abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:23:41 #51
67670 Skv
Cynist.
pi_113087007
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Iedereen? Zonder geldig identificatiebewijs mag je je huis niet eens uit.
Alsof mensen zich daar aan gaan houden. Ik ben nog nooit op straat gevraagd om mijn ID. Heb de afgelopen jaren ook nooit zo'n ding bij me gehad (zowel mn papieren rijbewijs als paspoort pasten niet in mn portemonnee). Nu heb ik zo'n pasjesrijbewijs en die gaat wel mee.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113087018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jaja.
Dat zegt de fabrikant, dus die liegt keihard? En dan mag je me ook even uitleggen hoe hun standalone apparaat, met enkel een stroomaansluiting, dat registreren precies doet?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113087031
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:23 schreef raphidae het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit hoe het dan niet juist makkelijker wordt om een ID van je vader/moeder mee te nemen en er door te halen?
Omdat het een extra drempel is, en er een foto op een ID kaart staat?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:25:46 #54
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:24 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wie gaat die foto dan controleren? Datzelfde personeel dat het nu al 75% van de keren niet kan?

Je snapt toch zeker zelf wel dat die drempel hoogstens een paar maanden duurt, dan zijn ze erop voorbereid. En dat apparaat is alleen maar een reden voor het personeel om nog minder goed te gaan checken, dat ding zegt toch ja?
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:26:47 #55
67670 Skv
Cynist.
pi_113087069
quote:

[..]

Dus dan moet je, naast dat je je ID door het apparaat moet trekken, dat ding alsnog aan de caissiere laten zien? :')
Het enige wat het apparaat dan doet is de leeftijd checken. Ergo: het enige probleem dat wordt opgelost is dat caissieres te strontdom zijn om *huidige datum* minus *16 jaar* te kunnen berekenen. NIks meer of minder.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:28:03 #56
67670 Skv
Cynist.
pi_113087111
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus dan moet je, naast dat je je ID door het apparaat moet trekken, dat ding alsnog aan de caissiere laten zien? :')
Het enige wat het apparaat dan doet is de leeftijd checken. Ergo: het enige probleem dat wordt opgelost is dat caissieres te strontdom zijn om *huidige datum* minus *16 jaar* te kunnen berekenen. NIks meer of minder.
quote:
Het zelfde onderzoek toont verder aan dat het vragen naar ID niet altijd leidt tot naleving. Verkoopmedewerkers hebben namelijk moeite met het beoordelen van het ID bewijs. Zes op de tien minderjarigen uit het onderzoek werd gevraagd naar het ID, maar in de helft van de gevallen is deze alsnog verkeerd beoordeeld. Terugrekenen is in de praktijk blijkt dus lastiger dan je mag verwachten.
Ze geven het zelfs toe. Conclusie is dus dat het personeel gewoon zo dom is als een varken. Dát is het probleem. Niet de ID's zelf of de controle daarvan.
pi_113087115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Lijkt me omslachtig met al die banken en pasjes, als er al een wettelijke ID plicht is, en een apparaat wat alle vormen van ID kan scannen? Verder zijn de apparaten van die leverancier achter mijn link nergens aan gekoppeld, en wordt er ook niks opgeslagen, dus dan is er ook geen privacy issue, of een achterliggende database die gehackt kan worden.. ;)
Typisch gevalletje niet goed gelezen van mijn kant. Dit systeem werkt inderdaad prima zo te zien.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:28:14 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113087117
quote:

[..]

En dan mag je me ook even uitleggen hoe hun standalone apparaat, met enkel een stroomaansluiting, dat registreren precies doet?
Euh wat? Zeg je nou dat je per se een draadje nodig hebt om data te sturen?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:29:26 #59
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087142
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:28 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Ze geven het zelfs toe. Conclusie is dus dat het personeel gewoon zo dom is als een varken. Dát is het probleem. Niet de ID's zelf of de controle daarvan.
Wat een onzin: goedkopere oplossing -> een klok met de huidige datum - 16 jaar bij de kassa. Opgelost.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_113087165
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:26 schreef Skv het volgende:

[..]

En dus is dit systeem een stap vooruit, en kan men ook vrienden niet meer zo gemakkelijk matsen. Er móet een ID door die lezer van iemand die 16+ is, en dat is blijkens dit onderzoek genoeg om het fout-percentage van 75% onder de 20% te krijgen, en dat laatste komt dan ook nog deels doordat cassieres het moeilijk vonden om bij twijfel, ouder lijkende mensen om een ID te vragen. Vandaar 1 van de geopperde verbeterpunten, een slot op de kassa bij het scannen van alcohol, wat vrijgegeven wordt na scannen van een 16+ ID.
pi_113087175
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh wat? Zeg je nou dat je per se een draadje nodig hebt om data te sturen?
Wel als dat ding blijkbaar geen draadloze optie heeft?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:33:43 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_113087246
quote:

[..]

Dat zegt de fabrikant, dus die liegt keihard? En dan mag je me ook even uitleggen hoe hun standalone apparaat, met enkel een stroomaansluiting, dat registreren precies doet?
Je kunt er gewoon op wachten.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:33:52 #63
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087251
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dus is dit systeem een stap vooruit, en kan men ook vrienden niet meer zo gemakkelijk matsen. Er móet een ID door die lezer van iemand die 16+ is, en dat is blijkens dit onderzoek genoeg om het fout-percentage van 75% onder de 20% te krijgen, en dat laatste komt dan ook nog deels doordat cassieres het moeilijk vonden om bij twijfel, ouder lijkende mensen om een ID te vragen. Vandaar 1 van de geopperde verbeterpunten, een slot op de kassa bij het scannen van alcohol, wat vrijgegeven wordt na scannen van een 16+ ID.
Dit lost een symptoom op van dat het personeel gewoon niet goed in de gaten gehouden wordt. De bedrijfsleiding is blijkbaar zo laks dat het zo mis kan gaan. Gewoon ontslaan totdat je er eentje te pakken hebt die de functie wel naar behoren in kan vullen.

Die suffe oplossingen voor dingen die eigenlijk helemaal geen probleem horen te zijn hangen me de keel uit.

Gewoon ouders gaan beboeten en personeel gaan ontslaan.

Nog een goedkope oplossing: elke supermarkt heeft ook wel zo'n bliep miep van in de 50. Stuur je alle alcohol daar langs. Of gewoon standaard mensen onder de 21 geen alcohol meer laten afrekenen.

Dat zou het probleem dan ook op moeten lossen. Maar dat zal het toch niet, om de simpele reden dat het niemand wat interesseert dat kinderen zich lam zuipen.

Dat is de taak van de ouders.
pi_113087299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:33 schreef raphidae het volgende:

[..]

Dit lost een symptoom op van dat het personeel gewoon niet goed in de gaten gehouden wordt. De bedrijfsleiding is blijkbaar zo laks dat het zo mis kan gaan. Gewoon ontslaan totdat je er eentje te pakken hebt die de functie wel naar behoren in kan vullen.

Die suffe oplossingen voor dingen die eigenlijk helemaal geen probleem horen te zijn hangen me de keel uit.

Gewoon ouders gaan beboeten en personeel gaan ontslaan.
Waarom in de trechter erboven gaan klootviolen met extra handhaving en weet ik wat niet meer, als je bij de uitstroom, de verkooppunten, een simpel technisch hulpmiddel kan inzetten, waar volgens dit onderzoek blijkbaar alle partijen blij van worden?

Zie je het voor je, agenten/stadswachten die met pubertje X aan de hand naar de ouders gaan, om ze vervolgens te beboeten?
pi_113087310
En deze ID-Swiper wordt ook verbonden met het internet? Zodat het alcoholgebruiken van jongeren goed geïnventariseerd kan worden? Big brother is watching you!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:37:35 #66
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087331
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Waarom in de trechter erboven gaan klootviolen met extra handhaving en weet ik wat niet meer, als je bij de uitstroom, de verkooppunten, een simpel technisch hulpmiddel kan inzetten, waar volgens dit onderzoek blijkbaar alle partijen blij van worden?

Zie je het voor je, agenten/stadswachten die met pubertje X aan de hand naar de ouders gaan, om ze vervolgens te beboeten?
Mijn punt is dat ze al 15 jaar nieuwe dingen verzinnen, ook qua roken, en dat het alleen maar erger geworden is, omdat de oorzaak niet aangepakt wordt (toezicht en voorlichting ouders).

Ze komen er toch wel aan, daar gaat een landelijk swipesysteem van 40 miljoen geen reet aan veranderen. Misschien de eerste paar maanden, en dan vinden ze er wel wat op.

En dan kunnen de grootste klantengroep (de legale drinkers) die 40 miljoen ff ophoesten.
pi_113087389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:37 schreef Traeiter het volgende:
En deze ID-Swiper wordt ook verbonden met het internet? Zodat het alcoholgebruiken van jongeren goed geïnventariseerd kan worden? Big brother is watching you!
Nee, dat is pure BNW duimzuigerij van jouw kant. :{w Die apparaten uit de URL's hierboven, zijn óf stand-alone, of gekoppeld aan een POI, en houden niks bij, die checken enkel de leeftijd, om daar vervolgens een Ja/Nee op af te geven. Hetzij op het scherm van een stand-alone unit, of digitaal naar een kassa-systeem, om vervolgens het afrekenen mogelijk te maken.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:43:11 #68
67670 Skv
Cynist.
pi_113087441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dat ding scant alle soorten ID's? Ook oude rijbewijzen enzo?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:44:28 #69
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087462
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, die moet je laten vervangen als je dadelijk alcohol wilt kopen. Op eigen kosten hoor, want je bent niet verplicht alcohol te kopen.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juni 2012 @ 09:44:54 #70
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_113087472
quote:

[..]

Want kinderen van 16 hebben een rijbewijs :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_113087476
quote:

[..]

Er staat bij die ene alleen dat die ook rijbewijzen scant, meer dan dat weet ik er ook niet van. Zodra er hier zo'n ding geinstalleerd is, zal ik het met mijn oude papieren vodje proberen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:45:26 #72
26467 raphidae
...antichrist...
pi_113087488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Als er zo'n slot op komt dan geldt het voor iedereen snuggere.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juni 2012 @ 09:46:16 #73
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_113087503
Ik snap trouwens niet wat het probleem is van het laten zien van je ID voor drank en tabak, ook al ben je flink ouder dan de gestelde leeftijd. In andere landen is dit vrij normaal en geaccepteerd. Het is gewoon een cultuurprobleem hier in Nederland.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_113087512
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wat dacht je van een brommer-rijbewijs?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:47:18 #75
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_113087530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:46 schreef JeMoeder het volgende:
Ik snap trouwens niet wat het probleem is van het laten zien van je ID voor drank en tabak, ook al ben je flink ouder dan de gestelde leeftijd. In andere landen is dit vrij normaal en geaccepteerd. Het is gewoon een cultuurprobleem hier in Nederland.
De overheid met hun controledrift is het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')