quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:39 schreef spierbal het volgende:
Mogen wij geen mooie vrouwen in hun langerie/bikini of eva kostuum posten in ONZ.
Maar mogen jullie beheerders van de site wel een banner gebruiken met een vrouw in haar bikini. Wat je al ziet als je nog en eens op een topic hebt geklikt.
Mijn excuses, normaal gesproken schrijf ik het niet zo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:15 schreef AthCom het volgende:
[..]
Nee, het is geen originele fout, maar ik erger me er wel aan. Ik zie het heel vaak; schijnbaar vindt men dit geleerd of exotisch staan, maar het is gewoon 'continu'. Pas als het vervoegd wordt, komt er een extra e achter.
Wat ook vaak fout wordt gedaan: chic/chique. Eigenlijk is het precies hetzelfde geval als hierboven, alleen ziet de vervoegde vorm er radicaal anders uit (voor het Nederlands in ieder geval).
Het was niets persoonlijks.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:28 schreef Fera het volgende:
[..]
Mijn excuses, normaal gesproken schrijf ik het niet zo.Ik schaam me nu wel een beetje ...
Weet ik, maar gezien mijn huidige bijbaan kan ik me zulke fouten eigenlijk niet veroorloven. Ik probeer er eigenlijk altijd zoveel mogelijk op te letten.quote:
Dat carnaval wordt ook maar steeds gewelddadiger.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:40 schreef Ener-G het volgende:
bron
Ah.. als je dit zo leest kan het zijn dat ie erin geluisd is en er echt niks mee te maken heeft gehad, maar dat er in ieder geval iets gebeurd is waar hij bij was. Terwijl die miljonair inelkaar gehost is door die 2 mannen (vriendjes van Badr, of knokploeg van een 3e partij/vriend/vijand van het slachtoffer?) kan hij net zo goed zn poot opengehaald hebben aan gebroken glas. We weten het niet
quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat carnaval wordt ook maar steeds gewelddadiger.
OK dan, een poging tot uitleg:quote:
letten??quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Weet ik, maar gezien mijn huidige bijbaan kan ik me zulke fouten eigenlijk niet veroorloven. Ik probeer er eigenlijk altijd zoveel mogelijk op te leggen.
Wait ... Whut. Wat een typfout weer.quote:
Je uitleg is duidelijk, en ik zie je punt. Echter vind ik dat al het geschreven Nederlands uit zou moeten gaan van het ABN. Dus die gekke brabo's (quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK dan, een poging tot uitleg:
Op de vraag: "Waarom doet hij zo vreemd?"
Hij is lichtelijk gestoord ------> Hij is een beetje gestoord.
Hij is liggelijk gestoord ------> Hij is waarschijnlijk gestoord.
In dialect zelf zou de eerste zin iets zijn als: Hij is un bietje gestoord.
Maar door de spelling lichtelijk in schrijftaal springt meteen het ABN naar boven, en niet het dialect.
Ik hoorde ooit een zin in het Iraans: blablablabla kattenluikje blablabla. De rest verstond ik niet, dus er was geen besmetting. Omdat het woord kattenluikje zo nadrukkelijk Nederlands was, en ik het Farsi niet verstond, was er geen gevaar van betekenisverandering.
Maar in het geval van liggelijk/lichtelijk beïnvloedt de spelling wel degelijk de perceptie van de rest van de tekst als zijnde dialect of Nederlands. En dus de betekenis van de tekst. De spelling lichtelijk trekt de interpretatie van de zin naar het Nederlands toe, de spelling liggelijk trekt de interpretatie naar het dialect toe.
Daarom zou ik pleiten voor een verschillende spelling.
hedegedegezeedgehadjamindedewerkelijkwaarhoedoegedehoedoegededahioeheddegedagedoanquote:Op woensdag 11 juli 2012 00:35 schreef Treinhomo het volgende:
We zitten hier op forum.fok.nl, niet op forum.fok.br.
Ja, dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:43 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je uitleg is duidelijk, en ik zie je punt. Echter vind ik dat al het geschreven Nederlands uit zou moeten gaan van het ABN. Dus die gekke brabo's () schrijven dan maar gewoon waarschijnlijk ipv lichtelijk.
ø dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
(ik weet niet hoe ik de o met een schuine streep moet maken)
Voor die twee man en een paardenkop die nog Linux gebruiken zal er vast wel een andere mogelijkheid zijn.quote:
Paardenhoofd !quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor die twee man en een paardenkop die nog Linux gebruiken zal er vast wel een andere mogelijkheid zijn.
Ja, klopt. Ze leveren uitstekende biefstuk en stoofvlees.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:04 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Paardenhoofd !![]()
Een paard is immers een nobel beest.
ø Verdomd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |