moet aannemen. Ik geef mijn mening en ze zien maar wat ze er mee doen. En of iemand het er wel of niet mee eens is, tja die keuze laat ik aan hun overquote:Een grote bel heb je alleen nodig voor grote praatjes. Als je mening niet zodanig belangrijk is dat anderen die móeten aannemen, hoe je die ook niet te delen. "Het boeit immers niet wat anderen denken."
ik heb toen al aangeboden van, zoek jij disco uit, jou regels. Ik ga voor de gezelligheid en muziek. Dat is mijn doel van uitgaan. En de rest zie ik wel. Zeg jij geen drank drinken? Ook prima. Doe jij je ding en ik ook. En we zien wel wat er gebeurd. Ik ga niet op stap om te versieren dus een wedstrijd gaat het nooit worden.quote:Het komt ook niet over alsof je uit bent op een leuke avond, maar eerder een wedstrijdje vrouwen versieren, of een potje vuurvliegjes kijken. Afgezien van het maffe concept van disco's voor vrijgezellen (iemand 'leren kennen' in het donker, onverstaanbaar in het kabaal en onder invloed van whatevs) komt het niet heel uitnodigend over.
Precies. Dus waarom de moeite doen om arrogant te zijn. Wie weet houdt ze daar totaal niet van. Ik hou niet van arrogante mensen iig, wie of wanneer dan ook.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:34 schreef ook_gek het volgende:
[..]
misschien dit misschien dat, stel ditnstel dat. Wat als enz. Moet je helemaal niet aan doen. Zijn dingen die je helemaal niet weet dus ook niet druk om maken.
Ik dacht dat het topic ging om vrouwen ontmoeten als levensstijl, of begrijp ik het nu verkeerd?quote:[..]
het doel is toch versieren? Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
Misschien als je diep van binnen overtuigd bent dat je een klootzak bent, maar dat lijkt me niet.quote:[..]
hmm hangt er van af. Stel je komt elke keer in de zelfde uitgaans gelegenheden moet je dat niet willen. Je maakt je zelf er heel erg ongeliefd mee.
Begin dan meteen goed. Of moedig een ander daar dan iig toe aan.quote:[..]
je moet ergens beginnen toch? Maar wat ik zeg. Genoeg manieren om dat te doen. Aan het eind van de rit merk je toch wel dat het helemaal niet zo belangrijk is als dat je eerst dacht.
Als je ook vrouwelijke borsten had...quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Rustig.. Integer.. grappig, knap, intelligent.
Klinkt goed, klinkt ook zeker zelf verzekerd! Niet veel mensen durven te zeggen dat ze knap of intelligent zijnquote:Op woensdag 27 juni 2012 01:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Rustig.. Integer.. grappig, knap, intelligent.
Niet naar een ander wijzen!quote:
Typ dan wat en kom nooit meer terug. Of typ niets.quote:[..]
ik zeg nergens dat andere mijn mening moet aannemen. Ik geef mijn mening en ze zien maar wat ze er mee doen. En of iemand het er wel of niet mee eens is, tja die keuze laat ik aan hun over
Regels?quote:[..]
ik heb toen al aangeboden van, zoek jij disco uit, jou regels. Ik ga voor de gezelligheid en muziek. Dat is mijn doel van uitgaan. En de rest zie ik wel. Zeg jij geen drank drinken? Ook prima. Doe jij je ding en ik ook. En we zien wel wat er gebeurd. Ik ga niet op stap om te versieren dus een wedstrijd gaat het nooit worden.
Lui, eigenwijs, (Ik doe gewoon mijn eigen ding daarin zegmaar, neem niet klakkeloos iets aan)quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Klinkt goed, klinkt ook zeker zelf verzekerd! Niet veel mensen durven te zeggen dat ze knap of intelligent zijn![]()
Probeer van uit die plus punten te werken. Weet je ook je min punten? Probeer die te vermijden indien mogelijk of juist niet en probeer daar ook pluspunten van te maken.
Dat is toch geen kwestie van durven? Dat ben je, of dat ben je niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:45 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Klinkt goed, klinkt ook zeker zelf verzekerd! Niet veel mensen durven te zeggen dat ze knap of intelligent zijn![]()
Je minpunten zijn vaak overdrijvingen van je pluspunten. Charmant? -> lult teveel. Intelligent? -> betweterig. Grappig? -> neemt niets serieus. enz.quote:Probeer van uit die plus punten te werken. Weet je ook je min punten? Probeer die te vermijden indien mogelijk of juist niet en probeer daar ook pluspunten van te maken.
Mwah, verschilt ook hoe ik me voel, soms voel ik me aantrekkerlijk, soms nietquote:Op woensdag 27 juni 2012 01:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is toch geen kwestie van durven? Dat ben je, of dat ben je niet.
Moeite doen zeker niet! Dan heb ik het wat ongelukkig omschreven. Je mag echt wel zo zelf verzekerd zijn dat je vol bent van je zelf. Inderdaad is de lijn tussen zelf verzekerd en arrogantie dun. Moet je mee spelen denk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Precies. Dus waarom de moeite doen om arrogant te zijn. Wie weet houdt ze daar totaal niet van. Ik hou niet van arrogante mensen iig, wie of wanneer dan ook.
dus een vrouw binnen 5 min zoenen of als je echt goed bent een vrouw op de dansvloer vingeren valt onder vrouwen ontmoeten en niet onder versieren?quote:Ik dacht dat het topic ging om vrouwen ontmoeten als levensstijl, of begrijp ik het nu verkeerd?
vaak hebben die mensen het zelf niet in de gaten. Als ze een vrouw gedag willen zoenen met 3x een zoen en ze draaien weg met hun hoofd en ze begrijpen die hint niet keer op keer op keer.... Dat moet je niet willen toch?quote:Misschien als je diep van binnen overtuigd bent dat je een klootzak bent, maar dat lijkt me niet.
tja moeilijk vind ik dat. Want wat is een goed begin? Ik heb ooit een in elkaar gekropen jongen die altijd op de achtergrond stond opeens als de grote man op een feest zien lopen toen we hem bepaalde kleren hadden geleend. Hij liep rond als de koning hem zelf. Praten met mannen en vrouwen.quote:Begin dan meteen goed. Of moedig een ander daar dan iig toe aan.
Uiteindelijk verander je er zo weinig aan. Sure, een gelletje hier, een horloge daar. Maar zelfde kop, glimlach, figuur, schaterlach, interesses en passies. Iemand die zich daardoor laat overhalen? Meh.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah, verschilt ook hoe ik me voel, soms voel ik me aantrekkerlijk, soms nietMaar overal heb ik niks te klagen over mijn uiterlijk.
Of geheel geen energie in steken. Steek dat maar in je oren en ogen, zodat je beter met haar kan communiceren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Moeite doen zeker niet! Dan heb ik het wat ongelukkig omschreven. Je mag echt wel zo zelf verzekerd zijn dat je vol bent van je zelf. Inderdaad is de lijn tussen zelf verzekerd en arrogantie dun. Moet je mee spelen denk ik.
Geen van beide. Lijkt me eerder extreme, maar sporadische, gevolgen van een van de twee.quote:[..]
dus een vrouw binnen 5 min zoenen of als je echt goed bent een vrouw op de dansvloer vingeren valt onder vrouwen ontmoeten en niet onder versieren?
Dat leren ze hopelijk wel een keer af.quote:[..]
vaak hebben die mensen het zelf niet in de gaten. Als ze een vrouw gedag willen zoenen met 3x een zoen en ze draaien weg met hun hoofd en ze begrijpen die hint niet keer op keer op keer.... Dat moet je niet willen toch?
Lijkt mij niet. Want een lapje stof maakt hem een ander persoon, een beter persoon? Lijkt mij niet.quote:[..]
tja moeilijk vind ik dat. Want wat is een goed begin? Ik heb ooit een in elkaar gekropen jongen die altijd op de achtergrond stond opeens als de grote man op een feest zien lopen toen we hem bepaalde kleren hadden geleend. Hij liep rond als de koning hem zelf. Praten met mannen en vrouwen.
Lijkt me dat een goed begin?
het was / is een discussie. Dan verdedig ik mijn stelling. Wel zo netjes ipv weg lopen. Anders kan je inderdaad beter niks zeggen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:46 schreef Gray het volgende:
Typ dan wat en kom nooit meer terug. Of typ niets.
daar begon hij overquote:Regels?
mensen die onzeker zijn over zich zelf durven dat soort dingen niet te zeggen terwijl het wel zo is.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is toch geen kwestie van durven? Dat ben je, of dat ben je niet.
klopt, je probeerd vaak je minpunten te verbloemen met je pluspunten.quote:Je minpunten zijn vaak overdrijvingen van je pluspunten. Charmant? -> lult teveel. Intelligent? -> betweterig. Grappig? -> neemt niets serieus. enz.
Wil je niet weg hebben hoor!quote:Op woensdag 27 juni 2012 02:05 schreef ook_gek het volgende:
[..]
het was / is een discussie. Dan verdedig ik mijn stelling. Wel zo netjes ipv weg lopen. Anders kan je inderdaad beter niks zeggen.
Tevens, als de discussie klaar is (morgen) kom ik ook niet meer terug nee.
Aha.quote:[..]
daar begon hij overin eerste instantie heb ik gezegt, ga eens een avond mee en vorm dan je mening. Ik doe mijn ding toch wel, met of zonder jou. Toen kwam het stukje bekende mensen te spraken. Comfortzone ja ja daar is die weer. Nou prima zoek een disco uit en we gaan. En toen kwam van uit hem geen drank enz enz enz.
Narcisten en leugenaars wel.quote:[..]
mensen die onzeker zijn over zich zelf durven dat soort dingen niet te zeggen terwijl het wel zo is.
Hmmmm, eerder dat het vaak eenzelfde eigenschap is waar je blij mee bent, maar die ook tegen je werkt soms. Juist daarom valt die zo op.quote:[..]
klopt, je probeerd vaak je minpunten te verbloemen met je pluspunten.
tja lastig uit te leggen. Ik ben commucatief erg sterk en ik praat heel makkelijk met vrouwen, en elke situatie kan ik 9 van de 10x naar mijn hand zetten. Zonder enige moeite. Of bij na te denken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 02:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Of geheel geen energie in steken. Steek dat maar in je oren en ogen, zodat je beter met haar kan communiceren.
en toch staat het in de OP. Beetje raar dan.quote:Geen van beide. Lijkt me eerder extreme, maar sporadische, gevolgen van een van de twee.
verkomen is beter dan genezen tochquote:Dat leren ze hopelijk wel een keer af.
ook een optie, maar denk je dan niet dat je de kans loopt dat zijn gevoelens en idee vevestigt word door die extreme afwijzing? Ik denk het namelijk wel.quote:Lijkt mij niet. Want een lapje stof maakt hem een ander persoon, een beter persoon? Lijkt mij niet.
Klinkt cru, maar mij lijkt een goed begin die jongen eens te laten zien hoe het is volledig af te gaan bij een meid. Of door het voorbeeld te geven, of door hem het te laten wezen.
Ik heb verder dan dit niet zoveel te zoeken hier. Het is FireFly3 zijn topic en daar wens ik hem alle plezier mee. En zo nu en dan zal ik dat voor zien van mijn ongezoute mening.quote:
er is al het 1 en ander aan voor af gegaan tussen ons zoals je merktquote:Aha.
Ik zie niet hoe!quote:Op woensdag 27 juni 2012 02:15 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik heb verder dan dit niet zoveel te zoeken hier. Het is FireFly3 zijn topic en daar wens ik hem alle plezier mee. En zo nu en dan zal ik dat voor zien van mijn ongezoute mening.
Om nou keer op keer mijn standpunt te gaan verkondigen hier gaat niemand beter van worden toch
Blijkbaar!quote:[..]
er is al het 1 en ander aan voor af gegaan tussen ons zoals je merkt
Tis wel laat ja. Ik hoop dat die mug hier ook is gaan slapenquote:Op woensdag 27 juni 2012 02:16 schreef ook_gek het volgende:
Ik gaat er trouwens een eind aan maken, morgen vroeg op en niet veel meer te melden denk ik zo
Was een leuk gesprek en wie weet tot een andere meer. En wie weet morgen nog een reactie indien gewenst.
Trusten
Iemand anders misschien nit, maar de persoon zelf welquote:Op woensdag 27 juni 2012 01:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Uiteindelijk verander je er zo weinig aan. Sure, een gelletje hier, een horloge daar. Maar zelfde kop, glimlach, figuur, schaterlach, interesses en passies. Iemand die zich daardoor laat overhalen? Meh.
Wie maakt er een issue van om een vrouw op straat te versieren? Dat jij dit vroeger een issue vond hoeft niet per definitie te betekenen dat iedereen dit een issue vindt.... Ik heb genoeg ervaring met het versieren van meiden in openbare gelegenheden/op straat. Je maakt een leuk babbeltje, wisselt telefoonnummers uit, gaat wat drinken, je neukt dr een paar keer en klaarquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jullie maken er een big issue van als je een vrouw versiert in een winkelstraat. Dat is het hele punt, whats the big deal?
Je hebt een hele discussie gemist over "versieren" in de supermarkt, dat het anders was etc.quote:Op woensdag 27 juni 2012 09:14 schreef johnykamau het volgende:
[..]
Wie maakt er een issue van om een vrouw op straat te versieren? Dat jij dit vroeger een issue vond hoeft niet per definitie te betekenen dat iedereen dit een issue vindt.... Ik heb genoeg ervaring met het versieren van meiden in openbare gelegenheden/op straat. Je maakt een leuk babbeltje, wisselt telefoonnummers uit, gaat wat drinken, je neukt dr een paar keer en klaarOp een gegeven moment wordt dat proces ook saai en realiseer je je dat er meer in het leven is dan platonische sex...
Die tijd zal (hopelijk) voor jou ook nog wel een keer aanbreken
Het lijkt eerder telkens een emotionele kwestie dan een informatieve kwestie bij jou. Inhoudelijk zit er niet zo heel veel verschil in, behalve dat verhaal over geurtjes, kleding en nep-arrogant doen waar ik het mee oneens ben.quote:Op woensdag 27 juni 2012 02:15 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik heb verder dan dit niet zoveel te zoeken hier. Het is FireFly3 zijn topic en daar wens ik hem alle plezier mee. En zo nu en dan zal ik dat voor zien van mijn ongezoute mening.
Om nou keer op keer mijn standpunt te gaan verkondigen hier gaat niemand beter van worden toch
[..]
er is al het 1 en ander aan voor af gegaan tussen ons zoals je merkt
Als iemand die illusie vol weet te houden zeg ik: lekker doen! Alleen blijkt dat vaak niet het geval voor lang.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iemand anders misschien nit, maar de persoon zelf welhet kan zomaar dat hij (of zij, voor veel vrouwen is het wel belangrijk) juist door die broek waarvan hij zelf vindt dat die hem mooi staat en dat mooie shirt met zijn haar net geknipt waardoor het beter valt, etc, zich net prettiger in zijn eigen vel voelt, waardoor hij ook een andere uitstraling heeft.
Prima natuurlijk, maar ga je er vooral niet over opwinden. Ik denk dattie zich niet overal even goed uitdrukt, wat deels ook voortkomt uit zijn overtuiging volgens mij. Dat zwart-witte taalgebruik kan door sommige vrouwen worden opgevat als een teken van kracht, anderen vinden het simpel.quote:Ik vind je bijdragen verfrissend, Gray, en ik voel je gelijk in een aantal posts. En op de een of andere manier weer Firefly me telkens zo tegen de haren in te strijken, dat ik toch weer wil reageren om te nunaceren, generalisaties weg te halen en te vertellen dat 'vrouwen' geen homogene groep wezens is.
Hoe meer je nuanceert en generalisaties weghaalt, hoe moeilijker het is om iets te beschrijven. Dan kunnen stukken tekst over "het super dichtbegroeide regenwoud" ook weg, want niet "overal in het regenwoud is het zo super dicht begroeid". Of "schaatsen doe je zo": "nee, op een andere manier kan je ook schaatsen". Of "vogels vliegen" -> "Niet alle vogels vliegen".quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iemand anders misschien nit, maar de persoon zelf welhet kan zomaar dat hij (of zij, voor veel vrouwen is het wel belangrijk) juist door die broek waarvan hij zelf vindt dat die hem mooi staat en dat mooie shirt met zijn haar net geknipt waardoor het beter valt, etc, zich net prettiger in zijn eigen vel voelt, waardoor hij ook een andere uitstraling heeft.
Ik vind je bijdragen verfrissend, Gray, en ik voel je gelijk in een aantal posts. En op de een of andere manier weer Firefly me telkens zo tegen de haren in te strijken, dat ik toch weer wil reageren om te nunaceren, generalisaties weg te halen en te vertellen dat 'vrouwen' geen homogene groep wezens is.
Ik weet niet of dat altijd een illusie is. Ik ben prima tevreden met mezelf, maar als ik me in een leuk jurkje heb gehesen, mijn haar een goede dag heeft en het mooi weer is, voel ik me zelfzekerder. Niet dat ik anders onzeker ben, maar door die dingen voel ik me dan gewoon fijner en dat straal ik dan ook uit.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Als iemand die illusie vol weet te houden zeg ik: lekker doen! Alleen blijkt dat vaak niet het geval voor lang.
Hoe hij in de praktijk is, kan ik uiteraard niet beoordelen, maar ik ken maar weinig vrouwen die zwart-wit taalgebruik zien als teken van kracht. En ik ken vrouwen uiteraard op een andere manier dan julliequote:Prima natuurlijk, maar ga je er vooral niet over opwinden. Ik denk dattie zich niet overal even goed uitdrukt, wat deels ook voortkomt uit zijn overtuiging volgens mij. Dat zwart-witte taalgebruik kan door sommige vrouwen worden opgevat als een teken van kracht, anderen vinden het simpel.
Het valt me erg op hoe weinig mensen vragen stellen aan firefly3 voor nuance, maar wel direct uitspraken in het extreme trekken om later te zeggen dattie generaliserend spreekt. Klopt niet helemaal.
sorry je slaat ook hier de plank mis. Dit soort dingen zijn niet je beste kant. Tipje van mij. Blijf het niet proberen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het lijkt eerder telkens een emotionele kwestie dan een informatieve kwestie bij jou.
nep arrogantie is niet de juiste beschrijving. Heb ik een paar reacties eerder uit gelegt.quote:Inhoudelijk zit er niet zo heel veel verschil in, behalve dat verhaal over geurtjes, kleding en nep-arrogant doen waar ik het mee oneens ben.
De illusie is dat je met een ring om plots een mooier aapje bent.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat altijd een illusie is. Ik ben prima tevreden met mezelf, maar als ik me in een leuk jurkje heb gehesen, mijn haar een goede dag heeft en het mooi weer is, voel ik me zelfzekerder. Niet dat ik anders onzeker ben, maar door die dingen voel ik me dan gewoon fijner en dat straal ik dan ook uit.
Ik ken er zat, teveel eigenlijk.quote:[..]
Hoe hij in de praktijk is, kan ik uiteraard niet beoordelen, maar ik ken maar weinig vrouwen die zwart-wit taalgebruik zien als teken van kracht. En ik ken vrouwen uiteraard op een andere manier dan jullie
Weinig nuance idd, dat zei ik ook. Wat ik ook zei is dat weinig mensen vragen of hij het echt zo zwart-wit bedoeld, of dat het er wat ongelukkig uitkomt.quote:Ik kijk er toch anders tegenaan. Ik vind juist zijn uitspraken extreem en van nuance is weinig sprake, in mijn ogen. Op de vragen die gesteld worden, komen onduidelijk antwoorden waar je niets wijzer van wordt. Ik kan er zo weinig mee, maar wordt wel regelmatig tegen de haren ingestreken door bepaalde uitspraken. maar goed, ik ben erg van het grijs inmiddels. Misschien komt dat wel met de jaren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |