Fijn topic
Ben jarenlang depressief geweest en mijn verhaal kan ik hier misschien nog weleens kwijt maar dat is nu niet de eerste prioriteit

Wel heb ik advies nodig over het volgende:
Ik heb al een aantal jaren last van, ja ik weet niet wat het is eigenlijk, ik denk paniek-aanvallen. En dat is vooral op, laten we het maar even medisch, gebied noemen. De voornaamste symptomen die ik krijg zijn: zweten, mijn gedachte niet focussen op wat anders, misselijkheid, en bijna flauwvallen. Het is raar maar ik ben er nog nooit echt flauw van gevallen maar altijd op het randje van, misschien komt dat ook wel omdat ik bang ben om flauw te vallen.
Ik zal even een aantal voorbeelden geven waarop dat gebeurd:
Als ik een bloedneus heb, ik heb verleden jaar een aantal keer gehad in de zomer dat ik er 1 kreeg en ik word daar het meest eng van. Ik flip hem dan echt serieus erg.. maar ook als andere er 1 hebben en in mindere mate als ik er 1 zie op tv o.i.d.. Laatst was het zelfs zo erg dat ik het kreeg terwijl een klasgenoot van me er 1 kreeg maar die zag ik niet eens ;s ik wist het alleen.
Mijn moeder heeft een jaar geleden haar ribben gekneusd, en op het moment dat zij thuis kwam, merkte ik nog niks aan haar, hoorde ik nog geen enge verhalen, maar heb ik gewoon overgegeven omdat ik blijkbaar ook eng daarvan werd.. Dit heb ik bijvoorbeeld ook met gebroken armen/polsen etc. etc.
Het is dus niet alleen het zien, het is ook het horen, het voelen..het lijkt soms wel alsof ik me zo erg kan inleven in het `slachtoffer'' dat ik het zelf zo ervaar ofzo.. Ik ben ook hooggevoelig dus ik weet niet of dat misschien verband ermee kan hebben?
Ik hoop dat er mensen zijn die wat advies voor me hebben, Ik heb jarenlang professionele hulp gehad dus ik zit daar niet echt heel erg op te wachten om eerlijk te zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”