Herkenbaarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:01 schreef static het volgende:
Note: ik ben een belastinganafalbeet en zie alleen het verschil tussen bruto en netto op mijn salarisstrookje.
-knip-
ja waar werken we voor. verdien je 1500 euro,. krijg je minder geld binnen dan iemand die 400 euro verdient dan de toeslag en huursubsidie erbij.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:01 schreef static het volgende:
Note: ik ben een belastinganafalbeet en zie alleen het verschil tussen bruto en netto op mijn salarisstrookje.
Betaal nu al een tijd meer dan 50% aan inkomstenbelasting in Nederland.
Dat betekent dat ik per maand van 4 weken 2 weken werk om belasting te betalen.
Is dat niet een beetje oneerlijk? 26 weken per jaar betalen alleen om de belasting te betalen?
Eigen risico: prima naar draagkracht. Boetes: ook prima naar draagkracht. Maar ik vind dit toch eigenlijk nét iets teveel.
Ja, ik weet van geboorte tot graf wordt je verzorgd door de overheid, maar dit is een beetje van de gekken, toch?
Note: opmerkingen van 'Dan rot je lekker op naar het buitenland' hoeven niet.
En iedereen kan een goed leven hebben, what's the problem? Je houdt hoe dan ook meer geld over als je meer verdient...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
ja waar werken we voor. verdien je 1500 euro,. krijg je minder geld binnen dan iemand die 400 euro verdient dan de toeslag en huursubsidie erbij.
Tsja, ik betaal ook hondenbelasting om de shit op te ruimen maar krijg een boete als ik dat zelf niet doe. Waar gaat dat geld heen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:05 schreef Zeepvloertje het volgende:
Tja, in belgie betaal je minder belasting, maar moet je de wegen eens bekijken
Ik heb geen verstand van specifieke belastingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:20 schreef static het volgende:
[..]
Tsja, ik betaal ook hondenbelasting om de shit op te ruimen maar krijg een boete als ik dat zelf niet doe. Waar gaat dat geld heen?
Precies wat ik bedoel:quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:23 schreef Zeepvloertje het volgende:
En wat Agiath zegt.
http://www.belastingdiens(...)t_jonger_dan_65_jaar
het valt allemaal wel mee.
Dat mag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:23 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof niet dat jij meer dan 50% van je hele inkomen aan belasting betaalt, tenzij je BTW en accijns meetelt.
Je doelt op wegenbelasting? Nóg een belasting om te mogen rijden, naast hetgeen je betaalt voor het feit dat je een auto hebt?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:21 schreef Agiath het volgende:
En rij maar eens door andere landen met je auto en zie hoe de wegen erbij liggen soms, dan weet je weer waarvoor je betaald.
Dit is dan toch een brag want volgens mij betaal je bij 200k p/j nog geen 50%. Oja, neem een hypotheek!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:42 schreef static het volgende:
[..]
Dat mag.
Mijn netto-salaris is minder dan 50% van mijn bruto.
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:41 schreef static het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel:
4 Vanaf ¤ 56.492 en hoger 52%
Dank je.
Jij met je Mark Rutte. Balkenende verdient nu bij een van de big four 5 ton op jaarbasis als het al niet meer is. Damn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)
Het zou mij niet verbazenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
dit betekent dat je tot 56.492 per jaar niet 52% betaalt he. enkel het bedrag boven 56k per jaar betaal je 52% over. of wil je nou zeggen dat je net zo veel als mark rutte verdient? (en dan in de tussentijd mod op fok?)
idd bijv pensioenpremie wat ook 10% kan zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 06:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen
Maar er gaan, naast belasting, toch meer dingen van je loon af?
Want een mod op FOK! kan niet succesvol zijn in het bedrijfsleven en veel verdienen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 02:53 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |