Dankjewel en nee daar heb ik gelukkig al een tijdje geen last meer vanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:50 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind wel dat je op de goede weg bent sylvana. Als het overdag gewoon al lukt om dingen te doen.
dat uit bed komen is de volgende stap.
heb je nu ook geen last meer van stemmen enzo?
Op zich volg ik met de psycholoog wel de goede weg, we hebben het veel over gedachten, uitstraling, mijn verleden enzo en gaan steeds een stapje verder. Maar ik kom voor mezelf gewoon steeds nieuwe dingen tegen waar ik tegenaan loop, waardoor het steeds weer een chaos word in mijn hoofd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:26 schreef Nijna het volgende:
Patrick, sterkte. Kan je bij de psycholoog zeggen dat je diepgang mist misschien? Eens kijken of jullie daar samen uitkomen?
Sylvanayesssss
Fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt en ik hoop dat ze een gerichte behandeling voor je hebben!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:57 schreef Nijna het volgende:
Stoornis in t autistisch spectrum... maar nu kunnen ze wel gerichter gaan kijken wat nodig is, dus ik hoop dat ik daarmee weer wat verder kan komen...
Nopequote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand wat van Kingtoppie gehoord de laatste tijd?
wat dacht jij dan?quote:
Die posts waren vóór het hele 'te veel slowchats' gebeuren. Als ik dat had geweten had ik het hier niet gevraagd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:48 schreef Re het volgende:
julliwe weten dat deze reeks op de nominatielijst staan van slowchat topics? en dat dat dus betekent dat deze zal worden opgeslokt door de 2 enige echte slowchats?
Dus lieverds, probeer het een beetje on-topic te houden en post lekker over de dingen waar je tegenaan loopt, de dingen die je dwars zitten, de hulpverlening en hoe je je angsten probeert te overwinnen
ik heb het niet op de nominatielijst gezet maar als ik zo de laatste paar posts zie dan kan ik me voorstellen dat het hier een gezellig praatgroepje is geworden waarbij de zogenaamde verschraling (red. Yvonne/Cc/Krea) aan het intreden is... dus vriendelijk verzoek om wat meer to the point te blijven, maar daar heb ik alle vertrouwen in hoorquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben het niet met je eens Re. Dit topic is heel serieus, maar gaat dankzij het onderwerp over persoonlijke levens en als je over je leven praat ben je zeker gelijk aan het slowchatten?
Ik vind dat je het iets meer in perspectief mag plaatsen want ik vind dit een erg serieus topic.
Meer positieve ervaringen zouden wel op hun plaats zijn, soms heb ik het idee dat mensen hier liever zien dat anderen ook hun leed delen dan dat ze eruit komen. Soms worden mensen die concrete tips hebben ook weggehoond en dat kan natuurlijk absoluut niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef kingtoppie het volgende:
Naja, praatgroepje... Dat zou zomaar kunnen, depressies blijven meestal bij dezelfde mensen hangen en het is nou niet bepaald een dynamische ''ziekte'' te noemen. De doelgroep blijft dus redelijk gelijk... Tevens moeten mensen ook nog de stap nemen om uberhaupt open te vertellen over hun problemen.. Wellicht kijken er heel veel mensen mee met in gedachte om misschien een keer toch ook mee te posten. Ik weet het niet, wellicht zou de OP daarop geoptimaliseerd kunnen worden zodat meer mensen over die drempel stappen.
ik was niet degene die begon over ingrijpen heur!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:39 schreef Re het volgende:
Plank en mis, maanvis, het is een lijst ter indicatie dat het weer mis gaat
Volgens mij worden er ook positieve ervaringen gedeeld. Als het beter gaat met iemand dan wordt dat over het algemeen ook hier gemeld. Al merk ik zelf wel dat ik meer behoefte heb om te posten als het minder goed met me gaat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Meer positieve ervaringen zouden wel op hun plaats zijn, soms heb ik het idee dat mensen hier liever zien dat anderen ook hun leed delen dan dat ze eruit komen. Soms worden mensen die concrete tips hebben ook weggehoond en dat kan natuurlijk absoluut niet.
Onderzoek toont aan dat zelfhulpgroepen voor depressie wel helpen, maar hier zie je dat niet direct terug, en da's jammer.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Volgens mij worden er ook positieve ervaringen gedeeld. Als het beter gaat met iemand dan wordt dat over het algemeen ook hier gemeld. Al merk ik zelf wel dat ik meer behoefte heb om te posten als het minder goed met me gaat.
Tips worden niet weggehoond, maar soms ziet iemand de positieve mogelijkheden gewoon niet,dat is een kenmerk van depressie.
Veel online kopen is herkenbaar voor mij. Ik had eerst een dvd-koopverslaving waardoor ik grotendeels van de dag dvd-sites afstruinde en de(zelfde) pakjesbezorger bijna iedere dag aan de deur stond.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 06:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben bezig met een signaleringslijst voor Peter, met concrete dingen waaraan hij kan merken dat het minder goed met me gaat en hij dus in een vroeg stadium kan proberen in te grijpen. Dingen die ik nu heb zijn:
- veel slapen, moeilijk zelf uit bed kunnen komen
- 's nachts veel wakker liggen
- niet douchen en aankleden, maar in badjas blijven lopen
- huishoudelijke taken verwaarlozen
- "makkelijk" eten koken of vaak willen bestellen
- afspraken afzeggen of gewoon niet heen gaan
- telefoon niet opnemen
- moeilijk alleen kunnen zijn
- geen zin in leuke dingen ondernemen
- geen zin in sex
- veel online kopen
Denk dat ik zo de belangrijkste dingen wel heb, maar hebben jullie nog ideeën?
Idd. Als het weer echt mis is dan vind ik het moeilijk om zelf om hulp te vragen, waardoor ik langer in de situatie blijf hangen dan misschien nodig is. Dus als Peter merkt dat ik weer afglij kan hij ingrijpen.quote:
Ik zou proberen... Vroeg naar bed te gaan, en bij het wakker worden als je je ''naar'' voelt en er niet uit wilt het wel doen en een appel eten... Dat werkt bij mij toch wel goed, het is makkelijk en snel voedsel dus kost niet veel energie... En er zit wel wat suiker in dus je word wat energieker (dat wat je enorm mist, helemaal op dat tijdstip)quote:Op vrijdag 20 juli 2012 06:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben bezig met een signaleringslijst voor Peter, met concrete dingen waaraan hij kan merken dat het minder goed met me gaat en hij dus in een vroeg stadium kan proberen in te grijpen. Dingen die ik nu heb zijn:
- veel slapen, moeilijk zelf uit bed kunnen komen
- 's nachts veel wakker liggen
- niet douchen en aankleden, maar in badjas blijven lopen
- huishoudelijke taken verwaarlozen
- "makkelijk" eten koken of vaak willen bestellen
- afspraken afzeggen of gewoon niet heen gaan
- telefoon niet opnemen
- moeilijk alleen kunnen zijn
- geen zin in leuke dingen ondernemen
- geen zin in sex
- veel online kopen
Denk dat ik zo de belangrijkste dingen wel heb, maar hebben jullie nog ideeën?
Ik denk dat we hier beiden wel doen: en begrijpen dat iemand zich kut voelt, en proberen diegene te helpen om naar het positieve te kijken. Als ik me echt kut voel heb ik niks aan iemand die me zegt dat ik positief moet denken, en dat het allemaal echt niet zo erg is, daar ga ik me alleen maar ellendiger van voelen. Ik heb dan veel meer aan begrip. Dan gaat het misschien niet diezelfde dag nog over, maar kan ik vaak wel denken: oh fijn, ik word begrepen. Zo, dan ga ik vandaag nog even mezelf zielig vinden, en morgen zetten we de wekker weer en gaan we de dag wat zonniger en actiever tegemoet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Onderzoek toont aan dat zelfhulpgroepen voor depressie wel helpen, maar hier zie je dat niet direct terug, en da's jammer.
En over dat positief zijn: Ik merk in mezelf dat ik altijd iemand nodig heb die me het licht laat zien ipv die m'n duisternis begrijpt.
Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:38 schreef Sylvana het volgende:
Owja wat betreft dit topic. Ik merk bij mezelf dat als het beter met me gaat ik geen behoefte heb om hier te posten. Want dat het goed met me gaat kan ik met iedereen delen en dat snapt iedereen. Maar als het slecht met me gaat niet. En dan is het fijn om hier met lotgenoten te kunnen praten
Mja, mijn ervaring is dat er in een eigen topic toch vaak ook veel onzinnige reacties zijn waar je totaal niet op zit te wachten. Die heb je in dit topic toch wat minderquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:54 schreef Re het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, liefst zou het zo zijn dat dit topic niet meer nodig was maar dat is helaas niet zo, maar altijd goed te zien dat er geprobeerd wordt elkaar positief te steunen en als praatpaal te dienen.
Enige wat we misschien meer willen zien is proberen uit deze 'beschermde' omgeving te posten, via een eigen topic bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |