Klopt, een groot gedeelte is helemaal niet gecrasht, en al helemaal niet in afdalingen, ten minste dat was niet de oorzaak dat er wat gebeurde.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bij die veertien staat ook Galvez die stierf op de baan en cyclo crosser Tim Pauwels. Verder staat er niet bij of ze in een afdaling zijn gevallen of op een andere manier zijn gecrasht. En dat is nou net het punt, een afdaling zou te gevaarlijk zijn.
Serieus? Ik dacht dat die toen al verplicht waren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:56 schreef MichelWuyts het volgende:
En die had dan ook nog eens geen helm op.
De helmplicht is juist ingevoerd na de dood van Kivilev.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:07 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat die toen al verplicht waren.
Edit: Nee je hebt gelijk, in de Tour dat jaar droegen ze ook geen helmen. Mijn geheugen laat me toch wat in de steek, da's het eerste jaar dat ik de Tour echt volgde.
Teklehaimanot kan meer dan gemiddeld fietsen. Absoluut. Je hebt nog een paar Eritreeërs die echt profrijp zijn. Ik noem een Berhane, Tewelde, Russan.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En bij Greenedge rijdt
[ afbeelding ]
Maar heb eigenlijk geen idee of die nou echt iets kan of alleen voor zn punten naar greenedge is gehaald.
Daniel moet nog wel een hoop leren:quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:13 schreef TheArt het volgende:
Teklehaimanot kan meer dan gemiddeld fietsen. Absoluut. Je hebt nog een paar Eritreeërs die echt profrijp zijn. Ik noem een Berhane, Tewelde, Russan.
Die accenten klinken zo onprofessioneelquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Daniel moet nog wel een hoop leren:
4:09
Geen idee eigenlijk, maar was eigenlijk ook een beetje een "net niet" trui, niet goed genoeg voor geel, bollen of groen (of rood, die is inmiddels ook niet meer). Is natuurlijk nog steeds wel HET truitje van Rooks, won de laatste twee keer dat deze trui te winnen was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog een vraag
vroeger was er trui de combinee maar die is nu weg, iemand een idee wrm die weg is?
Noob-vragen topicquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nog een vraag
vroeger was er trui de combinee maar die is nu weg, iemand een idee wrm die weg is?
Als je een aankomst hebt boven op een berg zijn er niet veel dure hotels in de buurt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:38 schreef bierjoost het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat die ploegen altijd aan het miemelen zijn over de brakke hotels waar ze moeten slapen, terwijl die renners meer dan redelijk verdienen en de ploegen een miljoenenbudget hebben? Waarom nemen ze niet gewoon een duurder hotel?
Als elk dorp in de buurt van een start/finish plaats 1 klein hotelletje heeft, moet je met 20 ploegen + alles wat er verder met de tour meereist alle dorpen in de omgeving volboeken. Dan kun je niet kieskeurig zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:38 schreef bierjoost het volgende:
Hoe kan het zo zijn dat die ploegen altijd aan het miemelen zijn over de brakke hotels waar ze moeten slapen, terwijl die renners meer dan redelijk verdienen en de ploegen een miljoenenbudget hebben? Waarom nemen ze niet gewoon een duurder hotel?
Dat is wel een heel erg sterk verhaalquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Niet zo donker als jij bedoelt, maar in de periode 1948-1952 had je de Algerijn Abdel-Kader Zaaf.
In de verstikkende hitte van 40 graden ging hij in een rit in de tour van 1950 200 kilometer voor de meet in de aanval met een medevluchter. Ze kwamen uit op 20 minuten voorsprong.
Door de hitte besloot hij zijn dorst te lessen met een fles wij die hij aannam. Echter werden het twee flessen en kon hij geen lijn meer houden door de impact die de alcohol had in de hitte. Hij moest dan ook stoppen en zou zijn roes uitslapen tegen een boom. Toen hij na enige tijd wakker werd -- het peloton was inmiddels allang gepasseerd -- en zich zijn fout realiseerde, vervolgde hij snel de rit. In de tegengestelde richting. Hij zou de aankomst nooit bereiken en werd na zijn tweede stop zelfs in het ziekenhuis opgenomen.
Een foto van dit voorval:
[ afbeelding ]
En om het verhaal nog mooier te maken: Men zegt dat hij de volgende dag uit het ziekenhuis ontsnapte, zich stiekem aansloot bij het peloton, maar door de tourleiding uit de koers werd gehaald.
Ja maar die zijn te warm en te zwaar.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:23 schreef sacha het volgende:
bestaan er al wielren suits/pakken welke buiten een (nog) betere aerodynamica ook beschermen tegen schaafwonden bij valpartijen?
Nog niet, maar zou me niks verbazen als ze deze over een aantal jaren wel hebben.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:23 schreef sacha het volgende:
bestaan er al wielren suits/pakken welke buiten een (nog) betere aerodynamica ook beschermen tegen schaafwonden bij valpartijen?
Zijn er wel al.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:02 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Nog niet, maar zou me niks verbazen als ze deze over een aantal jaren wel hebben.
Nadeel is dat het licht en niet te warm moet zijn.
dankquote:Op zondag 8 juli 2012 10:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zijn er wel al.
DSM heeft deze ontwikkeld, worden op olympische spelen gebruikt door de baanploeg.
Klinkt inderdaad aannemelijk. Toch raar dat ze dan niet in een hyper moderne bus slapen of zo. Dank.quote:Op zondag 8 juli 2012 02:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als elk dorp in de buurt van een start/finish plaats 1 klein hotelletje heeft, moet je met 20 ploegen + alles wat er verder met de tour meereist alle dorpen in de omgeving volboeken. Dan kun je niet kieskeurig zijn
Zou wel een goede zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:47 schreef sacha het volgende:
[..]
dank![]()
[ afbeelding ]
dan ook maar om de elleboog![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |