Mijn ervaring was dat je leuke dingen niet langer als leuk ziet en ervaart wanneer je depressief bent.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:54 schreef level26 het volgende:
Als je last hebt van depressies moet je leuke dingen ondernemen, hoe weinig zin je daar ook in hebt.
ben ik met je eens. Ik denk als je een goede periode hebt gehad je even kan "bufferen" , zodat je een slechte periode makkelijker kunt uitzitten. En wellicht is de slechter periode niet heel slecht omdat je ook nog fijne herinneringen hebt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Nijna het volgende:
Je bent een optimist, dat scheelt een hoop... ik ben een pessimist.
Bewust van mn gedachten: check en ik kan bedenken dat het niet klopt, ik kan zelfs bedenken wat ik zou moeten denken en toch landt dat niet...
Het scheelt denk ik ook als periodes dat je je depressief voelt, afwisselen met periodes dat het beter of misschien zelfs wel goed gaat. Voor mijn gevoel is mijn stemming altijd onder 0, ook al heel lang.
Fijn dat het iets beter gaat dan vorige week en erg herkenbaar dat niet geloven in weer een therapie. Heb net maar een topic geopend over hulpverlenings/therapie-moe zijn en niet geloven in een structurele verandering. Sterktequote:Op woensdag 4 juli 2012 21:52 schreef Nijna het volgende:
Sylvana, het gaat denk ik iets beter dan vorige week. Deze week eerste intake gehad ambulant. Voor verdere diagnostiek is dat. Ben benieuwd of daar wat uitkomt, eerst maar zien. En dan nog...
Dan zal ik het toch moeten doen met wat het is en daar moet ik maar even niet teveel bij stil staan nu...
Ik heb al zoveel therapie gehad dat ik er niet zo erg meer in geloof.
Damn, erg herkenbaar dit! Ik ben me ook erg bewust van mijn gedachten, weet ze ook prima rationeel om te buigen in rationele/positieve gedachten. Maar er ook echt in geloven, nee, dat doe ik dan weer niet, waardoor het dus totaal geen zin heeftquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Nijna het volgende:
Bewust van mn gedachten: check en ik kan bedenken dat het niet klopt, ik kan zelfs bedenken wat ik zou moeten denken en toch landt dat niet...
Het scheelt denk ik ook als periodes dat je je depressief voelt, afwisselen met periodes dat het beter of misschien zelfs wel goed gaat. Voor mijn gevoel is mijn stemming altijd onder 0, ook al heel lang.
Misschien is de overtuiging dat je niks verkeerd doet oid niet genoeg... Maar moet je constructiever denken als in: zoals ik nu doe, ga ik de goede kant op?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Damn, erg herkenbaar dit! Ik ben me ook erg bewust van mijn gedachten, weet ze ook prima rationeel om te buigen in rationele/positieve gedachten. Maar er ook echt in geloven, nee, dat doe ik dan weer niet, waardoor het dus totaal geen zin heeft
Ik denk dat ik in mijn vorige post niet helemaal duidelijk ben geweest hierin. Ik kan heel goed begrijpen dat je de dingen niet meer als leuk ervaart wanneer je depressief bent én dat is juist het punt. Maar uit mijn eigen ervaring weet ik, dat dit me meer helpt dan wanneer ik het mezelf nog ellendiger maak. Ik heb zelf mijzelf aangeleerd om mijn eigen gedachten om te vormen. Momenten waarop ik het mijzelf zo ellendig kan maken in mijn hoofd, dat ik tegen mijzelf zeg 'stop hier nu mee, dit helpt niet'quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn ervaring was dat je leuke dingen niet langer als leuk ziet en ervaart wanneer je depressief bent.
Wat dan volgens jou?
Ik ben geen optimist wanneer ik me depressief voel. Ik ben juist heel wisselend. Wanneer ik me niet depressief voel ben ik een optimist, wanneer ik me depressief voel is alles fout.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:00 schreef Nijna het volgende:
Been there, done that, werkt ook nietquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien is de overtuiging dat je niks verkeerd doet oid niet genoeg... Maar moet je constructiever denken als in: zoals ik nu doe, ga ik de goede kant op?
Ik weet het ook niet, ik zeg ook maar wat
Knuffel vragen aan kingtoppie dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Been there, done that, werkt ook niet
Zelfs de knuffels van vriendlief werken niet eens altijdquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Knuffel vragen aan kingtoppie dan?
Ik vind mezelf een realist eigenlijk....quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:24 schreef Nijna het volgende:
Je moest eens weten hoe streng ik ben voor mezelf...
Je schrijft dat je geen optimist bent als je je depressief voelt. Maar eerder schreef je dat je een optimist bent. Ik denk dat iedereen van naturen een van beide kanten in zich heeft. En natuurlijk, een depressieve optimist voelt zich net zo rot, maar ik denk wel dat als je optimistisch van aard bent, je dingen makkelijker om kan buigen in dit geval... maar just my 2 cents, dit is mijn beredeniring.
Mja alleen zijn heb je dan liever op die momenten?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zelfs de knuffels van vriendlief werken niet eens altijd
Ik doelde er inderdaad op dat ik van nature wel een optimist ben maar dit natuurlijk niet ben wanneer ik me depressief voel. Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben in wat je zegt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:24 schreef Nijna het volgende:
Je moest eens weten hoe streng ik ben voor mezelf...
Je schrijft dat je geen optimist bent als je je depressief voelt. Maar eerder schreef je dat je een optimist bent. Ik denk dat iedereen van naturen een van beide kanten in zich heeft. En natuurlijk, een depressieve optimist voelt zich net zo rot, maar ik denk wel dat als je optimistisch van aard bent, je dingen makkelijker om kan buigen in dit geval... maar just my 2 cents, dit is mijn beredeniring.
Nee, maar knuffelen werkt ook niet altijd om van een bepaald gevoel/gedachte af te komenquote:Op woensdag 4 juli 2012 22:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja alleen zijn heb je dan liever op die momenten?
Ik kan me weinig voorstellen bij continue...quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:29 schreef Nijna het volgende:
lvl26 ik voel me eigenlijk continu niet lekker in mn vel, depressieve gevoelens zijn ene keer erger dan andere keer. Als ik stress heb dan gaat mn stemming naar beneden bijvoorbeeld.
Je weet dus van jezelf dat stress ervoor zorgt dat je meer last krijgt van je depressieve gevoelens. Wat zorgt daarentegen ervoor dat je ups hebt?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:29 schreef Nijna het volgende:
lvl26 ik voel me eigenlijk continu niet lekker in mn vel, depressieve gevoelens zijn ene keer erger dan andere keer. Als ik stress heb dan gaat mn stemming naar beneden bijvoorbeeld.
Uitspreken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, maar knuffelen werkt ook niet altijd om van een bepaald gevoel/gedachte af te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |