bron telegraafquote:Treinreiziger krijgt 7 euro voor mijden van spits
De proef duurt vier maanden en vindt plaats in vijf regio's: Arnhem-Nijmegen, Roermond- Maastricht, de regio Amsterdam, Overijssel en Gelderland.
Euro's
Voor het mijden van de ochtend- of avondspits krijgen houders van een jaartrajectkaart 3 euro, blijft men de hele dag uit de drukte dan ligt er een beloning van 7 euro klaar, meldt vakblad OV magazine. De maximale beloning die de reizigers kunnen krijgen is 500 euro.
Trajectkaarthouders
De spoorbedrijven hebben de afgelopen maanden 35.000 houders van een jaartrajectkaart aangeschreven om mee te doen aan de proef. Zij krijgen per keer dat ze de spits mijden een bedrag van drie tot zeven euro, afhankelijk van de afstand die ze afleggen. Het bedrag kan in totaal oplopen tot zo'n 600 euro.
hmm en toch wordt daar de tractie volgens mij regelmatig uitgeschakeldquote:Op dinsdag 26 juni 2012 05:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dat is juist weer een beweegbare brug mét bovenleiding.
Klopt. Dat is gebruikelijk daar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:48 schreef dennistd het volgende:
Ik zie op de baanvaktekening geen borden staan in elk geval, misschien machinisten die weten dat er af en toe een vlamboogje ontstaat en dat uit zichzelf willen voorkomen?
ik vraag me af of dit opgaat voor Twente. Als ik de trein van 7.57 pak in Enschede (richting Schiphol) zit deze bom vol met MBO-ers voor Almelo.quote:
Als ik de trein van 7.38 pak in holten richting enschede zit die ook al bijna vol. Daarna komen we in rijssen en vanaf daar moeten er altijd mensen staan tot in enschede. Vanaf hengelo staan de gangpaden meestal ook nog bomvol.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:31 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ik vraag me af of dit opgaat voor Twente. Als ik de trein van 7.57 pak in Enschede (richting Schiphol) zit deze bom vol met MBO-ers voor Almelo.
Het is beargumenteerd op basis van een verspimpeld model waarin de spoorse logistiek (af- en aanrangeren) niet meedoet en waarin wissels die bij een ander dienstregelingsmodel of een onderhoudsrooster nuttig zijn niet meetellen omdat we alleen naar de "basisdienstregeling" kijken. Daarnaast zijn een aantal argumenten als "een wissel =/= geen sein" extreem kort door de bocht omdat dit een regel is die we onszelf hebben opgelegd. In Frankrijk kan dat wel. Daarnaast is het verhaal ook niet op Japanse stations met een logistieke functie gebaseerd (zoals de grote knopen in NL wel zijn) maar op een station dat functioneert als een soort Schiphol. Daar kan je het ook wel met een beperkt aantal wissels.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is anders ook uitgebreid beargumenteerd hoor.
Slecht voorbeeld. Bij de Amsterdamse metro liggen behoorlijke hoeveelheden wissels. Niet extreem veel maar er is wel goed nagedacht over noodzakelijke functies en waar die wissels nodig zijn. Een mooi voorbeeld is het stuk tussen het Amstelstation en Duivendrecht wat als het ware één grote wisselstraat is.quote:En bedenk ook maar eens: waarom ligt de metro van Amsterdam niet constant plat wegens sein- en wisselstoringen? Waarom rijdt die bij sneeuw en ijs wel gewoon door?
Op dit moment weet ik het niet zeker, maar ik zou dit topic even in de gaten houden:quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:35 schreef RubenK het volgende:
Iemand op de hoogte van leuke dagkaart acties die momenteel aan te schaffen zijn?
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:53 schreef greavy het volgende:
Die apen daar hebben ook geen verstand van wisseltjes aanleggen zeg. Gaat maar net goed ...
Ik zie scholen en bedrijven te weinig aanstalten maken de les- en werktijden af te stemmen op forenzen. Bulkvorming in de ochtendspits, bulkvorming in de avondspits. Innovatie me reet...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Alsof reizen in de spits een keuze is ook echt hè.
Ik heb dagelijks college van 08:45 tot 17:30, hoe wil je dat gaan afstemmen op reizen buiten de spitsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zie scholen en bedrijven te weinig aanstalten maken de les- en werktijden af te stemmen op forenzen. Bulkvorming in de ochtendspits, bulkvorming in de avondspits. Innovatie me reet...
Aaneengesloten of losse colleges?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb dagelijks college van 08:45 tot 17:30, hoe wil je dat gaan afstemmen op reizen buiten de spits?
4*90 minuten met middagpauze. Uiteraard wel vaak genoeg uren zonder college a.k.a. vrije tijd, maarja, dan heb je nog projectgroepen en zelfstudie wat af moet. Het is volkomen onrealistisch om te verwachten dat colleges op een universiteit wel even kunnen worden verschoven om mensen buiten de spits te kunnen laten reizen, om nog maar te zwijgen van bedrijven die gewoon met de kantoortijden van bedrijven in de rest van Europa te maken hebben.quote:
quote:
is dat die series22 of zo?quote:SUPER RARE!!
De NS weet haar eigen treinen niet eens te vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, DB heeft in Nederland samen met ProRail al een site gelanceerd waarop treinen gevolgd worden. Dat heeft de NS nog niet
Men noemt het ook wel een opstelterrein!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Bij de Amsterdamse metro liggen behoorlijke hoeveelheden wissels. Niet extreem veel maar er is wel goed nagedacht over noodzakelijke functies en waar die wissels nodig zijn. Een mooi voorbeeld is het stuk tussen het Amstelstation en Duivendrecht wat als het ware één grote wisselstraat is.
Waarom zou je preventief een ander dienstregelingsmodel faciliteren? Tussen de laatste twee grote wijzigingen zat meer dan 35 jaar en volgens mij heeft zelfs dat niet op grote schaal ertoe geleid dat andere wissels gebruikt werden. De treinseries zijn immers toch nog steeds min of meer dezelfde.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is beargumenteerd op basis van een verspimpeld model waarin de spoorse logistiek (af- en aanrangeren) niet meedoet en waarin wissels die bij een ander dienstregelingsmodel of een onderhoudsrooster nuttig zijn niet meetellen omdat we alleen naar de "basisdienstregeling" kijken.
In Japan hebben de "logistieke" stations ook een heel simpele sporenlayout. Zoek bijv. het sporenplan van pak 'm beet Kyoto maar eens op.quote:Daarnaast is het verhaal ook niet op Japanse stations met een logistieke functie gebaseerd (zoals de grote knopen in NL wel zijn) maar op een station dat functioneert als een soort Schiphol. Daar kan je het ook wel met een beperkt aantal wissels.
Zoals Duvel al zegt: een opstelterrein. Bovendien zijn er een aantal overloopwissels. En laten dat nou precies de twee dingen zijn waarvan het ProRail-document zegt dat die onontbeerlijk zijn en dat ze die dus in Japan ook wel degelijk hebben.quote:[..]
Slecht voorbeeld. Bij de Amsterdamse metro liggen behoorlijke hoeveelheden wissels. Niet extreem veel maar er is wel goed nagedacht over noodzakelijke functies en waar die wissels nodig zijn. Een mooi voorbeeld is het stuk tussen het Amstelstation en Duivendrecht wat als het ware één grote wisselstraat is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |