Volgens mij mogen ze het binnen 5 jaar nog claimen, dus 8 maanden valt nog wel mee.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:19 schreef Iemand1986 het volgende:
conclusie, wij hebben maanden niets gehoord over die 250 euro en nu is het ineens aan het licht gekomen en houden ze het volledig in terwijl wij het proberen te regelen met ze, het is misschien deels mijn fout maar men kan dit toch niet na ruim 8 maand maken ? Zonder ook maar 1 herinnering te hebben gestuurd dat de 250 euro nog open staat ?
Het is toch een besloten overleg dat hij voert met de belastingdienst?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:28 schreef Glesse het volgende:
Een conclaaf is een besloten of geheim overleg.
Misschien is het niet erg netjes van ze, maar ik zie geen reden waarom het niet zou mogen. Maar ik ben geen jurist, dat moet ik er wel bij zeggen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:30 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke.. prima.
Maar ze mogen het toch niet zomaar op deze manier doen ? Wij vragen of alles afgerond is met onze regelingen, maar hun houden het zo ineens in terwijl we het met de toeslagen proberen te regelen en men zei dat de regeling door gaat zoals die was, gezien hun een herinnering vergeten waren, normaal krijg je gelijk bericht en nu moet het ineens maanden lang duren en dan gewoon gelijk volledig inhouden ?
Ze werken met 16 miljoen klanten dus ze doen het niet bewust hoorquote:Op maandag 25 juni 2012 18:33 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik snap best dat men het geld ineens wilt hebben, daar heb ik vrede mee, maar de wijze waarop ze het doen vind ik rond uit alles behalve netjes. Je probeert alles goed te regelen, je overlegt met ze.. je vraagt of alles goed gegaan is en als reden krijg je nu dat het mis gegaan is, sorry meneer, hij stond in pauze omdat u ze had samen laten voegen en daarna is er iets fout gegaan, vandaar dat deze post nog open staan. Echt... en dan bel je ze om alles te regelen.. krijg je gewoon een harde schop na.
Nog altijd ruim op tijd.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:35 schreef Iemand1986 het volgende:
Niet dat het heel veel uit maakt, maar het was oktober 2010, dus 20 maanden geleden ipv 8 maanden.
Hebben ze toch ook al gedaan door betalingsregelingen aan te bieden?quote:@Maanvis, ze doen het vast niet bewust, maar ze mogen best even mee leven met de de burger.
Dit dus. Echt van die mensen die denken dat ze bij de belastingtelefoon meteen weten wat hun zaak inhoudt op het moment dat ze bellenquote:Op maandag 25 juni 2012 18:37 schreef spijkerbroek het volgende:
Hebben ze toch ook al gedaan door betalingsregelingen aan te bieden!
da's nou juist het leuke aan de belastingdienst, ze zijn altijd onpartijdig en afstandelijk. als je voor elke situatie (bijv. kindje te vroeg geboren) een uitzondering moet maken dan komt er jaarlijks veel minder binnen en moeten we allemaal meer gaan betalen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:35 schreef Iemand1986 het volgende:
Niet dat het heel veel uit maakt, maar het was oktober 2010, dus 20 maanden geleden ipv 8 maanden.
@Maanvis, ze doen het vast niet bewust, maar ze mogen best even mee leven met de de burger.
In tegendeel. Maar jij wilt dat de BD begrip heeft voor je te vroeg geboren kindje. En dat hebben ze niet. Net zo goed als ze geen begrip hebben voor mijn problemen en die van mijn buurman. Ze moeten innen, en dat doen ze. Zeer efficient ook nog eens.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik zie het al wel hier... jullie zwemmen heerlijk rond in geld en vinden het wel prima blijkbaar.
Nee, je hebt termijnen van de betalingsregeling niet voldaan. Dat de dame / heer bij 0800-0543 iets zégt, betekent niets. Dus helaas; jij hebt een fout gemaakt. Lullig. Maar wees blij dat het nu opgelost is. Naast de problemen met jullie kind, is dit tenslotte een minor detail. Toch?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:01 schreef Iemand1986 het volgende:
Wij hebben ons overal aan gehouden.. hun hebben tenslotte de fout gemaakt, wij hebben geïnformeerd hoe en wat zoals je hier boven kan lezen. Je mag toch op zen minst het recht hebben om het via een regeling te doen....
Huh? Wat een rare conclusie..quote:Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Iemand1986 het volgende:
Ik zie het al wel hier... jullie zwemmen heerlijk rond in geld
Ik vind het prima dat zij hun geld innen ja. Zie ElisaB's reactie.quote:en vinden het wel prima blijkbaar.
Leer ermee leven: als de fiscus iets van je tegoed heeft, zullen ze verrekenen waar ze kunnen. Ik snap dat heel goed. Ze zijn de bank van lening niet.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:07 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke maar het kromme is gewoon, hun zeggen dat we het met toeslagen moeten regelen en dat doen we dan netjes en toch gaan ze via de andere weg ineens zonder eerder een berichtgeving dat het toch niet kan o.i.d.
We kregen ook niet de tijd verder nu om verder bezwaar in te dienen, ze hebben het nu gewoon gedaan, dat snap ik gewoon niet aan ze.
Over het algemeen houdt de fiscus zich prima aan de afspraken. Jij bent begonnen je er niet aan te houden (teveel toeslag ontvangen, betalingsregeling niet nagekomen). Dan is het gewoon klaar.quote:Over mijn recht, misschien is 'recht' het verkeerde woord hierin, maar als je afspraken maakt met ze, dan mag je er toch vanuit gaan dat het ook zo gebeurd en niet dat ze het spontaan weer anders gaan doen ?
Je hoort zelf op de hoogte te zijn van de stand van zaken. Nogmaals: bellen is aardig, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:14 schreef Iemand1986 het volgende:
Klopt wij hebben door de omstandigheden een keer niet betaald, maar daarna hebben wij gebeld met de belastingdienst om te vragen wat er nog zou open staan en dat hebben wij ineens aan ze betaald. Kort daarna hebben wij gevraagd of er nog posten zijn die open zouden staan, hierop was nee het antwoord en hebben wij ook nooit meer wat van ze gehoord, dus ja ik vind dat hun nu de fout gemaakt hebben en niet wij, ik dacht dat wij onze plicht als burger hebben gedaan door na te vragen of we nu het spul hebben betaald/afgerond.
Dit dus. Klote voor je, en dat meen ik.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:17 schreef ElisaB het volgende:
En je omstandigheden zijn lullig (meen ik oprecht), maar geloof me: we hebben allemaal onze omstandigheden!
Dan moet je schriftelijk vragen om de stand van zaken.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:21 schreef Iemand1986 het volgende:
Tuurlijk heeft iedereen omstandigheden, maar dan is het toch niet verboden om er over te praten ? Het zijn frustraties... ik geloof echt dat jullie gelijk hebben anders open ik hier natuurlijk geen topic. Het gaat mij om de wijze van, de 1 zegt wat toe, de ander spreekt weer tegen en zo gaat het maar door en door bij ze.
Het WGR subforum is voor o.a. rechtskwesties. Frustraties kunnen we hier weinig mee, snappu?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:21 schreef Iemand1986 het volgende:
Tuurlijk heeft iedereen omstandigheden, maar dan is het toch niet verboden om er over te praten ? Het zijn frustraties...
Het zou ook niet best zijn als die vakantie zou hangen op die laatste 250 Euro, aangezien je dan blijkbaar een vakantie boven reserveringen voor onvoorziene uitgaven zou stellen.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:48 schreef Iemand1986 het volgende:
Het gaat mij gewoon op de wijze waarop, financieel gaan we ons wel redden en de vakantie is al betaald ( Ik las hier boven iemand die denkt dat het geld is voor de fun, dat is dus niet zo ).
Wacht rustig de correspondentie af en stop met bellenquote:Op maandag 25 juni 2012 19:28 schreef Iemand1986 het volgende:
Nu breekt mijn klomp, ik heb nog even de afdeling toeslagen gebeld en die konden mij vertellen dat er helemaal niets verrekend is.. het word vreemder en vreemder. ( Ps: ik heb het geld al.. dus hun zouden dat dan ook moeten hebben als het verrekend zou zijn )
@spijkerbroek, volgens mij staat in de titel van het forum ook geldzaken, volgens mij is dat dit toch ?
Dit dus !!quote:Op maandag 25 juni 2012 19:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wacht rustig de correspondentie af en stop met bellen
Het is niet persoonlijk. Vat het niet zo op. Ze zijn er niet op uit om jou persoonlijk het leven zuur te maken.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:08 schreef Iemand1986 het volgende:
Ten eerste, voor de mensen die zich aangevallen voelen door mij, mijn excuus dat was niet zo bedoeld.
Ik ben gewoon lichtelijk gefrustreerd als je denkt alles geregeld te hebben en dan krijg je nog even een schop na van onze vrienden.
En daar gaan wij nu inderdaad op wachten, wij gaan nu in ieder geval niet meer bellen ( Tenzij men niet terug belt binnen 10 werkdagen zoals vandaag beloofd ). Ben benieuwd naar hun reactie.quote:Zorg dat je alles wat je afspreekt schriftelijk bevestigd krijgt!
En wat ga je dan precies schriftelijk vastleggen?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:24 schreef Iemand1986 het volgende:
[..]
En daar gaan wij nu inderdaad op wachten, wij gaan nu in ieder geval niet meer bellen ( Tenzij men niet terug belt binnen 10 werkdagen zoals vandaag beloofd ). Ben benieuwd naar hun reactie.
Iedereen bedankt voor de reacties en begrip.
Verspilde moeite.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:15 schreef Iemand1986 het volgende:
Voor de verrassing zijn we binnen 1 werkdag teruggebeld ( Stond er van te kijken haha ).
Alleen nu zeggen ze dat de regels dit jaar strenger zijn geworden en dat de persoon zich vergist moet hebben dat er een regeling te maken is omtrent deze rekening. Dat vind ik toch wel erg vreemd... want we hebben denk ik wel 6 verschillende personen gesproken en zelfs een brief gehad over de regeling. Nu is het ingehouden en kan het niet meer... die mensen daar werken zo verschrikkelijk langs elkaar heen.
Het is een feit dat ik het geld kwijt ben, ik ga daar verder geen zaak gaan maken.
Alleen zitten wij te denken om wel een klacht in te dienen omtrent dit gedoe, zijn hier ervaringen mee of is dat verspilde tijd ? Het gaat ons er nu gewoon om hoe we behandeld zijn en ze dus dingen toezeggen maar als puntje bij paaltje komt het weer anders moet volgens hun.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:15 schreef Iemand1986 het volgende:
Alleen zitten wij te denken om wel een klacht in te dienen omtrent dit gedoe, zijn hier ervaringen mee of is dat verspilde tijd ? Het gaat ons er nu gewoon om hoe we behandeld zijn en ze dus dingen toezeggen maar als puntje bij paaltje komt het weer anders moet volgens hun.
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ok, namens de belastingdienst SORRY.
Je mag volgens de wet gewoon verrekenenquote:Op maandag 25 juni 2012 18:30 schreef Iemand1986 het volgende:
Oke.. prima.
Maar ze mogen het toch niet zomaar op deze manier doen ? Wij vragen of alles afgerond is met onze regelingen, maar hun houden het zo ineens in terwijl we het met de toeslagen proberen te regelen en men zei dat de regeling door gaat zoals die was, gezien hun een herinnering vergeten waren, normaal krijg je gelijk bericht en nu moet het ineens maanden lang duren en dan gewoon gelijk volledig inhouden ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |