edit: originele OP toegevoegd:quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef TPOD het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Bedankt voor je bijdrage zegquote:
quote:Vertel je ervaringen hier.
Wat wil je ermee bereiken door het op te zoeken? Is het bewijs van het bestaan van geesten? Dan raad ik je aan ervan af te zien. Je zult het nooit duidelijk krijgen, en krijg je dat wel dan zal je leven behoorlijk veranderen. Dit soort dingen worden vaak een obsessie, en je zult nooit vinden wat je eigenlijk zoekt, en uiteindelijk krijg je er vaak alleen maar ellende mee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:44 schreef Scrummie het volgende:
Goed, mijn ervaring, de enige die ik heb met het 'paranormale';
Vroeger, toen ik nog een kleine scrumbal was, gingen we naar de verjaardag van mijn overgrootvader, werd laat, een uur of 12, dat was in Den Ham. Bij Den Ham (wat best een historie heeft heb ik laatst gelezen) is er een lichte heuvel, met een zandweg, wat lijd naar de 'grote' weg. Mijn vader koos die avond die weg om naar huis te rijden. Pikke donker. Ik was toen een jaar of 6. We rijden daar, en ik vergeet dit nooit weer, staat een man in hele oude kleren langs de weg, we reden er echt een metertje vandaan, heel langzaam en traag zwaaiend naar mij (tenminste, zo kwam het over). Niemand anders heeft die man gezien, tenminste; niemand reageerde. Ik ook niet, ik heb er nooit over gesproken, tot een paar jaar terug ineens ter sprake kwam dat daar op de heuvel, exact waar ik die man heb zien zwaaien, een heel klein joods kerkhof is (schijnen 3 graven te zijn, met 2 grafstenen). Ik ben er laatst weer terug geweest, en kan nog steeds exact de plek aanwijzen waar die vent toen stond. Heel bizar. Natuurlijk, je kan het afdoen als 'het kan ook een normale man zijn geweest, die de rest in de auto niet heeft opgemerkt, maar dat lijkt me heel vreemd (maar een geest is vreemder, geef ik toe). Toch heeft het echt zo'n indruk gemaakt, vooral het feit dat ik er jaren later achter kom dat er een kerkhof zit.
Ik zit erover te denken om er een keer weer heen te gaan met een geluidrecorder, kijken of ik iets kan opvangen. Al peins ik er niet over om daadwerkelijk het kerkhofje te betreden, uit respect.
Sowieso zijn er locaties waar ik wel eens heen wil. Onmogelijk maar met een rijke geschiedenis; Kasteel 't Eerde in de bossen bij Ommen. Erg mooie verhalen over gelezen qua geschiedenis. Maar daar kom je natuurlijk niet in (is nu een private school). Maarrrr, daar in de buurt hoorde ik van mijn opa, schijnt een klein gebouw te staan, heel erg vervallen, maar daar liggen nog steeds grafkisten in. Schijnt een grafkelder te zijn of iets dergelijks.
Dat ga je in Nederland niet snel vinden. Hiervoor moet je naar Schotland/ierland of Engeland. Daar komen de meeste folklores voor.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ik wil ook graag ''haunted'' gebieden of gebouwen bezoeken.
Hoe heet dat boek?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
Doe eens een linkjequote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:52 schreef Cockwhale het volgende:
Heb zo'n ebook gedownload met de mysteries van Nederland. Zitten een aantal ''ghost stories'' bij. Misschien eens een paar bezoeken, mits mogelijk.
Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Doe eens een linkje
Ik ben ook benieuwd
Oh natuurlijk.. Ik dacht dat het gewoon om een gratis e-book ofzo zou gaan..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Denk niet dat ik een torrent link mag plaatsen. De torrent heet gewoon Mysteries van Nederland en heeft een klein ebook van elke provincie. Er staan natuurlijk ook een hoop fabeltjes en bijgeloof tussen van vroeger, maar ook een aantal interessante dingen.
Deel ze!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
Nadenken, omdat ze zoveel indruk maakten? Of omdat je niet weet of je ze wilt delen, of niet?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
Ik heb ook een paar ervaringen, waar ik nu nog steeds over aan het nadenken ben....
Wil je ze vertellen?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:43 schreef kimbo94 het volgende:
En die pop ligt nog steeds op zolder?quote:Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef kimbo94 het volgende:
Ja hoor wil ze best vertellen. Het is well een lang verhaal hoor. Komtie;
Een paar jaar geleden is mijn oma overleden, was toen een jaar of 6. We zijn in haar huis gaan wonen en ik slaap op de kamer waar zij is overleden.
In het huis en in de kamer gebeuren echt rare dingen. Ik zie mijn oma regelmatig, droom steeds opnieuw hoe zij is overleden en ik krijg ook voorspellende dromen waar dus ook mijn oma in voorkomt. Soms ruik ik haar parfum en op de dag dat zij is overleden blijven de klokken stilstaan op dezelfde tijd.
Vroeger heb ik een pop van oma gehad die kon huilen en kruipen etc. Die is nu kappot en ligt op zolder. Deze pop kruipt nog steeds 's nachts en het is echt hoorbaar.
Oordeel zelf maar of je het gelooft, maar voor mijn gevoel is dit geen toeval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |