abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113430336
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:01 schreef Iemand1986 het volgende:
Wij hebben ons overal aan gehouden.. hun hebben tenslotte de fout gemaakt, wij hebben geïnformeerd hoe en wat zoals je hier boven kan lezen. Je mag toch op zen minst het recht hebben om het via een regeling te doen....
Als ik het goed begrijp heb jij een schuld bij de belastingdienst. Dan heb je je dus niet overal aan gehouden en je kunt toch ook moeilijk de belastingdienst verwijten dat jij ze geld schuldig bent.
Het lijkt mij eigenlijk niet meer dan logisch dat ze dan geen extra geld aan jou gaan uitkeren (de teruggave van de inkomstenbelasting) op het moment dat jij ze nog geld verschuldigd bent, maar ervoor kiezen beide bedragen met elkaar te verrekenen.
pi_113430705
Ik zeg ook nergens dat ik het geld niet wil betalen aan de belastingdienst. Het gaat mij hier om de wijze waarop wij zijn behandeld. Wij hebben vorig jaar al diverse keren contant met ze gehad ( zie x aantal berichten en de start post )...

Het gaat momenteel niet meer om dat wij het geld willen ontvangen maar gewoon om de wijze waarop de belastingdienst ons te woord heeft gestaan, allerlei dingen beloven maar uiteindelijk anders... daar gaat het ons om.
pi_113430966
Omgekeerd redenerend kun je ook stellen dat jullie met de aanvraag van de huurtoeslag hebben beloofd eventueel onrechtmatig ontvangen geld terug te betalen en nu, vier jaar later, is dat nog steeds niet gebeurd. Dat verdient toch ook niet bepaald de schoonheidsprijs?
pi_113431144
Wij hebben toen altijd aangegeven dat wij er geen recht op hebben maar hun bleven beweren dat wij het wel hadden, we hebben het toen zelf een paar keer stop gezet maar hun activeerden het continu weer, maar dat is een heel ander verhaal.

Maar... heeft het zin om überhaupt een klacht in te dienen bij de belastingdienst, ook al zou het ergens anders om gaan, doen ze er überhaupt wel iets mee ?
pi_113431308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:42 schreef Iemand1986 het volgende:
Maar... heeft het zin om überhaupt een klacht in te dienen bij de belastingdienst, ook al zou het ergens anders om gaan, doen ze er überhaupt wel iets mee ?
Je krijgt hooguit een standaard excuusbriefje. Ik zou er geen energie in stoppen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113431475
Zoiets verwachte ik al.

Maar even samengevat, dit topic was niet bedoeld om uit te huilen dat ik het geld niet eerst krijg, maar puur om de handelswijze van de belastingdienst.

Iedereen die mee gediscussieerd heeft, toch bedankt ;) :)

Ik laat het maar rusten, wel met verschillende gevoelens.
pi_113446902
De belastingdienst mag terug te betalen bedragen verrekenen met nog te betalen bedragen en (gelukkig) doen ze dat ook. Je dient gewoon, net als iedereen, je belastingen te betalen. Als je je geld, wat bedoelt was voor de belastingbetaling vervolgens aan je kind uitgeeft, is uiteraard niet het probleem van de belastingdienst. Hier had je rekening mee moeten houden en niet in de veronderstelling zijn dat de belastingdienst wel "meeleeft" als je krap zit, zo werkt het immers niet, hoe hard het ook klinkt.

Het enige jammere in dit verhaal, is dat ze dat blijkbaar niet gewoon duidelijk naar je gecommuniceerd hebben.
  woensdag 27 juni 2012 @ 08:45:09 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113447531
Er zit toch ook gewoon een maximum aan de duur van een afbetalingsregeling?
Als die duur voor teveel ontvangen huurtoeslag 24 maanden is vind ik het al veel, en als die gemiste termijnen al 20 maanden geleden zijn dan heb je het al snel over het overschrijden van de maximale afbetalingstermijn.

En tsja, dan blijven ze niet vragen waar het blijft, dan verrekenen ze gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')