abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:50:07 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114314568
Ik vind wel dat je op de goede weg bent sylvana. Als het overdag gewoon al lukt om dingen te doen.
dat uit bed komen is de volgende stap.

heb je nu ook geen last meer van stemmen enzo?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_114319706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:50 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind wel dat je op de goede weg bent sylvana. Als het overdag gewoon al lukt om dingen te doen.
dat uit bed komen is de volgende stap.

heb je nu ook geen last meer van stemmen enzo?
Dankjewel en nee daar heb ik gelukkig al een tijdje geen last meer van :) Slik ook geen Risperdal meer :)
pi_114319830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:26 schreef Nijna het volgende:
Patrick, sterkte. Kan je bij de psycholoog zeggen dat je diepgang mist misschien? Eens kijken of jullie daar samen uitkomen?

Sylvana *O* yesssss
Op zich volg ik met de psycholoog wel de goede weg, we hebben het veel over gedachten, uitstraling, mijn verleden enzo en gaan steeds een stapje verder. Maar ik kom voor mezelf gewoon steeds nieuwe dingen tegen waar ik tegenaan loop, waardoor het steeds weer een chaos word in mijn hoofd.
pi_114322192
Stoornis in t autistisch spectrum... maar nu kunnen ze wel gerichter gaan kijken wat nodig is, dus ik hoop dat ik daarmee weer wat verder kan komen...
Fake it till you make it...
pi_114323302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:57 schreef Nijna het volgende:
Stoornis in t autistisch spectrum... maar nu kunnen ze wel gerichter gaan kijken wat nodig is, dus ik hoop dat ik daarmee weer wat verder kan komen...
Fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt en ik hoop dat ze een gerichte behandeling voor je hebben! :*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:01:20 #150
319979 Fok-it
All is well
pi_114324455
Fijn topic :)

Ben jarenlang depressief geweest en mijn verhaal kan ik hier misschien nog weleens kwijt maar dat is nu niet de eerste prioriteit :P Wel heb ik advies nodig over het volgende:

Ik heb al een aantal jaren last van, ja ik weet niet wat het is eigenlijk, ik denk paniek-aanvallen. En dat is vooral op, laten we het maar even medisch, gebied noemen. De voornaamste symptomen die ik krijg zijn: zweten, mijn gedachte niet focussen op wat anders, misselijkheid, en bijna flauwvallen. Het is raar maar ik ben er nog nooit echt flauw van gevallen maar altijd op het randje van, misschien komt dat ook wel omdat ik bang ben om flauw te vallen.

Ik zal even een aantal voorbeelden geven waarop dat gebeurd:

Als ik een bloedneus heb, ik heb verleden jaar een aantal keer gehad in de zomer dat ik er 1 kreeg en ik word daar het meest eng van. Ik flip hem dan echt serieus erg.. maar ook als andere er 1 hebben en in mindere mate als ik er 1 zie op tv o.i.d.. Laatst was het zelfs zo erg dat ik het kreeg terwijl een klasgenoot van me er 1 kreeg maar die zag ik niet eens ;s ik wist het alleen.

Mijn moeder heeft een jaar geleden haar ribben gekneusd, en op het moment dat zij thuis kwam, merkte ik nog niks aan haar, hoorde ik nog geen enge verhalen, maar heb ik gewoon overgegeven omdat ik blijkbaar ook eng daarvan werd.. Dit heb ik bijvoorbeeld ook met gebroken armen/polsen etc. etc.

Het is dus niet alleen het zien, het is ook het horen, het voelen..het lijkt soms wel alsof ik me zo erg kan inleven in het `slachtoffer'' dat ik het zelf zo ervaar ofzo.. Ik ben ook hooggevoelig dus ik weet niet of dat misschien verband ermee kan hebben?

Ik hoop dat er mensen zijn die wat advies voor me hebben, Ik heb jarenlang professionele hulp gehad dus ik zit daar niet echt heel erg op te wachten om eerlijk te zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114326080
Iemand wat van Kingtoppie gehoord de laatste tijd?
pi_114326143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand wat van Kingtoppie gehoord de laatste tijd?
Nope :N

Laatste bezoek was 4 dagen geleden iig.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:50:08 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326207
die zal wel op vakantie zijn :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114326649
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:50 schreef Maanvis het volgende:
die zal wel op vakantie zijn :)
Ah, misschien ja.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:03:07 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114326709
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ah, misschien ja.
wat dacht jij dan? :D
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114326967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat dacht jij dan? :D
Ik dacht niks eigenlijk, vond het alleen een beetje vreemd.
pi_114412006
:W
Rustig aan.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:48:35 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114412225
julliwe weten dat deze reeks op de nominatielijst staan van slowchat topics? en dat dat dus betekent dat deze zal worden opgeslokt door de 2 enige echte slowchats?

Dus lieverds, probeer het een beetje on-topic te houden en post lekker over de dingen waar je tegenaan loopt, de dingen die je dwars zitten, de hulpverlening en hoe je je angsten probeert te overwinnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114412351
Ik ben het niet met je eens Re. Dit topic is heel serieus, maar gaat dankzij het onderwerp over persoonlijke levens en als je over je leven praat ben je zeker gelijk aan het slowchatten?

Ik vind dat je het iets meer in perspectief mag plaatsen want ik vind dit een erg serieus topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door kingtoppie op 19-07-2012 13:57:14 ]
Rustig aan.
pi_114412481
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Re het volgende:
julliwe weten dat deze reeks op de nominatielijst staan van slowchat topics? en dat dat dus betekent dat deze zal worden opgeslokt door de 2 enige echte slowchats?

Dus lieverds, probeer het een beetje on-topic te houden en post lekker over de dingen waar je tegenaan loopt, de dingen die je dwars zitten, de hulpverlening en hoe je je angsten probeert te overwinnen
Die posts waren vóór het hele 'te veel slowchats' gebeuren. Als ik dat had geweten had ik het hier niet gevraagd. :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:10:19 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114413221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben het niet met je eens Re. Dit topic is heel serieus, maar gaat dankzij het onderwerp over persoonlijke levens en als je over je leven praat ben je zeker gelijk aan het slowchatten?

Ik vind dat je het iets meer in perspectief mag plaatsen want ik vind dit een erg serieus topic.
ik heb het niet op de nominatielijst gezet maar als ik zo de laatste paar posts zie dan kan ik me voorstellen dat het hier een gezellig praatgroepje is geworden waarbij de zogenaamde verschraling (red. Yvonne/Cc/Krea) aan het intreden is... dus vriendelijk verzoek om wat meer to the point te blijven, maar daar heb ik alle vertrouwen in hoor :)
pi_114413430
Naja, praatgroepje... Dat zou zomaar kunnen, depressies blijven meestal bij dezelfde mensen hangen en het is nou niet bepaald een dynamische ''ziekte'' te noemen. De doelgroep blijft dus redelijk gelijk... Tevens moeten mensen ook nog de stap nemen om uberhaupt open te vertellen over hun problemen.. Wellicht kijken er heel veel mensen mee met in gedachte om misschien een keer toch ook mee te posten. Ik weet het niet, wellicht zou de OP daarop geoptimaliseerd kunnen worden zodat meer mensen over die drempel stappen.
Rustig aan.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:25:16 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114413864
de stimulus moet zijn om het aan te durven een eigen topic over je probleem te willen openen ipv veilig in een verzameltopic waar er beperkte wederhoor is, het hoeft niet natuurlijk maar het is een suggestie :)
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:09:55 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114436158
Ik vind dat dit topic een functie heeft naast eventuele door mensen individueel te openen topics. Hier spreek je met elkaar over je probleem (depressies en angst zijn dingen die vaak wat langer spelen dan een paar weken/maanden) waar je wat langduriger mee te maken hebt, je kent elkaar, en kan elkaar dan beter een hart onder de riem steken, en evt meedenken met het zoeken van oplossingen of schop onder de kont geven om hulp te zoeken.
In een individueel topic kan je iemand wel helpen (als diegene niet wordt weggetrolld door mensen die het fijn vinden om te trollen in serieus bedoelde topics), maar zo'n topic verdwijnt toch snel weer naar onder in de lijst, en dan heb je weer een nieuw topic van een ander en vertel je weer ongeveer hetzelfde verhaal, en het wordt gewoon een warboel, vind ik.

Misschien is mijn uitleg niet zo duidelijk. bottomline is dat ik denk dat het én én kan: dit topic waar we volgens mij niet slowchatten (hooguit over onze depressies/angsten) en de topics van mensen individueel, voor degenen die daar behoefte aan hebben.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 01:20:47 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114446365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef kingtoppie het volgende:
Naja, praatgroepje... Dat zou zomaar kunnen, depressies blijven meestal bij dezelfde mensen hangen en het is nou niet bepaald een dynamische ''ziekte'' te noemen. De doelgroep blijft dus redelijk gelijk... Tevens moeten mensen ook nog de stap nemen om uberhaupt open te vertellen over hun problemen.. Wellicht kijken er heel veel mensen mee met in gedachte om misschien een keer toch ook mee te posten. Ik weet het niet, wellicht zou de OP daarop geoptimaliseerd kunnen worden zodat meer mensen over die drempel stappen.
Meer positieve ervaringen zouden wel op hun plaats zijn, soms heb ik het idee dat mensen hier liever zien dat anderen ook hun leed delen dan dat ze eruit komen. Soms worden mensen die concrete tips hebben ook weggehoond en dat kan natuurlijk absoluut niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_114448440
Ik ben bezig met een signaleringslijst voor Peter, met concrete dingen waaraan hij kan merken dat het minder goed met me gaat en hij dus in een vroeg stadium kan proberen in te grijpen. Dingen die ik nu heb zijn:
- veel slapen, moeilijk zelf uit bed kunnen komen
- 's nachts veel wakker liggen
- niet douchen en aankleden, maar in badjas blijven lopen
- huishoudelijke taken verwaarlozen
- "makkelijk" eten koken of vaak willen bestellen
- afspraken afzeggen of gewoon niet heen gaan
- telefoon niet opnemen
- moeilijk alleen kunnen zijn
- geen zin in leuke dingen ondernemen
- geen zin in sex
- veel online kopen

Denk dat ik zo de belangrijkste dingen wel heb, maar hebben jullie nog ideeën?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:29:09 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114449057
Wat gaat hij doen om in te grijpen?
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:39:14 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114449169
Plank en mis, maanvis, het is een lijst ter indicatie dat het weer mis gaat
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:41:12 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114449210
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:39 schreef Re het volgende:
Plank en mis, maanvis, het is een lijst ter indicatie dat het weer mis gaat
ik was niet degene die begon over ingrijpen heur!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:22:43 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114450040
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:29 schreef Maanvis het volgende:
Wat gaat hij doen om in te grijpen?
de psych bellen geloof ik
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:26:00 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114450117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 01:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Meer positieve ervaringen zouden wel op hun plaats zijn, soms heb ik het idee dat mensen hier liever zien dat anderen ook hun leed delen dan dat ze eruit komen. Soms worden mensen die concrete tips hebben ook weggehoond en dat kan natuurlijk absoluut niet.
Volgens mij worden er ook positieve ervaringen gedeeld. Als het beter gaat met iemand dan wordt dat over het algemeen ook hier gemeld. Al merk ik zelf wel dat ik meer behoefte heb om te posten als het minder goed met me gaat.
Tips worden niet weggehoond, maar soms ziet iemand de positieve mogelijkheden gewoon niet,dat is een kenmerk van depressie.

Het lijkt me verstandig als jullie (de mods bedoel ik) de beslissing over het voortbestaan van dit topic (mede) laten nemen door iemand die ervaring heeft met depressie en/of angst en die zich er nog steeds goed in kan verplaatsen (dus niet iemand die 1x depressief is geweest,er toen vanaf is gekomen en zich er niks meer bij kan voorstellen). Want er worden echt hele domme dingen gezegd afentoe. Dat wekt bij mij behoorlijke irritatie op.
Ik vind namelijk juist dat we onwijs ons best doen hier om positief te zijn.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 09:41:26 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114450490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Volgens mij worden er ook positieve ervaringen gedeeld. Als het beter gaat met iemand dan wordt dat over het algemeen ook hier gemeld. Al merk ik zelf wel dat ik meer behoefte heb om te posten als het minder goed met me gaat.
Tips worden niet weggehoond, maar soms ziet iemand de positieve mogelijkheden gewoon niet,dat is een kenmerk van depressie.
Onderzoek toont aan dat zelfhulpgroepen voor depressie wel helpen, maar hier zie je dat niet direct terug, en da's jammer.
En over dat positief zijn: Ik merk in mezelf dat ik altijd iemand nodig heb die me het licht laat zien ipv die m'n duisternis begrijpt ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_114452210
het werkt voor iedereen anders maanvis, ik vind het ook fijn als iemand mij wijst op het lichtpuntje maar, soms is begrip voor het donkere gat ook fijn!

Het topic opheffen lijkt mij niet wenselijk, juist hier vind je mensen die je begrijpen, die weten hoe donker de wereld soms kan zijn, en daarom kun je je hart luchten zonder jezelf n zeikerd te vinden!

ot: ik merk dat ik de laatste dagen op het randje loop, ik heb veel afspraken en ben druk bezig met het regelen van onze bruiloft en neem daardoor te weinig rust! stom natuurlijk maar het gaat zo automatisch...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:10:40 #174
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_114455689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 06:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben bezig met een signaleringslijst voor Peter, met concrete dingen waaraan hij kan merken dat het minder goed met me gaat en hij dus in een vroeg stadium kan proberen in te grijpen. Dingen die ik nu heb zijn:
- telefoon niet opnemen
- geen zin in sex
- veel online kopen

Veel online kopen is herkenbaar voor mij. Ik had eerst een dvd-koopverslaving waardoor ik grotendeels van de dag dvd-sites afstruinde en de(zelfde) pakjesbezorger bijna iedere dag aan de deur stond. :') Op een gegeven moment kreeg ik dat met gezelschapsspelletjes (erbij). Nu staat mijn kamer vol met plastic bakken vol met dvd's die ik nooit kijk en gezelschapsspelletjes die ik nooit speel. :') Maar dat komt ook door het ruimtegebrek. Als ik iets wil pakken dan moeten al die bakken van elkaar af. Ik kan niet wachten tot ik op mezelf woon.

De telefoon opnemen deed ik toch al nooit, (angststoornis en contactgestoord), dat laat ik altijd aan mijn moeder over, en als ik alleen thuis ben laat ik hem dus gewoon over gaan met uitzondering als mijn oma van mijn moeders kant belt (dat zie ik aan het nummer).
pi_114458848
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

de psych bellen geloof ik
Idd. Als het weer echt mis is dan vind ik het moeilijk om zelf om hulp te vragen, waardoor ik langer in de situatie blijf hangen dan misschien nodig is. Dus als Peter merkt dat ik weer afglij kan hij ingrijpen.
pi_114458916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 06:28 schreef Sylvana het volgende:
- telefoon niet opnemen
- geen zin in sex
- veel online kopen

Ik zou proberen... Vroeg naar bed te gaan, en bij het wakker worden als je je ''naar'' voelt en er niet uit wilt het wel doen en een appel eten... Dat werkt bij mij toch wel goed, het is makkelijk en snel voedsel dus kost niet veel energie... En er zit wel wat suiker in dus je word wat energieker (dat wat je enorm mist, helemaal op dat tijdstip)

Snachts veel wakker liggen is erg vervelend... Muziek kan je wel helpen de nacht door te komen denk ik als het niet lukt.

Je kunt moeilijk alleen zijn maar je zegt wel afspraken af? Dat snap ik niet helemaal...
Dat je echt heel veel energie mist om uberhaupt iets te willen doen snap ik.. Maar dat is ook niet heel raar... Ik denk dat je met bovenstaande dingetjes misschien wat meer energie krijgt.
Rustig aan.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:37:00 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_114459384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onderzoek toont aan dat zelfhulpgroepen voor depressie wel helpen, maar hier zie je dat niet direct terug, en da's jammer.
En over dat positief zijn: Ik merk in mezelf dat ik altijd iemand nodig heb die me het licht laat zien ipv die m'n duisternis begrijpt ;).
Ik denk dat we hier beiden wel doen: en begrijpen dat iemand zich kut voelt, en proberen diegene te helpen om naar het positieve te kijken. Als ik me echt kut voel heb ik niks aan iemand die me zegt dat ik positief moet denken, en dat het allemaal echt niet zo erg is, daar ga ik me alleen maar ellendiger van voelen. Ik heb dan veel meer aan begrip. Dan gaat het misschien niet diezelfde dag nog over, maar kan ik vaak wel denken: oh fijn, ik word begrepen. Zo, dan ga ik vandaag nog even mezelf zielig vinden, en morgen zetten we de wekker weer en gaan we de dag wat zonniger en actiever tegemoet.

Misschien zie jij niet terug dat het helpt, ik wel.
pi_114459465
Owja wat betreft dit topic. Ik merk bij mezelf dat als het beter met me gaat ik geen behoefte heb om hier te posten. Want dat het goed met me gaat kan ik met iedereen delen en dat snapt iedereen. Maar als het slecht met me gaat niet. En dan is het fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:54:03 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114460124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:38 schreef Sylvana het volgende:
Owja wat betreft dit topic. Ik merk bij mezelf dat als het beter met me gaat ik geen behoefte heb om hier te posten. Want dat het goed met me gaat kan ik met iedereen delen en dat snapt iedereen. Maar als het slecht met me gaat niet. En dan is het fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten :)
Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.

Enige wat we misschien meer willen zien is proberen uit deze 'beschermde' omgeving te posten, via een eigen topic bijvoorbeeld.
pi_114460256
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.

Enige wat we misschien meer willen zien is proberen uit deze 'beschermde' omgeving te posten, via een eigen topic bijvoorbeeld.
Mja, mijn ervaring is dat er in een eigen topic toch vaak ook veel onzinnige reacties zijn waar je totaal niet op zit te wachten. Die heb je in dit topic toch wat minder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')