- Maarten Ducrotquote:Zie ze boren door de wind, ja dit is niet meer fietsen, dit is stoempen!
- Herbert Dijkstraquote:Waar zit Gesink?
Bernaudeau zegt dat ie op tijd fit zal zijn. Het wordt wel krap dag, maar hij zal wel starten en er vervolgens niets van bakken omdat ie gewoon nog teveel last van zijn knie gaat hebben.quote:
Het zou me inderdaad verbazen moest hij het tegendeel aantonen. Misschien dat Rolland nu een vrije rol krijgt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bernaudeau zegt dat ie op tijd fit zal zijn. Het wordt wel krap dag, maar hij zal wel starten en er vervolgens niets van bakken omdat ie gewoon nog teveel last van zijn knie gaat hebben.
Die vrije rol heeft Rolland sowieso.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:05 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Het zou me inderdaad verbazen moest hij het tegendeel aantonen. Misschien dat Rolland nu een vrije rol krijgt.
Ik hoop niet vaak. Want dat betekent dat Titi vooraan rijdtquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:55 schreef Tommeke het volgende:
Hoevaak zal Herbert het over de vader van Voeckler gaan hebben?
Of achteraan. Of in het midden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:36 schreef maril het volgende:
[..]
Ik hoop niet vaak. Want dat betekent dat Titi vooraan rijdt
Die was mooiquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:33 schreef debeterebob het volgende:
"In Californie heb je 7 ritten en hij wint er 10. "
Ducrot over Sagan.
quote:Op zondag 1 juli 2012 16:18 schreef Boezeidekoe het volgende:
Is er ook een Herbert en Maarten bingo? Het woord " grinta" is net voorbij gekomen.
De kinderen van Voigt zijn vandaag ook al uitgebreid besproken.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:18 schreef Boezeidekoe het volgende:
Is er ook een Herbert en Maarten bingo? Het woord " grinta" is net voorbij gekomen.
Die kunnen we alweer afstrepenquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:54 schreef TheRipper het volgende:
bedankt voor de quotes in de OP, het wordt weer smullen deze tour met:
- de vader van Voeckler
- de kinderen van Voigt
- stukken vloer die opgegeten moeten worden
- grinta
'Voor de mensen die later inschakelen, u kijkt naar ... 'quote:Op maandag 2 juli 2012 13:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
'Mocht u zich afvragen' hoor ik Dijkstra 30x per etappe zeggen.
Volledig eens. Boogerd altijd minder als hij erbij is.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:03 schreef Wielerfanaat het volgende:
Volgens Ducrot is er ook een 'heel contingent aan renners' (toch zeker de helft van het peloton) een 'tourpretendent'...
Verder bij elk water de vraag of je er kan kanoën en bij elk kasteel in de bergen de vraag wie er 's ochtends brood haalt bij de bakker
Voor mij is dat geluk, de Tour kijken met Ducrot en Dijkstra...andere wedstrijden kijk ik liever bij de Belgen... Boogerd erbij is minder, hij praat veel te saai, heel gewoontjes en monotoom wat uitleggen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:03 schreef Wielerfanaat het volgende:
Volgens Ducrot is er ook een 'heel contingent aan renners' (toch zeker de helft van het peloton) een 'tourpretendent'...
Verder bij elk water de vraag of je er kan kanoën en bij elk kasteel in de bergen de vraag wie er 's ochtends brood haalt bij de bakker
Voor mij is dat geluk, de Tour kijken met Ducrot en Dijkstra...andere wedstrijden kijk ik liever bij de Belgen... Boogerd erbij is minder, hij praat veel te saai, heel gewoontjes en monotoom wat uitleggen.
Herbert: 'daar komt Tankink door het beeld!'quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:57 schreef Zhero het volgende:
Boogerd herkent gelukkig wel de renners wat eerder dan Herbert & Maarten.
In etappe één al dat ongeruste geroep: Waar is Gesink? Waar is Mollema?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Herbert: 'daar komt Tankink door het beeld!'
Boogerd: '... Ten Dam ...'
Echt triest blijven die missers van ze ja...
En pff, het olijke duo speculeert er weer lekker op los, waarbij ik vind dat Ducrot teveel focust op dingen als 'wat speelt er in zijn hoofd' in plaats van het feitelijke commentaar geven... Van die amateur-psychologie ben ik een beetje allergisch voor...
Hoe kun je nou uit Zaltbommel komen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:58 schreef tong80 het volgende:
Ducrot woont in Zaltbommel. Dus die moet wel deugen.
Herbert is net iets meer in totale paniek.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:04 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
In etappe één al dat ongeruste geroep: Waar is Gesink? Waar is Mollema?
Ach mijn biologische vader is Italiaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Hoe kun je nou uit Zaltbommel komen?
Haha. Echt he. Altijd maar geleuter over dat 'nieuwe wielrennen'. Pff....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:54 schreef keepoww het volgende:
Hoelang blijft dat moderne wielrennen modern? Jaartje of 4/5 al?
Ducrot is psycholoog...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En pff, het olijke duo speculeert er weer lekker op los, waarbij ik vind dat Ducrot teveel focust op dingen als 'wat speelt er in zijn hoofd' in plaats van het feitelijke commentaar geven... Van die amateur-psychologie ben ik een beetje allergisch voor...
Klopt. Op Sporza heeft iemand ooit het idee ( althans, zo denk ik erover ) dat hij naar een leuke uitzending zit te kijken. Totaal geen sfeer bij dat Sporza.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:12 schreef Kluupkluup het volgende:
'Darkhorse' Menchov heb ik tooch zeker een keer of 5/6 voorbij horen komen..
Maar ik moet zeggen, ik vermaak me steeds beter met Maarten en Herbert, waar ik eerder nog wel eens naar Sporza zapte.
Op Sporza is het ook net alsof die commentatoren door een Nokia 3210 praten, zo veraf en geen helder geluid.
Kan me altijd prima vermaken bij Sporza. Vakmanschap en kennis staat bij mij nog altijd voorop. Daarnaast zijn die discussies met José altijd prima. Jammer dat Renaat niet naast José zit, maar Wuyts is ook prima.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:16 schreef JC14 het volgende:
[..]
Klopt. Op Sporza heeft iemand ooit het idee ( althans, zo denk ik erover ) dat hij naar een leuke uitzending zit te kijken. Totaal geen sfeer bij dat Sporza.
Hoe verzinnen ze het. De lijst van de hoop, ik eis dat maarten in dienst van de NOS een publicatie maakt van deze lijstquote:Op donderdag 5 juli 2012 08:42 schreef 1-0-8 het volgende:
Na 'het nieuwe wielrennen' en 'de oortjes' is 2012 het jaar van 'het lijstje van de hoop' en 'tekentafelwielrennen'.
Bazen!
Precies. Op Sporza maken Wuyts en die andere persoon ook fouten waar je U tegen zegt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:45 schreef 1-0-8 het volgende:
Dat gelul dat Sporza op de Belg beter is, is echt totale onzin. Wordt alleen geroeptoeterd door mensen die geen fuck van wielrennen begrijpen en denken dat het interessant klinkt om te zeggen dat de Belg zoveel beter is.
Voilla, hier 'de lijst van de hoop'... ;-)quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:10 schreef keepoww het volgende:
[..]
Hoe verzinnen ze het. De lijst van de hoop, ik eis dat maarten in dienst van de NOS een publicatie maakt van deze lijst.
Had ook wel in een wat hogere resolutie gemogen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:12 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Voilla, hier 'de lijst van de hoop'... ;-)
http://www.ducrot.nl/Maar(...)_Hoop_Tour_2012.html
quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:45 schreef 1-0-8 het volgende:
Dat gelul dat Sporza op de Belg beter is, is echt totale onzin. Wordt alleen geroeptoeterd door mensen die geen fuck van wielrennen begrijpen en denken dat het interessant klinkt om te zeggen dat de Belg zoveel beter is.
Niet helemaal. De meeste mensen van dit forum die naar Sporza kijken zijn juist de vaste wielervolgers. Dat komt ook omdat Sporza vaak wielrennen uitzend, terwijl de NOS dat niet doet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:45 schreef JC14 het volgende:
[..]
Je kan huilebalkend gaan lopen doen, maar hij/zij heeft gewoon gelijk hoor.
Misschien kan freaky40 dit nog even onderschrijven, dat zou mijn huillach nog meer bevestigen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:45 schreef JC14 het volgende:
[..]
Je kan huilebalkend gaan lopen doen, maar hij/zij heeft gewoon gelijk hoor.
Ik weet niet of we die hier nog gaan zienquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Misschien kan freaky40 dit nog even onderschrijven, dat zou mijn huillach nog meer bevestigen.
Precies.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:21 schreef DeeBee het volgende:
Mensen die uberhaupt ook weten dat er Sporza is, die zijn wel geinteresseerd in wielrennen dus en dan beweren dat ze 'geen fuck van wielrennen begrijpen' is nogal een apart statement.
Dat je het er niet mee eens bent dat ze er over beweren dat het beter is en 'voor de kenners' op Sporza, ok, dat zou nog kunnen, maar dat ze er 'geen fuck van begrijpen' slaat echt nergens op...
Ik denk dat het probleem van Dijkstra is, dat hij direct zegt wat hij denkt. Het is namelijk wel iets wat je in iemands hoofd heel snel ziet afspelen (Cavendish is er af, en hij is weer terug). Hij moet gewoon een seconde wachten en dan pas roepen, dan wordt hij vanzelf ook minder paniekerig.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:48 schreef Wespensteek het volgende:
Dijkstra zag nu Cavendish over het hoofd en een moment later was die "teruggekomen". Ik blijf erbij dat de mensen bij de NOS erg slecht kijken wat er in de wedstrijd gebeurd en daardoor dom commentaar leveren. Al hun "leuke " verhaaltjes tijdens de rit hebben de volgers ook al 100x gehoord net als de mening van Ducrot over wielrennen. Het is gewoon de hoogste tijd voor wat anders.
Dat is maar gedeeltelijk waar want als je de sprint volgt weet je dat Cavendish redelijk vooraan zat en dus niet ineens weg kon zijn tenzij er een valpartij was. Daarnaast is Cavendish erg makkelijk te herkennen met zijn trui en gele helm. De NOS moet echt eens kritisch kijken naar de commentatoren, mogelijk wel afhankelijk van type etappe dan komt er ook wat afwisseling in de standaard verhaaltjes. Één vaste commentator en daarnaast afwisselend een oud renner die past bij het type etappe, dus een sprinter als er 99% kans is dat het een sprint wordt.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem van Dijkstra is, dat hij direct zegt wat hij denkt. Het is namelijk wel iets wat je in iemands hoofd heel snel ziet afspelen (Cavendish is er af, en hij is weer terug). Hij moet gewoon een seconde wachten en dan pas roepen, dan wordt hij vanzelf ook minder paniekerig.
Hetzelfde eerder op de etappe. Ik zat te werken achter mijn pc en had de Tour aanstaan op de NOS. Opeens een paniekreactie van Dijkstra. Ga ik kijken is er helemaal niets gebeurd. Ja een renner met een gevaarlijke manoeuvre.
quote:
quote:Maarten Ducrot gaat uit het raam hangen om wat actie te spotten. In dit geval ziet hij in eerste instantie niets, maar even later ziet hij toch een renner.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Dijkstra kruipen, maar heb wel het idee dat het met te snel reageren te maken heeft. En doordat hij zo paniekerig is, denkt hij niet meer logisch na. Uiteraard is het gewoon logisch dat Cav daar zit en wij zien hem ook gewoon zitten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar gedeeltelijk waar want als je de sprint volgt weet je dat Cavendish redelijk vooraan zat en dus niet ineens weg kon zijn tenzij er een valpartij was. Daarnaast is Cavendish erg makkelijk te herkennen met zijn trui en gele helm. De NOS moet echt eens kritisch kijken naar de commentatoren, mogelijk wel afhankelijk van type etappe dan komt er ook wat afwisseling in de standaard verhaaltjes. Één vaste commentator en daarnaast afwisselend een oud renner die past bij het type etappe, dus een sprinter als er 99% kans is dat het een sprint wordt.
Nee, maar wel wat over de Feria in Sevilla.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:31 schreef Saysem het volgende:
Weet Sierd de Vos niet wat van wielrennen?
Boem... koekoek.....sooooooooooooooo goooooooooooooooooooooooooooooalquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:31 schreef Saysem het volgende:
Weet Sierd de Vos niet wat van wielrennen?
Ik kijk Sporza niet, ben altijd NOS-kijker geweest, maar het blijft natuurlijk ook wel lastig om 4 uur vol te lullen, zeker bij etappes als vandaag. Dan krijg je inderdaad vaak hetzelfde verhaaltje.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is maar gedeeltelijk waar want als je de sprint volgt weet je dat Cavendish redelijk vooraan zat en dus niet ineens weg kon zijn tenzij er een valpartij was. Daarnaast is Cavendish erg makkelijk te herkennen met zijn trui en gele helm. De NOS moet echt eens kritisch kijken naar de commentatoren, mogelijk wel afhankelijk van type etappe dan komt er ook wat afwisseling in de standaard verhaaltjes. Één vaste commentator en daarnaast afwisselend een oud renner die past bij het type etappe, dus een sprinter als er 99% kans is dat het een sprint wordt.
Sporzaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:56 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik word hartstikke zenuwachtig van het (paniekerige) geschreeuw van deze figuren, verschrikkelijk.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:30 schreef Guard het volgende:
Na het oude en het nieuwe wielrennen is vandaag het "toekomstige wielrennen" gelanceerd
Ja van ons belastinggeldquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:16 schreef heywoodu het volgende:
Herbert heeft een tuinstoel gekocht om zijn klapstoeltje in het commentaarhok te vervangen
Het is toch wel opvallend te noemen dat Menchov hierbij rijdquote:
Ja preciesquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Het is toch wel opvallend te noemen dat Menchov hierbij rijd
5 min later - Het is toch wel opvallend dat Menchov moet lossen
Een beetje geschiedenis ga je niet dood van hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:02 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Wat waren ze nou weer aan het bazelen over de aankomstplaats?? 1600?? Dertig jarige oorlog?? Vikingen??
Tjongejonge
Dat is vaak zat interessant om naar te luisteren inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Een beetje geschiedenis ga je niet dood van hoor.
Zijn er vast wel. Moeten ze gewoon eens wat proberen. Iedereen blijft zo lang zitten bij NOS sport...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:42 schreef vaarsuvius het volgende:
Ze zijn over de houdbaarheidsdatum heen. Probleem, ik weet geen betere opvolgers.
Vikingen in de Vogezenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:02 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Wat waren ze nou weer aan het bazelen over de aankomstplaats?? 1600?? Dertig jarige oorlog?? Vikingen??
Tjongejonge
Tenenkrommend idd.quote:
Een stuk of 20 ervan zijn al naar (het zieken)huisquote:Op zondag 8 juli 2012 15:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik dacht dat het peloton uit 198 renners bestond maar Herbert heeft het alleen maar over Gesink. Wat is er met de andere 197 renners gebeurd?
En al een keer of 4 zeggen dat hij buiten bewustzijn was...volgens mij verzint hij dat ter plekke.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of het schuiven van de schuld voor de val van Sanchez op die andere Euskaltel renner, zonder te weten of te hebben gezien wat er nou echt gebeurde daar.
Ze hadden jaren geleden Danny Nelissen al binnen moeten halen. Irritante vent, maar wel een vakman en herkent renners ook 10x beter.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:09 schreef TLC het volgende:
Ik kan niet naar die 2 luisteren, kan de NOS geen ontslagbrief sturen naar ze ?
Dijkstra wist zelfs niet eens de meest simpele dingen over de Giro Donne, en dat voor een 'wielrenverslaggever'.......
Waarom kijk je dan ? Heb je alleen Nederland 1 2 en 3 ?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:09 schreef TLC het volgende:
Ik kan niet naar die 2 luisteren, kan de NOS geen ontslagbrief sturen naar ze ?
Dijkstra wist zelfs niet eens de meest simpele dingen over de Giro Donne, en dat voor een 'wielrenverslaggever'.......
Ik kijk omdat ik ogen heb ? dus als je kijkt mag je geen kritiek hebben ??? wat de neukquote:Op zondag 8 juli 2012 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom kijk je dan ? Heb je alleen Nederland 1 2 en 3 ?
Ik vind die co-commentator bij Eurosport ook wel een goede: Martijn Berkhoutquote:Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ze hadden jaren geleden Danny Nelissen al binnen moeten halen. Irritante vent, maar wel een vakman en herkent renners ook 10x beter.
Nelissen + Boogerd zou een prima combo zijn.
Iedereen mag kritiek hebben. Zolang het iig wat onderbouwd wordt is het toch prima of niet?quote:Op zondag 8 juli 2012 18:32 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik kijk omdat ik ogen heb ? dus als je kijkt mag je geen kritiek hebben ??? wat de neuk
Ja maar ik vraag me af waarom je niet naar Sporza kijkt dan bv.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:32 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik kijk omdat ik ogen heb ? dus als je kijkt mag je geen kritiek hebben ??? wat de neuk
Waar staat dat ik ook niet naar sporza kijk dan ?quote:Op zondag 8 juli 2012 18:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik vraag me af waarom je niet naar Sporza kijkt dan bv.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:17 schreef TLC het volgende:
Ik ben betere topics gewend van Tong80.
Zelf luister ik half half naar den Hollander en de Belg.
Dijkstra is geen verslaggever, dat is een fan.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:09 schreef TLC het volgende:
Gelost, wat dacht je anders?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik dacht dat het peloton uit 198 renners bestond maar Herbert heeft het alleen maar over Gesink. Wat is er met de andere 197 renners gebeurd?
Nelissen en Berkhout vind ik prima wegluisteren. Zo zonde dat ES reclames heeft, zeker op zo'n dag als vandaag waarin je niks wilt missen.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:20 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Ze hadden jaren geleden Danny Nelissen al binnen moeten halen. Irritante vent, maar wel een vakman en herkent renners ook 10x beter.
Nelissen + Boogerd zou een prima combo zijn.
Serieus? Ik kijk doorgaans elk jaar maar een handvol koersen naar Eurosport, dus ik ken het hele oeuvre niet, maar ik heb ze wel al genoeg gehoord om van mening te zijn dat Nelissen soms zulke rare dingen zegt dat ik me afvraag of die ooit zelf wel in een peloton heeft gezeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef marcodej het volgende:
En Nelissen heeft een mening, waar je het niet altijd mee eens hoeft te zijn, maar hij slaat meestal geen onzin uit zoals Herbert en Ducrot. Die ik de laatste jaren best kon velen, maar dit jaar echt kant noch wal raken.
nou rustig maar hoor, het valt mij alleen dat mensen veel klagen over commentatoren (ook bij het afgelopen EK) maar gewoon blijven hangen bij die commentator waar ze over klagen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:36 schreef TLC het volgende:
[..]
Waar staat dat ik ook niet naar sporza kijk dan ?
speciaal ff opgezocht (mijn god)
[..]
We hebben het over dezelfde Nelissen?quote:Op zondag 8 juli 2012 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Serieus? Ik kijk doorgaans elk jaar maar een handvol koersen naar Eurosport, dus ik ken het hele oeuvre niet, maar ik heb ze wel al genoeg gehoord om van mening te zijn dat Nelissen soms zulke rare dingen zegt dat ik me afvraag of die ooit zelf wel in een peloton heeft gezeten.
Echt rare dingen zoals "ah, een bochtige, technische afdaling, goed voor het peloton, die halen nu wel de koplopers in" of "aha, veel tegenwind, goed voor de vluchters", waarbij zijn co-commentator (Blijlevens of zo) eens kucht en zegt "ik denk het niet, Danny"
Ja. Tijdens een rit in de Ronde van Turkije zaten al zijn voorspellingen er compleet naast en de winnaar was al een halve minuut aangekomen voor ze wisten wie het was (was toen Iglinsky)quote:Op zondag 8 juli 2012 18:56 schreef marcodej het volgende:
Blijlevens vond ik dan weer de allerslechtste co-commentator die er bestaat. Die verstond ik ten eerste al niet, vrij essentieel voor een commentator.
Ja, die was best slecht ja. En dat zijn voorspellingen er naast zitten vind ik niet zo erg. Voorspellen wat er in een koers gebeurd is ook voor een deel speculeren. Het nadeel van Nelissen is altijd dat hij het altijd met een bepaalde stelligheid zegt.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja. Tijdens een rit in de Ronde van Turkije zaten al zijn voorspellingen er compleet naast en de winnaar was al een halve minuut aangekomen voor ze wisten wie het was (was toen Iglinsky)
De Tour de France wacht op niemand.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:41 schreef Heufd het volgende:
Geen Tour de France zonder Dijkstra en Ducrot.
Vind ik ook wel. Plus als hij een bepaald punt wil maken moet en zal hij dat ook maken.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Serieus? Ik kijk doorgaans elk jaar maar een handvol koersen naar Eurosport, dus ik ken het hele oeuvre niet, maar ik heb ze wel al genoeg gehoord om van mening te zijn dat Nelissen soms zulke rare dingen zegt dat ik me afvraag of die ooit zelf wel in een peloton heeft gezeten.
Echt rare dingen zoals "ah, een bochtige, technische afdaling, goed voor het peloton, die halen nu wel de koplopers in" of "aha, veel tegenwind, goed voor de vluchters", waarbij zijn co-commentator (Blijlevens of zo) eens kucht en zegt "ik denk het niet, Danny"
twitter:
Kunnen de commentatoren niets aan doen dat de berg naar deze legende is vernoemd.quote:
Ik heb het voetbal bij de belg gekeken. Beter commentaar en in de rust analyse ipv reclame. Stadiongeluid staat ook harder. Allemaal plus.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou rustig maar hoor, het valt mij alleen dat mensen veel klagen over commentatoren (ook bij het afgelopen EK) maar gewoon blijven hangen bij die commentator waar ze over klagen.
Je slaat hier wel de spijker op z'n kop.quote:Op maandag 9 juli 2012 09:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
(...)
Gisteren wist Ducrot echter niet dat Wiggins de Ronde van Romandie en Rui Costa de Ronde van Zwitserland heeft gewonnen, terwijl de RvZ toch echt een grote koers is en nog maar een maandje geleden is gehouden. In dezelfde etappe werd verteld dat Knees geen viaduct overkomt (terwijl hij al top-30 in de tour heeft gereden) en dat Marcato een erkende klimmer is.Daarnaast beweerden ze de hele tijd dat Gusev Karpets was, terwijl Karpets tegenwoordig niet meer bij Katusha rijdt. Het herkennen van wielrenners is dit jaar toch wel toch een dieptepunt gezakt. Zo was in de eerste week Taaramäe een hele tijd in beeld. Ze wisten hem niet te herkennen, terwijl hij toch de enige renner in het peloton is met Estse kampioensbandjes aan een Cofidis shirt?
Dit soort dingen weet de gemiddelde wielerkenner wel, maar een commentator niet?
Denk even na...17e eeuw...Vikingen...quote:Op maandag 9 juli 2012 09:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Kunnen de commentatoren niets aan doen dat de berg naar deze legende is vernoemd.
Deze legende komt ook uit omstreeks het jaar van Willem de Veroveraar, rond het jaar 1000.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:50 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Denk even na...17e eeuw...Vikingen...![]()
De werkelijke legende gaat toch iets anders hoor..
Vikingen
Voor Nibali bedoel je? Sagan loste direct toen ze die laatste col overgingen.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:52 schreef MichelWuyts het volgende:
Het lachwekkendste gisteren was dat ze pas na een halfuur erachter kwamen dat ze op kop reden voor Sagan. Je zag Sagan ook steeds zitten in 4de positie.
Daarnaast kwamen ze er ook pas na 4 shots erachter dat Liquigas op kop reed i.p.v. Sky. Dat zijn toch zaken die je meteen opmerkt als je tv zit te kijken lijkt me en ook belangrijk voor het verloop van de wedstrijd.
Zoals ik zei: er zijn verschillende verklaringen van waar de naam vandaan komt. Er is niet één juiste. De aanwezigheid van de vikingen werd hier in twifjel getrokken, maar dat is dus onterecht.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:39 schreef Garagardo het volgende:
Dat is niet helemaal juist. De legende komt uit de dertigjarige oorlog (1618-1648) die woedde in Europa tussen protestanten en katholieken. Het heeft ook wel degelijk te maken met vluchtende meisjes/vrouwen en Zweden, maar dus niks met Vikingen. Dit heb ik althans van Perico (tourwinnaar 88) en Carlos (journalist) (commentatoren TVE) gehoord op de Spaanse TV![]()
Ik heb dan ook geen ervaringen met de heren Maarten en Herbert en kan daar verder ook niet zoveel commentaar op leveren. Wel kan ik zeggen dat het Spaanse commentaar goed is, maar daar heeft de meerderheid van Fok waarschijnlijk niet zoveel aanIk heb er wel eens over nagedacht om Nederlands commentaar erbij aan te zetten, maar door dit topic heb ik maar besloten dat achterwege te laten, haha.
Maar je liet in je betoog de meest voor de hand liggende verklaring achterwege, verder heb je gelijk ja. Al doelden eerdere posters waarschijnlijk op het tijdsvak van de Vikingen gekoppeld aan de legende uit de 17e eeuw. Dat er Vikingen door heel Europa zwierven is waar ja, maar niet in de 17e eeuwquote:Op maandag 9 juli 2012 13:00 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Zoals ik zei: er zijn verschillende verklaringen van waar de naam vandaan komt. Er is niet één juiste. De aanwezigheid van de vikingen werd hier in twifjel getrokken, maar dat is dus onterecht.
Aart Vierhouten doet het prima op de radio. Die Joris nog wat die bij de klassiekers commentaar gaf heeft er ook meer verstand van dan D&D.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:12 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Anyway, back on topic. Wat zou WEL een goed alternatief zijn voor Nederlands commentaar als Maarten en Herbert zo slecht zijn?
Tof! Van welke zender is de beste man en is het ook via internet te volgen, ondanks restricties van rechten per land etc? Of heeft de radio daar niks mee te maken? Ik kan hier namelijk ook geen Avondetappe kijkenquote:Op maandag 9 juli 2012 13:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Aart Vierhouten doet het prima op de radio. Die Joris nog wat die bij de klassiekers commentaar gaf heeft er ook meer verstand van dan D&D.
Ik weet niet eens of hij er deze tour bij is omdat ik amper nog radio luister, maar hij was altijd (tijdens het klassiekerseizoen, wk's etc.) op zondagavond bij langs de lijn op radio 1.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:16 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Tof! Van welke zender is de beste man en is het ook via internet te volgen, ondanks restricties van rechten per land etc? Of heeft de radio daar niks mee te maken? Ik kan hier namelijk ook geen Avondetappe kijkenNiet dat dat een briljant programma is, maar het brengt wel wat meer sfeer overall voor mijn gevoel.
Zal er woensdag wel weer zitten.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:17 schreef freaky40 het volgende:
In het begin vond ik Ducrot een aanwinst bij de Tour en de andere rondes, maar het begint een beetje vervelen. Elk jaar maar weer dezelfde anekdotes en verhalen. Ik dacht dat Michael Boogerd dit jaar voor hem in de plaats zou komen? Waar is Boogerd trouwens, al dagen niet meer gezien/gehoord.
quote:Op maandag 9 juli 2012 22:21 schreef maartenducrot het volgende:
Jongens toch, dit topic komt zo van de tekentafel!
Oh nee wie heeft dit account na al die jaren weer opgegravenquote:Op maandag 9 juli 2012 22:21 schreef maartenducrot het volgende:
Jongens toch, dit topic komt zo van de tekentafel!
Als het niet zijn specialiteit is kan hij in het begin nog wel goed meedalen natuurlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:32 schreef TUFKAL het volgende:
"Ten dam daalt goed mee"
Om een minuut later te constateren dat hij wat achterblijft. Herbert: " dalen is niet de specialiteit van ten Dam, dat weten we"![]()
In 1 minuut tijd? Heb je het moment gemist soms? het was echt kolder.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het niet zijn specialiteit is kan hij in het begin nog wel goed meedalen natuurlijk.
