Lepel jij het maar op dan, als er zoveel goeds uit moet blijken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:51 schreef Igen het volgende:
In Japan hebben de "logistieke" stations ook een heel simpele sporenlayout. Zoek bijv. het sporenplan van pak 'm beet Kyoto maar eens op.
Goed, hier:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lepel jij het maar op dan, als er zoveel goeds uit moet blijken.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Only in Britain: retourtje met één overstap, zitplaatsreservering, én een fiets. 14 kaartjes.
Whahaquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Only in Britain: retourtje met één overstap, zitplaatsreservering, én een fiets. 14 kaartjes.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
doen ze goedquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:41 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zijn er maar 2 treinkaartjes (ééntje voor de heenreis, ééntje voor de terugreis). De rest zijn plaatsreserveringen en fietstickets. Én een transactiebon.
In totaal 15 stukjes papier dus
oh, maar dat zal wel gebeuren denk ik. Als er een pad aangevraagd wordt en de ruimte is er dan kan ik me niet voorstellen dat er geen cargo's over de Flevolijn rijden. Hebben ze er daar een attractie bijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:31 schreef Viezze het volgende:
Waarom mogen goederentreinen geen gebruik maken van de hanzelijn?
Beesd - Nijmegen Heyendaal met de OVC.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:46 schreef Igen het volgende:
In Portugal gaat het trouwens ook zo. Daar heb je soms zelfs dat je bij overstapverbindingen twee kaartjes krijgt, maar ook voor de fiets moet je daar per trein een apart (maar wel gratis) fietskaartje hebben.
klopt. Wat zijn we ook goed in Nederlandquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beesd - Nijmegen Heyendaal met de OVC.
Zelfs zonder fiets is dat TIEN keer bliepen, zonder dat je ook maar een provinciegrens overschreden hebt
Ik dacht dat je het spreekwoordelijk bedoelde, maar het is nog écht tien keer bliepen ookquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beesd - Nijmegen Heyendaal met de OVC.
Zelfs zonder fiets is dat TIEN keer bliepen, zonder dat je ook maar een provinciegrens overschreden hebt
Ik grijp het niet zomaar uit de lucht hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het spreekwoordelijk bedoelde, maar het is nog écht tien keer bliepen ook
A ja. Nou, vanaf nu wil ik dus nooit meer het woord 'schommelboot' horen als een v-irm bedoeld wordtquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die Russen hebben btw wel grappige spoormeuk:
Jij gaat een ernstig zwaar laatste deel van je leven tegemoetquote:Op woensdag 27 juni 2012 00:24 schreef Igen het volgende:
[..]
A ja. Nou, vanaf nu wil ik dus nooit meer het woord 'schommelboot' horen als een v-irm bedoeld wordt
Ik vreesde al het ergste, toen ik het opschreef.quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij gaat een ernstig zwaar laatste deel van je leven tegemoet
quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Die Russen hebben btw wel grappige spoormeuk:
Het is alsnog een behoorlijk uitgebreide wisselstraat met wel een gelijksoortige functionaliteit als die wisselstraten met engelse wissels. Kijk maar naar alle verschillende bewegingen die je gelijktijdig aan elkaar kunt maken in deze wisselstraat. Dit is ook een goed voorbeeld om aan te geven dat men bij Prorail de weg goed kwijt is: Bij alle ontwerpen met minder wissels zijn fors minder wissels aanwezig dan bij Kyoto. Ik noem dit ook geen simpele sporenlayout maar het is wel een sporenlayout waar goed over nagedacht is. Keerspoortjes, wissels om kruisingsvrij te keren e.d. allemaal zaken die in de "meer voor minder"-plannen van Prorail compleet afwezig zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed, hier:
http://en.wikipedia.org/w(...)-W_Kyoto_Station.svg
Ook daar geen driedubbele wisselstraten met tig Engelse wissels, zoals we in Nederland bij stations als Amsterdam C en Utrecht C hebben.
Dus de NS zou beter een dubbeldekker op dat traject in kunnen zetten als stoptrein;-)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:10 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als ik de trein van 7.38 pak in holten richting enschede zit die ook al bijna vol. Daarna komen we in rijssen en vanaf daar moeten er altijd mensen staan tot in enschede. Vanaf hengelo staan de gangpaden meestal ook nog bomvol.
Buiten de spits zijn de treinen dan weer meestal nog niet half vol
Nou is mijn Russisch ook niet top maar als ik goed kijk is de tweede persoon in de loc degene die "buiten" alles doet. Van koppelen tot rijklaarcontrole. De machinist controleert de binnenkant en nummer 2 de buitenkant. En tijdens het rijden let hij ook mee op zo te zien ja. Maar volgens mij, en nogmaals ik ken geen Russisch, zit hij er niet alleen voor de seinen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 01:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jammer dat ik geen Russisch kan verstaan. Maar deze docu is wel mooi. Volgens mij zit er speciaal iemand op de bok om de seinen in de gaten te houden.
Wat een meuk.
Bedankt voor je uitleg.quote:Op woensdag 27 juni 2012 07:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is alsnog een behoorlijk uitgebreide wisselstraat met wel een gelijksoortige functionaliteit als die wisselstraten met engelse wissels. Kijk maar naar alle verschillende bewegingen die je gelijktijdig aan elkaar kunt maken in deze wisselstraat. Dit is ook een goed voorbeeld om aan te geven dat men bij Prorail de weg goed kwijt is: Bij alle ontwerpen met minder wissels zijn fors minder wissels aanwezig dan bij Kyoto. Ik noem dit ook geen simpele sporenlayout maar het is wel een sporenlayout waar goed over nagedacht is. Keerspoortjes, wissels om kruisingsvrij te keren e.d. allemaal zaken die in de "meer voor minder"-plannen van Prorail compleet afwezig zijn.
Tijdens de spits wel jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 08:02 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Dus de NS zou beter een dubbeldekker op dat traject in kunnen zetten als stoptrein;-)
Oranje seinen kennen we niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:13 schreef greavy het volgende:
wachten op een groen sein (met oranje rijden ze veelal niet de brug op).
Of in de spits gewoon ieder kwartier een stopper op het hele traject. Mag ook wel een buffeltje zijn danquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:07 schreef dennistd het volgende:
Of de trein verlengen, of gewoon een extra stopper inleggen op zo'n 5 minuten ervoor (evt. als sneltrein Deventer-Rijssen-Almelo-Hengelo-Drienerlo-Enschede, dan kan ie ook nog met Buffeltjes rijden zodat van materieeltekorten geen sprake kan zijn)
Heeft het niet te maken met het feit dat het ding dan door een tunnel moet?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:35 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij gewoon geen ruimte op de Flevolijn, maar het zou ook wel iets met vergunningen kunnen zijn..
neuh. De tunnels moeten erop berekend zijn. Ik denk dat in de spitsuren er geen ruimte voor Cargo's is. Daarbuiten zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Ze hebben niet voor niets bij bijvoorbeeld Swifterbant wachtsporen gemaaktquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Heeft het niet te maken met het feit dat het ding dan door een tunnel moet?
Oh ja, zo ben ik ook door m'n eindexamen gerold. Goed argument!quote:
Wij zijn om 12u in Dalheim met 4 man.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:10 schreef dennistd het volgende:
Zondag om 6.15u weg, om zo om 11u in Dalheim te kunnen zijn om naar de open dag van Siemens in Wildenrath te gaan
Er zijn nog plekken vrij in de auto naar station Emsdetten trouwens (vier om precies te zijn)
staat er ergends nog iets beschreven over deze open dag ?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Wij zijn om 12u in Dalheim met 4 man.
Ik heb de foto's gezien, bah.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:48 schreef Mathijz het volgende:
Bij de aanrijding vandaag op Santpoort Noord heeft iemand foto's gemaakt van het lichaam en verspreid via twitter.
Als je dit veel tegen komt en hierdoor geregeld 2 uur moet wachten door zo'n grapjas kan ik het me wel voorstellen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:48 schreef Mathijz het volgende:
Bij de aanrijding vandaag op Santpoort Noord heeft iemand foto's gemaakt van het lichaam en verspreid via twitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |