Je kunt iemand net zo goed beoordelen als veroordelen. Daar aan mag net zo goed als daaraan.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:23 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Beoordeel = veroordeel
Daar aan = daaraan
er overheenquote:Op zondag 24 juni 2012 22:24 schreef mangler_fcu het volgende:
[..]
Je hebt gelijkt, ik had eroverheen gelezen.
Klopt, alleen niet in die context.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:31 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Je kunt iemand net zo goed beoordelen als veroordelen. Daar aan mag net zo goed als daaraan.
Ga de held maar uithangen op het grote dictee der Nederlandse taal
quote:Op zondag 24 juni 2012 22:31 schreef Topgozer1 het volgende:
[..]
Je kunt iemand net zo goed beoordelen als veroordelen. Daar aan mag net zo goed als daaraan.
Ga de held maar uithangen op het grote dictee der Nederlandse taal
quote:
plus 1quote:Op zondag 24 juni 2012 21:34 schreef CartWOman het volgende:
Goed zo, Topgozer. Ik vind het ook allemaal veel te ver gaan. Ze is van die gast af en wil graag voor haar kind zorgen, ze doet er imo alles aan en haar ouders helpen haar, prima! Vooruit kijken vanaf nu.
Succes en sterkte, hoipiepeloi.
Welke ziel legt ze bloot? Ze hamert haar ex aan de virtuele schandpaal en dat backfired keihard, dat is iets totaal anders. Welk topic heb jij zitten lezen dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 01:00 schreef sientelo het volgende:
Ja, meestal gaat er een groepje botte opmerkingen maken, dus met zn allen op een persoon en als de persoon dan niet rustig blijft reageren hebben ze nog meer reden om de persoon te haten...
het is echt een bepaald mechanisme hier op fok is mij opgevallen.. hoewel het dus niet overal onstaat.. sommige kunnen redelijk rustig reageren en dan bedaard het weer..
Nu zitten er volgens mij ook trollen tussen, die het expres willen opstoken..
Maar goed leuk is het niet als je je ziel blootlegt en je eigenlijk steun zoekt en dan alleen maar aangevallen wordt op je zwakke plekken..
Mensen reageren anders als ze aangevallen worden.. en anders als het opbouwend is... alsof er dan een ander knopje wordt aangezet.. bij de ene is het alert vijand verdedigen en bij de ander is het vriend.. dankbaar.. ofzo
Ik quote mezelf maar een keer, want ben nog steeds benieuwd waarom TS niet zelf voor haar zoon zorgt.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:59 schreef mirannie het volgende:
Goed, dat de ex een behoorlijk foute gast is lijkt me duidelijk. Maar wat is nou de reden sate het kleine mannetje bij opa en oma woont ipv bij TS? Ik heb er misschien overheen gelezen. TS komt op mij ook niet over als een model moeder, begrijp me niet verkeerd, maar wat heeft zij gedaan dat de peuter niet gewoon bij moeder woont?
dat zal dan ook wel zo zijn nietwaar?quote:Op maandag 25 juni 2012 10:34 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Ik werk op een vakantiepark in de horeca als floormanager en moet dus ook in de weekenden werken. Mijn zoontje is uit huis geplaatst vanwege ex-partnerproblematiek, niet omdat ik niet goed voor hem zou zorgen o.i.d.
neuh ik lees verkeerd, negeer mijn reactie maarquote:Op maandag 25 juni 2012 10:38 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Ja hoor, dat is precies zoals ik het er neergezet heb. Ik snap je vraag derhalve niet Maanvis, bedoel je te suggereren dat ik lieg?
precies.quote:
Waarom ben je anti-abortus?quote:
Uh nou, dan geef je wel het goede voorbeeld als floormanager om tijdens je dienst te Fokken... maar goed, daar gaat het hier niet om.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:34 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Ik werk op een vakantiepark in de horeca als floormanager en moet dus ook in de weekenden werken. Mijn zoontje is uit huis geplaatst vanwege ex-partnerproblematiek, niet omdat ik niet goed voor hem zou zorgen o.i.d.
En hoe denk je nu over die beslissing? kind uit huis geplaatst, je huidige situatie... Was het dat allemaal waard?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:02 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Ik was 16 én een late puber toen we bij elkaar kwamen. Jong en onbezonnen, niet goed nagedacht, inderdaad. Maar aan het eind van het verhaal was ik zelf gewoon nog een kind, en op die leeftijd denk je gewoon meer aan het feesten, uitgaan e.d. Toen ik zwanger raakte ben ik veel bewuster gaan leven, de zwangerschap heeft me in die zin een heel stuk levenservaring gegeven. Waar ik 'volwassen' werd en betere keuzes voor mezelf en mijn kind ging maken, bleef mijn ex-vriend steken. Het ging gewoon niet meer, we pasten niet meer bij elkaar en mijn ex bleef met een hoop frustratie en agressie zitten. Dat is niet iets waar ik wat aan kan veranderen. En ik ben niet echt gelovig in de zin van dat ik naar de kerk ga ofzo, maar zoals ik net al zei heeft de zwangerschap me heel veel goeds gebracht en er groeit een klein mensje in je buik, dat idee vind ik zó bijzonder, zoiets maak je niet kapot.
Dat ligt allemaal niet aan haar. Dat komt door haar ex.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En hoe denk je nu over die beslissing? kind uit huis geplaatst, je huidige situatie... Was het dat allemaal waard?
Kan wel zijn, maar ik had zo'n zuipend, snuivend sujet toch echt niet het gezag over m'n kind gegeven, zelfs erkenning had ik niet nodig gevonden.quote:
Het zou je meer sieren als je openlijk zou toegeven dat je het falikant verkeerd hebt aangepakt en dat je ouders nu opgezadeld zitten met een kind waar ze totaal niet om gevraagd hebben. Lekker alles verbloemen met je ongeplande, maar oh zo welkome wondertje, ondertussen beroof je je vader en moeder van een hoop vrijheid en daar mag je rustig wat minder trots op zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:42 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Eerlijk gezegd; als ik dit allemaal van te voren had geweten, dan had ik bepaalde zaken écht wel anders aangepakt. Maar dat is gelul achteraf en verandert niets aan de huidige situatie. De vraag of het dat allemaal waard was; ik heb een prachtig zoontje die het hartstikke goed doet, waar van gehouden wordt en waar goed voor gezorgd word. Ik zou hem van m'n leven niet kunnen en willen missen!
Jullie kind.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar ik had zo'n zuipend, snuivend sujet toch echt niet het gezag over m'n kind gegeven, zelfs erkenning had ik niet nodig gevonden.
Nogmaals, mijn ouders hebben die keuze zelf gemaakt. Hoe alsjeblieft ben ik dan degene die ze van een hoop vrijheid berooft? Je doet alsof ik ze ertoe gedwongen heb!quote:Op maandag 25 juni 2012 12:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het zou je meer sieren als je openlijk zou toegeven dat je het falikant verkeerd hebt aangepakt en dat je ouders daarmee nu opgezadeld zitten met een kind waar ze totaal niet om gevraagd hebben. Lekker als verbloemen met je ongeplande, maar oh zo welkome wondertje, ondertussen beroof je je vader en moeder van een hoop vrijheid en daar mag je rustig wat minder trots op zijn.
Nee, mijn plicht als moeder is het beste te doen voor mijn kind, en als het beste voor mijn kind is dat de vader geen gezag heeft dan is dat de keuze die ik maak, en met drank- en drugsgebruik zou dat al snel beter voor je kind kunnen zijn, ongeacht "jullie kind".quote:
Het is toch jouw kind?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
[..]
Nogmaals, mijn ouders hebben die keuze zelf gemaakt. Hoe alsjeblieft ben ik dan degene die ze van een hoop vrijheid berooft? Je doet alsof ik ze ertoe gedwongen heb!
Dan was de boel dus al redelijk ontspoord, en had hij het gezag dus al geëist...quote:Op maandag 25 juni 2012 12:45 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Dat heb ik ook niet gedaan, dat heeft de kinderrechter hem middels vervangende toestemming gegeven.
Nee, het is jullie kind. Je hebt als moeder geen alleenrecht.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, mijn plicht als moeder is het beste te doen voor mijn kind, en als het beste voor mijn kind is dat de vader geen gezag heeft dan is dat de keuze die ik maak, en met drank- en drugsgebruik zou dat al snel beter voor je kind kunnen zijn, ongeacht "jullie kind".
Je hebt ze daar zeker toe gedwongen. Of denk je dat je ouders zouden zeggen; "nee, gaan we niet doen. Jij neemt dat kleine hummeltje maar mee en zoekt het maar uit met je vriend. Tot ziens, he!quote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
[..]
Nogmaals, mijn ouders hebben die keuze zelf gemaakt. Hoe alsjeblieft ben ik dan degene die ze van een hoop vrijheid berooft? Je doet alsof ik ze ertoe gedwongen heb!
Ja en? Moet je je kind blootstellen aan iemand die een gevaar voor je kind is omdat het toevallig de verwekker is?quote:
Uhm ... ze werden niet door jouw zwangere tienerbuik voor het blok gezet?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:47 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Nogmaals, mijn ouders hebben die keuze zelf gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |