abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112905546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat er niets mis is met xtc
en als je de manier van leveren kunt controleren kun je de kwaliteit garanderen
en als het uit de taboe sfeer komt kun je goede voorlichting geven over veilig gebruik en misschien ook relevante regels afspreken zoals een leeftijdsgrens
Want we weten in nederland allemaal hoe goed zo'n leeftijdsgrens werkt. Het misbruik van alcohol en wiet is hier het grootst onder de leeftijdsgroepen die er officieel nog geen gebruik van mogen maken.

Gebruik van XTC is gelukkig al een aantal decennia uit de taboesfeer en gelukkig is er ook goede voorlichting over. Dat het maatschappelijk niet zo geaccepteerd is heeft te maken met de verkrijgbaarheid en de effecten ervan. Verbetering van de kwaliteit is het enigste voordeel van legalisering, maar die verbetering kan je ook op andere manieren bereiken, zoals al tijden in nederland met succes bewerkstelligd word. Laat Canada die stap eerst maar maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_112905692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Want we weten in nederland allemaal hoe goed zo'n leeftijdsgrens werkt. Het misbruik van alcohol en wiet is hier het grootst onder de leeftijdsgroepen die er officieel nog geen gebruik van mogen maken.

Gebruik van XTC is gelukkig al een aantal decennia uit de taboesfeer en gelukkig is er ook goede voorlichting over. Dat het maatschappelijk niet zo geaccepteerd is heeft te maken met de verkrijgbaarheid en de effecten ervan. Verbetering van de kwaliteit is het enigste voordeel van legalisering, maar die verbetering kan je ook op andere manieren bereiken, zoals al tijden in nederland met succes bewerkstelligd word. Laat Canada die stap eerst maar maken.
ja want alle xtc in nederland is zooivrij?

en een leeftijdsgrens werkt misschien niet 100% maar is nou ook weer niet zo'n falend iets als jij hier stelt

en je bent zelf het levende bewijs dat het nog niet uit de taboesfeer is want je doet allerlei aannames terwijl je nou niet echt over komt als iemand van kennis van zaken (verder niet persoonlijk bedoeld)
je trekt alleen cliche's uit de kast zoals: mensen gaan overlast bezorgen zoals mensen die dronken zijn
owja? waar baseer je dat op?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112905729
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou gooi eens een balletje op? want voor alsnog lees ik hier niets zinnigs hier over
Als je het topic goed gelezen had dan had je daar in post#26 alles over gelezen. Wil dat best voor je herhalen hoor
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 21:55:57 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_112905779
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat er niets mis is met xtc

Wat als blijkt dat de positieve effecten evenredig zijn aan de negatieve effecten maar je die pas over 20, 30 jaar gaat merken. Zit je straks met hordes mensen van middelbare en oudere leeftijd met chronische depressies.

quote:
A new study has found that antidepressant drug use in the United States has gone up 75 percent, from 5.84 percent of the population to 10.12 percent.

Antidepressant Use Up 75 Percent

10 procent van de bevolking. En dat was in 2009.

Wacht eerst nog maar een paar jaartjes voor je gaat claimen dat "er niets mis is met xtc."
pi_112906054
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je het topic goed gelezen had dan had je daar in post#26 alles over gelezen. Wil dat best voor je herhalen hoor
je doelt op:
quote:
Daarom lijkt mij het heel wat beter om gratis tests aan te bieden in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden en festivals en de drug minder zwaar strafrechtelijk te vervolgen zodat het minder onder invloed komt van de negatieve criminele invloeden
toch?

die gratis test zijn er al en zijn dus zeker geen garantie dat er geen troep in zo'n pil komt
en minder zware straffen zou er ook juist voor kunnen zorgen dat het meer in het criminele circuit komt omdat het lucratief is
en dat laatste kan er ook voor zorgen dat elke waus zich er mee gaat bemoeien en de kwaliteit juist nog meer achter uit gaat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112906120
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja want alle xtc in nederland is zooivrij?

en een leeftijdsgrens werkt misschien niet 100% maar is nou ook weer niet zo'n falend iets als jij hier stelt

en je bent zelf het levende bewijs dat het nog niet uit de taboesfeer is want je doet allerlei aannames terwijl je nou niet echt over komt als iemand van kennis van zaken (verder niet persoonlijk bedoeld)
je trekt alleen cliche's uit de kast zoals: mensen gaan overlast bezorgen zoals mensen die dronken zijn
owja? waar baseer je dat op?
Dat is het wel. Onlangs was nog in het nieuws dat je bij veruit de meeste verkooppunten zonder enige problemen aan alcohol kon komen als je 15 of zelfs 14 was. Dat is ook niet bepaald nieuws, want de meeste kassameisjes zijn net 16. En uiteraard kent iedere 14 jarige wel een vriend/buurjongen/broer/collega of wat dan ook die best wel een flesje extra voor haar wil meenemen.
Allemaal niet echt verrassend te noemen

Dat dronken mensen soms niet goed samengaan met onbekenden die onder invloed van pillen zijn dat is ook niet meer dan logisch. Feit blijft dat xtc-pillen, zoals Timmmm al mooi verwoorde 'niet bepaald vitaminepillen' zijn.
pi_112906234
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat als blijkt dat de positieve effecten evenredig zijn aan de negatieve effecten maar je die pas over 20, 30 jaar gaat merken. Zit je straks met hordes mensen van middelbare en oudere leeftijd met chronische depressies.

[..]

10 procent van de bevolking. En dat was in 2009.

Wacht eerst nog maar een paar jaartjes voor je gaat claimen dat "er niets mis is met xtc."
hoe hebben deze dingen precies met elkaar te maken?
xtc is nog steeds niet de enige reden om aan de antidepressiva te gaan
maar misschien mis ik iets want ik heb de link niet gelezen

en goed, er zijn misschien wel gevolgen van xtc gebruik, in die post was ik nog niet erg serieus want het topic was een complete farce, maar die zijn er ook van een hele boel andere dingen die wel legaal zijn en al in dit topic genoemd zijn
en again: de overheid als ouder die alles maar verbied wat op een bepaalde manier slecht voor je kan zijn is niet echt mijn ideaal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112906318
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is het wel. Onlangs was nog in het nieuws dat je bij veruit de meeste verkooppunten zonder enige problemen aan alcohol kon komen als je 15 of zelfs 14 was. Dat is ook niet bepaald nieuws, want de meeste kassameisjes zijn net 16. En uiteraard kent iedere 14 jarige wel een vriend/buurjongen/broer/collega of wat dan ook die best wel een flesje extra voor haar wil meenemen.
Allemaal niet echt verrassend te noemen

Dat dronken mensen soms niet goed samengaan met onbekenden die onder invloed van pillen zijn dat is ook niet meer dan logisch. Feit blijft dat xtc-pillen, zoals Timmmm al mooi verwoorde 'niet bepaald vitaminepillen' zijn.
dus mensen gebruiken 2 jaar onder de leeftijdsgrens alcohol, gooi hem dan omhoog naar 19 bijvoorbeeld
weet ik veel
maar dat is een andere discussie

en het zijn inderdaad niet bepaald vitamine pillen maar het is ook geen crack cocaine of zo
sigaretten zijn ook niet gemaakt van chocolade
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112906331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je doelt op:

[..]

toch?

die gratis test zijn er al en zijn dus zeker geen garantie dat er geen troep in zo'n pil komt
en minder zware straffen zou er ook juist voor kunnen zorgen dat het meer in het criminele circuit komt omdat het lucratief is
en dat laatste kan er ook voor zorgen dat elke waus zich er mee gaat bemoeien en de kwaliteit juist nog meer achter uit gaat
Komop....hoe crimineler een bepaalde drugs is, hoe meer er door dealers op te verdienen is en hoe meer er mee gerotzooid is. Niet bepaald rocket-science en het verleden bewijst dat.
Waarom denk je dat in de VS wiet vaak met allerlei troep gemengt wordt en in Nederland hooguit met wat teveel bestrijdingsmiddelen?
pi_112906367
Leuk om weer al die reacties van mensen die er niks van af weten te lezen. Die doen alsof je er dood aan gaat "want het zijn druks".. Deze arts (nadruk op arts) zegt enkel dat je er geen fysieke last door krijgt, net zo min als van dat wijntje of biertje 's avonds, mits gematigd.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:07:50 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112906448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Al je zintuigen veranderen drastisch. Je ziet overal kleuren in, hebt moeite om je te concentreren of om situaties op waarde in te schatten. Je motoriek veranderd ernstig en ga zo maar door. Heel wat erger dan bij alcohol.

Onzin. Ik ga eerder rijden met een paar pillen op dan met een paar bier.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_112906466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dus mensen gebruiken 2 jaar onder de leeftijdsgrens alcohol, gooi hem dan omhoog naar 19 bijvoorbeeld
weet ik veel
maar dat is een andere discussie

en het zijn inderdaad niet bepaald vitamine pillen maar het is ook geen crack cocaine of zo
sigaretten zijn ook niet gemaakt van chocolade
Zolang het vrij verkrijgbaar is heeft een leeftijdsgrens amper effect, of dat nou 19 of 50 jaar is.
En de effecten van xtc met sigaretten vergelijken is wel bizar krom. Van nicotine wordt je hooguit wat relaxter en alerter.
pi_112906520
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onzin. Ik ga eerder rijden met een paar pillen op dan met een paar bier.
Dan hoop ik niet dat ik je dan op mijn fietsje tegenkom.
pi_112906560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kom hem/haar liever met een pilletje op tegen dan met een zatte kop.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:10:34 #140
pi_112906589
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Das prima. De ervaringen met drugs zijn voor iedereen anders. Niet iedereen word agressief van alcohol en niet iedereen komt in Alice in Wonderland van XTC.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_112906782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zolang het vrij verkrijgbaar is heeft een leeftijdsgrens amper effect, of dat nou 19 of 50 jaar is.
En de effecten van xtc met sigaretten vergelijken is wel bizar krom. Van nicotine wordt je hooguit wat relaxter en alerter.
die leeftijdsgrens word ook belabberd gecontroleerd en beboet
dat is niet direct een argument tegen de leeftijdsgrens maar een voor strengere controle
maar goed

van de teer in sigaretten krijg je kanker en ga je dood
vind ik best een relevant effect op lange termijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112906846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Komop....hoe crimineler een bepaalde drugs is, hoe meer er door dealers op te verdienen is en hoe meer er mee gerotzooid is. Niet bepaald rocket-science en het verleden bewijst dat.
Waarom denk je dat in de VS wiet vaak met allerlei troep gemengt wordt en in Nederland hooguit met wat teveel bestrijdingsmiddelen?
als het iets is waar de straffen laag op zijn en waar je makkelijk mee weg komt gaat henkie van hier tegen over zich er ook mee bezig houden en krijg je weer meer troep
ook niet bepaald rocket science

en verder geef je volgens mij een prima argument om te legaliseren zoals met wiet in NL
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:15:36 #143
pi_112906886
Zullen we de discussie de goede kant op voeren? Het uitgangspunt is vrijheid, dat hoef je niet te handhaven, dus is gratis.

De verbieders moeten met argumenten komen waarom iets verboden moet worden, want de belastingbetaler moet dat betalen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:17:01 #144
pi_112906971
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 21:01 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Alcohol had nooit gelegaliseerd moeten worden. Het is duidelijk (check de graphs page 1) veel schadelijker dan een gros van de bekende drugs. Net als tabak (en ik ben zelf een roker, maarja).
Google eens op drooglegging. En vraag je dan af of het beter is om alcohol te verbieden.
pi_112907074
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Google eens op drooglegging. En vraag je dan af of het beter is om alcohol te verbieden.
Zelfde argument kun je voor legalisering van heroïne gebruiken.. Denk daar maar eens over na (en dat is gericht op de lui hier die niet begrijpen dat alcohol onder harddrugs kan worden geschaard).
pi_112907123
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zullen we de discussie de goede kant op voeren? Het uitgangspunt is vrijheid, dat hoef je niet te handhaven, dus is gratis.

De verbieders moeten met argumenten komen waarom iets verboden moet worden, want de belastingbetaler moet dat betalen.
Ja, maar ik ben bang dat mijn argumenten jullie niet gaan overtuigen. Dus, let's agree to disagree.

En ik ben blij zoals er in Nederland met xtc wordt omgegaan en hoop dat ze in Canada ook die kant opgaan. Legalisering zie ik, waar dan ook ter wereld, de komende decennia toch niet gebeuren.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:19:40 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112907131
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 19:08 schreef De_Guidance het volgende:
MDMA is inderdaad best veilig hoor , maar in die XTC-pillen zit juist vaak rotzooi waar mensen soms in de problemen door komen.
Waarheid.

Mdma is veiliger dan ademen.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:20:33 #148
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_112907175
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Verslavingszorg is goedkoper? Ik vind de premie voor m'n zorgverzekering al absurd hoog.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_112907192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarheid.

Mdma is veiliger dan ademen.
Daar is iedereen (op Juicyhil na dan) het hier ongeveer wel me eens.
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:23:30 #150
pi_112907309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:18 schreef zl7z het volgende:

[..]

Zelfde argument kun je voor legalisering van heroïne gebruiken.. Denk daar maar eens over na.
Ik ben voor legalisering van heroïne. Met goede heroïne kan je prima oud worden, zoals veel Jazz-musici bewezen hebben. Maar met een verbod is er alleen slechte heroïne en Iraniërs die worden opgehangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')