Nou en.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pfft niets met bang te maken, is gewoon een feit.
Ook vorig jaar weer hoor:
http://www.volkskrant.nl/(...)naar-Nederland.dhtml
http://www.telegraaf.nl/b(...)ratie_naar_GB__.html
http://finlandsite.nl/fin(...)ews.php?extend.10822
Etc etc etc
Ja, het is allemaal wat he. Nederland, het afvoerputje van de wereld waar de spruitjeslucht is verdrongen door die van kebab en wodka. Waar je je niet langer veilig waant. Het land dat zoveel etnische spanningen kent dat een burgeroorlog slechts een kwestie van tijd is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah net zoals de Polen die slechts in een paar duizend zouden komen en weer weg zouden gaan?
Of net zoals de Turken en Marokkanen die slechts in een paar duizend zouden komen en weer weg zouden gaan?
Etc etc etc
Eerst zeggen dat het allemaal niet waar is en dat het angst is, als het dan aangetoond wordt 'Nou en' zeggen....quote:
quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eerst zeggen dat het allemaal niet waar is en dat het angst is, als het dan aangetoond wordt 'Nou en' zeggen....![]()
![]()
Naar mijn weten heb ik nooit beweerd dat er geen immigranten deze kant op komen. Ik acht ik de kans dat ik het woord 'massa' in de mond heb genomen weliswaar niet bijzonder groot, maar dat is natuurlijk een kwestie van perceptie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Eerst zeggen dat het allemaal niet waar is en dat het angst is, als het dan aangetoond wordt 'Nou en' zeggen....![]()
![]()
Ja bagatelliseer het maar. Dat jij nou in een blank kut-dorp in de bible belt woont doet niets niets af aan de feiten die getoond worden. Maar goed, spreek je wel als ook bij jou jij de minderheid wordt, zo leuk is dat allemaalquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal wat he. Nederland, het afvoerputje van de wereld waar de spruitjeslucht is verdrongen door die van kebab en wodka. Waar je je niet langer veilig waant. Het land dat zoveel etnische spanningen kent dat een burgeroorlog slechts een kwestie van tijd is.
We treffen elkaar in de concentratiekampen waar wij Nederlanders in worden gepropt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja bagatelliseer het maar. Dat jij nou in een blank kut-dorp in de bible belt woont doet niets niets af aan de feiten die getoond worden. Maar goed, spreek je wel als ook bij jou je de minderheid wordt, zo leuk is dat allemaal
Nee dan strijd ik in de voorhoede, waar jij je dan al lang met knikkende knieën bekeerd hebt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We treffen elkaar in de concentratiekampen waar wij Nederlanders in worden gepropt.
Je bent wel naief als je werkelijk denkt dat de minderheid een kans maakt. Je bent je ervan bewust dat de moslims tegen die tijd meer dan genoeg manschappen hebben verzameld om ons land te overlopen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dan strijd ik in de voorhoede, waar jij je dan al lang met knikkende knieën bekeerd hebt.
Hoho, je mag alles vinden. Ik ben alleen geen deelgenoot van jouw, in mijn ogen, nogal apocalyptische visie op immigratie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu ja, genoeg getrolld Koos. Feit is gewoon dat er al decennia massa-immigratie is en dat dat voor de autochtonen geen positief resultaat heeft. Waarom zou je dat niet mogen vinden? MOET Europa massa-immigratie hebben uit fantastische landen uit Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Azie? Want?
Jij maakt er een apocalyps-verhaal van, ik niet. Ik laat slechts feiten zien die jij dan, omdat ze jouw blijkbaar onwelgevallig zijn, belachelijk moet maken. Want ja ontkennen kan je ze vrij lastig.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, je mag alles vinden. Ik ben alleen geen deelgenoot van jouw, in mijn ogen, nogal apocalyptische visie op immigratie.
Ik ontken de feiten ook niet, mn beste Hofstad. We trekken echter niet dezelfde conclusie. En ik ontken ook niet dat er problemen zijn die direct het gevolg zijn van de immigratie van gastarbeiders. De vraag is echter of die problemen zodanig zijn, dat ik mij grote zorgen moet maken over de toekomst van ons land. En dat is mijns inziens niet het geval.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij maakt er een apocalyps-verhaal van, ik niet. Ik laat slechts feiten zien die jij dan, omdat ze jouw blijkbaar onwelgevallig zijn, belachelijk moet maken. Want ja ontkennen kan je ze vrij lastig.
Want zolang het niet op concentratiekampen uitdraait is er niks aan de hand?quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We treffen elkaar in de concentratiekampen waar wij Nederlanders in worden gepropt.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:21 schreef Enchanter het volgende:
Ja mensen , hadden we maar nee tegen Europa moeten zeggen.
Oh wacht .....
Het houdt arbeid lekker goedkoop, zodat als je al veel geld hebt je daar een hoger rendement op haalt. Iedere werknemer en zzp-er moet harder werken voor minder geld en voor minder inkomenszekerheid.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ghana en Kaapverdië kunnen we toch geen buurland meer noemen. En waarom moeten mensen uit landen met een compleet andere economische en culturele achtergrond ook massaal Europa in kunnen emigreren? Straks zitten we weer vast aan allerlei wetten en verplichtingen op EU-niveau en moeten we -weer- miljoenen migranten slikken, of we willen of niet.
Nederland wordt hier niet beter van en de Nederlandse arbeider wordt effectief om zeep gebracht. Laat die mensen hun eigen landen opbouwen, in plaats van massaal hierheen te emigreren.
Ik zeg het al jaren, laten wij met z'n allen ruilen met West Afrika oid daarna komen ze allemaal naar West Afrika. Mijn voorstel, massaal naar Afrika en vervolgens een moab op Europa. Lijkt me wel wat, daar ons handje ophouden..quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:41 schreef Geester het volgende:
[..]
Iedereen naar de landen van de mensen die allemaal hier komeneven switchen
Hiervoor is Mark Rutte of Uri Rosenthal verantwoordelijk, en toevallig zijn beide VVD'ers, dus onderdeel van de partij die het volk bij de vorige verkiezing tot winnaar verkoos.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is uiteraard niet in het belang van het volk, maar die heeft degenen die deze beslissing nemen dan ook niet verkozen en kan ze ook niet wegsturen.
Jij snapt ook echt helemaal niets van democratie he? Tot winnaar verkiezen, hoe werkt dat?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Hiervoor is Mark Rutte of Uri Rosenthal verantwoordelijk, en toevallig zijn beide VVD'ers, dus onderdeel van de partij die het volk bij de vorige verkiezing tot winnaar verkoos.
De VVD werd in de verkiezingen de grootste partij en daar hoort in Nederland in principe bij dat je aan de regering deelneemt en de minister-president levert, uiteraard met steun van een kamermeerderheid. Zo zijn Rutte en Rosenthal ook aan hun positie gekomen. "Het volk" heeft dus in zekere zin wel degelijk zelf ervoor gekozen dat deze mensen Nederland vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij snapt ook echt helemaal niets van democratie he? Tot winnaar verkiezen, hoe werkt dat?
Zou wel een goede zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:41 schreef Geester het volgende:
[..]
Iedereen naar de landen van de mensen die allemaal hier komeneven switchen
Ik gun je de grote eer als een ware held te sneuvelen in die voorhoede.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dan strijd ik in de voorhoede, waar jij je dan al lang met knikkende knieën bekeerd hebt.
En 1 op Wall Street. En laten ze ook het hoofdkantoor van Goldman Sachs niet vergeten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat zijn we nu toch al slaaf van de EU. Sinds dat ESM verdrag is getekend gaan we dadelijk belasting af dragen voor de noodlijdende Spanjaarden, Portugezen en mischien de Grieken en Ieren nog een keer. Tegen die tijd is Nederland zelf failliet en zitten wij met torenhoge belastingen en een uitgehold sociaal stelsel. Leuk hoor die EU waar men gelooft dat er werkelijk democratie heerst maar waar niemand om dit beleid heeft gevraagd.
Kan Al Qaida geen vliegtuig in het Europarlement laten vliegen?
Gek gewoon ruilen met Suriname of zo. Wij daarheen zij hierheen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik zeg het al jaren, laten wij met z'n allen ruilen met West Afrika oid daarna komen ze allemaal naar West Afrika. Mijn voorstel, massaal naar Afrika en vervolgens een moab op Europa. Lijkt me wel wat, daar ons handje ophouden..
Niet omdat ze winnaar zijn of zo, dat is de logica die is gebruikt om ons met een kabinet op te zadelen dat op geen enkele manier de steun van de meerderheid van de verkozen volksvertegenwoordigers had.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:18 schreef Igen het volgende:
[..]
De VVD werd in de verkiezingen de grootste partij en daar hoort in Nederland in principe bij dat je aan de regering deelneemt en de minister-president levert, uiteraard met steun van een kamermeerderheid. Zo zijn Rutte en Rosenthal ook aan hun positie gekomen. "Het volk" heeft dus in zekere zin wel degelijk zelf ervoor gekozen dat deze mensen Nederland vertegenwoordigen.
En dat heeft weer alles te maken met het volkomen ondemocratische gebeuren dat EU heet.quote:Waar het mis gaat, is dat de Tweede Kamer deze vertegenwoordigers niet goed instrueert, zodat deze in Brussel een beetje hun eigen gang gaan en bijvoorbeeld alleen in het belang van de VVD kunnen handelen, terwijl dat niet wordt gesteund door een kamermeerderheid. Diezelfde Kamer is vervolgens natuurlijk verontwaardigd, maar dan zijn de beslissingen al genomen en is het te laat.
Dergelijke besluitvorming wordt natuurlijk ook zoveel mogelijk aan democratische controle onttrokken, en dat ontgaat een groot deel van het volk.quote:Het jammere is dat "het volk" dit niet door lijkt te hebben en juist partijen beloont die lui zitten te niksen tot het te laat is en dan moord en brand schreeuwen.
Tja. Past mooi bij het toekomstige NLs elftal. We gaan de Fransen achternaquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik gun je de grote eer als een ware held te sneuvelen in die voorhoede.
Men zal je offer voor volk en vaderland niet licht vergeten.
Houzee !!
Een oranjevoorhoede:[ afbeelding ]
Ja, ik weet nou wel dat jouw criteria voor het woord "democratie" zo streng zijn dat in de praktijk geen enkel politiek stelsel daaraan kan voldoen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet omdat ze winnaar zijn of zo, dat is de logica die is gebruikt om ons met een kabinet op te zadelen dat op geen enkele manier de steun van de meerderheid van de verkozen volksvertegenwoordigers had.
[..]
En dat heeft weer alles te maken met het volkomen ondemocratische gebeuren dat EU heet.
[..]
Dergelijke besluitvorming wordt natuurlijk ook zoveel mogelijk aan democratische controle onttrokken, en dat ontgaat een groot deel van het volk.
Nee hoor, ik laat me alleen niet in de maling nemen door het uiterlijk vertoon van democratie als een hok met zetels en een hok met stembussen. Daarmee heb je nog geen democratie, daarvoor moet de macht die over een volk wordt uitgeoefend rusten op het mandaat van datzelfde volk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ik weet nou wel dat jouw criteria voor het woord "democratie" zo streng zijn dat in de praktijk geen enkel politiek stelsel daaraan kan voldoen.
Heb ik ook wel eens voorgesteld, het is zo'n rijk land.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gek gewoon ruilen met Suriname of zo. Wij daarheen zij hierheen.
100% dat binnen 10/20 jaar de hele boel daar op de rit zit en NL onder water staat.
Kun je me een voorbeeld noemen van een land dat aan jouw criteria voldoet, zodat ik me een beetje een beeld kan vormen van hoe zoiets er concreet in de praktijk uit kan zien?quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, ik laat me alleen niet in de maling nemen door het uiterlijk vertoon van democratie als een hok met zetels en een hok met stembussen. Daarmee heb je nog geen democratie, daarvoor moet de macht die over een volk wordt uitgeoefend rusten op het mandaat van datzelfde volk.
Nederlanders zijn goede handelslui. En boeren die goed voor de export kunnen produceren. Daarom gaat het met "echte Nederlanders" in Suriname ook niks worden, want je hebt er geen achterland om handel mee te drijven en de aansluiting op wereldwijde netwerken (luchtverkeer, scheepvaart) is ook bagger.quote:
Ik ken massa's Nederlanders die geen boer zijn en geen handelslui.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederlanders zijn goede handelslui. En boeren die goed voor de export kunnen produceren. Daarom gaat het met "echte Nederlanders" in Suriname ook niks worden, want je hebt er geen achterland om handel mee te drijven en de aansluiting op wereldwijde netwerken (luchtverkeer, scheepvaart) is ook bagger.
Zonder de EU zie ik geen democratisch gebrek in Nederland, zelfs niet ten aanzien van de koningin, of het zou het gebrek aan grondwettelijke toetsing moeten zijn. Duitsland heeft als enige probleem de kiesdrempel en in Frankrijk is de wijze waarop de president de noodtoestand kan uitroepen wat dubieus misschien. Zo moeilijk is het helemaal niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Kun je me een voorbeeld noemen van een land dat aan jouw criteria voldoet, zodat ik me een beetje een beeld kan vormen van hoe zoiets er concreet in de praktijk uit kan zien?
Eh, je had net nog forse kritiek op de wijze hoe in Nederland na de verkiezingen een regering tot stand komt:quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zonder de EU zie ik geen democratisch gebrek in Nederland,
quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet omdat ze winnaar zijn of zo, dat is de logica die is gebruikt om ons met een kabinet op te zadelen dat op geen enkele manier de steun van de meerderheid van de verkozen volksvertegenwoordigers had.
Zo had ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Goede visie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als straks in iedere stad een meerderheid woont die zich niet of nauwelijks met het bijbehorende land verwant voelt, misschien de taal van dat land niet eens spreekt, geen gemeenschappelijke oorsprong of geschiedenis heeft, dan heb je de eerste stap gezet.
De VS zijn het grote voorbeeld. Daar heette dat 'the melting pot' (overigens wel met rassenscheiding, maar Europeanen mengden daar).
Zo'n melting-pot willen ze hier ook. Anders hebben ze over 200 jaar nog allemaal losse nationale identiteiten en dat is lastig. Duitsers die niet voor Grieken willen betalen.
Nee.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken massa's Nederlanders die geen boer zijn en geen handelslui.
Zijn die dan geen ' echte Nederlanders' ?
Klopt, maar dat heeft niks met het stelsel te maken. Je zou de regels voor partijen wat moeten aanscherpen vanwege de morele, principiele, staatstrechtelijke en intellectuele leegte die de huidige generatie politici kenmerkt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, je had net nog forse kritiek op de wijze hoe in Nederland na de verkiezingen een regering tot stand komt:
[..]
Dan zijn we gelijk af van het voetbal voor landen teams. Had trouwens al begrepen dat een groot gedeelte van het Pools elftal bestaat uit mensen met verschillende paspoorten. En sterker nog niet eens de taal spreken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo had ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Goede visie.
Nou, een echte NLer levert kritiek en zeurt, maar is ontzettend zelfstandig en creatief. Daarom is en was er altijd veel vraag in het buitenland voor NLers. Dit zwakt nu wat af helaas.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Je hoeft alleen maar naar de cijfers te kijken. Nederland heeft de meest efficiënte boerenbedrijven van Europa. Nederland voert als klein landje meer handel dan Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. En als je kijkt naar die handel, dan is het hoofdzakelijk export van agrarische producten, of import van grondstoffen, die we verwerken tot halffabrikaten die voor veel meer geld naar het Europese achterland worden doorverkocht.
En daarmee verschillen wij van de meeste andere Noord-/West-Europese landen, waar het veel minder om agricultuur en handel gaat, maar veel meer om industrie die eindproducten (auto's, machines, huishoudelijke artikelen, noem maar op) maakt.
Daar verdenk ik de EU ook van. Het tegengaan van het heimat-idee, het nationalisme, het ergens-bij-horen-gevoel, is allemaal verdeel&heers. De grote dames en heren in hun ivoren torens delen namelijk de nationale gevoelens van die onderbuiktypes niet, die voelen zich 'kosmopolieten' of 'meer Europeaan dan Nederlander/Duitser/Fransman' etc.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als straks in iedere stad een meerderheid woont die zich niet of nauwelijks met het bijbehorende land verwant voelt, misschien de taal van dat land niet eens spreekt, geen gemeenschappelijke oorsprong of geschiedenis heeft, dan heb je de eerste stap gezet.
De VS zijn het grote voorbeeld. Daar heette dat 'the melting pot' (overigens wel met rassenscheiding, maar Europeanen mengden daar).
Zo'n melting-pot willen ze hier ook. Anders hebben ze over 200 jaar nog allemaal losse nationale identiteiten en dat is lastig. Duitsers die niet voor Grieken willen betalen.
Een echte Nederlander laat zich daardoor niet uit het veld slaan, hij/zij maakt zelf de benodigde infrastructuur. En wat dacht je van het opkomende Brazilie als achterland ?quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:15 schreef Igen het volgende:
Nederlanders zijn goede handelslui. En boeren die goed voor de export kunnen produceren. Daarom gaat het met "echte Nederlanders" in Suriname ook niks worden, want je hebt er geen achterland om handel mee te drijven en de aansluiting op wereldwijde netwerken (luchtverkeer, scheepvaart) is ook bagger.
Daar zit het Amazone-oerwoud in de weg.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een echte Nederlander laat zich daardoor niet uit het veld slaan, hij/zij maakt zelf de benodigde infrastructuur. En wat dacht je van het opkomende Brazilie als achterland ?
Jij bent geen echte Nederlander, je ziet alleen maar problemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar zit het Amazone-oerwoud in de weg.
Suriname is gewoon geen handige plek.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Jij bent geen echte Nederlander, je ziet alleen maar problemen.
Ah ah Sri Lanka , binnenkort Bij SBS6quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Suriname is gewoon geen handige plek.
Je kan beter ruilen met Sri Lanka.
(En het is een eiland, dat vinden veel Nederlanders vast ook leuk.)
Lynchenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:42 schreef Athlon64x het volgende:
mogen we nu politici executeren wegen land verraad?
Daar leggen we een 8 baans snelweg plus kanaal aan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar zit het Amazone-oerwoud in de weg.
Geen achterland? Heel Zuid-Amerika en de Caribean zijn je achterlandquote:Op woensdag 13 juni 2012 13:15 schreef Igen het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Past mooi bij het toekomstige NLs elftal. We gaan de Fransen achterna
Frans team 1984:
[ http://img593.imageshack.us/img593/7825/france84.jpg (copy/paste deze link) ]
Frans team 20 jaar later:
[ http://img716.imageshack.us/img716/9299/france04.jpg (copy/paste deze link) ]
Maar daar wat van vinden is heel erg natuurlijk!
Het trekt ook een enorme hoeveelheid illegalen aan. Vooral als het om seizoensarbeid gaat. En daar schuilt het grootste probleem. Dat probleem hebben we nu ook al. Als een van de vele voorbeelden:quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:09 schreef Boldface het volgende:
Op zich is samenwerking met landen buiten de EU-regio geen probleem, als je de voorwaarden maar ontzettend goed afspreekt. Het moet niet zo zijn dat de poorten onbeperkt open komen te staan voor migranten. Tegelijk zijn migranten nodig om werk te verrichten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |