abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113375493
Beste forum leden/vrienden...

Momenteel zijn wij behoorlijk in conclaaf met de belastingdienst en het duurt maar lang... telkens word je terug gebeld binnen 10 werkdagen en nu is het moment bereikt dat we het best wel beu zijn.

Even voor de duidelijkheid, de bedragen die genoemd zijn zijn voorbeeld bedragen, het betreft hier wel veel geld.

Zoals de meeste mensen hebben wij ook inkomsten belasting gedaan, hier uit kwam voor dat wij 500 euro terug zouden krijgen echter kregen wij kort nadat we de bevestiging hebben gehad van de belastingdienst een brief dat het geld naar het kantoor van de belastingdienst is gegaan en het zou verrekend worden. Echter hadden wij gelijk zoiets van, huh ? Verrekening, waarmee dan ?

Nu blijkt het dat er nog een bedrag van 250 euro open zou staan voor het terug betalen van de huurtoeslag van 2008. Alleen wij hebben diverse terug betalingsregelingen met men gehad en daar hebben wij ons altijd keurig aan gehouden. Echter is vorig jaar ons kind 3,5 maand te vroeg geboren en dat heeft ons duizenden euro's gekost, desondanks we zeer goed verzekerd zijn.
Toen op dat moment is onze financiën in de soep gevallen, want dat was wel het laatste waar we mee bezig waren gezien ons kind de eerste weken op sterven lag. Nadat ons kind gezond ( zonder bijwerkingen! ) thuis is gekomen hebben wij de financiën op een rijtje gezet en toen kwamen we er achter dat we achterliepen met de terug betaling van de belastingdienst.
Prima, onze schuld dus wij gingen de brieven er bij pakken en kijken wat er open zou staan, zowel via de brieven als telefonisch hebben we het nagevraagd. Toen hebben wij de laatste open staande posten over gemaakt en 2 weken later heb ik gebeld of alles nu afbetaald is en we nu schoon schip met men heeft, het antwoord was hier duidelijk op, dit zou nu afgerond zijn en wij zouden schoon schip hebben.

Nu is het zo, dat men 8 maand later er nu dus achter komt dat er alsnog iets open zou staan en hebben ze het ingetrokken van de te ontvangen inkomsten belasting. Nu is het zo, dan zou je denken dat het afgerond is, case closed, voor ons in dit geval niet want de 500 euro die wou zouden krijgen, zouden wij er weer financieel gezond voor staan. Uiteindelijk hebben wij gebeld met de belangdienst en men zegt dat wij dit moeten regelen met de toeslagen, prima dit hebben wij gedaan en ik heb na veel gepraat en overleg het eerste deel van de betalingsregeling weer over gemaakt ( Ze hebben de oude weer hervat en ik kon verder gaan met terug betalen ), afgelopen weekend brief van de belastingdienst ontvangen waarop staat dat het bedrag is ontvangen en wat er nog open zou staan inclusief acceptgiro voor de volgende termijn.

Alleen verbazingwekkend hebben ze het gehele bedrag van 250 euro alsnog ingehouden en maar 250 euro uitgekeerd, terwijl men zei dat we dit met de toeslagen zouden moeten regelen en wij dit keurig hebben gedaan.

conclusie, wij hebben maanden niets gehoord over die 250 euro en nu is het ineens aan het licht gekomen en houden ze het volledig in terwijl wij het proberen te regelen met ze, het is misschien deels mijn fout maar men kan dit toch niet na ruim 8 maand maken ? Zonder ook maar 1 herinnering te hebben gestuurd dat de 250 euro nog open staat ?

Sorry voor het lange verhaal en ik hoop ook dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel... ik weet momenteel even niet meer wat ik moet doen.
pi_113375820
quote:
9s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:19 schreef Iemand1986 het volgende:
conclusie, wij hebben maanden niets gehoord over die 250 euro en nu is het ineens aan het licht gekomen en houden ze het volledig in terwijl wij het proberen te regelen met ze, het is misschien deels mijn fout maar men kan dit toch niet na ruim 8 maand maken ? Zonder ook maar 1 herinnering te hebben gestuurd dat de 250 euro nog open staat ?
Volgens mij mogen ze het binnen 5 jaar nog claimen, dus 8 maanden valt nog wel mee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:28:42 #3
119091 Glesse
Nachtbakker
pi_113375899
Een conclaaf is een besloten of geheim overleg.
pi_113375969
Oke.. prima.

Maar ze mogen het toch niet zomaar op deze manier doen ? Wij vragen of alles afgerond is met onze regelingen, maar hun houden het zo ineens in terwijl we het met de toeslagen proberen te regelen en men zei dat de regeling door gaat zoals die was, gezien hun een herinnering vergeten waren, normaal krijg je gelijk bericht en nu moet het ineens maanden lang duren en dan gewoon gelijk volledig inhouden ?
pi_113375978
quote:
6s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:28 schreef Glesse het volgende:
Een conclaaf is een besloten of geheim overleg.
Het is toch een besloten overleg dat hij voert met de belastingdienst? ;)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113376017
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:30 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke.. prima.

Maar ze mogen het toch niet zomaar op deze manier doen ? Wij vragen of alles afgerond is met onze regelingen, maar hun houden het zo ineens in terwijl we het met de toeslagen proberen te regelen en men zei dat de regeling door gaat zoals die was, gezien hun een herinnering vergeten waren, normaal krijg je gelijk bericht en nu moet het ineens maanden lang duren en dan gewoon gelijk volledig inhouden ?
Misschien is het niet erg netjes van ze, maar ik zie geen reden waarom het niet zou mogen. Maar ik ben geen jurist, dat moet ik er wel bij zeggen.
pi_113376098
Ik snap best dat men het geld ineens wilt hebben, daar heb ik vrede mee, maar de wijze waarop ze het doen vind ik rond uit alles behalve netjes. Je probeert alles goed te regelen, je overlegt met ze.. je vraagt of alles goed gegaan is en als reden krijg je nu dat het mis gegaan is, sorry meneer, hij stond in pauze omdat u ze had samen laten voegen en daarna is er iets fout gegaan, vandaar dat deze post nog open staan. Echt... en dan bel je ze om alles te regelen.. krijg je gewoon een harde schop na.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:34:19 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113376140
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:33 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik snap best dat men het geld ineens wilt hebben, daar heb ik vrede mee, maar de wijze waarop ze het doen vind ik rond uit alles behalve netjes. Je probeert alles goed te regelen, je overlegt met ze.. je vraagt of alles goed gegaan is en als reden krijg je nu dat het mis gegaan is, sorry meneer, hij stond in pauze omdat u ze had samen laten voegen en daarna is er iets fout gegaan, vandaar dat deze post nog open staan. Echt... en dan bel je ze om alles te regelen.. krijg je gewoon een harde schop na.
Ze werken met 16 miljoen klanten dus ze doen het niet bewust hoor :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113376189
Niet dat het heel veel uit maakt, maar het was oktober 2010, dus 20 maanden geleden ipv 8 maanden.

@Maanvis, ze doen het vast niet bewust, maar ze mogen best even mee leven met de de burger.
pi_113376265
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:35 schreef Iemand1986 het volgende:
Niet dat het heel veel uit maakt, maar het was oktober 2010, dus 20 maanden geleden ipv 8 maanden.
Nog altijd ruim op tijd.
quote:
@Maanvis, ze doen het vast niet bewust, maar ze mogen best even mee leven met de de burger.
Hebben ze toch ook al gedaan door betalingsregelingen aan te bieden?
En bij elk bedrijf worden fouten gemaakt. Ik vermoed dat je er niet veel aan kunt doen.
pi_113376524
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:37 schreef spijkerbroek het volgende:

Hebben ze toch ook al gedaan door betalingsregelingen aan te bieden!
Dit dus. Echt van die mensen die denken dat ze bij de belastingtelefoon meteen weten wat hun zaak inhoudt op het moment dat ze bellen :'(. Oh, mevrouw Iemand1986. Natuurlijk weet ik waar u het over heeft, het gaat om dat foutje met die afbetalingsregeling. Die lopen er nog 460000, maar die ken ik ook allemaal uit het hoofd hoor :').

Wel rot voor TS dat ze nu minder lang op vakantie kan, maar verder lijkt me dit prima afgehandeld.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:43:41 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113376553
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:35 schreef Iemand1986 het volgende:

da's nou juist het leuke aan de belastingdienst, ze zijn altijd onpartijdig en afstandelijk. als je voor elke situatie (bijv. kindje te vroeg geboren) een uitzondering moet maken dan komt er jaarlijks veel minder binnen en moeten we allemaal meer gaan betalen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 25 juni 2012 @ 18:45:40 #13
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113376634
De Belastingdienst mag openstaande schulden verrekenen met de voorlopige teruggaaf. Dus helaas, pech gehad.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_113376768
Jullie hebben het allemaal over dat ze het mogen inhouden, daar heb ik verder ook vrede mee, maar de wijze waar op ze het doen vind ik ronduit schandalig.

Je belt de inkomstenbelasting op ( Of eigenlijk, hun belde ons terug ) en ze zeiden dat we het met de toeslagen moesten regelen, daar was er een fout gebeurd en is de oude terug betalingsregeling opnieuw geactiveerd en hebben we dezelfde avond de opvolgende termijn over gemaakt, een paar dagen later kregen wij de brief dat het verwerkt was incl. de nieuwe acceptgiro voor de volgende termijn.

Nu hebben wij gedaan dus wat de belastingkantoor tegen ons vertelde en toch doen ze het alsnog op deze manier, terwijl de fout volgens ons zeker aan hun ligt in eerste instantie.

Het gaat mij gewoon op de wijze waarop, financieel gaan we ons wel redden en de vakantie is al betaald ( Ik las hier boven iemand die denkt dat het geld is voor de fun, dat is dus niet zo ).
pi_113377036
Kortom; je bent het eens met het feit dat ze het inhouden. Maar niet de manier waarop.

Wat doe je hier aan? Niets, misschien een klaagbriefje of volgende keer de belastingpapieren verkeerd invullen ;)
pi_113377127
Opzich ben ik het wel eens met ze, ze hebben het recht maar de manier waarop vind ik niet netjes. Nooit een brief gehad met een herinnering, terwijl ze normaal zo snel zijn als je moet betalen...

Mijn voorkeur ging natuurlijk om de betalingsregeling voor te zetten, zo kon dat ook volgens de toeslagen, maar toch gooit men het schip om en doen ze het op deze manier.

Volgens mij werken de kantoren daar ook langs me kaar heen in plaats van samen te werken.
pi_113377175
Okee, dus wat wil je verder met dit topic?
pi_113377274
Ok, namens de belastingdienst SORRY.

Dat wil je toch horen ts?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113377314
Ik zie het al wel hier... jullie zwemmen heerlijk rond in geld en vinden het wel prima blijkbaar.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:00:03 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113377319
De BV Nederland moet draaien en de fiscus heeft daarin meer rechten dan jij en ik. Wees blij; als ze voor iedereen allerlei uitzonderingen zouden maken, overal rekening mee zouden houden, dan hadden we allemaal een groot probleem.

Als ze niets van je tegoed hebben, dan krijg je keurig netjes uitbetaald. Hou je je niet aan een betalingsregeling, dan maken ze korte klappen. Niet fijn, maar ik ben blij dat ze het doen :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 25 juni 2012 @ 19:01:05 #21
33954 ElisaB
pi_113377361
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik zie het al wel hier... jullie zwemmen heerlijk rond in geld en vinden het wel prima blijkbaar.
In tegendeel. Maar jij wilt dat de BD begrip heeft voor je te vroeg geboren kindje. En dat hebben ze niet. Net zo goed als ze geen begrip hebben voor mijn problemen en die van mijn buurman. Ze moeten innen, en dat doen ze. Zeer efficient ook nog eens.
pi_113377402
Wij hebben ons overal aan gehouden.. hun hebben tenslotte de fout gemaakt, wij hebben geïnformeerd hoe en wat zoals je hier boven kan lezen. Je mag toch op zen minst het recht hebben om het via een regeling te doen....
  maandag 25 juni 2012 @ 19:04:35 #23
33954 ElisaB
pi_113377517
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:01 schreef Iemand1986 het volgende:
Wij hebben ons overal aan gehouden.. hun hebben tenslotte de fout gemaakt, wij hebben geïnformeerd hoe en wat zoals je hier boven kan lezen. Je mag toch op zen minst het recht hebben om het via een regeling te doen....
Nee, je hebt termijnen van de betalingsregeling niet voldaan. Dat de dame / heer bij 0800-0543 iets zégt, betekent niets. Dus helaas; jij hebt een fout gemaakt. Lullig. Maar wees blij dat het nu opgelost is. Naast de problemen met jullie kind, is dit tenslotte een minor detail. Toch?

Nog een vraagje: in de TT vraag je naar je rechten. Over welke rechten heb je het? Wat wil je?
pi_113377680
Oke maar het kromme is gewoon, hun zeggen dat we het met toeslagen moeten regelen en dat doen we dan netjes en toch gaan ze via de andere weg ineens zonder eerder een berichtgeving dat het toch niet kan o.i.d.

We kregen ook niet de tijd verder nu om verder bezwaar in te dienen, ze hebben het nu gewoon gedaan, dat snap ik gewoon niet aan ze.

Over mijn recht, misschien is 'recht' het verkeerde woord hierin, maar als je afspraken maakt met ze, dan mag je er toch vanuit gaan dat het ook zo gebeurd en niet dat ze het spontaan weer anders gaan doen ?
pi_113377685
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik zie het al wel hier... jullie zwemmen heerlijk rond in geld
Huh? Wat een rare conclusie..
quote:
en vinden het wel prima blijkbaar.
Ik vind het prima dat zij hun geld innen ja. Zie ElisaB's reactie.
Rot voor je dat je het niet eens bent mt de manier waarop, maar ja, we zitten hier niet om je op onze schouder uit te laten huilen, met alle respect. Je vroeg naar je rechten, en daarop hebben we geantwoord.
pi_113377902
Ik snap ook niet dat je telkens blijft zeggen dat jullie geen fout hebben gemaakt, want je hebt door die problemen met je kindje toch een keer niet betaald?

Derhalve incasseren ze nu in een keer door middel van verrekening.

Vindt het klote voor je, maar het is niet anders.
pi_113378045
Klopt wij hebben door de omstandigheden een keer niet betaald, maar daarna hebben wij gebeld met de belastingdienst om te vragen wat er nog zou open staan en dat hebben wij ineens aan ze betaald. Kort daarna hebben wij gevraagd of er nog posten zijn die open zouden staan, hierop was nee het antwoord en hebben wij ook nooit meer wat van ze gehoord, dus ja ik vind dat hun nu de fout gemaakt hebben en niet wij, ik dacht dat wij onze plicht als burger hebben gedaan door na te vragen of we nu het spul hebben betaald/afgerond.
pi_113378086
Okee... en wat wil je nu van ons?
  maandag 25 juni 2012 @ 19:15:31 #29
33954 ElisaB
pi_113378117
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:07 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke maar het kromme is gewoon, hun zeggen dat we het met toeslagen moeten regelen en dat doen we dan netjes en toch gaan ze via de andere weg ineens zonder eerder een berichtgeving dat het toch niet kan o.i.d.

We kregen ook niet de tijd verder nu om verder bezwaar in te dienen, ze hebben het nu gewoon gedaan, dat snap ik gewoon niet aan ze.
Leer ermee leven: als de fiscus iets van je tegoed heeft, zullen ze verrekenen waar ze kunnen. Ik snap dat heel goed. Ze zijn de bank van lening niet.

quote:
Over mijn recht, misschien is 'recht' het verkeerde woord hierin, maar als je afspraken maakt met ze, dan mag je er toch vanuit gaan dat het ook zo gebeurd en niet dat ze het spontaan weer anders gaan doen ?
Over het algemeen houdt de fiscus zich prima aan de afspraken. Jij bent begonnen je er niet aan te houden (teveel toeslag ontvangen, betalingsregeling niet nagekomen). Dan is het gewoon klaar.

Overigens verwacht ik dat ze ook zouden verrekenen als je je wél aan de betalingsregeling had gehouden, maar dat weet ik niet zeker. Iets van de fiscus krijgen terwijl zij nog geld van jou tegoed hebben... ik weet het niet, maar het kan.

Anyway... je hebt gewoon weinig in te brengen, en dat is imho terecht. En bovendien ben jij begonnen. Dus ik snap niet zo goed waar je op hoopt?!

Dat je baalt, dat snap ik overigens hoor :Y
  maandag 25 juni 2012 @ 19:17:04 #30
33954 ElisaB
pi_113378199
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:14 schreef Iemand1986 het volgende:
Klopt wij hebben door de omstandigheden een keer niet betaald, maar daarna hebben wij gebeld met de belastingdienst om te vragen wat er nog zou open staan en dat hebben wij ineens aan ze betaald. Kort daarna hebben wij gevraagd of er nog posten zijn die open zouden staan, hierop was nee het antwoord en hebben wij ook nooit meer wat van ze gehoord, dus ja ik vind dat hun nu de fout gemaakt hebben en niet wij, ik dacht dat wij onze plicht als burger hebben gedaan door na te vragen of we nu het spul hebben betaald/afgerond.
Je hoort zelf op de hoogte te zijn van de stand van zaken. Nogmaals: bellen is aardig, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.

En je omstandigheden zijn lullig (meen ik oprecht), maar geloof me: we hebben allemaal onze omstandigheden!
pi_113378393
Tuurlijk heeft iedereen omstandigheden, maar dan is het toch niet verboden om er over te praten ? Het zijn frustraties... ik geloof echt dat jullie gelijk hebben anders open ik hier natuurlijk geen topic. Het gaat mij om de wijze van, de 1 zegt wat toe, de ander spreekt weer tegen en zo gaat het maar door en door bij ze.
pi_113378407
Ik kom wellicht wat bot over, maar ik ben het zeer zeker met ElisaB eens:
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:17 schreef ElisaB het volgende:
En je omstandigheden zijn lullig (meen ik oprecht), maar geloof me: we hebben allemaal onze omstandigheden!
Dit dus. Klote voor je, en dat meen ik.
Maar laat deze kwestie aan je voorbij gaan. Steek er geen energie in, want je krijgt er niks voor terug.
Je zei al dat jullie je wel redden zonder dit geld, en dat het gewoon rot is. Ja, dat klopt. Maar over 2 dagen ben je het ook weer vergeten, en dan ben je waarschijnlijk zelfs blij dat het nu WEL allemaal geregeld is.

En prijs je gelukkig dat alles nu goed is met jullie kindje ^O^
  maandag 25 juni 2012 @ 19:22:19 #33
33954 ElisaB
pi_113378451
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:21 schreef Iemand1986 het volgende:
Tuurlijk heeft iedereen omstandigheden, maar dan is het toch niet verboden om er over te praten ? Het zijn frustraties... ik geloof echt dat jullie gelijk hebben anders open ik hier natuurlijk geen topic. Het gaat mij om de wijze van, de 1 zegt wat toe, de ander spreekt weer tegen en zo gaat het maar door en door bij ze.
Dan moet je schriftelijk vragen om de stand van zaken.

En uiteraard mag je over je omstandigheden praten, maar je moet niet verwachten dat de BD er erg veel mee zal doen.
pi_113378535
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:21 schreef Iemand1986 het volgende:
Tuurlijk heeft iedereen omstandigheden, maar dan is het toch niet verboden om er over te praten ? Het zijn frustraties...
Het WGR subforum is voor o.a. rechtskwesties. Frustraties kunnen we hier weinig mee, snappu?
Met alle respect hoor.
pi_113378759
Nu breekt mijn klomp, ik heb nog even de afdeling toeslagen gebeld en die konden mij vertellen dat er helemaal niets verrekend is.. het word vreemder en vreemder. ( Ps: ik heb het geld al.. dus hun zouden dat dan ook moeten hebben als het verrekend zou zijn )

@spijkerbroek, volgens mij staat in de titel van het forum ook geldzaken, volgens mij is dat dit toch ? ;)
pi_113378793
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:48 schreef Iemand1986 het volgende:

Het gaat mij gewoon op de wijze waarop, financieel gaan we ons wel redden en de vakantie is al betaald ( Ik las hier boven iemand die denkt dat het geld is voor de fun, dat is dus niet zo ).
Het zou ook niet best zijn als die vakantie zou hangen op die laatste 250 Euro, aangezien je dan blijkbaar een vakantie boven reserveringen voor onvoorziene uitgaven zou stellen.
pi_113378858
250 euro is een voorbeeld bedrag ;)
  maandag 25 juni 2012 @ 19:30:37 #38
33954 ElisaB
pi_113378873
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:28 schreef Iemand1986 het volgende:
Nu breekt mijn klomp, ik heb nog even de afdeling toeslagen gebeld en die konden mij vertellen dat er helemaal niets verrekend is.. het word vreemder en vreemder. ( Ps: ik heb het geld al.. dus hun zouden dat dan ook moeten hebben als het verrekend zou zijn )

@spijkerbroek, volgens mij staat in de titel van het forum ook geldzaken, volgens mij is dat dit toch ? ;)
Wacht rustig de correspondentie af en stop met bellen :)
pi_113379141
Toeslagen zei dat ik de inkomstenbelasting weer moest bellen, dus dat doen wij dan netjes. Maar dit is toch erg gek ? Ik ga er wel vanuit dat het gebeurd is ( De verrekening ) maar ben nu wel erg nieuwsgierig.

@ElisaB, wij hebben vandaag al bericht gehad ( Op de antwoord apparaat ) dus vandaar dat ik weer zelf bel. Ik wil gewoon graag duidelijkheid.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:48:12 #40
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_113379791
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wacht rustig de correspondentie af en stop met bellen :)
Dit dus !!
Had ook 'akkefietjes' met de belastingdienst, dat ellende heeft me ongeveer 5 jaartjes gekost.
Telefoontjes hebben bijna geen waarde. Zorg dat je alles wat je afspreekt schriftelijk bevestigd krijgt!

Heel vaak werken de verschillende afdelingen langs elkaar heen. Interne communicatie is echt om te huilen. Geduld is zeker vereist als je met de belastingdienst communiceert.

Succes

[ Bericht 0% gewijzigd door Diepvriez op 25-06-2012 20:07:36 ]
zo goed..?
pi_113380502
Tja, helaas is het anders verlopen.

Hmm.. bel je net sta je 20 minuten in de wacht, zeggen ze bij de inkomsten belasting dat ik een andere keuze moet hebben...

Het is toch rond uit gek dat men bij de toeslagen zeggen dat er niets is verrekend...?
pi_113380833
Dat het bij jullie binnen is en dat jou dat meteen opvalt, betekent niet dat het bij de Belastingdienst ook zo werkt. Geef het even en bel niet continu met ze, dat schiet toch niets op. Neem van mij aan dat ze je niet proberen op te lichten en dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt :).

Ben je ontevreden over de wijze van afhandelen of behandelen is er maar één oplossing: Schrijf de Ombudsman aan.
pi_113380982
Ten eerste, voor de mensen die zich aangevallen voelen door mij, mijn excuus dat was niet zo bedoeld.
Ik ben gewoon lichtelijk gefrustreerd als je denkt alles geregeld te hebben en dan krijg je nog even een schop na van onze vrienden.

Volgens de man bij de toeslagen en inkomstenbelasting hadden hun het wel wel moeten kunnen zien, ergens zouden mijn centen of eigenlijk hun centen, het is maar hoe je het bekijkt nog moeten zweven.
pi_113381277
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:08 schreef Iemand1986 het volgende:
Ten eerste, voor de mensen die zich aangevallen voelen door mij, mijn excuus dat was niet zo bedoeld.
Ik ben gewoon lichtelijk gefrustreerd als je denkt alles geregeld te hebben en dan krijg je nog even een schop na van onze vrienden.
Het is niet persoonlijk. Vat het niet zo op. Ze zijn er niet op uit om jou persoonlijk het leven zuur te maken.
pi_113381928
quote:
Zorg dat je alles wat je afspreekt schriftelijk bevestigd krijgt!
En daar gaan wij nu inderdaad op wachten, wij gaan nu in ieder geval niet meer bellen ( Tenzij men niet terug belt binnen 10 werkdagen zoals vandaag beloofd ). Ben benieuwd naar hun reactie.

Iedereen bedankt voor de reacties en begrip.
pi_113382039
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:24 schreef Iemand1986 het volgende:

[..]

En daar gaan wij nu inderdaad op wachten, wij gaan nu in ieder geval niet meer bellen ( Tenzij men niet terug belt binnen 10 werkdagen zoals vandaag beloofd ). Ben benieuwd naar hun reactie.

Iedereen bedankt voor de reacties en begrip.
En wat ga je dan precies schriftelijk vastleggen?
pi_113429759
Voor de verrassing zijn we binnen 1 werkdag teruggebeld ( Stond er van te kijken haha ).
Alleen nu zeggen ze dat de regels dit jaar strenger zijn geworden en dat de persoon zich vergist moet hebben dat er een regeling te maken is omtrent deze rekening. Dat vind ik toch wel erg vreemd... want we hebben denk ik wel 6 verschillende personen gesproken en zelfs een brief gehad over de regeling. Nu is het ingehouden en kan het niet meer... die mensen daar werken zo verschrikkelijk langs elkaar heen.

Het is een feit dat ik het geld kwijt ben, ik ga daar verder geen zaak gaan maken.

Alleen zitten wij te denken om wel een klacht in te dienen omtrent dit gedoe, zijn hier ervaringen mee of is dat verspilde tijd ? Het gaat ons er nu gewoon om hoe we behandeld zijn en ze dus dingen toezeggen maar als puntje bij paaltje komt het weer anders moet volgens hun.
pi_113430013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:15 schreef Iemand1986 het volgende:
Voor de verrassing zijn we binnen 1 werkdag teruggebeld ( Stond er van te kijken haha ).
Alleen nu zeggen ze dat de regels dit jaar strenger zijn geworden en dat de persoon zich vergist moet hebben dat er een regeling te maken is omtrent deze rekening. Dat vind ik toch wel erg vreemd... want we hebben denk ik wel 6 verschillende personen gesproken en zelfs een brief gehad over de regeling. Nu is het ingehouden en kan het niet meer... die mensen daar werken zo verschrikkelijk langs elkaar heen.

Het is een feit dat ik het geld kwijt ben, ik ga daar verder geen zaak gaan maken.

Alleen zitten wij te denken om wel een klacht in te dienen omtrent dit gedoe, zijn hier ervaringen mee of is dat verspilde tijd ? Het gaat ons er nu gewoon om hoe we behandeld zijn en ze dus dingen toezeggen maar als puntje bij paaltje komt het weer anders moet volgens hun.
Verspilde moeite.
pi_113430068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:15 schreef Iemand1986 het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ok, namens de belastingdienst SORRY.

Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113430183
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 18:30 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke.. prima.

Je mag volgens de wet gewoon verrekenen
pi_113430336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:01 schreef Iemand1986 het volgende:
Als ik het goed begrijp heb jij een schuld bij de belastingdienst. Dan heb je je dus niet overal aan gehouden en je kunt toch ook moeilijk de belastingdienst verwijten dat jij ze geld schuldig bent.
Het lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch dat ze dan geen extra geld aan jou gaan uitkeren (de teruggave van de inkomstenbelasting) op het moment dat jij ze nog geld verschuldigd bent, maar ervoor kiezen beide bedragen met elkaar te verrekenen.
pi_113430705
Ik zeg ook nergens dat ik het geld niet wil betalen aan de belastingdienst. Het gaat mij hier om de wijze waarop wij zijn behandeld. Wij hebben vorig jaar al diverse keren contant met ze gehad ( zie x aantal berichten en de start post )...

Het gaat momenteel niet meer om dat wij het geld willen ontvangen maar gewoon om de wijze waarop de belastingdienst ons te woord heeft gestaan, allerlei dingen beloven maar uiteindelijk anders... daar gaat het ons om.
pi_113430966
Omgekeerd redenerend kun je ook stellen dat jullie met de aanvraag van de huurtoeslag hebben beloofd eventueel onrechtmatig ontvangen geld terug te betalen en nu, vier jaar later, is dat nog steeds niet gebeurd. Dat verdient toch ook niet bepaald de schoonheidsprijs?
pi_113431144
Wij hebben toen altijd aangegeven dat wij er geen recht op hebben maar hun bleven beweren dat wij het wel hadden, we hebben het toen zelf een paar keer stop gezet maar hun activeerden het continu weer, maar dat is een heel ander verhaal.

Maar... heeft het zin om überhaupt een klacht in te dienen bij de belastingdienst, ook al zou het ergens anders om gaan, doen ze er überhaupt wel iets mee ?
pi_113431308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:42 schreef Iemand1986 het volgende:
Maar... heeft het zin om überhaupt een klacht in te dienen bij de belastingdienst, ook al zou het ergens anders om gaan, doen ze er überhaupt wel iets mee ?
Je krijgt hooguit een standaard excuusbriefje. Ik zou er geen energie in stoppen.
pi_113431475
Zoiets verwachte ik al.

Maar even samengevat, dit topic was niet bedoeld om uit te huilen dat ik het geld niet eerst krijg, maar puur om de handelswijze van de belastingdienst.

Iedereen die mee gediscussieerd heeft, toch bedankt ;) :)

Ik laat het maar rusten, wel met verschillende gevoelens.
pi_113446902
De belastingdienst mag terug te betalen bedragen verrekenen met nog te betalen bedragen en (gelukkig) doen ze dat ook. Je dient gewoon, net als iedereen, je belastingen te betalen. Als je je geld, wat bedoelt was voor de belastingbetaling vervolgens aan je kind uitgeeft, is uiteraard niet het probleem van de belastingdienst. Hier had je rekening mee moeten houden en niet in de veronderstelling zijn dat de belastingdienst wel "meeleeft" als je krap zit, zo werkt het immers niet, hoe hard het ook klinkt.

Het enige jammere in dit verhaal, is dat ze dat blijkbaar niet gewoon duidelijk naar je gecommuniceerd hebben.
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:45:09 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113447531
Er zit toch ook gewoon een maximum aan de duur van een afbetalingsregeling?
Als die duur voor teveel ontvangen huurtoeslag 24 maanden is vind ik het al veel, en als die gemiste termijnen al 20 maanden geleden zijn dan heb je het al snel over het overschrijden van de maximale afbetalingstermijn.

En tsja, dan blijven ze niet vragen waar het blijft, dan verrekenen ze gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')