Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DOE MEE MET EEN FOK!TEAM Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.
quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Freeflyer op 11-06-2012 23:02:05 ]
Mijn ervaring, je spant automatisch je buikspieren welke je darmen op de plaats houden en het bewegen tegengaat. Het is ook een tijdelijke oplossing / paardenmiddel. Hoe het wetenschappelijk / anatomisch zit geen idee. Zal wel ff googlen.
Op maandag 11 juni 2012 22:56 schreef YUR het volgende: * YUR heeft nog geen last gehad van krampen tijdens het lopen
Ik toevallig vandaag, was veel te snel na het eten gaan lopen want ik voelde het al toen ik de hoek om was Maar ging na een km ook vanzelf weer weg gelukkig.
geen krampen, wel steken door zuurstoftekort (in het begin, nu geen last meer van). ook door de tip va n RD over de stand van je vingers (duim tegen wijsvinger / middelvinger) en het gecontroleerd in- en uitademen krijg je dat heel snel weer onder controle is mijn ervaring.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Soms heb ik het idee dat ik in het "Blowen voor beginners" topic zit
Over roken gesproken - hoe staat het met stoppen DJMO?
't hoeft niet, maar 't mag. maw: overdag als ik bezig ben kan ik het redelijk 'vergeten' maar 's avonds en vooral 's ochtends als ik wakker word grijp ik bijna automatisch naar die peuk ... aangezien ik 50 euro per twee weken te duur vind voor die meds (dat geef ik aan roken nog niet eens uit) moet ik dus even uitzien naar een manier die wel voor mij gaat werken. voorlopig heb ik nog drie weken voor m'n zelf geplande stopdatum.
Op maandag 11 juni 2012 22:58 schreef YUR het volgende: Sinds ik die whey-shakes drink heb ik helemaal nooit meer ergens pijn
QFT
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Lopen is nog gelukt vanavond, na een uurtje was het onweer weggetrokken! Veel modder op de bospaden, moest op een paar plekken iets rustiger lopen waar het glibberig was, maar 't liep heel lekker, de temperatuur was heerlijk.
Op maandag 11 juni 2012 23:14 schreef Sheriam het volgende: Lopen is nog gelukt vanavond, na een uurtje was het onweer weggetrokken! Veel modder op de bospaden, moest op een paar plekken iets rustiger lopen waar het glibberig was, maar 't liep heel lekker, de temperatuur was heerlijk.
Op maandag 11 juni 2012 23:14 schreef Sheriam het volgende: Lopen is nog gelukt vanavond, na een uurtje was het onweer weggetrokken! Veel modder op de bospaden, moest op een paar plekken iets rustiger lopen waar het glibberig was, maar 't liep heel lekker, de temperatuur was heerlijk.
No shit Sherlock... prachtige omgeving...en hup motorlaarzen uit en hardloopschoenen aan
even geen puf meer vandaag: van half 11 tot 7 op de motor gezeten met 1 lunchpauze en wat plaspauzes.. Ben een beetje gaar rug is wel aan de beterende hand, dus morgen maar rustigaan zien of dat zo blijft
en nog beter, niet zo geen gaanders..... iedereen houdt lekker vol!
Zoveel nieuwelingen dat ik mezelf al bijna oudgediende vind met twee maanden ofzo
inderdaad.... het geeft me toch een goed gevoel als ik lees hoe ver een hoop "oudgedienden" zijn gekomen hier in een jaar tijd..... een mooi schouderklopje voor dit topic.
Een half jaar terug las je alleen maar over Evy en nu zijn er al aardig wat die er aan denken om zich aan te sluiten bij een loopgroep of dat inmiddels gedaan hebben. En zelfs het woord wat een half jaar terug bijna nog een vloekwoord was hier, HM komt zelfs af en toe om de hoek kijken.
Ik ben fier op jullie!
inderdaad.... het geeft me toch een goed gevoel als ik lees hoe ver een hoop "oudgedienden" zijn gekomen hier in een jaar tijd..... een mooi schouderklopje voor dit topic.
Een half jaar terug las je alleen maar over Evy en nu zijn er al aardig wat die er aan denken om zich aan te sluiten bij een loopgroep of dat inmiddels gedaan hebben. En zelfs het woord wat een half jaar terug bijna nog een vloekwoord was hier, HM komt zelfs af en toe om de hoek kijken.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
lekker gelopen Jumparound.... mooie tijd maar mijn goedbedoelde advies... probeer je tempo wat vlakker te krijgen, er zit om de minuut een "te hoge" piek in...misschien iets om aan te werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-06-2012 00:22:05 ]
ik zal het proberen RD, het probleem vanavond was alleen dat ik in het donker liep, over de hei en door het bos... dus zicht van praktisch 0... Dat is killing voor je vlakke tempo
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Op dinsdag 12 juni 2012 00:28 schreef Jumparound het volgende: ik zal het proberen RD, het probleem vanavond was alleen dat ik in het donker liep, over de hei en door het bos... dus zicht van praktisch 0... Dat is killing voor je vlakke tempo
I know... hier is er geen straatverlichting dus werkelijk aardedonker, je ziet geen hand voor je ogen... daarom, standaard op de man...
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-06-2012 01:09:22 ]
net maar even met de hardloopzaak gebeld om te zien of mijn nieuwe schoenen al gearriveerd waren na een week... niet dus... Brooks NZ was 3 dagen gesloten voor stock take omdat 1 juni het eind van het financiele jaar hier is en dus hebben ze geen tijd om mijn schoenen op te sturen....
Who the hell do they think they are....?
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-06-2012 01:50:01 ]
Op dinsdag 12 juni 2012 01:34 schreef rechtsedirecte het volgende: net maar even met de hardloopzaak gebeld om te zien of mijn nieuwe schoenen al gearriveerd waren na een week... niet dus... Brooks NZ was 3 dagen gesloten voor stock take omdat 1 juni het eind van het financiele jaar hier is en dus hebben ze geen tijd om mijn schoenen op te sturen....
inderdaad Gup....but I have got friends in high places
* rechtsedirecte zet het nummer van de Prime Minister on speed dial
Had je eigenlijk al laten zien welke schoenen het gaan worden?
deze dus, als alles goed gaat en de loopanalyse wijst uit dat ze geschikt zijn voor mee maar daar twijfel ik niet aan omdat het het "minimalistische" broertje is van de schoenen waar ik nu op loop op zowel de weg als op de trial.
deze dus, als alles goed gaat en de loopanalyse wijst uit dat ze geschikt zijn voor mee maar daar twijfel ik niet aan omdat het het "minimalistische" broertje is van de schoenen waar ik nu op loop op zowel de weg als op de trial.
oke.... in dit door vrouwen gedomineerde topic.... TUURLIJK GUPPIE, JE HEBT GELIJK!!
Regen Maar ben wel trots op mezelf. Ging ontzettend lekker! Paar keer 1km <7min gelopen wat een persoonlijk doel was en met de extra zuurstof in de lucht kelderde mijn hartslag van 175 naar 120 in de rustmomenten
Nu mezelf maar eens fatsoeneren voor werk
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op dinsdag 12 juni 2012 06:07 schreef Maraca het volgende: Regen Maar ben wel trots op mezelf. Ging ontzettend lekker! Paar keer 1km <7min gelopen wat een persoonlijk doel was en met de extra zuurstof in de lucht kelderde mijn hartslag van 175 naar 120 in de rustmomenten
Op dinsdag 12 juni 2012 06:07 schreef Maraca het volgende: Regen Maar ben wel trots op mezelf. Ging ontzettend lekker! Paar keer 1km <7min gelopen wat een persoonlijk doel was en met de extra zuurstof in de lucht kelderde mijn hartslag van 175 naar 120 in de rustmomenten
Nu mezelf maar eens fatsoeneren voor werk
goeie tekens Maraca, en zie je wel...rennen in de regen is helemaal niet eng
inderdaad, ik blijf het knap vinden...'s morgens vroeg hardlopen
Hier twee rustdagen, boe . Maar heb een klein gevoelig plekje op m'n linkerscheen (andere dan de vorige keer ), dus wel goed, denk ik . Vanavond maar even masseren met wat ijs . Als ik hem nog kan vinden, want soms voel ik iets en het volgende moment weer helemaal niks.
heb pas voor de grap geroepen dat mijn streefgewicht 75 kg is aangezien ik dat woog voordat ik stopte met roken...
sta net op een weegschaal...
SPOILER
Op dinsdag 12 juni 2012 06:13 schreef Jumparound het volgende: heb pas voor de grap geroepen dat mijn streefgewicht 75 kg is aangezien ik dat woog voordat ik stopte met roken...
SPOILER
Op dinsdag 12 juni 2012 06:13 schreef Jumparound het volgende: heb pas voor de grap geroepen dat mijn streefgewicht 75 kg is aangezien ik dat woog voordat ik stopte met roken...
SPOILER
SPOILER
woooowwww. dat laatste beetje ren je er zo af...!!
Wel klote dat endomondo het gewicht kopje uit de site heeft gesloopt... ik was daar wel blij mee
SPOILER
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)