Herkenbaarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:01 schreef static het volgende:
Note: ik ben een belastinganafalbeet en zie alleen het verschil tussen bruto en netto op mijn salarisstrookje.
-knip-
ja waar werken we voor. verdien je 1500 euro,. krijg je minder geld binnen dan iemand die 400 euro verdient dan de toeslag en huursubsidie erbij.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:01 schreef static het volgende:
Note: ik ben een belastinganafalbeet en zie alleen het verschil tussen bruto en netto op mijn salarisstrookje.
Betaal nu al een tijd meer dan 50% aan inkomstenbelasting in Nederland.
Dat betekent dat ik per maand van 4 weken 2 weken werk om belasting te betalen.
Is dat niet een beetje oneerlijk? 26 weken per jaar betalen alleen om de belasting te betalen?
Eigen risico: prima naar draagkracht. Boetes: ook prima naar draagkracht. Maar ik vind dit toch eigenlijk nét iets teveel.
Ja, ik weet van geboorte tot graf wordt je verzorgd door de overheid, maar dit is een beetje van de gekken, toch?
Note: opmerkingen van 'Dan rot je lekker op naar het buitenland' hoeven niet.
En iedereen kan een goed leven hebben, what's the problem? Je houdt hoe dan ook meer geld over als je meer verdient...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
ja waar werken we voor. verdien je 1500 euro,. krijg je minder geld binnen dan iemand die 400 euro verdient dan de toeslag en huursubsidie erbij.
Tsja, ik betaal ook hondenbelasting om de shit op te ruimen maar krijg een boete als ik dat zelf niet doe. Waar gaat dat geld heen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:05 schreef Zeepvloertje het volgende:
Tja, in belgie betaal je minder belasting, maar moet je de wegen eens bekijken
Ik heb geen verstand van specifieke belastingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:20 schreef static het volgende:
[..]
Tsja, ik betaal ook hondenbelasting om de shit op te ruimen maar krijg een boete als ik dat zelf niet doe. Waar gaat dat geld heen?
Precies wat ik bedoel:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:23 schreef Zeepvloertje het volgende:
En wat Agiath zegt.
http://www.belastingdiens(...)t_jonger_dan_65_jaar
het valt allemaal wel mee.
Dat mag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:23 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof niet dat jij meer dan 50% van je hele inkomen aan belasting betaalt, tenzij je BTW en accijns meetelt.
Je doelt op wegenbelasting? Nóg een belasting om te mogen rijden, naast hetgeen je betaalt voor het feit dat je een auto hebt?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:21 schreef Agiath het volgende:
En rij maar eens door andere landen met je auto en zie hoe de wegen erbij liggen soms, dan weet je weer waarvoor je betaald.
Dit is dan toch een brag want volgens mij betaal je bij 200k p/j nog geen 50%. Oja, neem een hypotheek!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:42 schreef static het volgende:
[..]
Dat mag.
Mijn netto-salaris is minder dan 50% van mijn bruto.
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:41 schreef static het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel:
4 Vanaf ¤ 56.492 en hoger 52%
Dank je.
Jij met je Mark Rutte. Balkenende verdient nu bij een van de big four 5 ton op jaarbasis als het al niet meer is. Damn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)
Het zou mij niet verbazenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)
idd bijv pensioenpremie wat ook 10% kan zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen
Maar er gaan, naast belasting, toch meer dingen van je loon af?
Want een mod op FOK! kan niet succesvol zijn in het bedrijfsleven en veel verdienen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
I hear you, ik heb (bijna) t zelfde, betaal een klap belasting, over alles nog een keer aan allerlei extra belastingen en als je vakantie geld dan komt denk je brutoquote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:01 schreef static het volgende:
Is dat niet een beetje oneerlijk? 26 weken per jaar betalen alleen om de belasting te betalen?
.
Static niet kennenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)
Dat heeft niks met belasting te maken, maar met allerlei extra zaken zoals pensioen ed. Als je werkelijk 50% loonbelasting betaalt dan moet je circa 50.000 euro verdienen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:42 schreef static het volgende:
[..]
Dat mag.
Mijn netto-salaris is minder dan 50% van mijn bruto.
Die bestaat niet. Motorrijtuigenbelasting wel.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:44 schreef static het volgende:
Je doelt op wegenbelasting? Nóg een belasting om te mogen rijden, naast hetgeen je betaalt voor het feit dat je een auto hebt?
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
Flauwe post, maar het is wel zo idd, wat kapt-Ruigbaard zegt.quote:
Ik verdien bij lange na niet wat static verdient, maar zit ook ruim in de 52%. En ben ook zeer verbaasd eigenlijk wat ik afdraag. Nog geen 12 jaar geleden was mijn bruto salaris aardig minder dan wat ik nu afdraag aan de belastingenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want een mod op FOK! kan niet succesvol zijn in het bedrijfsleven en veel verdienen?
Genoeg landen waar ze minder belasting betalen waar de wegen er prima bijliggen en waar de zorg ook gewoon goed geregeld is. Als ik het moest doen met het wegdek (meer dan prima) van bv Frankrijk en ook de bijbehorende wegenbelasting moest betalen (niks) dan teken ik ervoor hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:21 schreef Agiath het volgende:
Je betaalt toch alleen die 52% over alles wat je boven een bepaald bedrag verdient?
En rij maar eens door andere landen met je auto en zie hoe de wegen erbij liggen soms, dan weet je weer waarvoor je betaald.
Wel want er rijdt dagelijks een ambtenaar langs die van een korte berm houdt dus deze zal dan wel wekelijks bijgewerkt moeten worden ipv 2* per jaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:35 schreef Metro2005 het volgende:
een beetje normaal onderhouden berm hoeft echt niet de helft van de opbrengst van je inwoners te kosten.
Het grasveld waar ik aan woon wordt echt zó vaak gemaaid dat het gras er intussen uitziet als een gemilimeterde kopquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel want er rijdt dagelijks een ambtenaar langs die van een korte berm houdt dus deze zal dan wel wekelijks bijgewerkt moeten worden ipv 2* per jaar.![]()
'Reden van onze kwakkeleconomie is simpel: we zijn te druk met onzin'
Dat was inderdaad een spijker op de kop artikel. Met veel reacties van zinloos-werk verrichters ook.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel want er rijdt dagelijks een ambtenaar langs die van een korte berm houdt dus deze zal dan wel wekelijks bijgewerkt moeten worden ipv 2* per jaar.![]()
'Reden van onze kwakkeleconomie is simpel: we zijn te druk met onzin'
Ik ook maar waarschijnlijk woont diezelfde ambtenaar die van kortgemaaid gras langs de berm houdt ook bij jou in de straat.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het grasveld waar ik aan woon wordt echt zó vaak gemaaid dat het gras er intussen uitziet als een gemilimeterde kopHet krijgt niet eens de kans om te groeien. Dat vind ik nou écht nutteloos geld verspillen
http://ec.europa.eu/taxat(...)uctures/index_en.htmquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Genoeg landen waar ze minder belasting betalen waar de wegen er prima bijliggen en waar de zorg ook gewoon goed geregeld is. Als ik het moest doen met het wegdek (meer dan prima) van bv Frankrijk en ook de bijbehorende wegenbelasting moest betalen (niks) dan teken ik ervoor hoor.
In Nederland word je gewoon op alle mogelijke fronten een poot uitgedraaid. wegen bouwen, gezondheidszorg en een beetje normaal onderhouden berm hoeft echt niet de helft van de opbrengst van je inwoners te kosten.
Wat mij betreft zou er vooral keihard in de uitkeringen gesnoeid moeten worden, ik heb er geen problemen mee om mee te betalen voor mensen die het echt nodig hebben, maar ik heb toch zo'n onderbuikvermoeden dat de helft van die uitkeringen opgestreken worden door mensen die het ook zelf zouden kunnen verdienenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:06 schreef GlowMouse het volgende:
Uit de miljoenennota 2012:
belastinginkomsten: 244 miljard
uitgaven zorg: 74,5 miljard
uitgaven onderwijs: 32 miljard
uitkeringen: 70 miljard
dan zie je waar het blijft
fixedquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou er vooral keihard in de uitkeringen gesnoeid moeten worden, ik heb er geen problemen mee om mee te betalen voor mensen die het echt nodig hebben, maar ik heb toch zo'n onderbuikvermoeden dat de helft driekwart van die uitkeringen opgestreken worden door mensen die het ook zelf zouden kunnen verdienen
Doe dan eerst eens onderzoek ipv je onderbuik gevoelns eens te versterken, dan kom je er achter dat alleen al 17% van onze inwoners boven de 65 zijn en een AOW uitkering hebben, hieraan gaat ongevoor al 47% van de uitkeringen aan op.quote:
Ja vastquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou er vooral keihard in de uitkeringen gesnoeid moeten worden, ik heb er geen problemen mee om mee te betalen voor mensen die het echt nodig hebben, maar ik heb toch zo'n onderbuikvermoeden dat de helft van die uitkeringen opgestreken worden door mensen die het ook zelf zouden kunnen verdienen
De grote wegen in Frankrijk zijn toch privaat wegen? Dat zou ik hier niet willen hoor...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:35 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Genoeg landen waar ze minder belasting betalen waar de wegen er prima bijliggen en waar de zorg ook gewoon goed geregeld is. Als ik het moest doen met het wegdek (meer dan prima) van bv Frankrijk en ook de bijbehorende wegenbelasting moest betalen (niks) dan teken ik ervoor hoor.
In Nederland word je gewoon op alle mogelijke fronten een poot uitgedraaid. wegen bouwen, gezondheidszorg en een beetje normaal onderhouden berm hoeft echt niet de helft van de opbrengst van je inwoners te kosten.
Fijn toch dagelijks voor tolpoortjes in de file staan en voor amsterdam rotterdam 10 euro per enkele reis betalen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:55 schreef Agiath het volgende:
[..]
De grote wegen in Frankrijk zijn toch privaat wegen? Dat zou ik hier niet willen hoor...
Ik zit ff te kijken daar, sowieso had ik t al over een onderbuik gevoel he! Maar van die enorme zorgkosten, daar zou toch ook een groot deel van door de zorgverzekeraars betaald moeten worden, ik begrijp dat nooit zo goed, ik betaal premia aan t rijk en mn verzekering, maar ik hoor vooral t rijk klagen dat "de zorg" te duur wordt, hoeveel dragen die verzekeraars dan bij?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:48 schreef Basp1 het volgende:
http://www.prinsjesdag201(...)boekje_van_nederland
Degenen die een ZW, WW, WIA of WAO uitkering hebben, hebben daar in pricipe ook gewoon premie voor betaald, het zijn immers werknemersverzekeringen, alleen de overheid is de verzekeraar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:57 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zit nu in de ziektewet, maar heb gelukkig een private organisatie die dat betaalt, kostte me minder dan die premie aan UWV betalen, en de uitkering is hoger
-kan dat dan?
Ja dat kan. je bent niet afhankelijk van UWV
Dus ik zit niet op geld van dat potje van de staat thuis
Ja dan kom je nu opeens op de zorgkosten uit , maar het ging eerder bij jou over uitkeringen en zoals we duidelijk kunnen zien klopt er weinig van je onderbuik en van degene die een nog groter onderbuik als jou had nog minder. Zolang er maar door roeptoeters zoals jou zulke dingen geroeptoeterd worden en mensen dan niet verder lezen krijgen we steeds meer van die ongeinformeerde onderbuikmnensen erbij die eigenlijj niets anders zijn als kippen zonder kop. Vooral in het digiaital tijdperk hoef je maar een paar woorden in te typen en je hebt je antwoord.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:56 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik zit ff te kijken daar, sowieso had ik t al over een onderbuik gevoel he! Maar van die enorme zorgkosten, daar zou toch ook een groot deel van door de zorgverzekeraars betaald moeten worden, ik begrijp dat nooit zo goed, ik betaal premia aan t rijk en mn verzekering, maar ik hoor vooral t rijk klagen dat "de zorg" te duur wordt, hoeveel dragen die verzekeraars dan bij?
Nogmaals, wie t nodig heeft moet een uitkering krijgen,maar de rest dus pertinent niet
En nog iets wat ik niet begrijp, voor al die AOW uitkeringen is premie betaald, jarenlang en veel, is dat dan ins blaue hineins verdwenen dat dat nu zo'n grote post is?
Je snapt het systeem duidelijk niet, daarbij staan daar alleen de uitgaven, dus de inkomsten voor diezelfde posten staan niet in de verantwoording voor de uitgaven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:56 schreef YuckFou het volgende:
En nog iets wat ik niet begrijp, voor al die AOW uitkeringen is premie betaald, jarenlang en veel, is dat dan ins blaue hineins verdwenen dat dat nu zo'n grote post is?
Nee, eerder haakte ik in op Static die het vervelend vond om de helft van z'n werktijd te spenderen aan het financieren van de overheid, met recht, want je werkt uiteindelijk vooral om jezelf in leven te houden en niet de rest van de wereld, ik ga daar voor een groot deel in mee omdat ik ook met lede ogen aanzie dat het verschil tussen netto en bruto wel heel erg groot is.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja dan kom je nu opeens op de zorgkosten uit , maar het ging eerder bij jou over uitkeringen en zoals we duidelijk kunnen zien klopt er weinig van je onderbuik en van degene die een nog groter onderbuik als jou had nog minder. Zolang er maar door roeptoeters zoals jou zulke dingen geroeptoeterd worden en mensen dan niet verder lezen krijgen we steeds meer van die ongeinformeerde onderbuikmnensen erbij die eigenlijj niets anders zijn als kippen zonder kop. Vooral in het digiaital tijdperk hoef je maar een paar woorden in te typen en je hebt je antwoord.
Dan de uitkeringstrekkers van lui gedrag beschuldigen terwijl jezelf ook te lui bent om na te zoeken of je onderbuik klopte, wat een hypocriete mensen slingeren er toch rond op deze planeet.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is natuurlijk niet zo dat je 52% over heel je loon betaald.
Maar dat het met belastingen betalen in NL vrij scheef zit mag duidelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |