abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114458916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 06:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben bezig met een signaleringslijst voor Peter, met concrete dingen waaraan hij kan merken dat het minder goed met me gaat en hij dus in een vroeg stadium kan proberen in te grijpen. Dingen die ik nu heb zijn:
- veel slapen, moeilijk zelf uit bed kunnen komen
- 's nachts veel wakker liggen
- niet douchen en aankleden, maar in badjas blijven lopen
- huishoudelijke taken verwaarlozen
- "makkelijk" eten koken of vaak willen bestellen
- afspraken afzeggen of gewoon niet heen gaan
- telefoon niet opnemen
- moeilijk alleen kunnen zijn
- geen zin in leuke dingen ondernemen
- geen zin in sex
- veel online kopen

Denk dat ik zo de belangrijkste dingen wel heb, maar hebben jullie nog ideeën?
Ik zou proberen... Vroeg naar bed te gaan, en bij het wakker worden als je je ''naar'' voelt en er niet uit wilt het wel doen en een appel eten... Dat werkt bij mij toch wel goed, het is makkelijk en snel voedsel dus kost niet veel energie... En er zit wel wat suiker in dus je word wat energieker (dat wat je enorm mist, helemaal op dat tijdstip)

Snachts veel wakker liggen is erg vervelend... Muziek kan je wel helpen de nacht door te komen denk ik als het niet lukt.

Je kunt moeilijk alleen zijn maar je zegt wel afspraken af? Dat snap ik niet helemaal...
Dat je echt heel veel energie mist om uberhaupt iets te willen doen snap ik.. Maar dat is ook niet heel raar... Ik denk dat je met bovenstaande dingetjes misschien wat meer energie krijgt.
Rustig aan.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:37:00 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114459384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onderzoek toont aan dat zelfhulpgroepen voor depressie wel helpen, maar hier zie je dat niet direct terug, en da's jammer.
En over dat positief zijn: Ik merk in mezelf dat ik altijd iemand nodig heb die me het licht laat zien ipv die m'n duisternis begrijpt ;).
Ik denk dat we hier beiden wel doen: en begrijpen dat iemand zich kut voelt, en proberen diegene te helpen om naar het positieve te kijken. Als ik me echt kut voel heb ik niks aan iemand die me zegt dat ik positief moet denken, en dat het allemaal echt niet zo erg is, daar ga ik me alleen maar ellendiger van voelen. Ik heb dan veel meer aan begrip. Dan gaat het misschien niet diezelfde dag nog over, maar kan ik vaak wel denken: oh fijn, ik word begrepen. Zo, dan ga ik vandaag nog even mezelf zielig vinden, en morgen zetten we de wekker weer en gaan we de dag wat zonniger en actiever tegemoet.

Misschien zie jij niet terug dat het helpt, ik wel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_114459465
Owja wat betreft dit topic. Ik merk bij mezelf dat als het beter met me gaat ik geen behoefte heb om hier te posten. Want dat het goed met me gaat kan ik met iedereen delen en dat snapt iedereen. Maar als het slecht met me gaat niet. En dan is het fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:54:03 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114460124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:38 schreef Sylvana het volgende:
Owja wat betreft dit topic. Ik merk bij mezelf dat als het beter met me gaat ik geen behoefte heb om hier te posten. Want dat het goed met me gaat kan ik met iedereen delen en dat snapt iedereen. Maar als het slecht met me gaat niet. En dan is het fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten :)
Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.

Enige wat we misschien meer willen zien is proberen uit deze 'beschermde' omgeving te posten, via een eigen topic bijvoorbeeld.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114460256
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.

Enige wat we misschien meer willen zien is proberen uit deze 'beschermde' omgeving te posten, via een eigen topic bijvoorbeeld.
Mja, mijn ervaring is dat er in een eigen topic toch vaak ook veel onzinnige reacties zijn waar je totaal niet op zit te wachten. Die heb je in dit topic toch wat minder :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:58:50 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114460321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mja, mijn ervaring is dat er in een eigen topic toch vaak ook veel onzinnige reacties zijn waar je totaal niet op zit te wachten. Die heb je in dit topic toch wat minder :)
True, maar dat gaat veranderen met wat meer blauw :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 14:01:29 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114460419
ah, meer blauw op straat ;)
Waar is jouw blauw eigenlijk Re?

Als je het beide naast elkaar laat bestaan (eigen topic en hier) vind ik het best. Ik wil best proberen ook wat meer in andere topics te lezen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_114466775
Ik zou het jammer vinden als dit topic verdwijnt, een eigen topic zou ik niet zo snel openen...
Fake it till you make it...
  Redactie Sport vrijdag 20 juli 2012 @ 16:33:52 #184
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_114466847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:32 schreef Nijna het volgende:
Ik zou het jammer vinden als dit topic verdwijnt, een eigen topic zou ik niet zo snel openen...
Dit.. Ik lees hier soms mee, maar mocht ik wat kwijt willen dan zou ik niet een eigen topic openen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_114466909
Veel dingen die ik hier post zijn ook te "klein" voor een eigen topic vind ik. Dan kan ik elke week wel een nieuw topic openen, terwijl het me niet eens altijd om de "hulp" gaat. Soms is het alleen al fijn om gewoon even van me af te kunnen schrijven :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:24:06 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114470682
De reeks gaat echt niet weg hoor :)
pi_114470710
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:24 schreef Re het volgende:
De reeks gaat echt niet weg hoor :)
Gelukkig ^O^
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:37:37 #188
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114472996
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Toch zie je met mensen met een eigen topique dat ze veel vaker beter uit de situatie komen dan de mensen die hier posten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114473209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch zie je met mensen met een eigen topique dat ze veel vaker beter uit de situatie komen dan de mensen die hier posten.
Maarja, dat kan er ook aan liggen dat de mensen die hier posten "zwaardere" gevallen zijn. Wij weten alle goedbedoelde tips wel, maar hebben professionele hulp (nodig) En dan gaat het hier dus niet zo zeer om hulp/tips krijgen van anderen, maar meer gewoon erover praten hoe het gaat en het "lotgenotencontact"zeg maar :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:45:53 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114473280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:44 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Maarja, dat kan er ook aan liggen dat de mensen die hier posten "zwaardere" gevallen zijn. Wij weten alle goedbedoelde tips wel, maar hebben professionele hulp (nodig) En dan gaat het hier dus niet zo zeer om hulp/tips krijgen van anderen, maar meer gewoon erover praten hoe het gaat :)
Dat maakt dit topique ook wel gevaarlijk, je ziet hier namelijk ook mensen posten die hier komen omdat hun relatie uit is of ze hun werk kwijt zijn. Dan gaan ze al snel mee in jullie wereldje en zullen ze niet zo snel meer de lichtere stappen nemen om hun leven te verbeteren, met als resultaat dat ze echt zwaar depressief worden. Eigenlijk moet je zulke mensen niet te lang in dit topique houden.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114473334
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat maakt dit topique ook wel gevaarlijk, je ziet hier namelijk ook mensen posten die hier komen omdat hun relatie uit is of ze hun werk kwijt zijn. Dan gaan ze al snel mee in jullie wereldje en zullen ze niet zo snel meer de lichtere stappen nemen om hun leven te verbeteren, met als resultaat dat ze echt zwaar depressief worden. Eigenlijk moet je zulke mensen niet te lang in dit topique houden.
Mja, zoveel mensen die in zulke situaties zitten posten hier nou ook weer niet. Meeste zijn toch wel mensen die kampen met zwaardere psychische problemen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:49:28 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114473410
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:47 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mja, zoveel mensen die in zulke situaties zitten posten hier nou ook weer niet. Meeste zijn toch wel mensen die kampen met zwaardere psychische problemen.
Iedereen is er 1 teveel in mijn ogen. En ik moet zeggen dat ik altijd erg somber word als ik jullie hier jaar in jaar uit zie posten dat het altijd weer net zo slecht gaat.
Een gedicht over Maanvis
pi_114473468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Iedereen is er 1 teveel in mijn ogen. En ik moet zeggen dat ik altijd erg somber word als ik jullie hier jaar in jaar uit zie posten dat het altijd weer net zo slecht gaat.
Nouja, bij mij zijn er toch ook wel periodes geweest dat het beter ging hoor. Vorig jaar van maart-september zo'n beetje en nu gaat het ook al weer een paar weken wel weer redelijk :) En dat heb ik hier ook wel gepost. En wat ik al zei, als het beter gaat heb ik (en denk ik ook anderen) minder behoefte om hier te posten. En het is bij mij iig zo dat ik een recidiverende depressie heb, dus dat het altijd wel zal zijn dat ik depressieve periodes heb, afgewisseld met tijden dat het beter gaat.
pi_114473566
Je hoeft niet mee te lezen...

En als ik voor mezelf spreek, helaas gaat het ook al een hele tijd niet goed :{ ... kan wel komen vertellen dat het goed gaat, maar dan zit ik te liegen.
Fake it till you make it...
pi_114479281
Jarenlange depressie, bestaat dat? Dat je niet weet of het wel zo is omdat je er aan gewend bent geraakt?
pi_114479556
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat is dus het onbegrip waar menig depressief persoon tegen aanloopt, "Je kunt alleen maar somberen" Het leven is voor iemand met een depressie ook niet leuk, en alleen maar donker, En je komt er niet uit door simpel de lichtpuntjes te zoeken. Dus ook jouw tips, hoe goedbedoeld ook zijn vaak een druppel op een gloeiende plaat!

En het is helaas waar, Als het beter met je gaat post je hier minder, omdat je dan te druk bent!
Ik kan oprecht zeggen dat ik het zwaarste deel van de strijd achter mij heb gelaten, en dat ik het leven weer kan aankijken, En daar ben ik blij om! Voor mij is het nu enkel nog een kwestie van valkuilen herkennen, en op tijd remmen (en vaak is de rem stuk :') ) Maar dat betekent niet dat ik de schatjes hier geen hart onder de riem wil steken.

Het is makkelijk oordelen vanaf de andere kant, Maar er wordt in dit topic achter de schermen keihard gevochten door iedereen! Een Nyota die intensieve therapie is aangegaan, Nijna die het thuisleven weer aan het oppakken is! Sylvana die haar valkuilen aan het herkennen is, En zo is ieder voor zich keihard aan het vechten, maar wij zien enkel de post die een ieder plaatst, en om stoom af te blazen op een anonieme manier zijn dat vaak negatieve verhalen ja! Maar zoals gezegd, je zit niet vast in dit topic, dus jij kunt de keuze maken niet mee te lezen :)

En nu ga ik heel positief mn popcorn verder opeten, (die ik eigenlijk niet mag omdat ik moet lijnen voor de bruiloft maar ik kan t niet laten vandaag!)
S. 2014
J. 2016
pi_114479586
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:25 schreef emmyemmy het volgende:
Jarenlange depressie, bestaat dat? Dat je niet weet of het wel zo is omdat je er aan gewend bent geraakt?
chronishe depressie! Helaas het bestaat!
S. 2014
J. 2016
pi_114479684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

En dat is dus het onbegrip waar menig depressief persoon tegen aanloopt, "Je kunt alleen maar somberen" Het leven is voor iemand met een depressie ook niet leuk, en alleen maar donker, En je komt er niet uit door simpel de lichtpuntjes te zoeken. Dus ook jouw tips, hoe goedbedoeld ook zijn vaak een druppel op een gloeiende plaat!

En het is helaas waar, Als het beter met je gaat post je hier minder, omdat je dan te druk bent!
Ik kan oprecht zeggen dat ik het zwaarste deel van de strijd achter mij heb gelaten, en dat ik het leven weer kan aankijken, En daar ben ik blij om! Voor mij is het nu enkel nog een kwestie van valkuilen herkennen, en op tijd remmen (en vaak is de rem stuk :') ) Maar dat betekent niet dat ik de schatjes hier geen hart onder de riem wil steken.

Het is makkelijk oordelen vanaf de andere kant, Maar er wordt in dit topic achter de schermen keihard gevochten door iedereen! Een Nyota die intensieve therapie is aangegaan, Nijna die het thuisleven weer aan het oppakken is! Sylvana die haar valkuilen aan het herkennen is, En zo is ieder voor zich keihard aan het vechten, maar wij zien enkel de post die een ieder plaatst, en om stoom af te blazen op een anonieme manier zijn dat vaak negatieve verhalen ja! Maar zoals gezegd, je zit niet vast in dit topic, dus jij kunt de keuze maken niet mee te lezen :)

En nu ga ik heel positief mn popcorn verder opeten, (die ik eigenlijk niet mag omdat ik moet lijnen voor de bruiloft maar ik kan t niet laten vandaag!)
Wat mooi gezegd O+
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:35:59 #199
319979 Fok-it
All is well
pi_114479720
Jammer dat er nog geen reactie op mijn post is gekomen. Ik zal het wel op een ander forum proberen :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114479901
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:35 schreef Fok-it het volgende:
Jammer dat er nog geen reactie op mijn post is gekomen. Ik zal het wel op een ander forum proberen :)
Sorry, ik had jouw post gemist, Ik herken wel het een en ander uit jouw verhaal maar echte tips heb ik niet, Ik ben bekend met paniekaanvallen, en wat mij altijd hielp was proberen in het nu te blijven, Realiseer je dat er niks ergs gebeurt en dat het ook weer overgaat.

Het naar worden in ziekenhuizen herken ik ook,maar een betere tip dan naar buiten gaan voor frisse lucht heb ik niet!

|/*
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')