O wat mij betreft maakt men alle drugs legaal. Is veel beter dan criminaliseren. Maar claimen dat het onschadelijk is, zoals oa. die arts doet, is ook weer doorslaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoe hebben deze dingen precies met elkaar te maken?
xtc is nog steeds niet de enige reden om aan de antidepressiva te gaan
maar misschien mis ik iets want ik heb de link niet gelezen
en goed, er zijn misschien wel gevolgen van xtc gebruik, in die post was ik nog niet erg serieus want het topic was een complete farce, maar die zijn er ook van een hele boel andere dingen die wel legaal zijn en al in dit topic genoemd zijn
en again: de overheid als ouder die alles maar verbied wat op een bepaalde manier slecht voor je kan zijn is niet echt mijn ideaal
Goedkoper dan die 16 miljard per jaar, ja.quote:
Dat komt door mensen van boven de 70 en die gaan met legale drugs eerder dood.quote:Ik vind de premie voor m'n zorgverzekering al absurd hoog.
Eens, zodra je het legaal gaat verkopen is een leeftijdsgrens zinloos.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
O wat mij betreft maakt men alle drugs legaal. Is veel beter dan criminaliseren. Maar claimen dat het onschadelijk is, zoals oa. die arts doet, is ook weer doorslaan.
Instant "happy" uit een pil kan niet zonder gevolgen, dat kan een kind begrijpen. Of het risico op die gevolgen het waard zijn moet iedereen zelf maar beslissen.
De enige bedenking bij alles legaliseren is dat kinderen en pubers nog geen goede ischatting kunnen maken. Hetzelfde als met comazuipen zegmaar. Een leeftijdsgrens is een idee maar dat werkt ook meer deels en voor een groep jongeren zorgt een leeftijdsgrens er juist weer voor dat het extra spannend en aantrekkelijk is.
Maar als het illegaal is is er wel een leeftijdsgrens?quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eens, zodra je het legaal gaat verkopen is een leeftijdsgrens zinloos.
Ja want illegaal is de leeftijdsgrens niet lagerquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet zinloos maar het is de vraag of het afdoende is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Wel zeg ik dat de verkrijgbaarheid veel groter is wanneer het legaal is. En dat je die verkrijgbaarheid niet of nauwelijks kan reguleren met een leeftijdsgrens.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:29 schreef zl7z het volgende:
[..]
Ja want illegaal is de leeftijdsgrens niet lager. Lees je in voordat je tot kortzichtige conclusies komt..
Dealers hebben geen sluitingstijden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Wel zeg ik dat de verkrijgbaarheid veel groter is wanneer het legaal is. En dat je die verkrijgbaarheid niet of nauwelijks kan reguleren met een leeftijdsgrens.
quote:Guatemala proposes legalisation of drugs
President says war on drugs has failed and region must look at ways to regulate production, transit and consumption.
Guatemalan President Otto Perez Molina has said the war on drugs in Latin America has failed, and has set out a raft of proposals to look at the possibility of decriminalising narcotics or establishing a regional court to try traffickers.
"The proposal is decriminalisation," Perez said at a Central American summit on Saturday to address security throughout the region.
"We are talking about creating a legal framework to regulate the production, transit and consumption of drugs."
Perez Molina called the meeting to consider decriminalisation as a way of reducing drug-related violence.
But the presidents of Nicaragua, El Salvador and Honduras all cancelled their attendance at short notice.
Daniel Ortega of Nicaragua, Mauricio Funes of El Salvador and Porfirio Lobo of El Salvador decided not to attend.
Change of strategy
The discussion reflects growing concern in Central America about the cost of the war on drugs, which is prompting leaders to take an increasingly independent line from the United States, where officials have repeatedly rejected legalising drugs.
"We have seen that the strategy that has been pursued in the fight against drug trafficking over the last 40 years has failed," Perez Molina said. "We have to look for new alternatives. We must end the myths, the taboos, and tell people you have to discuss it."
Perez Molina caused widespread surprise when he announced in January that he thought it was time to consider decriminalising the consumption, production and trafficking of drugs.
A retired general, Perez Molina won an election in November 2011 promising to crack down on organised crime.
But he shifted from his hard-line message shortly after taking office in January, calling for a more open debate on drug policy.
"It's important this is on the discussion table as an alternative to what we've been doing for 40 years without getting the desired results," said Perez Molina, noting that decriminalisation would erode drug cartels' profits.
The president added that Central American leaders were considering asking the US, the biggest consumer of South American cocaine, to pay the region for drug raids.
"We're talking about economic compensation for every seizure undertaken and also the destruction of marijuana and cocaine plantations," said Perez Molina.
Regional leaders in countries affected by drug violence have called for more open debate on other solutions to the problem.
Mexican President Felipe Calderon, to whom Perez has turned for advice on confronting the cartels, has called on Washington to take more responsibility for reducing demand for drugs, and has said he is open to debates about legalisation.
The subject is also likely to be discussed at the Summit of the Americas in Colombia on 14-15 April.
De verkrijgbaarheid is dan niet groter. Vraag en aanbod, weet je wel? De controleerbaarheid is groter als je legaliseert.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Wel zeg ik dat de verkrijgbaarheid veel groter is wanneer het legaal is. En dat je die verkrijgbaarheid niet of nauwelijks kan reguleren met een leeftijdsgrens.
Probeer na 6 uur 's avonds maar eens aan een fles whiskey te komen. Coke komen ze midden in de nacht bij je thuis brengen en ze vragen niet hoe oud je bent.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het alleen jouw doel is om je gelijk te halen, heeft het idd geen zin.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, ik hou het voor gezien. Heeft toch weinig zin om verder te discussieren.
Snap je het verscil tussen nooit legaliseren en drooglegging niet?quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Google eens op drooglegging. En vraag je dan af of het beter is om alcohol te verbieden.
coke was ook gewoon legaal, in amsterdam stond/staat de fabriek, nederlande cocainefabiek, onmenselijk chaos toen..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Snap je het verscil tussen nooit legaliseren en drooglegging niet?
Als cocaine de afgelopen 30 jaar legaal was geweest, en ze het nu opeens illegaal maken, dan ontstaat er idd chaos. Preventie (nooit legaal maken) is iets anders dan eerst legaal maken en daarna alsnog illegaal maken.
Gewoon "NEEE" roepen kan je moeilijk een discussie roepen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, ik hou het voor gezien. Heeft toch weinig zin om verder te discussieren.
Dat doet hij niet. Hij zegt 'bij verantwoordelijk gebruik'. Dat is een zequote:Op donderdag 14 juni 2012 22:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar claimen dat het onschadelijk is, zoals oa. die arts doet, is ook weer doorslaan.
Nu is er chaos. Illegaal zijn of maken maakt geen verschil.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Snap je het verscil tussen nooit legaliseren en drooglegging niet?
Als cocaine de afgelopen 30 jaar legaal was geweest, en ze het nu opeens illegaal maken, dan ontstaat er idd chaos. Preventie (nooit legaal maken) is iets anders dan eerst legaal maken en daarna alsnog illegaal maken.
Precies. Het uitgangspunt is vrijheid.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
coke was ook gewoon legaal, in amsterdam stond/staat de fabriek, nederlande cocainefabiek, onmenselijk chaos toen..
Heb je überhaupt de laatste zin in de quote in je OP gelezen? "MDMA be legalized and sold through licensed, government-run stores where the product is strictly regulated", speciaal voor de BakEllende-slaafjes nog eens onderstreept en vetgedrukt. Waarmee tegelijkertijd de zelfbenoemde liberalen onder ons ook nog even fijntjes op de feiten rond XTC worden gewezen, want het is idd niet zo dat je straffeloos week in week uit een zooi pillen achter je kiezen propt; dat gat van depressie na wordt daarmee wel erg snel heel groot.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
bron
Erg onverantwoord van hem om te zeggen dat dit soort pure vergif veilig isJe jaagt zo nog meer mensen de dood in.
En hoeveel mensen zijn dan verslaafd in nederland? Kom eens met feiten en getallen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Verslavingszorg is goedkoper? Ik vind de premie voor m'n zorgverzekering al absurd hoog.
FOK!user zegt: "Omdat er zooi in verwerkt wordt"quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:31 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is ook zooi. Dat hoef je mij niet te vertellen.
Er zijn onderzoeken waaruit bleek dat eenmalig gebruik de hersenhuishouding al blijvend kan verneuken veranderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:47 schreef Coke. het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Hij zegt 'bij verantwoordelijk gebruik'. Dat is een ze
Net zoals verliefd zijn en leren de herenen aantastquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken waaruit bleek dat eenmalig gebruik de hersenhuishouding al blijvend kan verneuken veranderen.
Heb je het bericht niet goed gelezen? Hetgeen waarmee de MDMA in dit geval was versneden is het pure vergif.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
bron
Erg onverantwoord van hem om te zeggen dat dit soort pure vergif veilig isJe jaagt zo nog meer mensen de dood in.
Dus er bestaat geen middenweg volgens jou?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:31 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die blijven happen op obvious vette troll Juicyhil
Saaie bekrompen mensen die anti drugs zijn en nooit het fantastische XTC gevoel zullen ervaren in t leven: ik heb medelijden met jullie
Iedereen moet t zelf weten. De eerste keer XTC is een gevoel dat ik nooit zou willen hebben missen in m'n leven. Daarvoor is het te fantastischquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus er bestaat geen middenweg volgens jou?
Ik gebruik het niet, maar ik vind niet dat het verboden zou moeten zijn.
Wat een normale lichaamsfunctie is itt tot het innemen van een syntetische chemische stof met een ingrijpende en deels nog onbegrepen invloed op de stofwisseling van de hersenen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Net zoals verliefd zijn en leren de herenen aantast
Kom je toch nog eens in de buurt van iets in een vagina inbrengen he ?quote:
omdat in 1994 de kans op pure XTC vele malen groter was waren er minder doden. Nu kan elke mongool thuis in zijn garage iets maken en dat proberen te verkopen als XTC, waardoor je heel veel troep aantreft.quote:Op donderdag 14 juni 2012 19:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Scroll hier eens op naar 'Deaths involving MDMA' : http://thedea.org/statistics.html
in 94 was er 1 dode, in 2001 76... and counting... niet gevaarlijk?
Wat is vagina?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:18 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kom je toch nog eens in de buurt van iets in een vagina inbrengen he ?
Jij hebt er verstand van hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
omdat in 1994 de kans op pure XTC vele malen groter was waren er minder doden. Nu kan elke mongool thuis in zijn garage iets maken en dat proberen te verkopen als XTC, waardoor je heel veel troep aantreft.
Er is niets mis mee. Het maakt serotonine vrij, dat is alles.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat een normale lichaamsfunctie is itt tot het innemen van een syntetische chemische stof met een ingrijpende en deels nog onbegrepen invloed op de stofwisseling van de hersenen.
Waarom moet praten over legalisatie samengaan met doen alsof het snoepjes zijn? Het is een complexe en best een heftige drug.
Omdat die eerdergenoemde zelfbenoemde liberalen gewoon iets om tegenaan te schoppen willen hebben, that's allquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:45 schreef NorthernStar het volgende:
Wat een normale lichaamsfunctie is itt tot het innemen van een synthetische chemische stof met een ingrijpende en deels nog onbegrepen invloed op de stofwisseling van de hersenen.
Waarom moet praten over legalisatie samengaan met doen alsof het snoepjes zijn? Het is een complexe en best een heftige drug.
Liefdesverdriet is nog een veel heftiger dipquote:Op zaterdag 16 juni 2012 03:57 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Omdat die eerdergenoemde zelfbenoemde liberalen gewoon iets om tegenaan te schoppen willen hebben, that's all. Dat heb je gelijk door zodra je een claim als "Verliefd zijn en leren tast de hersenen aan" klakkeloos neergeplempt ziet worden en even voor het gemak vergeten dat elke XTC-gebruiker het fenomeen van de dip erna uit ervaring kent, wat er dus op wijst dat het door XTC geïnduceerd vrijkomen van serotonine toch niet alleen zn leuke kanten heeft.
Nee hoor, grote kans dat je dat nooit hebt zolang je goed eet en slaapt, en niet te vaak doet. Ik voel me altijd prima, alleen wat vermoeid door het doorhalen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 03:57 schreef VanishedEntity het volgende:
elke XTC-gebruiker het fenomeen van de dip erna uit ervaring kent
Ik ookquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:36 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Iedereen moet t zelf weten. De eerste keer XTC is een gevoel dat ik nooit zou willen hebben missen in m'n leven. Daarvoor is het te fantastisch
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:34 schreef 16meter het volgende:
Nou, nou. Grote kans dat je het nooit hebt gaat mij zelfs een beetje te ver.
quote:
En niet te veel neemt was ik nog vergeten. Het meeste wat ik op 1 avond heb gehad is 210 mg. Ik kan me niet herinneren dat ik naast de vermoeidheid ooit echt een dip gehad heb.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:36 schreef 16meter het volgende:
Ik heb het nooit 'te vaak' gedaan, maar meestal wel een soort van dip ervaren.
Maar meestal doe je het 's nacht en eet je tijdens het gebruik weinig tot niets. Denk wel dat uitputting en een gebrek aan voeding de grootste boosdoeners zijn, ja.
De diep ken ik ook wel en ook door vermoeidheid en een gebrek aan 'goed' voedsel. Maar vaak ook door XTC waar te veel speed in zit, alcohol en andere toestanden, beetje jammer welquote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:36 schreef 16meter het volgende:
Ik heb het nooit 'te vaak' gedaan, maar meestal wel een soort van dip ervaren.
Maar meestal doe je het 's nacht en eet je tijdens het gebruik weinig tot niets. Denk wel dat uitputting en een gebrek aan voeding de grootste boosdoeners zijn, ja.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:41 schreef Sanne-Peet het volgende:
[..]
De diep ken ik ook wel en ook door vermoeidheid en een gebrek aan 'goed' voedsel. Maar vaak ook door XTC waar te veel speed in zit, alcohol en andere toestanden, beetje jammer wel
Nee. Zeer zelden, praktisch nooit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:46 schreef -Spring het volgende:
[..]
In xtc-pillen wordt wel eens speed verwerkt.
Nou fijn toch dat jij er bent om het recht te zetten. Wees er trots op opquote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:48 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee. Zeer zelden, praktisch nooit.
Mensen die deze fabeltjes in stand houden.
SPIET IN MUH PILLeuhhHH1!11
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |