abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113110673
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Babyboomers zijn overal de schuld van!

incluis uitschakeling op het EK enzo
Bert van Marwijk, babyboomer en dus fout in deze moeilijke tijden.

De status van het Nederlands elftal is eigenlijk een goede weergave van de status van de Nederlandse economie en maatschappij; vgl. de visieloze Rutte met de visieloze van Marwijk.

de Euro-symboliek van de 3 nederlagen is:

Euro is slechter dan Deense Kroon
Nederland altijd slechter dan Duitsland
status Nederland nog hopelozer dan Portugal
pi_113110927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

en je hebt je baan nog. ook fijn, laten we hopen dat dat zo blijft ^O^
En ik leef ook nog, fantastisch! En zelfs zonder of met een slechtbetaalde baan zou ik het nog kunnen betalen. Huren zou minstens net zo duur zijn namelijk.
pi_113111031
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:56 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

En ik leef ook nog, fantastisch! En zelfs zonder of met een slechtbetaalde baan zou ik het nog kunnen betalen. Huren zou minstens net zo duur zijn namelijk.
domme beredenering. los daarvan; het gaat erom dat een bank risico's inschat en moet beperken ook, dus dat jij nu met 4.5 x lenen 'riant' kan leven zegt helemaal niets over of 4.5 x veel weinig of perfect is, gekeken naar het risico wat een bank loopt.
pi_113111175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In het verleden werden 'we' bijna wereldkampioen. En wat koop je daar vandaag voor? Leven jullie allemaal in het verleden (schone grusse von Eckart Tolle) ? :)
Vandaag koop je daar dalende huizenprijzen en een muurvast zittende markt voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:10:38 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113111560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:50 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Bert van Marwijk, babyboomer en dus fout in deze moeilijke tijden.

De status van het Nederlands elftal is eigenlijk een goede weergave van de status van de Nederlandse economie en maatschappij; vgl. de visieloze Rutte met de visieloze van Marwijk.

de Euro-symboliek van de 3 nederlagen is:

Euro is slechter dan Deense Kroon
Nederland altijd slechter dan Duitsland
status Nederland nog hopelozer dan Portugal
En twee jaar geleden waren we nog nummer 2 van de wereld en Spanje nummer 1. ;(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113114397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

domme beredenering. los daarvan; het gaat erom dat een bank risico's inschat en moet beperken ook, dus dat jij nu met 4.5 x lenen 'riant' kan leven zegt helemaal niets over of 4.5 x veel weinig of perfect is, gekeken naar het risico wat een bank loopt.
Nee maar het doet er helemaal niet toe of het perfect is. Als het goed is voor degene die die hypotheek heeft dan ís het toch goed? Daarbij doe ik dan wel de aanname dat je het met gemak kunt betalen, want als je er krom voor moet liggen dan is 't niet goed natuurlijk (maar als dat zo was vermoed ik dat de bank dat risico ook wel zag).
pi_113114466
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vandaag koop je daar dalende huizenprijzen en een muurvast zittende markt voor.
Yep, die verhalen heb ik in de jaren '80 ook al tot vervelens toe gehoord, incluis het armagedoon en het-komt-nooit-meer-goed geneuzel. :)

Overigens ken ik ook mensen die die riedel al dertig jaar verzuurd blijven herhalen. Happy-happy-joy-joy, sommige mensen houden van zwelgen, en ook dat is ze gegund :)

Vandaag de dag koop je er trouwens nog steeds een geweldig huis voor, in een land waar alles tot in de puntjes geregeld is, voor bedrag waarvan je weet dat je je woonkosten netjes geprikt hebt voor de komende dertig jaar. Ipv met z'n driehonderden op een huurwoning in de vrije sector te reageren, wetende dat die over tien jaar de helft meer zal kosten aan huur., terwijl die nu al duurder is. :) Serieus, met welk nut deze zelfkastijding?
pi_113114842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Yep, die verhalen heb ik in de jaren '80 ook al tot vervelens toe gehoord, incluis het armagedoon en het-komt-nooit-meer-goed geneuzel. :)

Overigens ken ik ook mensen die die riedel al dertig jaar verzuurd blijven herhalen. Happy-happy-joy-joy, sommige mensen houden van zwelgen, en ook dat is ze gegund :)

Vandaag de dag koop je er trouwens nog steeds een geweldig huis voor, in een land waar alles tot in de puntjes geregeld is, voor bedrag waarvan je weet dat je je woonkosten netjes geprikt hebt voor de komende dertig jaar. Ipv met z'n driehonderden op een huurwoning in de vrije sector te reageren, wetende dat die over tien jaar de helft meer zal kosten aan huur., terwijl die nu al duurder is. :) Serieus, met welk nut deze zelfkastijding?
Dat ze dat zelf ook wel weten, maar toch iets moeten zeggen om het idee te hebben tóch beter af te zijn, terwijl ze meer betalen dan iemand die een huis heeft gekocht. Daarnaast, gedeelde smart is halve smart.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:20:52 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113115099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat ze dat zelf ook wel weten, maar toch iets moeten zeggen om het idee te hebben tóch beter af te zijn, terwijl ze meer betalen dan iemand die een huis heeft gekocht. Daarnaast, gedeelde smart is halve smart.
Iedereen kan toch zelf kiezen wat hij wil? Om wat voor reden dan ook zal het huren hen wel beter uitkomen. Ik geloof niet dat mensen uit principe (omdat ze tegen HRA zijn ofzo) niet kopen. Uiteindelijk kiest iedereen voor zijn eigen hachie.
The End Times are wild
pi_113115154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Iedereen kan toch zelf kiezen wat hij wil? Om wat voor reden dan ook zal het huren hen wel beter uitkomen. Ik geloof niet dat mensen uit principe (omdat ze tegen HRA zijn ofzo) niet kopen. Uiteindelijk kiest iedereen voor zijn eigen hachie.
In het werkelijke leven wel (tenzij echt randdebiel), maar virtueel in wisselende hoedanigheden natuurlijk niet, he ;)
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:23:35 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113115254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In het werkelijke leven wel (tenzij echt randdebiel), maar virtueel in wisselende hoedanigheden natuurlijk niet, he ;)
Je weet het soms niet.
The End Times are wild
pi_113115325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet het soms niet.
Vandaar de uitzondering :)
pi_113115509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is wat ik constant al zeg. Als jij gehuurd wil wonen en lekker woont, more power to you. Als jij koopt en lekker woont, net zoveel power to you. Whatever rings your bell. Maar er zijn lui hier die dan moeten praten over tot de oogballen gefinancierd en voor altijd vast zitten en nog meer van zulk geblaat.
pi_113115560
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 08:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als de minister scheefwonen wil tegengaan kan de minister natuurlijk ook stomweg verbieden om met meer dan 43k inkomen in een sociale huurwoning te wonen. Gewoon iedereen 6 maanden de tijd geven om te vertrekken. Maar daar gaat het niet om he...

[..]

De politiek wil juist minder sociale huurwoningen, niet meer. Vandaar dat de leegkomende huizen worden verkocht i.p.v. verhuurd aan de doelgroep.
De huurpenningen gaan naar een WBV en niet naar de staat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Excuusmiep Spies weer ultrakort door de bocht _O-

De huren moeten omhoog zodat er weer gebouwd kan worden? Snap miep dan niet dat er momenteel in de koopmarkt helemaal NIETS meer gebouwd word omdat de prijzen TE HOOG zijn? Spies denkt even goed mee met de banksters... immers een betaalbaarder alternatief voor zeepbel woningen is natuurlijk oneerlijke concurrentie voor de banksters. Stel je toch eens voor dat ze moeten afboeken op hun hypotheek portefeuille 8)7

Spies... go home... en kom niet meer terug :7

Als je meer woningen wilt, ga ze dan gewoon bouwen... maar nee... de partijen die 'domme dingen' hebben gedaan moeten ten koste van alles beschermt worden. Al zullen ze het brood uit de handen van kinderen moeten grijpen, al zullen ze een heel land economisch naar de vernieling helpen... als de banksters maar gered worden :|W
De vraag naar sociale huurwoningen is groter dan het aanbod. Door de prijs omhoog (lees richting marktconform) te brengen zorg je dat:
1) de vraag daalt en er eerder een evenwicht bereikt wordt
2) het aanbod kan stijgen doordat er een beter rendement gemaakt kan worden.

Ook al is een WBV een organisatie zonder winstoogmerk kan zij bij de verhoogde huurpenning wel eerder een nieuw project realiseren. Het is op zichzelf niet de volledige oplossing, maar het komt wel al aardig in de richting.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Die 4,5 x is echter niet door de bank bepaalt, maar door de AFM / overheid (zorgplicht etc).
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zijn wel hypotheken voor meer dan 4x afgesloten in het verleden, daar werd allemaal niet zo moeilijk over gedaan. Net zoals meer lenen dan het huis waard is, was ook volstrekt normaal. En vooral niet teveel afbetalen, niet zelden helemaal niks zelfs... Dat lijkt toch aardig op doorgeslagen consumptiedrang.
In het verleden waren de huren ook lager (immers wordt nu geklaagd over de voorgenomen verhogingen). Er zijn dus wijzigingen geweest in de koop en huurmarkt.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:30:58 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_113115708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:28 schreef snabbi het volgende:

[..]

De huurpenningen gaan naar een WBV en niet naar de staat.

via de nieuwe huurbelasting (als het Kunduz kabinet gaat regeren) komt het dan toch bij de staat en via het ESM bij Spanje of de Grieken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_113115973
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort m'n studentenkamer uit moet. Sociale huur is vanwege inkomen geen optie. Koop is erg definitief, maar de markt maakt het me wel lastig:

à 895 euro kale huur per maand, bouwjaar '65

Of:

appartement in dit gebouw: 179.500 euro, maandlasten 720 euro

.. :{

Ik ben op mijn leeftijd, 25, net afgestudeerd niet direct een voorstander van kopen. Maar huren lijkt wel echt weggegooid geld, vooral als je ziet wat je er voor terugkrijgt. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik precies wil. Helaas lijkt het erop dat ik per 1 juli of per 1 augustus uit m'n kamer moet. :{
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:40:07 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113116261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:35 schreef Schuifpui het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik binnenkort m'n studentenkamer uit moet. Sociale huur is vanwege inkomen geen optie. Koop is erg definitief, maar de markt maakt het me wel lastig:

[ afbeelding ]

Of:

[ afbeelding ]

Ik ben op mijn leeftijd, 25, net afgestudeerd niet direct een voorstander van kopen. Maar huren lijkt wel echt weggegooid geld, vooral als je ziet wat je er voor terugkrijgt. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik precies wil. Helaas lijkt het erop dat ik per 1 juli of per 1 augustus uit m'n kamer moet. :{
Als ik zou kopen dan zou ik geen appartement kopen. Waarschijnlijk wil je daar toch niet al te lang in zitten. Koop dan gewoon een gezinswoning voor dat geld. Als je huurt maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
The End Times are wild
pi_113116293
quote:

[ afbeelding ]

Of:

[ afbeelding ]

Kopen is altijd in maandlasten goedkoper dan huren, maar bij kopen moet je er ook rekening mee houden dat je verborgen kosten hebt waaronder:
- Je financieringskosten
- Onderhoudskosten
- Bepaalde belastingen

De keuze wat voor jou verstandig is, is vermoedelijk vooral gebaseerd op hoe lang je ergens wilt wonen en hoe snel je iets kunt vinden. Een 'starterswoning' is meestal weggooien van je geld als je gaat kopen. Die financieringskosten wegen dan niet op tegen de iets hogere huur.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:42:12 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113116404
Het hangt er vanaf hoe lang je er wil blijven wonen. Onder de 7 jaar zou ik zeggen huren, daarboven kopen.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:42:26 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113116423
quote:
Is je huurcontract waterdicht met het uitzetten? En: zijn ze niet verplicht je een ander alternatief te bieden?
In dat geval kan je natuurlijk altijd overwegen gewoon een jaartje collegegeld te betalen, kost je per maand aanzienlijk minder.
censuur :O
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:42:59 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113116451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Is je huurcontract waterdicht met het uitzetten? En: zijn ze niet verplicht je een ander alternatief te bieden?
In dat geval kan je natuurlijk altijd overwegen gewoon een jaartje collegegeld te betalen, kost je per maand aanzienlijk minder.
Gewoon nog een studie 'erbij' doen dus.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:43:36 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113116493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon nog een studie 'erbij' doen dus.
Bloemschikken :Y :P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_113116618
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre de langstudeerboete dan van toepassing is, 3000 euro is toch weer 250 per maand.
pi_113116620
Volgens zijn jullie babyboomers en niet zo op de hoogte van de regelen omtrent tweede studies en langstudeerregelingen enzo :)

/edit/ snabbi was me voor :)
pi_113116730
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

via de nieuwe huurbelasting (als het Kunduz kabinet gaat regeren) komt het dan toch bij de staat en via het ESM bij Spanje of de Grieken
Pardon? Welke huurbelasting precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')