abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2012 @ 02:43:24 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113837533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 01:46 schreef Redefine het volgende:

[..]

Bij die veertien staat ook Galvez die stierf op de baan en cyclo crosser Tim Pauwels. Verder staat er niet bij of ze in een afdaling zijn gevallen of op een andere manier zijn gecrasht. En dat is nou net het punt, een afdaling zou te gevaarlijk zijn.
Klopt, een groot gedeelte is helemaal niet gecrasht, en al helemaal niet in afdalingen, ten minste dat was niet de oorzaak dat er wat gebeurde.

Galletti en Neves kregen hartaanvallen, Morales werd overreden door een vrachtwagen, Malin deed niet eens mee aan een professioneel wielerevenement, maar een soort uit de hand gelopen toertocht, en werd aangereden door een tractor met aanhanger. Ook Breedlove kwam in deze race, waar het parcours dus niet is afgezet, door een aanrijding met een voertuig om het leven. Pauwels kreeg tijdens zijn wedstrijd een aortaruptuur.

Blijven dus over:

José Antonio Espinosa (Gevallen tijdens een ploegentijdrit)
Manuel Sanromà (Raakte in de clinch met Svorada tijdens een sprint en klapte tegen de stoep)
Nicole Reinhart (Pedaal raakte stoeprand tijdens een criterium en ze vloog tegen een boom aan)
Andrei Kivilev (Reed tegen een paar andere renners op en klapte op de grond, weet niet zeker of het een afdaling was)
Juan Barrero (Gecrasht na een mislukte afdaling)
Isaac Gálvez (Crash na botsing met De Fauw op de baan)
Thomas Casarotto (Botste op een auto).
Wouter Weylandt (Raakte met zijn pedaal een muurtje en vloog door de lucht, in een alledaagse afdaling)

Dan hebben we het dus over één, mogelijk twee en als je heel strikt Weylandt wil meerekenen, drie renners die door die levensgevaarlijke afdalingen om het leven zijn gekomen. :{w

Daarnaast is het helemaal geen faire vergelijking, maar ik zie dat dit inmiddels al door iemand is gezegd. Alleen al van wegwedstrijden zijn er ettelijke honderden en honderden per jaar, maar als we dan ook nog de baanwedstrijden, veldrijwedstrijden en zelfs ultratoertochten er bij moeten gaan tellen..., dan kom je echt op duizenden wedstrijden per jaar. Wedstrijden waarvan alleen baanwedstrijden qua afgeslotenheid en afwezigheid van onvoorzienbare externe factoren qua parcours met Formule1-wedstrijden zijn te vergelijken. En alleen al van baanwedstrijden zijn er tig meer dan Formule1-wedstrijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 06-07-2012 02:49:01 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:29:18 #177
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113838695
Kivilev verongelukte op een vlak stuk.
Net efkes anges
pi_113838835
En die had dan ook nog eens geen helm op.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:07:47 #179
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_113842544
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:56 schreef MichelWuyts het volgende:
En die had dan ook nog eens geen helm op.
Serieus? Ik dacht dat die toen al verplicht waren.

Edit: Nee je hebt gelijk, in de Tour dat jaar droegen ze ook geen helmen. Mijn geheugen laat me toch wat in de steek, da's het eerste jaar dat ik de Tour echt volgde. :P
pi_113842720
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Serieus? Ik dacht dat die toen al verplicht waren.

Edit: Nee je hebt gelijk, in de Tour dat jaar droegen ze ook geen helmen. Mijn geheugen laat me toch wat in de steek, da's het eerste jaar dat ik de Tour echt volgde. :P
De helmplicht is juist ingevoerd na de dood van Kivilev.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En bij Greenedge rijdt

[ afbeelding ]

Maar heb eigenlijk geen idee of die nou echt iets kan of alleen voor zn punten naar greenedge is gehaald.
Teklehaimanot kan meer dan gemiddeld fietsen. Absoluut. Je hebt nog een paar Eritreeërs die echt profrijp zijn. Ik noem een Berhane, Tewelde, Russan.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:28:32 #181
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113843277
En Formule 1 is maar 1 onderdeel van de autosport, uiteraard het bekendste. Als je voor wielrennen dan ook alleen maar de Tour pakt, dan is er sinds Casartelli ook niets meer gebeurd. Of is 't fair om die 15 tot 20 races per jaar (met 20 tot 24 deelnemers) te gaan vergelijken met honderden koersdagen (met telkens honderden deelnemers)?

Van zodra je Nascar en IndyCar (toch 2 andere groten) toevoegt, krijg je al andere statistieken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113843522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:13 schreef TheArt het volgende:

Teklehaimanot kan meer dan gemiddeld fietsen. Absoluut. Je hebt nog een paar Eritreeërs die echt profrijp zijn. Ik noem een Berhane, Tewelde, Russan.
Daniel moet nog wel een hoop leren:

4:09
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113843855
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Daniel moet nog wel een hoop leren:

4:09
Die accenten klinken zo onprofessioneel :P
  Redactie Sport vrijdag 6 juli 2012 @ 20:32:42 #184
274204 crew  Mexicanobakker
pi_113865963
Waar komt de 2 in VDB2 vandaan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_113866054
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar komt de 2 in VDB2 vandaan?
Frank Vandenbroucke is - was beter gezegd - VDB, dus Jurgen Van den Broeck is VDB2.
  Moderator / Social Media snolleke zaterdag 7 juli 2012 @ 12:04:35 #186
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113886787
Nog een vraag

vroeger was er trui de combinee maar die is nu weg, iemand een idee wrm die weg is?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113887915
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog een vraag

vroeger was er trui de combinee maar die is nu weg, iemand een idee wrm die weg is?
Geen idee eigenlijk, maar was eigenlijk ook een beetje een "net niet" trui, niet goed genoeg voor geel, bollen of groen (of rood, die is inmiddels ook niet meer). Is natuurlijk nog steeds wel HET truitje van Rooks, won de laatste twee keer dat deze trui te winnen was.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:45:01 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113887964
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog een vraag

Noob-vragen topic
pi_113909415
Hoe kan het zo zijn dat die ploegen altijd aan het miemelen zijn over de brakke hotels waar ze moeten slapen, terwijl die renners meer dan redelijk verdienen en de ploegen een miljoenenbudget hebben? Waarom nemen ze niet gewoon een duurder hotel?
  zondag 8 juli 2012 @ 00:04:15 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_113910547
Hotels worden toegewezen door de Tour organisatie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / Social Media snolleke zondag 8 juli 2012 @ 00:06:18 #191
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113910633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:38 schreef bierjoost het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat die ploegen altijd aan het miemelen zijn over de brakke hotels waar ze moeten slapen, terwijl die renners meer dan redelijk verdienen en de ploegen een miljoenenbudget hebben? Waarom nemen ze niet gewoon een duurder hotel?
Als je een aankomst hebt boven op een berg zijn er niet veel dure hotels in de buurt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 8 juli 2012 @ 02:05:15 #192
130803 Gripper
Get a grip
pi_113913951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:38 schreef bierjoost het volgende:
Als elk dorp in de buurt van een start/finish plaats 1 klein hotelletje heeft, moet je met 20 ploegen + alles wat er verder met de tour meereist alle dorpen in de omgeving volboeken. Dan kun je niet kieskeurig zijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 8 juli 2012 @ 02:18:11 #193
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_113914192
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Niet zo donker als jij bedoelt, maar in de periode 1948-1952 had je de Algerijn Abdel-Kader Zaaf.

In de verstikkende hitte van 40 graden ging hij in een rit in de tour van 1950 200 kilometer voor de meet in de aanval met een medevluchter. Ze kwamen uit op 20 minuten voorsprong.

Door de hitte besloot hij zijn dorst te lessen met een fles wij die hij aannam. Echter werden het twee flessen en kon hij geen lijn meer houden door de impact die de alcohol had in de hitte. Hij moest dan ook stoppen en zou zijn roes uitslapen tegen een boom. Toen hij na enige tijd wakker werd -- het peloton was inmiddels allang gepasseerd -- en zich zijn fout realiseerde, vervolgde hij snel de rit. In de tegengestelde richting. Hij zou de aankomst nooit bereiken en werd na zijn tweede stop zelfs in het ziekenhuis opgenomen.

Een foto van dit voorval:

[ afbeelding ]

En om het verhaal nog mooier te maken: Men zegt dat hij de volgende dag uit het ziekenhuis ontsnapte, zich stiekem aansloot bij het peloton, maar door de tourleiding uit de koers werd gehaald. :P
Dat is wel een heel erg sterk verhaal
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 8 juli 2012 @ 09:23:40 #194
18113 sacha
elders
pi_113916573
bestaan er al wielren suits/pakken welke buiten een (nog) betere aerodynamica ook beschermen tegen schaafwonden bij valpartijen? :)
...
pi_113916670
quote:
5s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:23 schreef sacha het volgende:
bestaan er al wielren suits/pakken welke buiten een (nog) betere aerodynamica ook beschermen tegen schaafwonden bij valpartijen? :)
Ja maar die zijn te warm en te zwaar.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113916895
quote:
5s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:23 schreef sacha het volgende:
Nog niet, maar zou me niks verbazen als ze deze over een aantal jaren wel hebben.
Nadeel is dat het licht en niet te warm moet zijn.
Neil LOVES Carrots!
  zondag 8 juli 2012 @ 10:54:37 #197
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_113917576
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Nog niet, maar zou me niks verbazen als ze deze over een aantal jaren wel hebben.
Nadeel is dat het licht en niet te warm moet zijn.
Zijn er wel al.
DSM heeft deze ontwikkeld, worden op olympische spelen gebruikt door de baanploeg.
Net efkes anges
  zondag 8 juli 2012 @ 11:47:10 #198
18113 sacha
elders
pi_113918747
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:54 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Zijn er wel al.
DSM heeft deze ontwikkeld, worden op olympische spelen gebruikt door de baanploeg.
dank :)

dan ook maar om de elleboog :D
...
pi_113919117
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 02:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als elk dorp in de buurt van een start/finish plaats 1 klein hotelletje heeft, moet je met 20 ploegen + alles wat er verder met de tour meereist alle dorpen in de omgeving volboeken. Dan kun je niet kieskeurig zijn :)
Klinkt inderdaad aannemelijk. Toch raar dat ze dan niet in een hyper moderne bus slapen of zo. Dank.
pi_113919934
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:47 schreef sacha het volgende:

[..]

dank :)

[ afbeelding ]

dan ook maar om de elleboog :D
Zou wel een goede zijn.

Voorkom je de gebroken botten niet mee, maar waarschijnlijk hebben ze wel minder oppervlakkige wonden, die renners ook behoorlijk parten kunnen spelen (slapeloze nachten e.d.)
Neil LOVES Carrots!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')