Je moet de auto in parc ferme parkeren anders telt het niet dus Räikkönen alsnog winnaar.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | [img]https://lh5.googleusercontent.com/-SSb4hVxapgo/T200ExbI0nI/AAAAAAAAABs/gsOEoi_bQ0M/s550/Fok%2520F1%252008%2520val.png[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/08_Europe_72dpi.jpg[/img] [b]Circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 5.419km (3.367 miles) Race laps - 57 Race distance - 308.883km (191.931 miles) Lap record* - 1’38.683 (197.688 kph) by Timo Glock, 2009 Fastest lap - 1’37.587 (199.908 kph) by Sebastian Vettel, 2010 Maximum speed (2010) - 314.5 kph (195.421 mph) by Sébastien Buemi, Toro Rosso DRS zone (race) - Two straights [b]Car performance [/b] Full throttle - 69% Power loss - 6% Tyre energy (1-3) - 3 Brake energy (1-3) - 1 Downforce leve - Medium Gear changes per lap - 64 Fuel use per lap - 2.9kg [b]Strategy[/b] Pit lane time loss 21 seconds 2011 prime tyre**: Medium (2010: Medium) 2011 option tyre**: Soft (2010: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Uitzendschema: [img]http://oi45.tinypic.com/1hezh2.jpg[/img] BBC: zat - 13.10 zon - 13.10 RTL7: Zat - 13.00 Zon - 13.00 [b]Sfeerimpressie:[/b] [img]http://photos.gpupdate.net/large/179829.jpg[/img] [img]http://photos.gpupdate.net/large/179825.jpg[/img] [img]http://racingaccidents.files.wordpress.com/2010/06/webber.jpg[/img] Bam! [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ehjv4GJnmS8[/youtube] |
Redbullquote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zou een probleempje kunnen hebben..
Christian Horner (en Webber) zeggen dat Schumi zijn DRS heeft geopend terwijl er gele vlaggen hingen
Ik hoop dat zijn 3e plek blijft staan...
Dat kan niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher zou een probleempje kunnen hebben..
Christian Horner (en Webber) zeggen dat Schumi zijn DRS heeft geopend terwijl er gele vlaggen hingen
Ik hoop dat zijn 3e plek blijft staan...
Idd, Red Bull loopt altijd wat te zoeken als ze verloren hebbenquote:
Hij las het hier net op fok denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
Klopt toch?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
Je hebt gelijkquote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef Sinister-D- het volgende:
''3 former Ferrari champions on the podium''
Die interviewer mag de geschiedenis boeken er ook eens op na kijken
nog niet neequote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Lol idd, zeg.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Alonso is alleen maar met Renault kamioen geweest.quote:
Maar dan is het geen ''former Ferrari champion''quote:
In 2005 en 2006 om precies te zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef exile79 het volgende:
[..]
Alonso is alleen maar met Renault kamioen geweest.
Idd, best pijnlijke uitspraakquote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Wanneer is Fernando dan WK geworden met Ferrari?
Leek me geen race-incident bij Kobayashi hoor. Hij ging zo ruim dat Massa de baan af had gemoeten om hem te ontwijken, terwijl hij nog een halve autolengte ervoor zat. Kobayashi was daar gewoon niet slim bezig, net als met het incident met Senna. Senna heeft dan wel de penalty gekregen, terecht, maar dat Kobayashi zijn auto er zo tussen zet is gewoon dom. Zoiets leer je toch gelijk af in lagere raceklassen zou je zeggen, maar blijkbaar niet dus.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef Desunoto het volgende:
Stom van Hamilton, jammer voor Maldonado.Jammer ook van Kobayashi en Massa, maar dat was meer een raceincident, zo leek het.
Maar Vergne was toch echt de grootste sukkel van vandaag. Wat een actie.
zeker niet. De interviewer had de laatste race van 2010 niet meegeteld zekerquote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar dan is het geen ''former Ferrari champion''
Alonso werd kampioen, maar niet met Ferrariquote:
Nee, gewoon nee.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef Dos37 het volgende:
Hamilton echt wat een ongelofelijke sukkel had die plek gewoon weggegeven.
Spuit 11quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alonso werd kampioen, maar niet met Ferrari
Natuurlijk wel, Maldonado was er sowieso wel voorbij gegaan. Hamilton had een gat van 8 sec. achter zich, kon makkelijk P4 binnen halen en op 100 punten komen. Zou prima zijn met Vettel DNFquote:
1 zwaluw maakt nog geen zomerquote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ik zeg : Valencia gewoon op de kalender houden!
http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.htmlquote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef Stiggie het volgende:
Iemand een link naar de BBC uitzending die verder gaat online?
Ook goedemorgenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef Nober het volgende:
Hey sinds wanneer is Alonso kampioen met Ferrari? Dat zei die interviewer net...
Pirelliquote:
Hij hield Maldonado al langer achter zich he. Zijn banden gingen er inderdaad aan en daardoor werd het wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Aan de ene kant gaf Hamilton te weinig ruimte, aan de andere kant vond ik Maldonado ook niet handig. Hij gaat buiten de baan maar wil hem wel gelijk weer inhalen. Doordat hij op de kerbs reed kon hij niet insturen en dan raken ze elkaar. Hamilton had meer ruimte moeten laten, dat zeker, maar de positie opgeven is onnodig.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, Maldonado was er sowieso wel voorbij gegaan. Hamilton had een gat van 8 sec. achter zich, kon makkelijk P4 binnen halen en op 100 punten komen.
Als ik Maldonado achter me zou hebben in deze situatie zou ik hem gewoon laten gaan. Zeker met Webber achter je en Vettel DNF.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Hij hield Maldonado al langer achter zich he. Zijn banden gingen er inderdaad aan en daardoor werd het wel moeilijk, maar niet onmogelijk. Aan de ene kant gaf Hamilton te weinig ruimte, aan de andere kant vond ik Maldonado ook niet handig. Hij gaat buiten de baan maar wil hem wel gelijk weer inhalen. Doordat hij op de kerbs reed kon hij niet insturen en dan raken ze elkaar. Hamilton had meer ruimte moeten laten, dat zeker, maar de positie opgeven is onnodig.
Dat werkt niet in zo'n lawaaierige omgeving.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef exile79 het volgende:
Wanneer kopen ze bij de BBC van die opspeld microfoontjes?
Misschien had Kobayashi daar met Massa wel schuld aan inderdaad, maar het moment met Senna was toch wel Senna's fout vond ik. Kobayashi had daar veel meer snelheid en had er makkelijk langs gekund maar Senna zag hem niet... die had beter moeten kijken vind ik. Gelukkig liep dat nog relatief goed af...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Leek me geen race-incident bij Kobayashi hoor. Hij ging zo ruim dat Massa de baan af had gemoeten om hem te ontwijken, terwijl hij nog een halve autolengte ervoor zat. Kobayashi was daar gewoon niet slim bezig, net als met het incident met Senna. Senna heeft dan wel de penalty gekregen, terecht, maar dat Kobayashi zijn auto er zo tussen zet is gewoon dom. Zoiets leer je toch gelijk af in lagere raceklassen zou je zeggen, maar blijkbaar niet dus.
Ach soooquote:Op zondag 24 juni 2012 16:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat werkt niet in zo'n lawaaierige omgeving.
Hamilton is niet zo slim, die denkt niet na en wil het liefst dat je achter hem blijft.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Als ik Maldonado achter me zou hebben in deze situatie zou ik hem gewoon laten gaan. Zeker met Webber achter je en Vettel DNF.
Klopt. In beginsel, maar Maldonado zat aan de buitenkant en kan dus de bocht niet helemaal nemen zoals hij zou willen. Maar Hamilton heeft er ook geen recht op en moet dus ruimte laten.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef kepler het volgende:
Volgens oude discussies hier op het forum (naar aanleiding van de incidenten met Hamilton waar hij de aanvallende partij was) is dit de schuld van Hamilton. De voorste coureur zou namelijk zijn lijn mogen volgen zolang de achterste er niet voorbij is
Als Hamilton dan tenminste weer ruimte geeft om de baan op te komen...quote:Hamilton had in de eerste bocht wat meer ruimte moetne geven, maar Maldonade had niet zo bruusk weer de weg op moeten komen in de tweede bocht.
De schade viel mee inderdaad.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Misschien had Kobayashi daar met Massa wel schuld aan inderdaad, maar het moment met Senna was toch wel Senna's fout vond ik. Kobayashi had daar veel meer snelheid en had er makkelijk langs gekund maar Senna zag hem niet... die had beter moeten kijken vind ik. Gelukkig liep dat nog relatief goed af...
In het begin van het seizoen zat ie Grosjean nog wat af te zeikenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
He, Eddie Jordan zei zowaar wat zinnigs. Grosjean is de man waarmee Lotus races kan winnen. Hoe ouderwets hard Kimi ook aan het stampen is.
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:22 schreef Aniron het volgende:
Jongens, bekijk de beelden nog een keer aub. Maldonado stuurde niet richting Hamilton. Hij zit vol naar links met z'n stuur om de bocht te halen, maar komt door de kerbs toch in Hamilton terecht. Als Hamilton gewoon wat meer ruimte had gelaten was er niks aan de hand geweest.
Als ze hier straffen voor gaan uitdelen gaat het echt te ver.
Als hij echt iets fout had gedaan onder geel, was hij echt wel bestraft, maak je daar maar niet druk om. Misschien was hij onder de gele vlag wat ingelopen op de auto's voor hem en leek het daardoor of hij ze genegeerd had. Uiteindelijk kijken ze gewoon naar de sectortijden, en daaruit zal gebleken zijn dat hij waarschijnlijk wel van zijn gas is gegaan.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Aniron het volgende:
Hamilton: Gele vlaggen negeren, maar geen straf krijgen. Wat moet hij doen om uberhaupt ooit een keer op z'n vingers getikt te worden.
Was niet zijn fout maar ook niet handig, 0 puntenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Hamilton is niet zo slim, die denkt niet na en wil het liefst dat je achter hem blijft.
Mwa, niet heel erg dominant ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij was het gat zo'n 12 sec naar Hamilton, op het moment dat Grosjean naar P2 ging. Uiteindelijk was het gat rond de 20 sec. Misschien had Grosjean ook harder gekund, dat is moeilijk te zeggen. Maar Vettel had de race wel duidelijk onder controle.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Montov het volgende:
Vettel was niet heel erg dominant. Hij kon een gat trekken dankzij Hamilton. Daarna wel een beetje uitgelopen, maar dat viel wel mee.
[..]
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.
Hij werd door Hamilton gewoon compleet genegeerd en naast de baan geduwd. Je hoeft dan echt niet te snel te rijden als je vol over de kerbs moet sturen, omdat de banaan naast je geen ruimte wil geven. Nogmaals; iemand naast de baan duwen wil nog niet zeggen dat die gast maar moet opgeven.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Montov het volgende:
Vettel was niet heel erg dominant. Hij kon een gat trekken dankzij Hamilton. Daarna wel een beetje uitgelopen, maar dat viel wel mee.
[..]
Dan wilde Maldonado te snel door de bocht dus, als je hem niet kan houden.
Zal op zich ook wel natuurlijk, maar ik heb toch het idee dat ze bij Hamilton altijd net iets soepeler zijn. Misschien ligt het gewoon aan mij.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:24 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Als hij echt iets fout had gedaan onder geel, was hij echt wel bestraft, maak je daar maar niet druk om. Misschien was hij onder de gele vlag wat ingelopen op de auto's voor hem en leek het daardoor of hij ze genegeerd had. Uiteindelijk kijken ze gewoon naar de sectortijden, en daaruit zal gebleken zijn dat hij waarschijnlijk wel van zijn gas is gegaan.
Nee hoor, hij zegt zoveel dat er af en toe wel wat zinnigs tussen moet zitten, ik constateer dat dat vandaag het geval was. Ik geloof niet dat ik met mijn post de indruk heb gewekt EJ serieus te nemen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In het begin van het seizoen zat ie Grosjean nog wat af te zeikenEn sinds wanneer neem jij EJ zo serieus? Enkel als die jouw mening ook eens deelt zo te zien.
Precies. Ik denk dat Vettel op dat moment wel harder gekund had nogquote:Op zondag 24 juni 2012 16:25 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Mwa, niet heel erg dominant ben ik het niet helemaal mee eens. Volgens mij was het gat zo'n 12 sec naar Hamilton, op het moment dat Grosjean naar P2 ging. Uiteindelijk was het gat rond de 20 sec. Misschien had Grosjean ook harder gekund, dat is moeilijk te zeggen. Maar Vettel had de race wel duidelijk onder controle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |