Ik vind het laten zien geen probleem, je moet 'em toch bij je hebben. Wat ik een probleem vind is een hoop geld uitgeven voor die scanners terwijl het grote onzin is. Die shit wordt gewoon 1:1 op de klant doorberekend.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:46 schreef JeMoeder het volgende:
Ik snap trouwens niet wat het probleem is van het laten zien van je ID voor drank en tabak, ook al ben je flink ouder dan de gestelde leeftijd. In andere landen is dit vrij normaal en geaccepteerd. Het is gewoon een cultuurprobleem hier in Nederland.
Dit is wel de domste opmerking in het hele topic.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want kinderen van 16 hebben een rijbewijs
Denken dat alleen mensen van 16 gecontroleerd worden. Het gáát juist om die groep. ;')quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dit is wel de domste opmerking in het hele topic.
Het gaat toch om de controle of iemand 16 is? Er wordt net gesteld dat iedereen z'n pasje er doorheen moet halen zodat de caissiere niet zelf meer hoeft te beslissen of er om het ID wordt gevraagd.
Eh... volgens mij is dit gewoon het gevolg van wet en regelgeving. Die wet en regelgeving is normaal over de gehele wereld.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De overheid met hun controledrift is het probleem.
De zwakke schakel, en in sommige gevallen een regelrecht dood spoor van de evolutie, zijn de caissières, en deze technische oplossing lijkt dat grotendeels te kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef raphidae het volgende:
[..]
Ik vind het laten zien geen probleem, je moet 'em toch bij je hebben. Wat ik een probleem vind is een hoop geld uitgeven voor die scanners terwijl het grote onzin is. Die shit wordt gewoon 1:1 op de klant doorberekend.
Net als met die wietpas, het is toch belachelijk dat die shops een ledenlijst moeten gaan bijhouden met wie nederlander is en mag kopen en vervolgens aan je ID moeten gaan checken of je op de lijst staat??
Dat is gewoon geld weggooien.
O ja, want die wet en regelgeving is zoveel veranderd...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eh... volgens mij is dit gewoon het gevolg van wet en regelgeving. Die wet en regelgeving is normaal over de gehele wereld.
En verder; als jij vindt dat je kind mag zuipen dan haal je er toch gewoon een krat bier voor?
Het interesseert de (lokale) overheid en GGD's blijkbaar wel?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:51 schreef raphidae het volgende:
[..]
O ja, want die wet en regelgeving is zoveel veranderd...
Eerst hadden ouders nog dermate toezicht op hun kinderen dat het geen probleem was voor de winkels om ze een kratje bier voor de ouders mee te geven.
Nu kopen ze het voor zichzelf omdat het toch niemand wat interesseert, *dat* is er veranderd.
Eh... ik vind niet dat kinderen horen te zuipen en eh.. wat boeit mij het nou wat de rest van de wereld voor wetten heeft, zullen we de kinderen maar ophangen dan, net als in Iran?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eh... volgens mij is dit gewoon het gevolg van wet en regelgeving. Die wet en regelgeving is normaal over de gehele wereld.
En verder; als jij vindt dat je kind mag zuipen dan haal je er toch gewoon een krat bier voor?
Ja, omdat het hun geld kost, heh. Maar ze zitten aan de verkeerde kant van het probleem. Net zoals het verbieden van drugs, het heeft gewoon geen enkel effect.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het interesseert de (lokale) overheid en GGD's blijkbaar wel?
Maar dan neem je toch de ID-kaart van je broer mee, en die steek je in die gleuf, want niemand gaat meer naar de foto kijken. Of moeten we ook meteen de iris-scan toevoegen? Of een vingerafdruk?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De zwakke schakel, en in sommige gevallen een regelrecht dood spoor van de evolutie, zijn de caissières, en deze technische oplossing lijkt dat grotendeels te kunnen voorkomen.
Tuurlijk want die moeten ook zichzelf bedruipen. Hoe meer problemen er zijn hoe meer werk hun zogenaamd hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het interesseert de (lokale) overheid en GGD's blijkbaar wel?
Nee, zover als jij doet, hoeven we wat mij betreft niet door te draven.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:03 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Maar dan neem je toch de ID-kaart van je broer mee, en die steek je in die gleuf, want niemand gaat meer naar de foto kijken. Of moeten we ook meteen de iris-scan toevoegen? Of een vingerafdruk?
Al die cassieres moeten gewoon een trap onder hun kont krijgen, en misschien een pop-upje op hun kassa als er alcohol gekocht wordt met: "Controleer ID, is deze persoon geboren voor *datumvanvandaag16jaargeleden*?".
Dat hebben kassa's al. In ieder geval die van de AH. Het staat allemaal voorgekauwd. De kassiere moet alleen wel even naar het kaartje vragen natuurlijk! Kwestie van inschatten en daar moet de kassiere goed op getraind worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:03 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Maar dan neem je toch de ID-kaart van je broer mee, en die steek je in die gleuf, want niemand gaat meer naar de foto kijken. Of moeten we ook meteen de iris-scan toevoegen? Of een vingerafdruk?
Al die cassieres moeten gewoon een trap onder hun kont krijgen, en misschien een pop-upje op hun kassa als er alcohol gekocht wordt met: "Controleer ID, is deze persoon geboren voor *datumvanvandaag16jaargeleden*?".
Het inschattingsvermogen is inderdaad waardeloos bij die mutsen. Kleuters van 14 krijgen het wel mee en ik niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:44 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat hebben kassa's al. In ieder geval die van de AH. Het staat allemaal voorgekauwd. De kassiere moet alleen wel even naar het kaartje vragen natuurlijk! Kwestie van inschatten en daar moet de kassiere goed op getraind worden.
Omdat ze niet kijken naar het ID. Sommige kassasystemen gaan op slot als er alcohol verkocht wordt. Dan moet de cassiere een knop indrukken als ze de legitimatie hebben gezien. Zelfs dit werkt niet, het is automatisme geworden om die melding weg te drukken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:58 schreef Merel1808 het volgende:
Als iedereen in dat onderzoek bereid was zijn ID in het apparaat te steken, dan kan de caissière toch ook gewoon iedereen hun ID vragen? Waarom een extra technisch hulpmiddel voor iets dat zo'n meisje ook prima zelf kan als ze daar toch zit.
Da's een open deur waar een jumbojet doorheen kan natuurlijk...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:02 schreef sinepedraap het volgende:
Het probleem kan heel simpel opgelost worden: Leer gewoon het verschil tussen iemand van 20+ en iemand van 15. Je bent toch geen mongol of zo?
Waarom dan niet een paar supermarkten voor 1 maand sluiten die zich willens en wetens niet aan de regels houden. Zo doen ze het ook met coffeeshops die zich 1* niet aan de regels houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:07 schreef fruityloop het volgende:
We zijn nu al een paar jaar onderweg met die ID-plicht in de supermarkt, en daar is serieus moeite en aandacht aan gegeven, maar de poppetjes krijgen het blijkbaar niet tussen de oren, dus dan is de volgende stap blijkbaar een technische.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
GGD, een betuttelingsinstantie pur sang. En passent vergeet deze organisatie - die kennelijk denkt dat behalve kinderen, ook volwassenen niet voor zichzelf kunnen zorgen - dat dit soort maatregelen barstensvol geld kosten. Niet alleen de swiper an sich, maar ook de bureaucratische rompslomp, moeten commissies en dergelijke worden ingesteld om het in goede banen te leiden, brengen ontzetten veel kosten met zich mee.
Nu weet ik niet hoeveel verstandige mensen daar werken maar in deze tijden van economische crisis lijkt het me niet handig om bedrijven als supermarkten met nog meer rompslomp te belasten. Achterlijke, betuttelende maatregel dus weer, ben die GGD ook een beetje zat aan het worden met hun gezemel.
En zo hoort het.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:26 schreef Shispeed het volgende:
weet je wat trouwens ook om te huilen is, ik was laatst in de AH met een vriend van me. ik ben 19, hij is 21, we kochten een sixpack bier. ik moest me legitimeren, prima. vragen ze hem ook om zijn legetimatie, maar die had hij niet bij, toen kregen we het bier niet mee.__!
en nee hij kan echt niet voor 16 doorgaan, hij heeft een fucking baard
Dat is dus conform afspraken, en als alle scan-kipjes dat nou deden, hadden we dit hele topic niet nodig gehad. Overigens werd ik laatst door zo'n breezersletje + 'dinnetje aangeschoten met de vraag, of ik niet voor hun een paar van die passoa mixjes wilde kopen voor ze, mocht ik het wisselgeld nog houden ook...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:26 schreef Shispeed het volgende:
weet je wat trouwens ook om te huilen is, ik was laatst in de AH met een vriend van me. ik ben 19, hij is 21, we kochten een sixpack bier. ik moest me legitimeren, prima. vragen ze hem ook om zijn legetimatie, maar die had hij niet bij, toen kregen we het bier niet mee.__!
en nee hij kan echt niet voor 16 doorgaan, hij heeft een fucking baard
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |