Mechanische ventilatie heeft weinig nut zonder aanvoer van verse lucht.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer je je mechanische ventilatie op stand 3 zet produceert deze over het algemeen al meer dan die 35 db(a)
Aan de andere kant negeert TS hier al het advies en blijft hij doorzaniken over hoe oneerlijk het wel niet is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kansloos - als je de wet in deze niet kent, wat zit je dan 'advies' te geven?
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij bent nogal onderlegd op dit gebied. Wat zegt deze uitspraak eigenlijk?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BR4006
Dat klopt maar bij mijn mechanische ventilatie zit er wel wat geluidsdemping in, dus de buitengeluiden hoor ik niet door het systeem heen, maar ventilator op stand 3 dat hoor je duidelijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mechanische ventilatie heeft weinig nut zonder aanvoer van verse lucht.
Je hoeft voor frisse lucht dus geen ramen open te zetten. En met de ramen dicht is de herrie binnenshuis waarschijnlijk binnen de normen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef r3gi3boy het volgende:
Er zit aan die kant van het appartement 1 luchtrooster, aan de andere zijde (waar de twee slaapkamers zitten) zitten in iedere kamer luchtroosters. Het zijn inderdaad suskasten.
Verder is er mechanische ventilatie aanwezig, maar stand 3 is nog een heel stuk zachter dan de afzuiging van de fabriek.
Tof, houd ons op de hoogte van het resultaat!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik ga zeker dit handhavingsverzoek bij de gemeente indienen! Het is voor mij nu in ieder geval duidelijk dat zij het eerste aanspreekpunt zijn in deze kwestie.
Met of zonder ramen dicht?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef r3gi3boy het volgende:
Verder is er mechanische ventilatie aanwezig, maar stand 3 is nog een heel stuk zachter dan de afzuiging van de fabriek.
Dat de gemeente het begrip 'goede ruimtelijke ordening' degelijk heeft gehanteerd. Er staat echter niets over de bouwvergunning. Verder wordt er niet ingegaan op het effect op de nieuwbouw, maar juist het verkeersaantrekkende effect van de nieuwbouw en de gevolgen hiervan op de omgeving.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jij bent nogal onderlegd op dit gebied. Wat zegt deze uitspraak eigenlijk?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BR4006
Kan je mij een merk en type doen? Dan kan ik hier even nakijken hoe zwaar (lees akoestisch zwaar) deze dingen zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik ga zeker dit handhavingsverzoek bij de gemeente indienen! Het is voor mij nu in ieder geval duidelijk dat zij het eerste aanspreekpunt zijn in deze kwestie.
Er zit aan die kant van het appartement 1 luchtrooster, aan de andere zijde (waar de twee slaapkamers zitten) zitten in iedere kamer luchtroosters. Het zijn inderdaad suskasten.
Toepasselijke username!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:51 schreef TheSilencer het volgende:
Gewoon handhavingsverzoek indienen. Hinder van industrie is vanwege duidelijker regelgeving véél makkelijker (als particulier) dan wanneer je hinder van een asociale buurman hebt.
Gevel is niet zozeer van belang wanneer het bedrijf de vergunde geluidsruimte overschrijdt.
Zoek anders eens op www.geluidforum.nl
Verkeersgeluid zit v.w.b. regelgeving wel iets anders in elkaar dan industriegeluid. Voor industrie geldt een maximaal niveau voor de gevel (buiten dus!) van woonbebouwing.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:55 schreef SaanBitch het volgende:
Wat ts waarschijnlijk vergeet is dat de geluidsnormen niet worden overschreden als de ramen dicht zijn maar alleen als de ramen open zijn de normen waarschijnlijk overschreden zouden kunnen worden en met geopende ramen houd de regelgeving niet of nauwelijks rekening....
Helaas pindakaas voor ts ramen dicht en genieten van het uitzicht is het advies;-)
Ik woon zelf onder een van de aanvliegroutes van Schiphol en met de ramen gesloten worden de normen hier niet overschreden ( ik mag dus niet zeuren ), als ik in de tuin zit en er komt een vliegtuig over denderen dan moet ik echt het gesprek stoppen want dan is een normaal niet meer mogelijk. Ik kan daar mee leven ik woon op een hele mooie plek in de randstad en weet dat je hier af en toe vliegtuigen over je huis krijgt. Ik wist op het moment dat ik hier ging wonen waar ik aan begon en heb bewust voor deze locatie gekozen en het is hier in de randstad misschien nog wel moeilijker om aan een huurhuis te komen dan in Nijmegen.
Voor wegverkeer en railverkeer geldt precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:20 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Verkeersgeluid zit v.w.b. regelgeving wel iets anders in elkaar dan industriegeluid. Voor industrie geldt een maximaal niveau voor de gevel (buiten dus!) van woonbebouwing.
Misschien hoort hij ze niet aan de telefoon en kan hij er beter langs gaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
TS, heb je al iets van de gemeente gehoord?
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
??quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:54 schreef Wokkel het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |