In Van Dale, Groot Woordenboek der Nederlandse taal staat onder het kopje opdoen o.a.:quote:
Ja, maar hier gaat het over geld opmaken, waar hij dus geld opdoen van maakt. Dat heeft dus niet dezelfde context.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 07:36 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
In Van Dale, Groot Woordenboek der Nederlandse taal staat onder het kopje opdoen o.a.:
zich in het bezit stellen van -, syn: verkrijgen: waar zou hij dat horloge hebben opgedaan?;
hij had daar zij vrouw opgedaan, gevonden; - verwerven: krachten, kennis, geleerdheid, ervaring opdoen; - (pregn.) mensenkennis opdoen.
Hebben we hier niet genoeg danquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef Pharkus het volgende:
Mensen op klacht.nl #2 voor mensen die ook spelfouten buiten FOK! willen zien.
Ja hoor, ik heb hier op de gang nog een paar liggen!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:09 schreef Deceit het volgende:
ik wil heel graag een band (gekleurd; waarschijnlijk zwart of groen) om me scheenbeen en daarboven en onder 2 dunne lijnen (waarschijnlijk rood) maar heeft iemand misschien een site van voorbeelden? En of er misschien ergens betekenissen achterliggen?
Dank.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef Pharkus het volgende:
Mensen op klacht.nl #2 voor mensen die ook spelfouten buiten FOK! willen zien. Ik vraag me serieus af of Nederlands nog wel een verplicht eindexamen vak is.
Ik ken iemand die een VWO-diploma heeft zonder examen te hebben gedaan voor het vak Nederlands, dat was niet verplicht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef Pharkus het volgende:
Mensen op klacht.nl #2 voor mensen die ook spelfouten buiten FOK! willen zien. Ik vraag me serieus af of Nederlands nog wel een verplicht eindexamen vak is.
Te gemakkelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:55 schreef OeJ het volgende:
Zegt niemand dat eindexamenvak één woord is?
Spatiefouten zijn niet echt meer origineel.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:55 schreef OeJ het volgende:
Zegt niemand dat eindexamenvak één woord is?
Sorry daarvoorquote:Op woensdag 20 juni 2012 07:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Spatiefouten zijn niet echt meer origineel.
Onbegonnen werk. Het is amenth.quote:
Excuus, dat had ik niet gezien.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Ja, maar hier gaat het over geld opmaken, waar hij dus geld opdoen van maakt. Dat heeft dus niet dezelfde context.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |