Je moet de auto in parc ferme parkeren anders telt het niet dus Räikkönen alsnog winnaar.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | [img]https://lh5.googleusercontent.com/-SSb4hVxapgo/T200ExbI0nI/AAAAAAAAABs/gsOEoi_bQ0M/s550/Fok%2520F1%252008%2520val.png[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/08_Europe_72dpi.jpg[/img] [b]Circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 5.419km (3.367 miles) Race laps - 57 Race distance - 308.883km (191.931 miles) Lap record* - 1’38.683 (197.688 kph) by Timo Glock, 2009 Fastest lap - 1’37.587 (199.908 kph) by Sebastian Vettel, 2010 Maximum speed (2010) - 314.5 kph (195.421 mph) by Sébastien Buemi, Toro Rosso DRS zone (race) - Two straights [b]Car performance [/b] Full throttle - 69% Power loss - 6% Tyre energy (1-3) - 3 Brake energy (1-3) - 1 Downforce leve - Medium Gear changes per lap - 64 Fuel use per lap - 2.9kg [b]Strategy[/b] Pit lane time loss 21 seconds 2011 prime tyre**: Medium (2010: Medium) 2011 option tyre**: Soft (2010: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Uitzendschema: [img]http://oi45.tinypic.com/1hezh2.jpg[/img] BBC: zat - 13.10 zon - 13.10 RTL7: Zat - 13.00 Zon - 13.00 [b]Sfeerimpressie:[/b] [img]http://photos.gpupdate.net/large/179829.jpg[/img] [img]http://photos.gpupdate.net/large/179825.jpg[/img] [img]http://racingaccidents.files.wordpress.com/2010/06/webber.jpg[/img] Bam! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ehjv4GJnmS8[/youtube] |
Redbullquote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zou een probleempje kunnen hebben..
Christian Horner (en Webber) zeggen dat Schumi zijn DRS heeft geopend terwijl er gele vlaggen hingen
Ik hoop dat zijn 3e plek blijft staan...
Dat kan niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zou een probleempje kunnen hebben..
Christian Horner (en Webber) zeggen dat Schumi zijn DRS heeft geopend terwijl er gele vlaggen hingen
Ik hoop dat zijn 3e plek blijft staan...
Idd, Red Bull loopt altijd wat te zoeken als ze verloren hebbenquote:
Hij las het hier net op fok denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
Klopt toch?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
Je hebt gelijkquote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
nog niet neequote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Lol idd, zeg.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Alonso is alleen maar met Renault kamioen geweest.quote:
Maar dan is het geen ''former Ferrari champion''quote:
In 2005 en 2006 om precies te zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef exile79 het volgende:
[..]
Alonso is alleen maar met Renault kamioen geweest.
Idd, best pijnlijke uitspraakquote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Leek me geen race-incident bij Kobayashi hoor. Hij ging zo ruim dat Massa de baan af had gemoeten om hem te ontwijken, terwijl hij nog een halve autolengte ervoor zat. Kobayashi was daar gewoon niet slim bezig, net als met het incident met Senna. Senna heeft dan wel de penalty gekregen, terecht, maar dat Kobayashi zijn auto er zo tussen zet is gewoon dom. Zoiets leer je toch gelijk af in lagere raceklassen zou je zeggen, maar blijkbaar niet dus.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef Desunoto het volgende:
Stom van Hamilton, jammer voor Maldonado.Jammer ook van Kobayashi en Massa, maar dat was meer een raceincident, zo leek het.
Maar Vergne was toch echt de grootste sukkel van vandaag. Wat een actie.
zeker niet. De interviewer had de laatste race van 2010 niet meegeteld zekerquote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar dan is het geen ''former Ferrari champion''
Alonso werd kampioen, maar niet met Ferrariquote:
Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hamilton echt wat een ongelofelijke sukkel had die plek gewoon weggegeven.
Spuit 11quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alonso werd kampioen, maar niet met Ferrari
Natuurlijk wel, Maldonado was er sowieso wel voorbij gegaan. Hamilton had een gat van 8 sec. achter zich, kon makkelijk P4 binnen halen en op 100 punten komen. Zou prima zijn met Vettel DNFquote:
1 zwaluw maakt nog geen zomerquote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ik zeg : Valencia gewoon op de kalender houden!
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.htmlquote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef Stiggie het volgende:
Iemand een link naar de BBC uitzending die verder gaat online?
Ook goedemorgenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef Nober het volgende:
Hey sinds wanneer is Alonso kampioen met Ferrari? Dat zei die interviewer net...
Pirelliquote:
Hij hield Maldonado al langer achter zich he. Zijn banden gingen er inderdaad aan en daardoor werd het wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Aan de ene kant gaf Hamilton te weinig ruimte, aan de andere kant vond ik Maldonado ook niet handig. Hij gaat buiten de baan maar wil hem wel gelijk weer inhalen. Doordat hij op de kerbs reed kon hij niet insturen en dan raken ze elkaar. Hamilton had meer ruimte moeten laten, dat zeker, maar de positie opgeven is onnodig.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Maldonado was er sowieso wel voorbij gegaan. Hamilton had een gat van 8 sec. achter zich, kon makkelijk P4 binnen halen en op 100 punten komen.
Als ik Maldonado achter me zou hebben in deze situatie zou ik hem gewoon laten gaan. Zeker met Webber achter je en Vettel DNF.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Hij hield Maldonado al langer achter zich he. Zijn banden gingen er inderdaad aan en daardoor werd het wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Aan de ene kant gaf Hamilton te weinig ruimte, aan de andere kant vond ik Maldonado ook niet handig. Hij gaat buiten de baan maar wil hem wel gelijk weer inhalen. Doordat hij op de kerbs reed kon hij niet insturen en dan raken ze elkaar. Hamilton had meer ruimte moeten laten, dat zeker, maar de positie opgeven is onnodig.
Dat werkt niet in zo'n lawaaierige omgeving.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef exile79 het volgende:
Wanneer kopen ze bij de BBC van die opspeld microfoontjes?
Misschien had Kobayashi daar met Massa wel schuld aan inderdaad, maar het moment met Senna was toch wel Senna's fout vond ik. Kobayashi had daar veel meer snelheid en had er makkelijk langs gekund maar Senna zag hem niet... die had beter moeten kijken vind ik. Gelukkig liep dat nog relatief goed af...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Leek me geen race-incident bij Kobayashi hoor. Hij ging zo ruim dat Massa de baan af had gemoeten om hem te ontwijken, terwijl hij nog een halve autolengte ervoor zat. Kobayashi was daar gewoon niet slim bezig, net als met het incident met Senna. Senna heeft dan wel de penalty gekregen, terecht, maar dat Kobayashi zijn auto er zo tussen zet is gewoon dom. Zoiets leer je toch gelijk af in lagere raceklassen zou je zeggen, maar blijkbaar niet dus.
Ach soooquote:Op zondag 24 juni 2012 16:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat werkt niet in zo'n lawaaierige omgeving.
Hamilton is niet zo slim, die denkt niet na en wil het liefst dat je achter hem blijft.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Als ik Maldonado achter me zou hebben in deze situatie zou ik hem gewoon laten gaan. Zeker met Webber achter je en Vettel DNF.
Klopt. In beginsel, maar Maldonado zat aan de buitenkant en kan dus de bocht niet helemaal nemen zoals hij zou willen. Maar Hamilton heeft er ook geen recht op en moet dus ruimte laten.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef kepler het volgende:
Volgens oude discussies hier op het forum (naar aanleiding van de incidenten met Hamilton waar hij de aanvallende partij was) is dit de schuld van Hamilton. De voorste coureur zou namelijk zijn lijn mogen volgen zolang de achterste er niet voorbij is
Als Hamilton dan tenminste weer ruimte geeft om de baan op te komen...quote:Hamilton had in de eerste bocht wat meer ruimte moetne geven, maar Maldonade had niet zo bruusk weer de weg op moeten komen in de tweede bocht.
De schade viel mee inderdaad.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Misschien had Kobayashi daar met Massa wel schuld aan inderdaad, maar het moment met Senna was toch wel Senna's fout vond ik. Kobayashi had daar veel meer snelheid en had er makkelijk langs gekund maar Senna zag hem niet... die had beter moeten kijken vind ik. Gelukkig liep dat nog relatief goed af...
In het begin van het seizoen zat ie Grosjean nog wat af te zeikenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
He, Eddie Jordan zei zowaar wat zinnigs. Grosjean is de man waarmee Lotus races kan winnen. Hoe ouderwets hard Kimi ook aan het stampen is.
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:22 schreef Aniron het volgende:
Jongens, bekijk de beelden nog een keer aub. Maldonado stuurde niet richting Hamilton. Hij zit vol naar links met z'n stuur om de bocht te halen, maar komt door de kerbs toch in Hamilton terecht. Als Hamilton gewoon wat meer ruimte had gelaten was er niks aan de hand geweest.
Als ze hier straffen voor gaan uitdelen gaat het echt te ver.
Als hij echt iets fout had gedaan onder geel, was hij echt wel bestraft, maak je daar maar niet druk om. Misschien was hij onder de gele vlag wat ingelopen op de auto's voor hem en leek het daardoor of hij ze genegeerd had. Uiteindelijk kijken ze gewoon naar de sectortijden, en daaruit zal gebleken zijn dat hij waarschijnlijk wel van zijn gas is gegaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Aniron het volgende:
Hamilton: Gele vlaggen negeren, maar geen straf krijgen. Wat moet hij doen om uberhaupt ooit een keer op z'n vingers getikt te worden.
Was niet zijn fout maar ook niet handig, 0 puntenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Hamilton is niet zo slim, die denkt niet na en wil het liefst dat je achter hem blijft.
Mwa, niet heel erg dominant ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij was het gat zo'n 12 sec naar Hamilton, op het moment dat Grosjean naar P2 ging. Uiteindelijk was het gat rond de 20 sec. Misschien had Grosjean ook harder gekund, dat is moeilijk te zeggen. Maar Vettel had de race wel duidelijk onder controle.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Montov het volgende:
Vettel was niet heel erg dominant. Hij kon een gat trekken dankzij Hamilton. Daarna wel een beetje uitgelopen, maar dat viel wel mee.
[..]
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.
Hij werd door Hamilton gewoon compleet genegeerd en naast de baan geduwd. Je hoeft dan echt niet te snel te rijden als je vol over de kerbs moet sturen, omdat de banaan naast je geen ruimte wil geven. Nogmaals; iemand naast de baan duwen wil nog niet zeggen dat die gast maar moet opgeven.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Montov het volgende:
Vettel was niet heel erg dominant. Hij kon een gat trekken dankzij Hamilton. Daarna wel een beetje uitgelopen, maar dat viel wel mee.
[..]
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.
Zal op zich ook wel natuurlijk, maar ik heb toch het idee dat ze bij Hamilton altijd net iets soepeler zijn. Misschien ligt het gewoon aan mij.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:24 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als hij echt iets fout had gedaan onder geel, was hij echt wel bestraft, maak je daar maar niet druk om. Misschien was hij onder de gele vlag wat ingelopen op de auto's voor hem en leek het daardoor of hij ze genegeerd had. Uiteindelijk kijken ze gewoon naar de sectortijden, en daaruit zal gebleken zijn dat hij waarschijnlijk wel van zijn gas is gegaan.
Nee hoor, hij zegt zoveel dat er af en toe wel wat zinnigs tussen moet zitten, ik constateer dat dat vandaag het geval was. Ik geloof niet dat ik met mijn post de indruk heb gewekt EJ serieus te nemen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In het begin van het seizoen zat ie Grosjean nog wat af te zeikenEn sinds wanneer neem jij EJ zo serieus? Enkel als die jouw mening ook eens deelt zo te zien.
Precies. Ik denk dat Vettel op dat moment wel harder gekund had nogquote:Op zondag 24 juni 2012 16:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Mwa, niet heel erg dominant ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij was het gat zo'n 12 sec naar Hamilton, op het moment dat Grosjean naar P2 ging. Uiteindelijk was het gat rond de 20 sec. Misschien had Grosjean ook harder gekund, dat is moeilijk te zeggen. Maar Vettel had de race wel duidelijk onder controle.
Hamilton heeft in het verleden al genoeg penalty's gehad. Ze zijn verre van partijdig, integendeel zelfs.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:27 schreef Aniron het volgende:
[..]
Zal op zich ook wel natuurlijk, maar ik heb toch het idee dat ze bij Hamilton altijd net iets soepeler zijn. Misschien ligt het gewoon aan mij.
twitter:F1Times twitterde op zondag 24-06-2012 om 16:28:26Brawn is sure Schumacher won't be penalised as he deactivated DRS 30 meters before the yellow flag zone. #F1 reageer retweet
Klopt, zijn ze ook. Hij is heel goed weggekomen met een heleboel dingen die niet door de beugel konden.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:27 schreef Aniron het volgende:
[..]
Zal op zich ook wel natuurlijk, maar ik heb toch het idee dat ze bij Hamilton altijd net iets soepeler zijn. Misschien ligt het gewoon aan mij.
Wel echt fucking triest van Red Bull dit hoor. Als je het op de baan niet kan winnen, dan maar even met dit soort spelletjes.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:30 schreef Tarado het volgende:
twitter:F1Times twitterde op zondag 24-06-2012 om 16:28:26Brawn is sure Schumacher won't be penalised as he deactivated DRS 30 meters before the yellow flag zone. #F1 reageer retweet
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:30 schreef Tarado het volgende:
twitter:F1Times twitterde op zondag 24-06-2012 om 16:28:26Brawn is sure Schumacher won't be penalised as he deactivated DRS 30 meters before the yellow flag zone. #F1 reageer retweet
Dat Hamilton genoeg straf heeft gehad heeft hij toch ook echt aan zichzelf te danken hoor. Als Senna vorig jaar al die fouten had gemaakt dan had hij zeker een paar races in de pits mogen blijven, maar Hamilton kwam er iedere keer mee weg.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:30 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Hamilton heeft in het verleden al genoeg penalty's gehad. Ze zijn verre van partijdig, integendeel zelfs.
Zouden ze andersom ook doen maar ik hoop uiteraard dat het podium blijft staan voor SCHUquote:Op zondag 24 juni 2012 16:32 schreef Aniron het volgende:
[..]
Wel echt fucking triest van Red Bull dit hoor. Als je het op de baan niet kan winnen, dan maar even met dit soort spelletjes.
Vooralsnog heeft Kimi 1 podium meer als Grosjean (oké toegegeven, Grosjean is deze race uitgevallen waarbij er een podium kans dik in had gezeten), en heeft Raikkonen meer punten als Grosjean. Grosjean is dan ook een aantal malen in de race eruit getikt, al dan niet door eigen schuld. Maar zoals ooit gezegd is geworden door Ron Dennis: ''to finish first, you first have to finish.'' Iets wat Grosjean al 4 x niet gelukt is, 50% van de races. Wat dat betreft staat Kimi er net wat beter door, al beweer ik niet dat Grosjean geen race kan of gaat winnen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, hij zegt zoveel dat er af en toe wel wat zinnigs tussen moet zitten, ik constateer dat dat vandaag het geval was. Ik geloof niet dat ik met mijn post de indruk heb gewekt EJ serieus te nemen.
Dat Raikkonen wel eens afgetroefd zou kunnen worden door Grosjean zei ik al wel aan het begin van het seizoen. Ik vind het leuk dat hij er weer bij is maar niet vanwege zijn snelheid want dat is een hardnekkige mythe.
ik hoop het ook, want het is hem zeker gegund na alle pech die hij dit jaar al heeft gehadquote:Op zondag 24 juni 2012 16:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zouden ze andersom ook doen maar ik hoop uiteraard dat het podium blijft staan voor SCHU
Maldonado heeft Hamilton nooit ingehaald, dus de bocht was altijd van Hamilton. Maldonado maakt de fout door hem te willen racen terwijl hij buiten het circuit rijdt en niet genoeg afremt op de krappere bocht te nemen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:34 schreef Aniron het volgende:
[..]
Vandaag drukt hij dan weer Maldonado van de baan en krijgt Maldonado weer de schuld. Beetje jammer.
Wtf? Ik ben nu op Sky de analyse aan het kijken van dat MAL/HAM incident. Maldonado stuurde weg van Lewis, maar kwam door de curb toch tegen Lewis. Maar alleen omdat Lewis perse de binnenzijde van de bocht wou hebben en geen ruimte lietquote:Op zondag 24 juni 2012 16:41 schreef Tarado het volgende:
Maldonado 10 plaatsen grid penalty, Kobayashi 5 voor volgende race
Lewis dwong hem wel buiten de lijnen. Al had Maldonado het ook kunnen vermijden, maar Lewis ook als die niet perse de binnenkant van de bocht wou nemen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:43 schreef Fokkingvet het volgende:
Nadat ik de onboards heb gezien, vindt ik het 100% de fout van Maldonado. Lewis hield al ruimte op zn versleten pirelli's en kon het niet voorkomen, maldonado daarentegen wel door te remmen voor de curbs. Domme, zinloze actie.
Precies hoe ik er over denk inderdaad. Maldonado was echt vol aan het insturen en het was niet zijn bedoeling om vol de baan op te knallen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wtf? Ik ben nu op Sky de analyse aan het kijken van dat MAL/HAM incident. Maldonado stuurde weg van Lewis, maar kwam door de curb toch tegen Lewis. Maar alleen omdat Lewis perse de binnenzijde van de bocht wou hebben en geen ruimte lietVeel te zwaar voor dat vergrijp.
Volgens deze gast van de Spaanse tvquote:Op zondag 24 juni 2012 16:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wtf? Ik ben nu op Sky de analyse aan het kijken van dat MAL/HAM incident. Maldonado stuurde weg van Lewis, maar kwam door de curb toch tegen Lewis. Maar alleen omdat Lewis perse de binnenzijde van de bocht wou hebben en geen ruimte lietVeel te zwaar voor dat vergrijp.
twitter:juliomoralesm twitterde op zondag 24-06-2012 om 16:30:40Ojo Schumacher podría perder el podio. Bajo investigación por posible uso DRS bajo band amarillas. Maldonado sanción 10 puestos y Koba 5 reageer retweet
Kwam door Vergne, tot die tijd gebeurde er eigenlijk niks.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ik zeg : Valencia gewoon op de kalender houden!
quote:Eye Schumacher zou kunnen verliezen het podium. Onder onderzoek naar mogelijk gebruik DRS onder gele band. Maldonado Koba sanctie 10 berichten en 5
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Even google-translate erover gooien:
[..]
Ja, en het was van beiden niet de bedoeling om uit te vallen. Aan bedoelingen heb je achteraf niks, ze moeten gewoon de beelden terug kijken en eventueel een straf uitdelen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:46 schreef Aniron het volgende:
[..]
Precies hoe ik er over denk inderdaad. Maldonado was echt vol aan het insturen en het was niet zijn bedoeling om vol de baan op te knallen.
Done, sorry voor late reactiequote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier, fix die OP eens te goed.
[ code verwijderd ]
Hij had ook kunnen remmen en een bocht later er voorbij kunnen gaan, hij wist immers dat de banden van Hamilton eraan waren. Van beiden niet echt slim dusquote:Op zondag 24 juni 2012 16:46 schreef Aniron het volgende:
[..]
Precies hoe ik er over denk inderdaad. Maldonado was echt vol aan het insturen en het was niet zijn bedoeling om vol de baan op te knallen.
Ja, en Webber heeft ook meer punten dan Vettel. Waar het om gaat is dat er na Heidfeld en Massa alweer iemand sneller blijkt dan Raikkonen en dat die nog beter inhaalt ook. Grosjean is zich duidelijk aan het aftekenen als de nr 1 van Lotus.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft Kimi 1 podium meer als Grosjean (oké toegegeven, Grosjean is deze race uitgevallen waarbij er een podium kans dik in had gezeten), en heeft Raikkonen meer punten als Grosjean. Grosjean is dan ook een aantal malen in de race eruit getikt, al dan niet door eigen schuld. Maar zoals ooit gezegd is geworden door Ron Dennis: ''to finish first, you first have to finish.'' Iets wat Grosjean al 4 x niet gelukt is, 50% van de races. Wat dat betreft staat Kimi er net wat beter door, al beweer ik niet dat Grosjean geen race kan of gaat winnen.
Ben ik met je eens, Grosjean is duidelijk sneller dan Raikkonenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en Webber heeft ook meer punten dan Vettel. Waar het om gaat is dat er na Heidfeld en Massa alweer iemand sneller blijkt dan Raikkonen en dat die nog beter inhaalt ook. Grosjean is zich duidelijk aan het aftekenen als de nr 1 van Lotus.
Het was beslist geen saaie race voor de safetycar.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kwam door Vergne, tot die tijd gebeurde er eigenlijk niks.
De Fransman weet duidelijk ook meer uit de banden te halen. Ik denk trouwens ook dat hij vandaag Alonso had kunnen pakken als hij niet uitgevallen was.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, Grosjean is duidelijk sneller dan Raikkonen
Nee. Maldonado was als eerste bij de bocht dus dan mij hij hem in principe zo nemen als hem het beste lijkt. Hij mag daarbij alleen niet doen alsof Hamilton er niet is maar dat geldt andersom ook.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:42 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Maldonado heeft Hamilton nooit ingehaald, dus de bocht was altijd van Hamilton. Maldonado maakt de fout door hem te willen racen terwijl hij buiten het circuit rijdt en niet genoeg afremt op de krappere bocht te nemen.
Precies. Maldonado mag nooit verwachten dat iemand op het circuit aan de kant gaat om iemand naast het circuit ruimte te geven. Dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid om veilig het circuit te 're-enteren'.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
De fout zit er toch in dat Maldonaldo buiten het circuit was? Op dat moment had hij Hamilton direct moeten laten gaan.
Wat een fantastische race trouwens! Echt genoten. Erg jammer voor Grosjean, maar zijn tijd komt vast nog wel.
En wat als de reden daarvan Hamilton is, omdat Hamilton diegene van de baan afdrukt?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:55 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Precies. Maldonado mag nooit verwachten dat iemand op het circuit aan de kant gaat om iemand naast het circuit ruimte te geven. Dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid om veilig het circuit te 're-enteren'.
Juist, dit dusquote:Op zondag 24 juni 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En wat als de reden daarvan Hamilton is, omdat Hamilton diegene van de baan afdrukt?
Ja, dat gaat nogal werken met alle interviews die ze doen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef exile79 het volgende:
Wanneer kopen ze bij de BBC van die opspeld microfoontjes?
Ja, als Vettel niet was uitgevallen had ie gewonnen. Als Grosjean niet was uitgevallen en Vettel wel had hij gewonnen. Als iedereen was uitgevallen had er niemand gewonnen.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:00 schreef Bayswater het volgende:
Als die stop van Hamilton goed was geweest was hij gekko Maldonado nooit tegengekomen.
Dat doen ze allebei wel vaak eigenlijk Maldonado deed het bij Kimi eerder in de race, ik denk dat de fout in dit geval bij Maldonado ligt maar Hamilton had het niet zo ver moeten laten komenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En wat als de reden daarvan Hamilton is, omdat Hamilton diegene van de baan afdrukt?
Hamilton doet heel erg vaak of zijn tegenstanders niet bestaan en geeft ze 0,0 ruimte..
Gras maaien heeft ie anders ook al regelmatig gedaan langs het circuitquote:Op zondag 24 juni 2012 17:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Als Maldonado tuinman was geworden ipv autocoureur ....
on-board replays gezien van Maldonado?quote:Op zondag 24 juni 2012 17:04 schreef lezut het volgende:
Hij zat naast de baan en ik vind imho dat hij Hamilton dan gewoon de ruimte moet geven en er niet in moet rossen.
Exactly. Het klopt wel dat Maldonado niet op de baan was, maar de reden dat hij niet op de baan was was juist omdat Hamilton net deed alsof Maldonado niet bestond. Maldonado had dus al een keer moeten inhouden om de domme actie van Hamilton af te slaan en een ongeluk te voorkomen. Dat het bij de volgende bocht alsnog verkeerd gaat is jammer en dom, maar zeker niet (alleen) de schuld van Maldy.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En wat als de reden daarvan Hamilton is, omdat Hamilton diegene van de baan afdrukt?
Hamilton doet heel erg vaak of zijn tegenstanders niet bestaan en geeft ze 0,0 ruimte..
Dat gebeurt al jaren, de wagen gewoon wijd laten lopen als je aan de binnenkant zit, en er wordt eigenlijk nooit voor gestraft. Mag dus kennelijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En wat als de reden daarvan Hamilton is, omdat Hamilton diegene van de baan afdrukt?
Sorry, maar het achterwerk van Georgie heeft mijn aandachtquote:
Nee, wat mij betreft niet. Er is alleen nog nooit een straf gegeven voor het wijd laten uitlopen van je wagen en ze doen het allemaal, dus de stewards vinden dat blijkbaar kunnen.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef Aniron het volgende:
Het is dus ok volgens jullie om iemand 0,0 ruimte te geven en gewoon van de baan te duwen?
quote:Op zondag 24 juni 2012 17:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Sorry, maar het achterwerk van Georgie heeft mijn aandacht
Maldonado was er bij, niet er voorbij. Dat is een groot verschil in de autosport.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef Aniron het volgende:
Ik vind nog steeds dat Hamilton de eerst bocht daar gewoon te overdreven naar buiten gaat met als enige doel Maldonado eraf te duwen. Verdedigen is ok, maar iemand van de baan duwen is toch weer iets anders.
Het is dus ok volgens jullie om iemand 0,0 ruimte te geven en gewoon van de baan te duwen?
Het lijkt er ook op dat Lewis van z'n rempedaal lift om Maldonado, die inmiddels al voor hem lag, de weg te versperren.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:21 schreef Aniron het volgende:
Ik vind nog steeds dat Hamilton de eerst bocht daar gewoon te overdreven naar buiten gaat met als enige doel Maldonado eraf te duwen. Verdedigen is ok, maar iemand van de baan duwen is toch weer iets anders.
Het is dus ok volgens jullie om iemand 0,0 ruimte te geven en gewoon van de baan te duwen?
Goergie Thompsonquote:
Oh inderdaad. ik was even afgeleidquote:Op zondag 24 juni 2012 17:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Staat gewoon in beeld na een paar seconden al.
ping, U gaat door voor de wasmachinequote:Op zondag 24 juni 2012 17:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind zowel Hamilton als Maldonado een idioot.
Maldonado is een standaard heethoofd die een kamikaze-mode heeft als hij mensen kan inhalen.
Hamilton is een fantastische coureur. Maar bij hem gaan er een paar lampjes uit als er een tegenstander in zicht is. Dan wordt ie plotseling roekeloos. Iets wat we al heel veel vaker hebben gezien.
QFTquote:Op zondag 24 juni 2012 17:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind zowel Hamilton als Maldonado een idioot.
Maldonado is een standaard heethoofd die een kamikaze-mode heeft als hij mensen kan inhalen.
Hamilton is een fantastische coureur. Maar bij hem gaan er een paar lampjes uit als er een tegenstander in zicht is. Dan wordt ie plotseling roekeloos. Iets wat we al heel veel vaker hebben gezien.
Op zich zat Maldonado er toen al net voor, maar omdat Hamilton zich zo ver naar buiten liet glijden moest hij gewoon van de baan af. Ik vind dat net zo kwalijk als dat Maldonado daarna een domme keuze maakt om op de kerbs te rijden.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maldonado was er bij, niet er voorbij. Dat is een groot verschil in de autosport.
Maldonado had twee dingen kunnen doen: op het rechte stuk het beetje KERS dat hij had nog opgebruiken, dan was hij er wel voorbij geweest of hij had direct achter Hamilton moeten blijven en het een paar bochten later weer kunnen proberen.
Hamilton had het recht om dat te doen, omdat hij aan de binnenzijde van de bocht zat en Maldonado er nog niet voorbij was.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:33 schreef Aniron het volgende:
[..]
Op zich zat Maldonado er toen al net voor, maar omdat Hamilton zich zo ver naar buiten liet glijden moest hij gewoon van de baan af.
absoluut. Maldonado had verstandiger moeten zijnquote:Ik vind dat net zo kwalijk als dat Maldonado daarna een domme keuze maakt om op de kerbs te rijden.
Hamilton heeft imo geen straf verdiend, omdat hij gewoon zijn lijn verdedigdequote:Als er hier straffen moeten komen moeten ze beide een straf krijgen. Hamilton voor het totaal negeren van een auto die naast hem probeerde te rijden en Maldonado voor zijn domme manier van inschatten.
Hamilton gaf ook aan dat z'n banden finaal af waren, in de volgende ronde had hij Maldonado er sowieso nooit achter kunnen houden. Het had 'm één plekje gescheeld als hij Maldonado de ruimte had gegeven.quote:
Vreemd idee van fair racen heb jij.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hamilton had het recht om dat te doen, omdat hij aan de binnenzijde van de bocht zat en Maldonado er nog niet voorbij was.
[..]
absoluut. Maldonado had verstandiger moeten zijn
[..]
Hamilton heeft imo geen straf verdiend, omdat hij gewoon zijn lijn verdedigde
En er zijn ook een aantal coureurs geweest die andere geen ruimte gaven, maar die inhalers lieten wel gewoon ruimte en sloten weer achteraanquote:Op zondag 24 juni 2012 17:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Op Sky werd aan Hamilton gevraagd of het niet beter was geweest om Maldonado voorbij te laten. Hamilton zei toen dat je nooit iemand zomaar voorbij moet laten. Toch zijn er meerdere coureurs die anderen daar wel de ruimte gaven als ze buitenom ingehaald werden. Zij haalden daardoor de finish wel.
Volgens Brawn niet, omdat Schumacher 30m vóór de gele vlag de DRS had uitgeschakeldquote:Op zondag 24 juni 2012 17:49 schreef Maver24 het volgende:
http://www.gpupdate.net/n(...)umplek-te-verliezen/
het zal toch niet gebeuren he
Ja, maar in dit geval heb je te maken met 2 roekeloze coureurs die hun auto laten staan. En dan overleeft niemand hetquote:Op zondag 24 juni 2012 17:47 schreef kepler het volgende:
[..]
En er zijn ook een aantal coureurs geweest die andere geen ruimte gaven, maar die inhalers lieten wel gewoon ruimte en sloten weer achteraan
Het is zijn plek niet. Maldonado was eerder bij de bocht.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is nu racen, je hoeft toch niet opzij te gaan omdat iemand wil inhalen. Hamilton verdedigt zijn plek en dan kun je kiezen of je inhoudt of naast de baan terecht komt. En in het laatste geval moet je alsnog weer er achter.
Of een titel.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton is een fantastische coureur. Maar bij hem gaan er een paar lampjes uit als er een tegenstander in zicht is.
Coureurs van wie de banden zo slecht waren dat ze zo'n beetje achteruit door het veld reden? Hamilton had deze aanrijding kunnen voorkomen, dat had hem veel punten gescheeld. Niet slim van hem.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:47 schreef kepler het volgende:
[..]
En er zijn ook een aantal coureurs geweest die andere geen ruimte gaven, maar die inhalers lieten wel gewoon ruimte en sloten weer achteraan
Klopt, maar hetzelfde kan gezegd worden over Maldonado natuurlijkquote:Op zondag 24 juni 2012 17:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Coureurs van wie de banden zo slecht waren dat ze zo'n beetje achteruit door het veld reden? Hamilton had deze aanrijding kunnen voorkomen, dat had hem veel punten gescheeld. Niet slim van hem.
+1quote:Op zondag 24 juni 2012 17:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Sorry, maar het achterwerk van Georgie heeft mijn aandacht
Zag ze voorbij komen in het slotfilmpje van de BBCquote:Op zondag 24 juni 2012 17:58 schreef dery1990 het volgende:
Ik wil graag een foto van die vijf a zes chicks in dat zwembad naast elkaar, iemand?![]()
Maar Hamilton is/was in de race voor de eerste plaats in het kampioenschap, die heeft meer te verliezen.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:57 schreef kepler het volgende:
[..]
Klopt, maar hetzelfde kan gezegd worden over Maldonado natuurlijkGewoon twee fanatieke coureurs die niemand ruimte geven, tja dan krijg je dit soort ongelukken. Beiden hebben mijn inziens evenveel schuld (ze hadden het allebei namelijk makkelijk kunnen voorkomen, maar hebben daar bewust niet voor gekozen)
Dan zal het ook wel weer om het ouderwets hard stampen gaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:07 schreef JohnB52 het volgende:
En dan te bedenken dat deze discussie zich weer herhaalt als Vosss de race heeft gezien.
Ze zijn beide fout gewoon een race incident,dat zo vaak gebeurd in andere klassen. verder lijkt het in de F1 gewoon crybaby racen, alsof je elkaar nooit meer mag raken, voor je het weet heb je al een straf te pakken!quote:Op zondag 24 juni 2012 18:08 schreef SiGNe het volgende:
Doordat Maldonado de bocht aan het afsnijden was had hij sowieso zijn plaats terug moeten geven aan Hamilton.
Het had dus sowieso geen zin om meteen de baan op te rijden.
In de beelden van Sky zie je dat Maldonado z'n stuur zodra ie van de baan af gaat (Hamilton zat toen al voor 'm dus mag z'n lijn behouden) naar rechts gooit richting Hamilton, pas op het laatst doet hij z'n stuur naar links, meer om de bocht te halen dan om Hamilton te ontwijken..
Dat was idd bij Massaquote:Op zondag 24 juni 2012 18:07 schreef JohnB52 het volgende:
En dan te bedenken dat deze discussie zich weer herhaalt als Vosss de race heeft gezien.
Bij wie was die foute bandenwissel nou? Massa?
1 soft en n medium aan de voorkant?
Zelfs nog achter Pic gefinished
Zoals eerder gezegd, je auto wijd uit laten lopen als je aan de binnenkant zit staat algemeen bekend als legaal. Dit gebeurt al jaren en de stewards vinden dat ok, anders waren er wel talloze straffen voor uitgedeeld in het verleden. Kortom, wat Hamilton deed was prima.quote:Op zondag 24 juni 2012 17:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vreemd idee van fair racen heb jij.
Massa inderdaad, ik had alleen niet helemaal door of ze de oude band nou vergeten waren te wisselen na het vervangen van de voorvleugel of dat ze de verkeerde band erom gelegd hadden bij de bandenwissel.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:07 schreef JohnB52 het volgende:
En dan te bedenken dat deze discussie zich weer herhaalt als Vosss de race heeft gezien.
Bij wie was die foute bandenwissel nou? Massa?
1 soft en n medium aan de voorkant?
Zelfs nog achter Pic gefinished
Dat kwam omdat de wagen tot 2x (!!!quote:Op zondag 24 juni 2012 18:25 schreef SiGNe het volgende:
Erger dan die foute wissel van Hamilton want bij hem lag het dit keer aan het materiaal dat niet mee wilde werken.
kloptquote:Op zondag 24 juni 2012 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Coureur van de dag:
[ afbeelding ]
In zijn eentje heeft hij de race van Valencia superspannend gemaakt!
De krik bleef niet in de "omhoogstand" hangen inderdaad en de 2e krik was te laag(?) want de onderkant van de band die verwisseld moest worden kwam tegen de grond aan waardoor ze de band er niet goed opkregen.quote:Op zondag 24 juni 2012 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat kwam omdat de wagen tot 2x (!!!) toe van de krik was gevallen, of de monteur 'm te snel liet zakken
Ik moest wel even aan dit artikel van afgelopen vrijdag denken toen ik die pitstop van Hamilton zagquote:Op zondag 24 juni 2012 18:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Massa inderdaad, ik had alleen niet helemaal door of ze de oude band nou vergeten waren te wisselen na het vervangen van de voorvleugel of dat ze de verkeerde band erom gelegd hadden bij de bandenwissel.
Ik vond het wel een grove fout in elk geval.
Erger dan die foute wissel van Hamilton want bij hem lag het dit keer aan het materiaal dat niet mee wilde werken.
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op zondag 24-06-2012 om 18:49:01So far we have 5 place grid pen for Kobayashi at S'stone. 10 places for Vergne and a 25k fine. Waiting for MSC and Maldonado reageer retweet
twitter:F1Times twitterde op zondag 24-06-2012 om 18:52:47Maldonado handed post-race drive-through (aka 20-sec). Promotes team-mate Senna to P10. #F1 reageer retweet
Bron: Formule1.nlquote:Hamilton en Maldonado kwamen elkaar met nog twee ronden te gaan tegen in de strijd om plaats drie, op dat moment in het bezit was van Hamilton. De McLaren-coureur reed echter op 'totaal versleten banden, die haast wel lek leken te zijn'maar wilde zijn plek toch niet prijsgeven: "Je moet altijd vechten voor je plekje", zegt hij namelijk. "Je mag een andere coureur er nooit zomaar voorbij laten."
Sterker nog als ie dat zelf besefte dat 'm die plek beter had kunnen laten gaan en eieren voor zijn geld koos, dan had ie meer gehad als nu. Zo op het laatst met een wiebelende wagen met hand en tand verdedigen heeft hem gewoon te veel gekost qua punten.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bron: Formule1.nl
Ik was al geen fan van Hamilton, maar na deze uitspraak kan ik hem al helemaal uitkotsen
Vreselijk arrogante en egoistische instelling. Dat je een winnaars mentaliteit hebt, prima, maar deze instellin hoort niet in F1 thuis ! Hij weet dat hij langzamer is en dat hij zijn plek niet kon behouden en er dan maar voor te kiezen om zijn plek zo hard te verdedigen, denkende dat hem dat wel lukt, getuigd imo van een loser-mentaliteit !
Hij is daarvoor beloond met tien plaatsen gridstraf voor Groot-Brittannië én een boete van 25.000 euroquote:Op zondag 24 juni 2012 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Coureur van de dag:
[ afbeelding ]
In zijn eentje heeft hij de race van Valencia superspannend gemaakt!
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 24-06-2012 om 19:14:06Schumacher will keep podium finish after FIA confirms he slowed for yellow flags - irrespective of DRS reageer retweet
Nogmaals, Hamilton was niet de enige die die bocht op die manier verdedigde. Dat Maldonado dan vervolgens van buiten de baan op Hamilton inrijdt is zeker niet zoals het hoort.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:07 schreef Mikkie het volgende:
Hamilton is een klootviool. Hij laat de McLaren bewust naar buiten lopen om Maldonado eraf te rijden, waardoor die geen ruimte meer heeft. Als Hamilton een echte vet is accepteert ie dat z'n banden gewoon ruk waren, hij er niet zuinig genoeg mee om is gegaan, en hij daarom werd ingehaald. Maar om op deze manier de schuld bij Maldonado in de schoenen te schuiven, da's niet chique. Wees dan een vent.
Precies, dit lieten ze dus zien...top van Schumi was 299 en Webber hier dus 308. Webber fanboys bij de BBC lieten dit vast weer niet zien...quote:Op zondag 24 juni 2012 19:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hij reed langzamer dan Webber op dat moment:
[ afbeelding ]
Dat ik een Hamilton-hater begin te worden heeft hij meer aan zichzelf te danken, voornamelijk door zijn of relevante acties in 2011, dan dat ik er blind voor ben.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:14 schreef beantherio het volgende:
Hamilton-haters![]()
Hoe duidelijk moet een tegenstander de fout in gaan voordat jullie toegeven dat het niet aan Lewis ligt? Maldonado reed naast de baan en boorde zich zonder te kijken in de zijkant van Hamilton. Hoe kun je dat soort feiten proberen goed te praten? Het begint echt op een soort blindheid te lijken.
Maldonado is zeker niet gevrijwaard, maar Hamilton is zo vaak bij crashes betrokken het afgelopen jaar, dat ie slimmer had moeten zijn. Je wéét dat Maldonado sneller is en het gaat proberen, dan is dit niet slim. Beter kies je eieren voor je geld, laat je 'm voorbij en pak je die plek erachter, inclusief de punten. Nu rij je iemand de baan uit terwijl je zelf de zwakkere bent op dat moment, en sta je ook nog eens met lege handen.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Nogmaals, Hamilton was niet de enige die die bocht op die manier verdedigde. Dat Maldonado dan vervolgens van buiten de baan op Hamilton inrijdt is zeker niet zoals het hoort.
Ik vind het juist wel mooi dat Hamilton fanatiek verdedigde! Het waren immers nog maar twee rondjes. Maldonado wist dat hij (veel) sneller was, dus vooral stom van hem dat hij niet wat meer geduld had.
Ik ben het niet met je eens, Hamitlon deed niets onreglementair, dat zegt nog niet dat hij goed bezig was maar dat is wat andersquote:Op zondag 24 juni 2012 19:25 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat ik een Hamilton-hater begin te worden heeft hij meer aan zichzelf te danken, voornamelijk door zijn of relevante acties in 2011, dan dat ik er blind voor ben.
Het besluit van de FIA kan ik mee inkomen, want Pastor raakte met 4 banden buiten de witte lijn, dus tijdstraf/ puntenaftrek is reglementair gezien wel terecht !
De uitspraak van Hamilton getuigd mijnziens van de grootste onsportiviteit en redelijke bekentenis dat hij zo sterk verdedigde, dus hij zou van mij een gridstraf mogen krijgen van minimaal 10 plaatsen !
RBR met hun protestquote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100709quote:Michael Schumacher has retained his podium position in the European Grand Prix after stewards decided to not impose a penalty on him.
The German Mercedes driver was under investigation after having used his DRS when the yellow flags were on track on the final lap following the crash between Lewis Hamilton and Pastor Maldonado.
Although television images confirmed Schumacher's DRS was open in the yellow-flag area, the race stewards deemed the seven-time champion had slowed down sufficiently and therefore decided no penalty was needed.
"The stewards considered a report that driver #7 used his DRS in a yellow flag zone and that his allegedly constituted a breach of yellow flag regulations," said a statement from the stewards. "Having examined telemetry and video evidence, and heard from the driver and team representatives, the stewards noted that the driver did make a significant reduction in speed on entering the double waved flag zone."
The officials added that Schumacher's incident "differs substantially" from the circumstances in which Felipe Massa and Sebastian Vettel were penalised for DRS use under yellow at Catalunya a month ago.
Schumacher finished in third position in the race, his first podium since the 2006 Chinese Grand Prix.
Ik zeg nergens dat het slim is van Hamilton, maar zorgt wel voor mooie acties op de baan.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maldonado is zeker niet gevrijwaard, maar Hamilton is zo vaak bij crashes betrokken het afgelopen jaar, dat ie slimmer had moeten zijn. Je wéét dat Maldonado sneller is en het gaat proberen, dan is dit niet slim. Beter kies je eieren voor je geld, laat je 'm voorbij en pak je die plek erachter, inclusief de punten. Nu rij je iemand de baan uit terwijl je zelf de zwakkere bent op dat moment, en sta je ook nog eens met lege handen.
Grosjean bleef toen aan de binnenkant van de bocht, Maldonado gleed naar buiten over de kerb en daardoor kwam er een aanrijding. Vond het wel mooi verdedigen Hamilton alleen gewoon knullig van Maldonado dat hij over die kerb gleed met zijn auto.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton had Maldonado net zo moeten laten passeren als die Lotus aan het begin van de race. Die zat er ook naast, halverwege de bocht iets erachter. Diegene drukte Hamilton ook niet van de baan, dus waarom Maldonado wel?
Maldonado was gewoon sneller.
Was nu ook wel genoeg ruimte, Maldonado was gewoon wat te enthousiast en had moeten liften toen hij zag dat hij op die kerb terecht zou komen.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hamilton kwam toen veel minder naar binnen zetten bij de kerb.
Z'n auto ging kapot.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:49 schreef kepler het volgende:
Is eigenlijk al bekend waarom Vettel is uitgevallen?
Erm, Grosjean werd niet van de baan afgedrukt. Maldonado wel. Daarnaast liet Hamilton bij de bocht naar links veel minder ruimte.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Was nu ook wel genoeg ruimte, Maldonado was gewoon wat te enthousiast en had moeten liften toen hij zag dat hij op die kerb terecht zou komen.
Precies, die was gefrustreerd omdat zn banden het af gingen lieten weten, hij wist dat hij niet meer snel was en gaf hem gewoon geen ruimte in die bocht.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarnaast liet Hamilton bij de bocht naar links veel minder ruimte.
Kijk, dat bedoel ik dus ! Maldonado zat misschien wel fout en heeft FIA daarom dus hem bestraft, maar het verdedigen van Hamilton was zinloos en in zijn reactie geeft hij eigenlijk gewoon toe dat hij zo hard verdedigde ondanks zijn slechte banden, waardoor hij op mij een erg onsportieve indruk heeft achter gelaten !quote:Op zondag 24 juni 2012 20:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, die was gefrustreerd omdat zn banden het af gingen lieten weten, hij wist dat hij niet meer snel was en gaf hem gewoon geen ruimte in die bocht.
Je kan het beter zien als een auto die uit een parkeervak zo de baan op rijdt zonder eerst de spiegels te checken.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:15 schreef Tarado het volgende:
Het is hetzelfde als je van rechts komt en voorrang neemt als er een truck van links met een noodvaart aankomt, je had wel gelijk maar je overleeft het niet.
Zo zie ik het incident met Hamilton een beetje, Maldonado was fout maar Hamilton had een beetje aan de puntjes moeten denken ipv met verotte achterbanden z'n plek proberen te verdedigen
Of gleed z'n auto meer door die slechte banden waardoor de bocht scherper aangesneden moest worden?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, die was gefrustreerd omdat zn banden het af gingen lieten weten, hij wist dat hij niet meer snel was en gaf hem gewoon geen ruimte in die bocht.
Onsportief? Hij geeft gewoon niet zo snel op. Het is misschien niet slim, maar zeker niet onsportiefquote:Op zondag 24 juni 2012 20:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus ! Maldonado zat misschien wel fout en heeft FIA daarom dus hem bestraft, maar het verdedigen van Hamilton was zinloos en in zijn reactie geeft hij eigenlijk gewoon toe dat hij zo hard verdedigde ondanks zijn slechte banden, waardoor hij op mij een erg onsportieve indruk heeft achter gelaten !
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens (dat onsportieve danquote:Op zondag 24 juni 2012 21:17 schreef Aniron het volgende:
Er is een verschil tussen langzamer zijn en kansloos zijn. In dit geval was Hamilton kansloos en dan is het gewoon dom en onsportief om zo hard te verdedigen. Als het nou nog 1 bochtje was prima.
Ook gewoon dom van Maldonado natuurlijk. Als hij rustiger aan had gedaan was hij gewoon netjes derde geworden.
Wel een stelletjes huilies bij Red Bullquote:Sebastian Vettel pointed a finger at the race director after retiring from Sunday’s European grand prix.
The Red Bull driver suffered a car failure having dominated from pole in Valencia.
He questioned the call to bring the safety car out, ostensibly to clear away crash debris.
“I think we could have been spared the safety car period,” Vettel told German television Sky. “I think the reason is clear. I don’t think there was a danger.
“There were pieces on the track earlier and it was acceptable.
“I think in a sense the safety car was to break our neck,” said the 24-year-old German, who at the time of the call was approaching 40 seconds ahead of Romain Grosjean.
Vettel thinks the safety car period also contributed to his car failure.
“It’s not exactly clear,” he said. “Perhaps a combination of the safety car period when you have to drive slowly, and a similar problem that Mark had on Friday.
“It just went to sh**,” Vettel shrugged. “I think it was clear to see that (until then) we were pulling away without problems.
“I think the important that is that we have shown that we can be really fast, as we made a step forward this weekend.”
Lewis Hamilton, meanwhile, was keeping his temper under control after being punted out of the race by Pastor Maldonado.
In the cockpit, he slammed his steering wheel before throwing it against the barrier, but when flanked by press officers the McLaren driver told British Sky television he would “suck it up”.
And on the BBC, the Briton said “That’s life. You have to deal with it.”
Jack Horner van Red Bull zat aan de pitwall ook heel zenuwachtig met z'n been te trillen tijdens die safety-car, later snapte ik waarom.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:32 schreef kepler het volgende:
http://www.f1zone.net/new(...)after-failure/14651/
[..]
Wel een stelletjes huilies bij Red Bull
Dat klopt, maar anders krijg je weer dat er allerlei achterblijvers tussen zitten die er helemaal niet horen. Dan liever maar 2 rondjes achter de SC zodat we een echte restart krijgenquote:Op zondag 24 juni 2012 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jack Horner van Red Bull zat aan de pitwall ook heel zenuwachtig met z'n been te trillen tijdens die safety-car, later snapte ik waarom.
Er lag trouwens ook enorm veel vuil op de baan dus de safety-car was terecht.
Dat het daarna zo lang duurt voor alle achterliggende auto's de sefety-car weer hebben ingehaald en weer achteraan aansluiten is geen goede regel, het duurt allemaal veel te lang waardoor de safety-laps langer duren dan eigenlijk nodig.
of de achterblijvers mogen zich af laten zakken en krijgen het rondje terugquote:Op zondag 24 juni 2012 21:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat klopt, maar anders krijg je weer dat er allerlei achterblijvers tussen zitten die er helemaal niet horen. Dan liever maar 2 rondjes achter de SC zodat we een echte restart krijgen
Boeiend, ´´to finish first, first you have to finish´´.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat zo de leider dubbel benadeeld wordt. Hij is zijn voorsprong ook al kwijt.
Bij een echte herstart (na een rode vlag) worden de tijden volgens mij bij elkaar opgeteld. Dus degene die als eerste de vlag ziet hoeft dan niet persé de winnaar te zijn. Het kan immers dat een ander voor de restart meer voorsprong op hem had dan dat hij nu op die ander heeft.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat zo de leider dubbel benadeeld wordt. Hij is zijn voorsprong ook al kwijt.
Niet in de F1 hoor! Simpelweg omdat je dan tijdens de tweede race best nog van anderen last kan krijgen. Dat er een SC ontstaat is verder gewoon pech voor de leider.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Bij een echte herstart (na een rode vlag) worden de tijden volgens mij bij elkaar opgeteld.
Afijn, het punt is: waarom doen ze dat eigenlijk ook niet zo bij SC-situaties?
Oh, is dat niet meer? Wanneer is dat afgeschaft dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Niet in de F1 hoor! Simpelweg omdat je dan tijdens de tweede race best nog van andere last kan krijgen. Dat er een SC ontstaat is verder gewoon pech voor de leider.
Christian Horner bedoel je zeker. Maar het kan zo zijn dat de luchtinlaten van de nieuwe sidepods wat kleiner zijn en daardoor de componenten erachter wat warmer worden + safetycar is gebakken red bull. Maar anderzijds zou Vettel er in vergelijking met Webber minder last van moeten hebben omdat die in de schone lucht reed. Misschien gewoon pech en ongerelateerdquote:Op zondag 24 juni 2012 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jack Horner van Red Bull zat aan de pitwall ook heel zenuwachtig met z'n been te trillen tijdens die safety-car, later snapte ik waarom.
Er lag trouwens ook enorm veel vuil op de baan dus de safety-car was terecht.
Dat het daarna zo lang duurt voor alle achterliggende auto's de sefety-car weer hebben ingehaald en weer achteraan aansluiten is geen goede regel, het duurt allemaal veel te lang waardoor de safety-laps langer duren dan eigenlijk nodig.
Ik ken de regel überhaupt niet.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, is dat niet meer? Wanneer is dat afgeschaft dan?
Nou ja, echte herstarts hebben we tegenwoordig eigenlijk überhaupt niet meer. Wanneer was de laatste?
Vorig jaar jaquote:Op maandag 25 juni 2012 00:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik ken de regel überhaupt niet.
Maleisië vorig jaar ofzo.. Of het jaar daarvoor.. Toen de regen ineens met bakken uit de hemel kwam.
Nee, dat was een rollende start, vanachter de SC. De laatste echte herstart was in 2001, leert Wikipedia me.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maleisië vorig jaar ofzo.. Of het jaar daarvoor..
Je ziet dat de gele vlag er al komt _voordat_ Hamilton in de muur zit of buiten de lijn komt.quote:
Canada ook toch?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dat was een rollende start, vanachter de SC. De laatste echte herstart was in 2001, leert Wikipedia me.
In 2001 schijnt ook de regel afgeschaft te zijn van het bij elkaar optellen van de tijden. Sindsdien telt het tweede deel van de race als einduitslag.
Die sensor geldt ook voor Maldonado hoor :-)quote:Op maandag 25 juni 2012 00:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Je ziet dat de gele vlag er al komt _voordat_ Hamilton in de muur zit of buiten de lijn komt.
Reageert dat systeem erop als een auto al dan niet geheel los komt van de baan ofzo? Ik dacht altijd dat het detecteerde als een auto naast de baan zit, maar in dit filmpje zie je duidelijk dat het eerder geel is en dat Lewis nog niet naast de baan zit
Die achterblijvers horen er wel, want zonder safetycar hadden die er ook tussen gezeten. Nu wordt diegene die op kop ligt dubbel genaaid. Eerst door de safetycar en vervolgens doordat de achterblijvers er tussenuit worden gehaald.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat klopt, maar anders krijg je weer dat er allerlei achterblijvers tussen zitten die er helemaal niet horen. Dan liever maar 2 rondjes achter de SC zodat we een echte restart krijgen
Is niet helemaal waar, omdat de SC voor de koploper gaat rijden worden eventuele achterblijvers die voor zijn neus reden ook weggehaaldquote:Op maandag 25 juni 2012 09:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die achterblijvers horen er wel, want zonder safetycar hadden die er ook tussen gezeten. Nu wordt diegene die op kop ligt dubbel genaaid. Eerst door de safetycar en vervolgens doordat de achterblijvers er tussenuit worden gehaald.
De safetycar zou zo min mogelijk invloed moeten hebben op de race. En al helemaal niet bewust moeten worden ingezet om het spektakel te verhogen wat op deze manier wel gebeurd.
Die liggen dan niet op een ronde, terwijl de anderen dat wel liggen. Maar het gaat om de achterblijvers die tussen de koploper en de auto op de tweede (of derde, etc) liggen.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar, omdat de SC voor de koploper gaat rijden worden eventuele achterblijvers die voor zijn neus reden ook weggehaald
De laatste keer dat de tijden bij elkaar opgeteld zijn was in 1994. Dat is daarna niet meer voorgekomen.quote:Op maandag 25 juni 2012 00:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dat was een rollende start, vanachter de SC. De laatste echte herstart was in 2001, leert Wikipedia me.
In 2001 schijnt ook de regel afgeschaft te zijn van het bij elkaar optellen van de tijden. Sindsdien telt het tweede deel van de race als einduitslag.
Ik begrijp wel wat je bedoelt daarom zeg ik is niet helemaal waar, zo'n safety car heeft altijd nadelen voor enkelen en voordelen voor enkelen.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die liggen dan niet op een ronde, terwijl de anderen dat wel liggen. Maar het gaat om de achterblijvers die tussen de koploper en de auto op de tweede (of derde, etc) liggen.
Nou dan is het dus een traag kutsysteem, want Maldonado was al lang en breed weer gewoon op de baanquote:Op maandag 25 juni 2012 08:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die sensor geldt ook voor Maldonado hoor :-)
Rosberg was in het begin van de race al ver teruggevallen. Hij reed volgens mij achtste of negende ofzo toen hij in het slot van de race nog een pitsstop moest maken. Daarna klom hij in de slotronden op naar P6quote:Op maandag 25 juni 2012 11:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat is er eigenlijk met Rosberg gebeurd bij de herstart? Volgens mij ging hij meerdere plaatsen achteruit.
Een kleurloos coureur, die als het een 'normaal' seizoen was, op dit moment nog geen race had gewonnen..quote:Op maandag 25 juni 2012 12:42 schreef vosss het volgende:
Compleet onzichtbaar gereden gisteren, die Nico
Hij ging voor een eenstopper maar dat ging dus fout, de banden hielden het niet dus moest hij aan het einde van de race alsnog de pit in maar te laat voor een goede inhaalracequote:Op maandag 25 juni 2012 12:42 schreef vosss het volgende:
Compleet onzichtbaar gereden gisteren, die Nico
Heb ik nooit gehad, die Branson vind ik echt zo'n kwijlebal die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en nu het van Marussia is zijn ze geen haar opgeschoten.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:03 schreef Marks het volgende:
Maar een van de grootste faalacties is toch dat men geen vervanger heeft/had voor Glock![]()
Nu moet je als reserverijder toch echt gaan twijfelen of dat nog wel een zinvolle functie is. Want ze hebben dus die vrouw ''de Villotta'' , maar die heeft volgens de Telegraaf geen eens een superlicensie![]()
Vanaf nu is Virgin dus het nieuwe HRT en zal ik echt geen sympathie meer hebben voor dat team.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100724quote:McLaren boss Martin Whitmarsh believes Lewis Hamilton should have been more cautious in handling his battle with Pastor Maldonado in the closing stages of the European Grand Prix.
Hamilton crashed out of the Valencia event after a clash with the Venezuelan driver as they battled for third on the penultimate lap - losing him vital points in the world championship standings.
Although the stewards said that Maldonado was to blame for the incident, and handed him a 20-second time penalty in lieu of a drive-hrough for what happened, that brought little consolation to Hamilton or his McLaren team.
But judging by the difficulties that Hamilton was having at the time of the incident with his tyres, and knowing how aggressive Maldonado is as a driver, Whitmarsh suspects that his man would have been better off giving his rival more room than other rivals he had fought with earlier in the event.
When asked if he thought Hamilton should have defended so hard, Whitmarsh said: "Clearly not, but you are dragging me into the conversation.
"In my mind, you saw him defend with [Romain] Grosjean and with [Kimi] Raikkonen, and he didn't do anything different with Maldonado. It was a different outcome, but he didn't do anything different with those drivers.
"My own view is that it was Maldonado's fault, and it is deeply frustrating – but he is a racing driver and that is it. I am sure in hindsight you have to say that dealing with someone like that you have to take a different approach, but you cannot anticipate it.
twitter:PortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1 reageer retweet
Beetje zielig van RB. Als er een SC op de baan komt zijn er altijd mensen die er voordeel van hebben, en mensen die er nadeel van hebben. RB viel deze keer onder het laatstequote:Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef Tarado het volgende:
zware beschuldigingentwitter:PortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1 reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100709quote:Michael Schumacher has retained his podium position in the European Grand Prix after stewards decided to not impose a penalty on him.
The German Mercedes driver was under investigation after having used his DRS when the yellow flags were on track on the final lap following the crash between Lewis Hamilton and Pastor Maldonado.
Although television images confirmed Schumacher's DRS was open in the yellow-flag area, the race stewards deemed the seven-time champion had slowed down sufficiently and therefore decided no penalty was needed.
"The stewards considered a report that driver #7 used his DRS in a yellow flag zone and that his allegedly constituted a breach of yellow flag regulations," said a statement from the stewards. "Having examined telemetry and video evidence, and heard from the driver and team representatives, the stewards noted that the driver did make a significant reduction in speed on entering the double waved flag zone."
The officials added that Schumacher's incident "differs substantially" from the circumstances in which Felipe Massa and Sebastian Vettel were penalised for DRS use under yellow at Catalunya a month ago.
Schumacher finished in third position in the race, his first podium since the 2006 Chinese Grand Prix.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100707quote:Renault says it will have to wait until its engines are returned to its base to work out what caused the alternators to fail on Sebastian Vettel and Romain Grosjean's cars in the European Grand Prix.
Both drivers saw their chances of victory taken away when they retired shortly after a safety car period, which had been caused by Jean-Eric Vergne leaving debris on the track following a collision with Heikki Kovalainen.
Vettel retired from the lead on lap 34, while Grosjean was running second behind Fernando Alonso when his alternator failed on lap 41.
Renault Sport F1's deputy managing director and technical chief Rob White said that the French manufacturer was not sure of the causes of the failures - or even if they were identical problems.
"We don't yet know whether it was the same incident on both cars, but it is very, very suspicious to all of us that it happened to both cars at such a similar point in the race," he told AUTOSPORT.
"We need to get the engines, and of course the alternator is on the engines, back to the factory."
White said that there was no indication that the alternator failures were triggered by the safety car period interfering with the operations of the engine.
"We don't think there is any reason to think the safety was involved," he said. "We have seen the consequences of the alternator stopping, but we don't know what caused the alternator to stop.
"So we don't know whether we have had this kind of failure before. We need to get back to the factory to work it out; and obviously we will not dodge the question. When we have an answer we will give it to you."
Leuke uitspraak weer van Marko, is ook niet voor het eerst. Ik denk dat ze weinig keus hadden, want er vlogen allemaal stukken van Vergne's auto, een hoop lag ook op de ideale lijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef Tarado het volgende:
zware beschuldigingentwitter:PortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1 reageer retweet
mon Dieu, que'st que tu brabbelen monsieur Marko?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef Tarado het volgende:
zware beschuldigingentwitter:PortalF1 twitterde op maandag 25-06-2012 om 16:16:46Red Bull advisor Helmut Marko has suspicions that yesterday's safety car was intended to "break our neck" and "improve the show". #F1 reageer retweet
Virgin?quote:Op maandag 25 juni 2012 13:03 schreef Marks het volgende:
Maar een van de grootste faalacties is toch dat men geen vervanger heeft/had voor Glock![]()
Nu moet je als reserverijder toch echt gaan twijfelen of dat nog wel een zinvolle functie is. Want ze hebben dus die vrouw ''de Villotta'' , maar die heeft volgens de Telegraaf geen eens een superlicensie![]()
Vanaf nu is Virgin dus het nieuwe HRT en zal ik echt geen sympathie meer hebben voor dat team.
De La Rosa deed dat vorig jaar ook voor Sauber om Perez te vervangen in Canada, terwijl die onder contract stond bij Mclaren. Als een team wilt, hebben ze binnen 10 minuten een rijder in die wagen. Vergeet niet dat de GP2 ook aanwezig is, en Marussia o.a. ook een team in die klasse heeft.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Virgin?![]()
Waarschijnlijk lag het trouwens aan Glock, niet aan Marussia. Glock heeft te laat besloten, of te laat aan het team verteld, dat-ie niet kon rijden. Hij heeft nog gereden in FP1, FP2, en FP3. Om als klein team op zaterdagmiddag - in de paar uurtjes tussen FP3 en Q1 - nog ergens een rijder te vinden lijkt me ook lastig. Bovendien stapt die reserverijder dan dus volkomen blanco Q1 in, dus dat wordt ook niks.
Inderdaad, gewoon amateursquote:Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De La Rosa deed dat vorig jaar ook voor Sauber om Perez te vervangen in Canada, terwijl die onder contract stond bij Mclaren. Als een team wilt, hebben ze binnen 10 minuten een rijder in die wagen. Vergeet niet dat de GP2 ook aanwezig is, en Marussia o.a. ook een team in die klasse heeft.
Perez reed toen allen FP1.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De La Rosa deed dat vorig jaar ook voor Sauber om Perez te vervangen in Canada, terwijl die onder contract stond bij Mclaren. Als een team wilt, hebben ze binnen 10 minuten een rijder in die wagen. Vergeet niet dat de GP2 ook aanwezig is, en Marussia o.a. ook een team in die klasse heeft.
quote:19) CHANGES OF DRIVER
19.1 a) During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of the qualifying practice session provided any change proposed after 16.00 on the day of scrutineering receives the consent of the stewards.
Additional changes for reasons of force majeure will be considered separately.
Any new driver may score points in the Championship.
b) In addition to the above each team will be permitted to run additional drivers during P1 and P2 provided :
- the stewards are informed which cars and drivers each team intends to use in each session before the end of initial scrutineering, changes after this time may only be made with the consent of the stewards ;
- no more than two drivers are used in any one session ;
- they carry the race number of the nominated driver they replace ;
- they use the engine and tyres which are allocated to the nominated driver ;
- they are in possession of a Super Licence.
c) If one of the team's nominated drivers is unable to drive at some stage after the end of initial scrutineering, and the stewards consent to a change of driver, the replacement driver must use the engine, gearbox and tyres which were allocated to the original driver (see Articles 25.4, 28.4 and 28.6).
idd, maar het komt gewoon onprofessioneel over. Als ze een fatsoenlijke 3de rijder zouden hebben, had je die ook wel kunnen toevertrouwen om quali en race te rijden. Zo doet ie tenminste nog wat degelijke ervaring op.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ze hebben er gewoon op gegokt dat Glock zondag weer zou kunnen rijden. De quali missen is niet zo'n ramp, achteraan starten doen ze toch wel.
Voolgens Google "veel steals" ("veel gestolen") in het Spaans en "zoveel spullen" in het Italiaans.quote:
Het wordt geel zodra de voorvleugel van Maldonado op de baan ligt, waarschijnlijk vanwege de gevaarlijke sitiuatie die daardoor kan ontstaan te voorkomen?quote:Op maandag 25 juni 2012 00:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Je ziet dat de gele vlag er al komt _voordat_ Hamilton in de muur zit of buiten de lijn komt.
Reageert dat systeem erop als een auto al dan niet geheel los komt van de baan ofzo? Ik dacht altijd dat het detecteerde als een auto naast de baan zit, maar in dit filmpje zie je duidelijk dat het eerder geel is en dat Lewis nog niet naast de baan zit
Ze heeft zelfs pas 1 keer in een oude Renault F1 wagen gereden: http://en.wikipedia.org/wiki/Mar%C3%ADa_de_Villotaquote:Op maandag 25 juni 2012 13:03 schreef Marks het volgende:
Maar een van de grootste faalacties is toch dat men geen vervanger heeft/had voor Glock![]()
Nu moet je als reserverijder toch echt gaan twijfelen of dat nog wel een zinvolle functie is. Want ze hebben dus die vrouw ''de Villotta'' , maar die heeft volgens de Telegraaf geen eens een superlicensie![]()
Ik ga er vanuit dat ze op het circuit een grote zaal hebben met veel monitoren en officials die elk een eigen monitor toegewezen hebben gekregen, zodra ze iets zien drukken ze op een knop met een kleur..quote:Op maandag 25 juni 2012 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Huw.... Reageert dat systeem dan automatisch? Ik dacht dat dat handmatig bediend werd door een marshal als een andere marshal de vlag omhoog doet, want er staan in 90% van de gevallen zo'n ''tolhuisje'' of tentje bij marshal posten.
Gewoon knopje indrukken als die een vlag ziet, en het matrix bord springt aan op geel, via de communicatie lijnen die richting racecontrol worden gestuurd word dan onscreen direct de kleur van de ronden/tijden balk verandert. Kan me niet indenken dat een circuit zo'n flinke investering doet om een geautomatiseerd detectie systeem te hebben, zeker straatcircuits niet met die paar race-jes in dat ene weekend per jaar.
edit: volgende keer eens goed opletten als ik Spa ben, daar staat er eentje in La Source, en daar kun je tot op 'n halve meter van die post komen. En dan hopen dat mijn fototoestel 't niet wéér begeef, dan kan ik het resultaat ook hier posten![]()
Het is zooooooo vaak andersom geweest, Vettel heeft vorig jaar echt vaak van de SC geprofiteerd (al dan niet toevallig)quote:Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Beetje zielig van RB. Als er een SC op de baan komt zijn er altijd mensen die er voordeel van hebben, en mensen die er nadeel van hebben. RB viel deze keer onder het laatste
Die hebben ze idd, maar daar zijn maar heel weinig beelden/foto's van. Want wat achter die deuren gebeurt willen ze schijnbaar niet erg publiek maken bij de FIA. Zo af en toe zie je eens een beeld langs schieten tijdens de wedstrijd van Whiting en zijn mannen.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:20 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze op het circuit een grote zaal hebben met veel monitoren en officials die elk een eigen monitor toegewezen hebben gekregen, zodra ze iets zien drukken ze op een knop met een kleur..
Sowieso hebben de officials meer camerabeelden tot hun beschikking dan dat wij zien.
Misschien hebben ze zelfs meer beelden dan de regie.
Klopt, maar de beslissing om de SC de baan op te sturen beinvloedt natuurlijk wel de wedstrijd, en ook de amusementswaarde. Daarom lijkt het me wel goed om structureel te evalueren of het noodzakelijk was en of er consequent mee wordt omgegaan.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Beetje zielig van RB. Als er een SC op de baan komt zijn er altijd mensen die er voordeel van hebben, en mensen die er nadeel van hebben. RB viel deze keer onder het laatste
Dat is ook het grappige, klagen over een SC die door je zuster/dochter team is veroorzaakt, Marko kennende kan Vergne zijn stoeltje voor volgend jaar wel vergeten als hij al niet dit jaar nog vervangen wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
RB kan beter de beschuldigende vinger naar Vergne wijzen die dacht dat een driewieler net zo snel kon als een vierwieler
Het team is gevraagd door Ferrari om een safetycar te veroorzaken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
RB kan beter de beschuldigende vinger naar Vergne wijzen die dacht dat een driewieler net zo snel kon als een vierwieler
Whehe, dat zal ook wel niet vaak voorkomen dat een coureur zelf moet dokkenquote:Vergne moet boete zelf betalen
Scuderia Toro Rosso is niet van plan Jean-Eric Vergne de helpende hand toe te reiken bij het betalen van zijn boete van 25.000 euro. De Fransman kreeg die straf opgelegd omdat hij in de Grand Prix van Europa tegen Heikki Kovalainen aan reed en met een uit elkaar vallende auto terug te rijden naar de pits.
Idioterie
Voormalig Formule 1-coureur en oud-mede-eigenaar van het team Gerhard Berger spreekt van een idiote actie van Vergne. "Wat hij deed was onacceptabel en volledig zijn eigen schuld." Red Bull-teambaas Christian Horner, die nauw samenwerkt met Vergnes baas Helmut Marko, wil dat de Fransman de boete zelf betaalt. "Als het de fout van de coureur is, dan moet hij het geld ophoesten." Het jaarsalaris van Vergne wordt geschat op 400.000 euro, wat betekent dat hij in een keer bijna een maandsalaris moet inleveren.
Andere situatie
Horner spreekt van een andere situatie wanneer de schuld bij het team ligt. "Als de coureur echter een boete krijgt omdat hij bijvoorbeeld te snel door de pitstraat rijdt omdat de limiter niet goed werkt, dan zal het team waarschijnlijk de boete betalen."
Ik heb begrepen dat de burgemeester van Valencia en De Montezemelo beiden 10000 Euro bijdragen dus is het voor Vergne maar 5000quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Whehe, dat zal ook wel niet vaak voorkomen dat een coureur zelf moet dokkenMaarja, wat boeit dat als je toch 25k p/m krijgt
Waarom zou de burgemeester eraan meebetalen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de burgemeester van Valencia en De Montezemelo beiden 10000 Euro bijdragen dus is het voor Vergne maar 5000
Omdat Alonso (zeer waarschijnlijk) door de SC heeft gewonnen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarom zou de burgemeester eraan meebetalen?
Als je leeftijd klopt moet je toch wat aan je ontwikkeling gaan doenquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarom zou de burgemeester eraan meebetalen?
Wat heeft mijn leeftijd er nou mee te maken??quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je leeftijd klopt moet je toch wat aan je ontwikkeling gaan doen
Gaan we zien of dat voldoende isquote:Op woensdag 27 juni 2012 17:32 schreef Sinister-D- het volgende:
doordenkertje op humoristische wijze.......
Meer ga ik niet zeggen
quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat heeft mijn leeftijd er nou mee te maken??
Ik vind het onlogisch dat een burgemeester een boete betaalt voor een ander omdat die er misschien voor gezorgd heeft dat er een Spanjaard op het podium kwam (als dat inderdaad de reden is)
Ik denk ook dat het waarschijnlijk om gemeenschapsgeld gaat en hij het niet uit eigen zak betaalt. Als dat inderdaad zo is dan is dat misbruik maken van het ambt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | [img]https://lh5.googleusercontent.com/-UQGtoN8YMeY/T200C8AstJI/AAAAAAAAABY/GMcbrq6Nh2Y/s550/Fok%2520F1%252009%2520sil.png[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/09_GreatBritain_72dpi.jpg[/img] [b]Silverstone – circuit information Circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 5.891km (3.66 miles) Race laps - 52 Race distance - 306.332km (190.346 miles) Lap record* - 1’30.874 (233.374 kph) by Fernando Alonso, 2010 Fastest lap - 1’29.615 (236.652 kph) by Sebastian Vettel, 2010 Maximum speed (2010) - 304.3 kph (189.083 mph) by Adrian Sutil, Force India DRS zone/s (race) - Wellington straight [b]Car performance [/b] Full throttle - 69% Power loss - 4% Tyre energy (1-3) - 2 Brake energy (1-3) - 3 Downforce level - High Gear changes per lap - 43 Fuel use per lap - 2.9kg [b]Strategy[/b] Pit lane time loss - TBC 2011 prime tyre**: - Hard (2010: Hard) 2011 option tyre**: - Soft (2010: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [b]Sfeerimpressie[/b] Nieuw pitsgebouw _O_ [img]http://www.grandprix.com/jpeg/misc/silverstone-wing2-lg.jpg[/img] luchtshot [img]http://www.f1banter.com/wp-content/uploads/2012/01/silverstone.jpg[/img] [img]http://www.s3i.co.uk/image/s3i/silverstone-1L.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/07/b_start_silv_2011.jpg[/img] Qualifing lap op Youtube :) [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NYzu3mRTHPs[/youtube] |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |