Beste forum leden/vrienden...
Momenteel zijn wij behoorlijk in conclaaf met de belastingdienst en het duurt maar lang... telkens word je terug gebeld binnen 10 werkdagen en nu is het moment bereikt dat we het best wel beu zijn.
Even voor de duidelijkheid, de bedragen die genoemd zijn zijn voorbeeld bedragen, het betreft hier wel veel geld.
Zoals de meeste mensen hebben wij ook inkomsten belasting gedaan, hier uit kwam voor dat wij 500 euro terug zouden krijgen echter kregen wij kort nadat we de bevestiging hebben gehad van de belastingdienst een brief dat het geld naar het kantoor van de belastingdienst is gegaan en het zou verrekend worden. Echter hadden wij gelijk zoiets van, huh ? Verrekening, waarmee dan ?
Nu blijkt het dat er nog een bedrag van 250 euro open zou staan voor het terug betalen van de huurtoeslag van 2008. Alleen wij hebben diverse terug betalingsregelingen met men gehad en daar hebben wij ons altijd keurig aan gehouden. Echter is vorig jaar ons kind 3,5 maand te vroeg geboren en dat heeft ons duizenden euro's gekost, desondanks we zeer goed verzekerd zijn.
Toen op dat moment is onze financiën in de soep gevallen, want dat was wel het laatste waar we mee bezig waren gezien ons kind de eerste weken op sterven lag. Nadat ons kind gezond ( zonder bijwerkingen! ) thuis is gekomen hebben wij de financiën op een rijtje gezet en toen kwamen we er achter dat we achterliepen met de terug betaling van de belastingdienst.
Prima, onze schuld dus wij gingen de brieven er bij pakken en kijken wat er open zou staan, zowel via de brieven als telefonisch hebben we het nagevraagd. Toen hebben wij de laatste open staande posten over gemaakt en 2 weken later heb ik gebeld of alles nu afbetaald is en we nu schoon schip met men heeft, het antwoord was hier duidelijk op, dit zou nu afgerond zijn en wij zouden schoon schip hebben.
Nu is het zo, dat men 8 maand later er nu dus achter komt dat er alsnog iets open zou staan en hebben ze het ingetrokken van de te ontvangen inkomsten belasting. Nu is het zo, dan zou je denken dat het afgerond is, case closed, voor ons in dit geval niet want de 500 euro die wou zouden krijgen, zouden wij er weer financieel gezond voor staan. Uiteindelijk hebben wij gebeld met de belangdienst en men zegt dat wij dit moeten regelen met de toeslagen, prima dit hebben wij gedaan en ik heb na veel gepraat en overleg het eerste deel van de betalingsregeling weer over gemaakt ( Ze hebben de oude weer hervat en ik kon verder gaan met terug betalen ), afgelopen weekend brief van de belastingdienst ontvangen waarop staat dat het bedrag is ontvangen en wat er nog open zou staan inclusief acceptgiro voor de volgende termijn.
Alleen verbazingwekkend hebben ze het gehele bedrag van 250 euro alsnog ingehouden en maar 250 euro uitgekeerd, terwijl men zei dat we dit met de toeslagen zouden moeten regelen en wij dit keurig hebben gedaan.
conclusie, wij hebben maanden niets gehoord over die 250 euro en nu is het ineens aan het licht gekomen en houden ze het volledig in terwijl wij het proberen te regelen met ze, het is misschien deels mijn fout maar men kan dit toch niet na ruim 8 maand maken ? Zonder ook maar 1 herinnering te hebben gestuurd dat de 250 euro nog open staat ?
Sorry voor het lange verhaal en ik hoop ook dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel... ik weet momenteel even niet meer wat ik moet doen.