Niemand in de buurt? Volgens mij moet jij die beelden nog eens terugkijken. Het is duidelijk dat Rolland zijn uitgestippelde lijn niet kon volgen. Wat natuurlijk deels zijn eigen schuld is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Rolland valt. Uit de heli is te zien, dat er niemand in de buurt is, maar volgens onze orakels wordt hij duidelijk gehinderd door Kisselovski
En het dan over 280 watt hebben in een beklimming, een vermogen dat een getrainde wielertoerist nog wel wegtrapt op zo'n klim. Die gasten trappen bijna 200 watt meer weg tijdens zulke beklimmingen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
XX watt op het kastje. Sinds wanneer zouden ze ontdekt hebben wat dat kastje doet?
Kiserlovski moest zelf corrigeren en daardoor leek Rolland ook wat te schrikken. Maar het was voornamelijk z'n eigen schuld ja.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:16 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Niemand in de buurt? Volgens mij moet jij die beelden nog eens terugkijken. Het is duidelijk dat Rolland zijn uitgestippelde lijn niet kon volgen. Wat natuurlijk deels zijn eigen schuld is.
Volledig eens.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:10 schreef InGebruik het volgende:
Ik hou echt van Ducrot! Geniaal commentaar.
Dat zei Herbert ook met bijna overslaande stem ja...quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Neroje het volgende:
Toen ze zich vandaag afvroegen of LTD misschien bij het groepje Wiggins aan zo u kunnen sluiten vandaag, er zaten nog geen 10 man meer bij![]()
Zelfs ik trap 280 wattquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
En het dan over 280 watt hebben in een beklimming, een vermogen dat een getrainde wielertoerist nog wel wegtrapt op zo'n klim. Die gasten trappen bijna 200 watt meer weg tijdens zulke beklimmingen.
Wie is Boogaard?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Blijft lachen als Boogaard erbij zit.
H: "Dat is Pietje, die daar gaat!"
B.: "Um, dat is Jantje."
Ik vraag me echt af hoeveel renners ze verkeerd doorgeven als Michael er niet bij is.
Wie zegt dat, of waar staat dat?quote:Op maandag 16 juli 2012 00:11 schreef PLAE@ het volgende:
Het blijft droevig dat men bij de NOS nog steeds denkt dat er geen betere alternatieven zijn...
Eindelijkquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:16 schreef Boezeidekoe het volgende:
Vader van Voeckler! De jaarlijks terugkerende klassieker
Ze zitten er al jaren toch, dat lijkt mij bewijs genoegquote:
Net 20 seconden terug was-ie er anders weer.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:17 schreef heywoodu het volgende:
De lijst van de Hoop is denk ik in het begin voorbij gekomen? De laatste anderhalve week namelijk niet gehoord.
Typsiche Herbert-grap. Net zoals Christ Anker Sörensen en het anker. Erg matig...quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:55 schreef Bruce117 het volgende:
Hoorde ik Herbert nou net de 'grap' maken?
Het gaat tussen 2 mannen. Een Zweed en een man die ook zweet.
Ehhh... Ten Dam zei in dat interview zelf ook dat hij een ochtendmens is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:43 schreef Modus het volgende:
Ten Dam was naar eigen zeggen te vroeg wakker vandaag en Herbert concludeert daaruit dat hij dus een ochtendmens is..
Hij zei: ik ben wel een ochtendmens, maar 6 uur is wel heel vroeg.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef Modus het volgende:
Oh. Het kwam over alsof hij helemaal niet zo vroeg wakker wilde zijn. Nou ja..
Faal.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:17 schreef Redefine het volgende:
Ducrot over Izagire, ik ben hem niet veel tegengekomen, buiten een nationaal kampioenschap veldrijden. Dat die dit jaar een Giro rit won, is blijkbaar niet bij Ducrot bekend
Klopt, maar dat zeg ik een paar posts hierboven al.quote:
Inderdaad, dus no offense verderquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt, maar dat zeg ik een paar posts hierboven al.
Hetzelfde geldt andersomquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Inderdaad, dus no offense verder
Boogerd ziet tenminste om welke renners het gaat. Die zit de hele uitzending het falen van Herbert en Maarten te verbeteren. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:51 schreef KAJE het volgende:
Ben het volkomen eens met Robinioz.
Na een aantal jaren zijn Dijkstra en Ducrot uitgegroeid tot een prima op elkaar afgestemd koppel.
Maar wie heeft in vredesnaam bedacht dat Boogerd hieraan toegevoegd moest worden. Met dat zemelige nietszeggende slaapverwekkende anticommentaar stemmetje van hem haalt hij alle opgebouwde spanning uit de verslaggeving en brengt de uitzending omzeep.
WEG is de chemie tussen Herbert en Maarten
WEG de intrigerende analises van Ducrot.
WEG wedstrijd.
Is er een Hilversumse BoBo die hem a.u.b. duidelijk wil maken, dat goede verslaggeving iets is voor vakmensen.
Laat Boogie nou gewoon zijn verhaal doen bij zijn vriend Mart, in de avondetappe, dan is iedereen op zijn plaats en hoef ik niet meer over te schakelen naar DE BELG!
Dat klopt. Dat geeft nog de charme, waardoor ik het op de NOS nog wel blijf kijken. Maar ze horen niet zoveel fouten te maken. En ze horen er helemaal niet te zitten als toeschouwer, dat zijn we thuis namelijk al.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:09 schreef Remzz het volgende:
Klopt je kunt zeggen wat je wil, maar je kunt horen dat ze het met elkaar kunnen vinden en dat is heel belangrijk als je 3 weken lang 5 uur per dag naast elkaar zit.
Zulke fouten heb ik bij de Belg ook al gehoord, en die vertellen precies dezelfde lulverhalen over dat die renner wel zo goed was bij de mountainbikes, ook tig keer.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 09:54 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ze zitten daar gewoon als amateurs terwijl ze worden betaald om professioneel hun vak uit te voeren, dat vind ik nog het meest ergerlijke. Je omschrijft het goed, toeschouwers zijn het. Maar dan kan iedere Henk en Ingrid daar gaan zitten.
Gisteren lag Sporza er uit bij ons dus toen moest ik de laatste 15km op NED1 kijken. Het eerst wat ik zag was een Cofidis renner lossen uit het peloton en Herbert stond alweer te schreeuwen dat Moncoutie moest lossen.. Ze focussen zich op en herkennen ook alleen de oude garde. Zal mij benieuwen of ze over 5 jaar uberhaupt nog iemand herkennen, afgezien van de Nederlanders (WAAR IS KELDERMAN??! DAAR ZIT IE, ACHTERAAN IN HET GROEPJE, STRAF HOOR!)
Bullshit, tuurlijk ze hebben het ook al weel eens fout met de renners, maar meer niet dan wel. En Jose is gewoon een briljante co-commentator, perfect inzicht.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zulke fouten heb ik bij de Belg ook al gehoord, en die vertellen precies dezelfde lulverhalen over dat die renner wel zo goed was bij de mountainbikes, ook tig keer.
Het zou maar zo kunnen dat ze de wedstrijden waarbij ze commentaar geven eventjes goed voorbereiden, maar verder het wielrennen in mindere mate volgen. Daar worden ze ook niet voor betaald (denk ik).quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:12 schreef DeeBee het volgende:
D&D denken wel echt dat het nog altijd 2002 is of zo ja...
Zulke verbazing als een Karpets lost, omdat ze denken dat het een klassementsman is. Of denken dat sommige voormalige EPO-konijnen nog steeds mee zouden moeten kunnen in het hooggebergte...
Dat klinkt altijd nogal amateuristisch en alsof ze helemaal niet de ontwikkeling van renners volgen. Fouten maken is prima, maar Dubnobassmetdelangenaam die zegt het wel goed: ze zitten daar als amateurs / fans en dat slaat gewoon nergens op, want dat zijn wij zelf al. Je hoort nooit eens of renners in andere koersen goed hebben gereden, waar ze hun 'gevoel' op baseren. Of de lijst van de hoop voortkomt vanuit de uitslagen van voorbereidingskoersen of de dikke duim van Ducrot...
Wie gaat er nou een renner als Vandevelde opzetten, die is al half bejaard en dik over z'n top.Prima dat Ducrot dat een toffe renner vindt, maar ga niet doen alsof je dan een lijst met favorieten hebt samengesteld die het 'nieuwe wielrennen' moeten weergeven...
Allerlei info over resultaten en kwaliteiten van een renner die af en toe in de aanval gaat boeit de gemiddelde kijker ook niet denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ook schiet zijn kennis over niet-nederlandse wielrenners enorm tekort, als er 1 in de kopgroep rijdt is het die " italiaanse tijdrijder" of " franse aanvaller"
Neemt niet weg dat ze professioneel met hun vak bezig moeten zijn en de juiste info moeten leveren. Dat de wielervolgers dit al weten is natuurlijk een non-argument, dat is net als zeggen dat nederland europees kampioen is geworden terwijl iedereen weet dat ze in de 1e ronde werden uitgeschakeld. Onder het mom van die info is algemeen bekend het maakt niet uit wat je daar als commentator wat van zegt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allerlei info over resultaten en kwaliteiten van een renner die af en toe in de aanval gaat boeit de gemiddelde kijker ook niet denk ik.
Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar ik vermoed toch wel dat de meeste kijkers bijna alleen de Tour kijken en misschien een keer een klassieker, en of die "Franse aanvaller" dan een keer in een (voor de meeste kijkers) onbekend koersje wat leuks heeft gedaan is niet boeiend.
Mensen die het wielrennen wél veel volgen weten dat soort dingen doorgaans al, dus daar is het ook niet al te boeiend voor om het te vertellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |