Met in het VVD-geval het licht de andere kant op gedraaid. Althans als je naar de koopkrachtplaatjes kijkt dan stijgt vanaf 3 keer modaal de koopkracht nog wel een beetjequote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vraag is dan ook niet zozeer of er bezuinigd moet worden, maar op welke wijze. SP&PvdA willen de rijkeren ervoor op laten draaien en alles wat onder modaal zit ontzien, de VVD wil over de gehele breedte bezuinigen / lastenverzwaring opleggen.
Op welke manier dan, de zorg of het onderwijs privatiseren?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik vind dat er nu aangepakt moet worden, en niet door middel van lasten verzwaringen.
Dus sta je niet achter de VVD?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik vind dat er nu aangepakt moet worden, en niet door middel van lasten verzwaringen.
Flink korten op sociale zekerheid en zorg.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Op welke manier dan, de zorg of het onderwijs privatiseren?
Korten op de zorg is ook gewoon een lastenverzwaring. Eigen bijdrage e.d.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:33 schreef Kirov het volgende:
[..]
Flink korten op sociale zekerheid en zorg.
En bij sociale zekerheid eigenlijk ook als er geen lagere premies tegenover staan.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Korten op de zorg is ook gewoon een lastenverzwaring. Eigen bijdrage e.d.
Ja, zo verkopen ze het naar de achterban. We weten echter wel beter.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Onzin, de SP en PvdA willen i.c.m. met de PVV nu juist niet bezuinigen of structureel hervormen op de korte termijn.
Bij de PvdA wellicht. Aan hen kun je het gelukkig nog wel overlaten om het klootjesvolk te misleiden om vervolgens een redelijk verstandig economisch beleid te voeren. Bij de PVV en de SP vrees ik van niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, zo verkopen ze het naar de achterban. We weten echter wel beter.
Mono deelde nou niet bepaald een compliment uit aan de genoemde partijen, mn beste.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, zo verkopen ze het naar de achterban. We weten echter wel beter.
Wat doet jou denken dat ik dat niet begreep? Volgens mij doet elke partij dat namelijk, een mooie sales pitch.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mono deelde nou niet bepaald een compliment uit aan de genoemde partijen, mn beste.
Dus jij denkt dat de PvdA, SP en PVV mooie beloftes doen maar toch verstandig economisch beleid gaan voeren?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat doet jou denken dat ik dat niet begreep? Volgens mij doet elke partij dat namelijk, een mooie sales pitch.
Dan. DAN.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de propaganda trappen dat ze zogenaamd geen ambitie tonen.![]()
Onze gehele maatschappij en alle organisaties zijn piramides, en bij een piramide is het gewoon weg nooit mogelijk om met zijn allen op de top te staan. We hebben ook gewoon domme krachten nodig in nederland om van allerlei andere klusjes te doen. Alleen werken moet wel meer opleveren als in een uitkering blijven hangen daarom roept de SP al meer dan 10 jaar dat we wat aan de armoede val moeten doen, de afgelopen 10 jaar hebben onze rechtse bestuurders het niet voor elkaar gekregen om werken ook echt iets meer te laten opleverenn als thuis hangen en daarom op allerlei extra potjes rechten te hebben.
Ik denk dat ze mooie beloftes doen waar in de praktijk geen reet van terecht zal komen. Net zoals de VVD, GL, D66, SGP en ChristenUnie.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de PvdA, SP en PVV mooie beloftes doen maar toch verstandig economisch beleid gaan voeren?
Ik sta maar half achter de VVD, daarom is het ook prijsschieten op sommige punten zoals HRA.quote:
Ik zie zorg niet als een taak van de overheid, wat mijn grootste bezwaar is zijn belasting verhogingen en hobby projecten zoals kunst en cultuur en ontwikkelingssamenwerking.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Korten op de zorg is ook gewoon een lastenverzwaring. Eigen bijdrage e.d.
Je draagt alsnog BTW en accijnzen af.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan nog betalen ze nog steed niet meer dan 50% van hun brutoloon aan belasting.![]()
Zoals Kirov beweert.
Een anticyclisch beleid is wat anders dan de overheidsuitgaven niet onder controle kunnen houden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar daar pleit jij nu juist voor. Het uitstellen / afstellen van bezuinigingen tot economisch betere tijden, oftewel een anti-cyclisch begrotingsbeleid.
Ja, dit simplistische riedeltje ken ik. De illusie dat de overheidsfinanciën op orde te krijgen zijn met wat bezuiniginkjes op 'linkse hobbies'. Je zult hard moeten snijden in de zorg, woning- en arbeidsmarkt moeten hervormen, enzovoort. Uiteindelijk is 'de burger' de dupe van het op orde krijgen van de overheidsfinanciën.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:47 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik zie zorg niet als een taak van de overheid, wat mijn grootste bezwaar is zijn belasting verhogingen en hobby projecten zoals kunst en cultuur en ontwikkelingssamenwerking.
Het uitstellen van lastenverzwaringen naar economisch betere tijden, lijkt mij nu juist een schoolvoorbeeld van een anticyclisch begrotingsbeleid.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een anticyclisch beleid is wat anders dan de overheidsuitgaven niet onder controle kunnen houden.
Godverdomme man, ik loop toch ook niet iedere keer de OP's en TT's aan te passen in SP topics.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:59 schreef remlof het volgende:
Eens met de stelling in de OP. al vind ik 'zak hooi' ook een goeie term om Rutte mee aan te duiden.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Godverdomme man, ik loop toch ook niet iedere keer de OP's en TT's aan te passen in SP topics.
Zielig hoopje links stront hier allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |