quote:Nederlanders geven toe dat Belgen slimmer zijn
Gepost op 14 mrt 2012, 09u52
Share93
Sterker nog: twee Nederlandse europarlementsleden vinden dat het nu maar eens gedaan moet zijn met hun idiote grapjes over die ‘achtergebleven Belgen’.
Dat valt er te lezen in het NRC Handelsblad: “Het is al vernederend genoeg dat België met zijn begrotingsbeleid en economische groei het de laatste jaren beter doet dan de Nederlandse bezuinigingsprofeten premier Rutte en minister De Jager van Financiën.” Dat wordt gezegd door de europarlementsleden Judith Merkies en Thijs Berman.
De cijfers liegen er dan ook niet om: het begrotingstekort van Nederland bedraagt dit jaar 4,5 procent van het bruto binnenlands product. België slaagt er in om met 2,8 procent onder de Europese norm van 3 procent te blijven.
Wat vinden zij dan precies zo fantastisch hier? Onder andere het feit dat de Vlaamse regering premies en renteloze leningen beschikbaar stelt voor zonneboilers en isolerende ramen en dat de federale regering heeft besloten om de energieprijzen te bevriezen tot het einde van het jaar. “Op die manier tracht de Belgische regering zelfs in tijden van crisis te investeren in een duurzame toekomst en in het versterken van de koopkracht.”
Volgens hen doet Rutte in Nederland zowat het tegenovergestelde: “de toekomstvisie van kabinet-Rutte is vooral beperkt tot het vinden van mogelijkheden om te snijden in de begroting. Over investeringen, lastenverlichting, de koopkracht versterken en duurzame energie horen we helemaal niets.”
Merkies en Berman besluiten dat het hoog tijd is om op te houden met idiote mopjes over Belgen, want: “De Belgische regering doet alles beter dan de Nederlandse.” (SL)
Dijk er omheen en vol laten lopen.quote:Op maandag 25 juni 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:
Over een aantal jaren wordt Friesland een zelfstandige staat. Krijgen we allemaal bashtopics over die gekke Friezen.
quote:Op maandag 25 juni 2012 03:14 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Dijk er omheen en vol laten lopen.
Groet, Groningen
Deze grap gaan die Belgen nooit snappen.quote:Op maandag 25 juni 2012 03:49 schreef PretKroket het volgende:
Belgen zijn niet dom, Belgen zijn traag van begrip. Dat is wat anders!
We maken Friezen nu al belachelijkquote:Op maandag 25 juni 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:
Over een aantal jaren wordt Friesland een zelfstandige staat. Krijgen we allemaal bashtopics over die gekke Friezen.
Gaan ze wel snappen, volgend jaar of zo.quote:Op maandag 25 juni 2012 03:52 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
Deze grap gaan die Belgen nooit snappen.
En goedgelovigquote:Op maandag 25 juni 2012 03:49 schreef PretKroket het volgende:
Belgen zijn niet dom, Belgen zijn traag van begrip. Dat is wat anders!
Oeh, 'ouch'.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:02 schreef sinepedraap het volgende:
En al die domme Belgen dan grapjes maken over Nederlanders die gierig zijn
Ja, sorry wij geven wat van ons geld uit aan van die nutteloze dingen, wegen etcquote:Op maandag 25 juni 2012 09:02 schreef sinepedraap het volgende:
En al die domme Belgen dan grapjes maken over Nederlanders die gierig zijn
je woont op de grens?quote:Op maandag 25 juni 2012 09:08 schreef Djeez het volgende:
Belgen zijn nu eenmaal dommer dan Nederlanders. Alleen wordt mijn Antwerpse vriendin boos als ik dat zeg...
wij doen mee voor de prijzenquote:Op maandag 25 juni 2012 09:01 schreef HeatWave het volgende:
Als Belgen zo slim zijn, waarom hebben ze dan zo'n puinhoop van een land?.
Drie als je de Duitstaligen mee gaat rekenen.quote:
idd dat kan nooit goed gaanquote:Op maandag 25 juni 2012 09:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Drie als je de Duitstaligen mee gaat rekenen.
Nee, Drenthequote:
Ik was al bezig, het is vroeg héquote:Op maandag 25 juni 2012 09:22 schreef Id_do_her het volgende:
Ik zou nu 'oh contraire' kunnen aanpassen naar 'au' contraire, maar dat is flauw.
Je krijgt minder huis voor je geld hier dan daarquote:Op maandag 25 juni 2012 09:20 schreef Marie30 het volgende:
Ach TS, maak je niet druk. Onze voortreffelijke scholen bewijzen al decennia lang dat wij zeker niet dommer zijn... au contraire... maar je moet ze in de waan laten.
Het mooiste argument blijft de immigratiestroom. Je struikelt hier over de Nederlanders, maar ik ken niet één Belg die naar Nederland verhuisd is.
Daarom kom je beter met onderbouwde argumenten af...quote:Op maandag 25 juni 2012 09:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ook te vroeg voor smoesjes, lijkt me.
Dat weet ik. Maar indien het hier zo slecht zou zijn, zou dat niet waar zijn en zouden ze daarvoor alleen niet verhuizen. Pas hier nog zo'n stel gesproken die noemden zichzelf bourgondische vluchtelingen.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:23 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je krijgt minder huis voor je geld hier dan daar
Ik ben het niet oneens met je argumenten, dus ik zie het punt niet waarom ik dat zou doen.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:24 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Daarom kom je beter met onderbouwde argumenten af...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |