abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112831669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:18 schreef Igen het volgende:

[..]

De VVD werd in de verkiezingen de grootste partij en daar hoort in Nederland in principe bij dat je aan de regering deelneemt en de minister-president levert, uiteraard met steun van een kamermeerderheid. Zo zijn Rutte en Rosenthal ook aan hun positie gekomen. "Het volk" heeft dus in zekere zin wel degelijk zelf ervoor gekozen dat deze mensen Nederland vertegenwoordigen.
Niet omdat ze winnaar zijn of zo, dat is de logica die is gebruikt om ons met een kabinet op te zadelen dat op geen enkele manier de steun van de meerderheid van de verkozen volksvertegenwoordigers had.

quote:
Waar het mis gaat, is dat de Tweede Kamer deze vertegenwoordigers niet goed instrueert, zodat deze in Brussel een beetje hun eigen gang gaan en bijvoorbeeld alleen in het belang van de VVD kunnen handelen, terwijl dat niet wordt gesteund door een kamermeerderheid. Diezelfde Kamer is vervolgens natuurlijk verontwaardigd, maar dan zijn de beslissingen al genomen en is het te laat.
En dat heeft weer alles te maken met het volkomen ondemocratische gebeuren dat EU heet.

quote:
Het jammere is dat "het volk" dit niet door lijkt te hebben en juist partijen beloont die lui zitten te niksen tot het te laat is en dan moord en brand schreeuwen.
Dergelijke besluitvorming wordt natuurlijk ook zoveel mogelijk aan democratische controle onttrokken, en dat ontgaat een groot deel van het volk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112831754
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik gun je de grote eer als een ware held te sneuvelen in die voorhoede.
Men zal je offer voor volk en vaderland niet licht vergeten.
Houzee !!

Een oranjevoorhoede:[ afbeelding ]

Tja. Past mooi bij het toekomstige NLs elftal. We gaan de Fransen achterna :')

Frans team 1984:
http://img593.imageshack.us/img593/7825/france84.jpg (copy/paste deze link)

Frans team 20 jaar later:
http://img716.imageshack.us/img716/9299/france04.jpg (copy/paste deze link)

Maar daar wat van vinden is heel erg natuurlijk!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112831828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet omdat ze winnaar zijn of zo, dat is de logica die is gebruikt om ons met een kabinet op te zadelen dat op geen enkele manier de steun van de meerderheid van de verkozen volksvertegenwoordigers had.

[..]

En dat heeft weer alles te maken met het volkomen ondemocratische gebeuren dat EU heet.

[..]

Dergelijke besluitvorming wordt natuurlijk ook zoveel mogelijk aan democratische controle onttrokken, en dat ontgaat een groot deel van het volk.
Ja, ik weet nou wel dat jouw criteria voor het woord "democratie" zo streng zijn dat in de praktijk geen enkel politiek stelsel daaraan kan voldoen. :)
pi_112832240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik weet nou wel dat jouw criteria voor het woord "democratie" zo streng zijn dat in de praktijk geen enkel politiek stelsel daaraan kan voldoen. :)
Nee hoor, ik laat me alleen niet in de maling nemen door het uiterlijk vertoon van democratie als een hok met zetels en een hok met stembussen. Daarmee heb je nog geen democratie, daarvoor moet de macht die over een volk wordt uitgeoefend rusten op het mandaat van datzelfde volk.
pi_112832361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gek gewoon ruilen met Suriname of zo. Wij daarheen zij hierheen.
100% dat binnen 10/20 jaar de hele boel daar op de rit zit en NL onder water staat :Y.
Heb ik ook wel eens voorgesteld, het is zo'n rijk land.
Al in de 18e eeuw waren er plannen om 3 x per jaar landbouwgewassen te kunnen oogsten.
Rivieren geven water en opwekking van stroom.
Er is hout, grondstoffen enz.
met echte nederlanders zou het kunnen uitgroeien tot het rijkste land van de wereld.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_112832446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:05 schreef Oud_student het volgende:

met echte nederlanders
wat is een echte Nederlander ?
pi_112832664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik laat me alleen niet in de maling nemen door het uiterlijk vertoon van democratie als een hok met zetels en een hok met stembussen. Daarmee heb je nog geen democratie, daarvoor moet de macht die over een volk wordt uitgeoefend rusten op het mandaat van datzelfde volk.
Kun je me een voorbeeld noemen van een land dat aan jouw criteria voldoet, zodat ik me een beetje een beeld kan vormen van hoe zoiets er concreet in de praktijk uit kan zien?
pi_112832829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat is een echte Nederlander ?
Nederlanders zijn goede handelslui. En boeren die goed voor de export kunnen produceren. Daarom gaat het met "echte Nederlanders" in Suriname ook niks worden, want je hebt er geen achterland om handel mee te drijven en de aansluiting op wereldwijde netwerken (luchtverkeer, scheepvaart) is ook bagger.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 13:16:25 ]
pi_112832919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederlanders zijn goede handelslui. En boeren die goed voor de export kunnen produceren. Daarom gaat het met "echte Nederlanders" in Suriname ook niks worden, want je hebt er geen achterland om handel mee te drijven en de aansluiting op wereldwijde netwerken (luchtverkeer, scheepvaart) is ook bagger.
Ik ken massa's Nederlanders die geen boer zijn en geen handelslui.
Zijn die dan geen ' echte Nederlanders' ?
pi_112832925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Kun je me een voorbeeld noemen van een land dat aan jouw criteria voldoet, zodat ik me een beetje een beeld kan vormen van hoe zoiets er concreet in de praktijk uit kan zien?
Zonder de EU zie ik geen democratisch gebrek in Nederland, zelfs niet ten aanzien van de koningin, of het zou het gebrek aan grondwettelijke toetsing moeten zijn. Duitsland heeft als enige probleem de kiesdrempel en in Frankrijk is de wijze waarop de president de noodtoestand kan uitroepen wat dubieus misschien. Zo moeilijk is het helemaal niet.
pi_112833187
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zonder de EU zie ik geen democratisch gebrek in Nederland,
Eh, je had net nog forse kritiek op de wijze hoe in Nederland na de verkiezingen een regering tot stand komt:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

woensdag 13 juni 2012 @ 13:25:14 #162
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_112833270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als straks in iedere stad een meerderheid woont die zich niet of nauwelijks met het bijbehorende land verwant voelt, misschien de taal van dat land niet eens spreekt, geen gemeenschappelijke oorsprong of geschiedenis heeft, dan heb je de eerste stap gezet.
De VS zijn het grote voorbeeld. Daar heette dat 'the melting pot' (overigens wel met rassenscheiding, maar Europeanen mengden daar).
Zo'n melting-pot willen ze hier ook. Anders hebben ze over 200 jaar nog allemaal losse nationale identiteiten en dat is lastig. Duitsers die niet voor Grieken willen betalen.
Zo had ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Goede visie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_112833401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ken massa's Nederlanders die geen boer zijn en geen handelslui.
Zijn die dan geen ' echte Nederlanders' ?
Nee. :P
Je hoeft alleen maar naar de cijfers te kijken. Nederland heeft de meest efficiënte boerenbedrijven van Europa. Nederland voert als klein landje meer handel dan Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. En als je kijkt naar die handel, dan is het hoofdzakelijk export van agrarische producten, of import van grondstoffen, die we verwerken tot halffabrikaten die voor veel meer geld naar het Europese achterland worden doorverkocht.

En daarmee verschillen wij van de meeste andere Noord-/West-Europese landen, waar het veel minder om agricultuur en handel gaat, maar veel meer om industrie die eindproducten (auto's, machines, huishoudelijke artikelen, noem maar op) maakt.
pi_112833761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, je had net nog forse kritiek op de wijze hoe in Nederland na de verkiezingen een regering tot stand komt:

[..]

Klopt, maar dat heeft niks met het stelsel te maken. Je zou de regels voor partijen wat moeten aanscherpen vanwege de morele, principiele, staatstrechtelijke en intellectuele leegte die de huidige generatie politici kenmerkt.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:39:53 #165
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112833910
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zo had ik er nog nooit over nagedacht eigenlijk. Goede visie.
Dan zijn we gelijk af van het voetbal voor landen teams. Had trouwens al begrepen dat een groot gedeelte van het Pools elftal bestaat uit mensen met verschillende paspoorten. En sterker nog niet eens de taal spreken.
Je moet ervoor zorgen dat men een werkvergunning heeft. Maar als het om seizoensarbeid gaat vallen er ook veel illegalen tussen. En dat is natuurlijk wel een probleem als je de grenzen opengooit voor genoemde landen. Veel seizoensarbeid valt vaak onder zwart werken. Ik heb althans nooit iets opgegeven als ik aardbeien, kersen, appels en peren plukte.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:56:19 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112834633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 13:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. :P
Je hoeft alleen maar naar de cijfers te kijken. Nederland heeft de meest efficiënte boerenbedrijven van Europa. Nederland voert als klein landje meer handel dan Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. En als je kijkt naar die handel, dan is het hoofdzakelijk export van agrarische producten, of import van grondstoffen, die we verwerken tot halffabrikaten die voor veel meer geld naar het Europese achterland worden doorverkocht.

En daarmee verschillen wij van de meeste andere Noord-/West-Europese landen, waar het veel minder om agricultuur en handel gaat, maar veel meer om industrie die eindproducten (auto's, machines, huishoudelijke artikelen, noem maar op) maakt.
Nou, een echte NLer levert kritiek en zeurt, maar is ontzettend zelfstandig en creatief. Daarom is en was er altijd veel vraag in het buitenland voor NLers. Dit zwakt nu wat af helaas.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 13 juni 2012 @ 18:05:14 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_112847004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als straks in iedere stad een meerderheid woont die zich niet of nauwelijks met het bijbehorende land verwant voelt, misschien de taal van dat land niet eens spreekt, geen gemeenschappelijke oorsprong of geschiedenis heeft, dan heb je de eerste stap gezet.
De VS zijn het grote voorbeeld. Daar heette dat 'the melting pot' (overigens wel met rassenscheiding, maar Europeanen mengden daar).
Zo'n melting-pot willen ze hier ook. Anders hebben ze over 200 jaar nog allemaal losse nationale identiteiten en dat is lastig. Duitsers die niet voor Grieken willen betalen.
Daar verdenk ik de EU ook van. Het tegengaan van het heimat-idee, het nationalisme, het ergens-bij-horen-gevoel, is allemaal verdeel&heers. De grote dames en heren in hun ivoren torens delen namelijk de nationale gevoelens van die onderbuiktypes niet, die voelen zich 'kosmopolieten' of 'meer Europeaan dan Nederlander/Duitser/Fransman' etc.

Langzamerhand worden de zuurverworven rechten van de burger verkwanseld en krijgen we een Amerikaans stelsel met een heel grote onderlaag en een steeds rijker en machtig wordende bovenlaag. De 'regering' wordt gevormd door de mensen met de werkelijke macht, terwijl de burger het idee heeft werkelijk iemand te kunnen kiezen, maar dit gewoon de ene knecht van het kapitaal wordt, of de andere. Obama of Romney, wat nuanceverschillen, maar beide zitten ze diep in de zak van Wall Street en de bankiers.

We hebben in de 20e eeuw een tijd lang een redelijk echte democratie gehad, maar beetje bij beetje worden er maatregelen genomen die de macht van de burger inperken ten koste van het apparaat. Het heeft enkele eeuwen geduurd om de gesel van de adel en de kerk af te werpen, nu worden we weer de horigen van een andere zichzelf verrijkende elite.

Ik had hoge verwachtingen van Rutte, maar hij is gewoon de zoveelste stropop, net zoals JP Balkenende dat ook was. En Pechtold nu ookt blijkt te zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_112852476
quote:
Een echte Nederlander laat zich daardoor niet uit het veld slaan, hij/zij maakt zelf de benodigde infrastructuur. En wat dacht je van het opkomende Brazilie als achterland ?
Exaudi orationem meam
pi_112852865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een echte Nederlander laat zich daardoor niet uit het veld slaan, hij/zij maakt zelf de benodigde infrastructuur. En wat dacht je van het opkomende Brazilie als achterland ?
Daar zit het Amazone-oerwoud in de weg.
pi_112852958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij bent geen echte Nederlander, je ziet alleen maar problemen.
Exaudi orationem meam
pi_112854406
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:58 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jij bent geen echte Nederlander, je ziet alleen maar problemen.
Suriname is gewoon geen handige plek.

Je kan beter ruilen met Sri Lanka. Is qua klimaat enzo volgens mij vergelijkbaar, maar het ligt aan een van de belangrijkste scheepvaartroutes ter wereld en je hebt dan India als achterland.

(En het is een eiland, dat vinden veel Nederlanders vast ook leuk. :P )

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2012 20:31:08 ]
  woensdag 13 juni 2012 @ 21:08:35 #172
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_112856953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Suriname is gewoon geen handige plek.

Je kan beter ruilen met Sri Lanka.

(En het is een eiland, dat vinden veel Nederlanders vast ook leuk. :P )
Ah ah Sri Lanka , binnenkort Bij SBS6
Ik ben inmiddels overleden
pi_112877690
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:42 schreef Athlon64x het volgende:
mogen we nu politici executeren wegen land verraad?
Lynchen
pi_112880325
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar leggen we een 8 baans snelweg plus kanaal aan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112880791
quote:

[..]

Geen achterland? Heel Zuid-Amerika en de Caribean zijn je achterland
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')