abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113134151
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:

[..]

PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Met dit verschil dat de SP niet tegen de EU is, alleen de samenwerking anders wil organiseren. Minder bureaucratie, minder regelgeving vanuit Brussel. De PVV wil er gewoon uitstappen en de gulden terug. Dan is NL binnen een jaar failliet...
pi_113134198
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:04 schreef DeRakker. het volgende:
Communistische partijen :')
Ga dan lekker naar China oid.
Dat heet democratie. ga lekker naar afghanistan dan
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:17:49 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113147701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:22 schreef RM-rf het volgende:
vreemd dat relisme en de wens ook serieus te besturen kennelijk voor sommige stemmers een reden is niet op een politieke partij te willen stemmen...

natuurlijk is het makkelijk van de zijlijn de hele tijd 'boe' te roepen, maar dat zegt nog niks erover of een partij zélf ook een politiek bestuurs-alternatief kan bieden ...

zowel van de SP als de PVV kan het gewoon betwijfeld worden, beide partijen definieren zich enkel als 'boe-roepers', maar bieden geen enkele serieuze 'oplossing' anders dan wat goedkoop zeggen dat 'wij het héél anders gaan doen'.
SP heeft altijd haar stem en mening laten horen. Er werd door het hautaine gepeupel alleen nooit naar geluisterd. Over immigratie, Economie, EU, het steunen van de banken heb ik SP altijd horen praten en hun mening geven. Het waren altijd de andere partijen die precies voor die beslissingen waren wat ons de huidige crisis heeft opgeleverd. Maar achteraf vergeet rechts sNederland dat natuurlijk voor het gemak. En komen zij met niet meer dan "Sp is communistisch help!". Mafketels.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 20-06-2012 16:35:06 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_113147926
Een domme mening is ook een mening, dat klopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_113148289
Sicstus-topic.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:54:36 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_113151996
Als je twijfelt tussen PVV of SP kan je beter helemaal niet gaan stemmen, dat is beter voor ons allemaal.
pi_113152991
SP natuurlijk!
Veel ervaring, al jarenlang de eerste partij die allerlei problemen constateert (ja, zelfs de multiculproblemen) en een partij die lokaal echt wat voor de mensen doet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113153007
Remlof, liever op die manier een proteststem dan geen stem, nietwaar?
#NoDAPL
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:35:19 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_113153652
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Remlof, liever op die manier een proteststem dan geen stem, nietwaar?
Nee, dan liever geen stem, want het wanbeleid van de PVV of SP gaat ons alleen maar bakken met geld kosten.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:51:45 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113156853
Als kiezer die ver van beide partijen afstaat (oke, ik heb in 2006 op de SP gestemd) denk ik dat een stem op de SP minder schadelijk is dan een stem op de PVV. Beide partijen hebben plannen die nogal onrealistisch zijn, maar ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in de SP dan de PVV van Wilders omdat er met de SP makkelijker onderhandeld kan worden en zij zullen hun kans pakken om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:55:52 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_113157042
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als kiezer die ver van beide partijen afstaat (oke, ik heb in 2006 op de SP gestemd) denk ik dat een stem op de SP minder schadelijk is dan een stem op de PVV. Beide partijen hebben plannen die nogal onrealistisch zijn, maar ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in de SP dan de PVV van Wilders omdat er met de SP makkelijker onderhandeld kan worden en zij zullen hun kans pakken om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
Dat ben ik met je eens.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:03:50 #62
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113157398
Geen van beide, maar dat is mijn mening.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113157504
pvv is erg.
sp is erg.
vvd is erg.
pi_113166917
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 10:52 schreef monito het volgende:

[..]

Dat heet democratie. ga lekker naar afghanistan dan
Communisme en democratie :Y Als er maar één partij is, ja.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:44:19 #65
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_113189186
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:27 schreef Insomnia_ het volgende:
NCPN in je onderschrift hebben staan en dan PVV overwegen :')___!
Dit :')
Hoe kan je als communist nou overwegen om op een fascistische partij te stemmen :')
Hoiii
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:45:28 #66
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_113189235
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:04 schreef DeRakker. het volgende:
Communistische partijen :')
Ga dan lekker naar China oid.
China is staatskapitalistisch, heeft niks met communisme te maken, behalve dan dat de partij het nog in zijn naam heeft.
Hoiii
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:46:21 #67
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_113189271
Als je toch moet kiezen dan maar SP
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_113193522
als ik moest kiezen SP maar helaas dat die net iets te sociaal zijn en bakken met belastinggeld gaan kosten.
🐱
pi_113198520
De PVV en SP signaleren in veel gevallen inderdaad dezelfde polititieke problematiek.
Maar er is toch een heel belangrijk verschil.
Dat is namelijk hoe ze die problematiek willen oplossen.
De PVV door MINDER overheid.
De SP juist door MEER overheid (marxisme is tenslotte staatsmacht).

Take your pick.
Ieder het zijne.
Maar ik hou als vuistregel voor mezelf:
Marxisme is staatsmacht, dus als je links stemt, stem je tegen je eigen burgervrijheden, en tegen je invloed als kiezer.

Nou moet ik nog beslissen of ik dan inderdaad PVV wil stemmen.
Huidige state of mind: voor mijn part zet Wilder 24 pompoenen of teddyberen in die zetels van hem.
Zolang die zetels maar niet de macht versterken van de partijen die mij al jarenlang beroven, beliegen, betuttelen en als dank ook nog kleineren.
.
Hallo overigens.
Aangenaam kennis te maken.
pi_113198625
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:26 schreef GekkePoes het volgende:
als ik moest kiezen SP maar helaas dat die net iets te sociaal zijn en bakken met belastinggeld gaan kosten.
Laatst gehoord.
Een gast (weet neie meer wie) bij Pauw en Witteman zei tegen de Varaheren: "Ja, u behoort tot de mensen die rijk genoeg zijn om SP te stemmen!"
  donderdag 21 juni 2012 @ 18:34:26 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_113199022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Merlot het volgende:
De PVV en SP signaleren in veel gevallen inderdaad dezelfde polititieke problematiek.

Take your pick.
Ieder het zijne.
Marxisme is staatsmacht, dus als je links stemt, stem je tegen je eigen burgervrijheden, en tegen je invloed als kiezer.

Huidige state of mind: voor mijn part zet Wilder 24 pompoenen of teddyberen in die zetels van hem.
Zolang die zetels maar niet de macht versterken van de partijen die mij al jarenlang beroven, beliegen, betuttelen en als dank ook nog kleineren.
.
Hallo overigens.
Hallo, als je links stemt ben je nog geen marxist :')
pi_113215995
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Hallo, als je links stemt ben je nog geen marxist :')
Nee, maar als je SP stemt wel.
Of je hebt géén idee waarop je precies stemt, en dat vind ik nog gevaarlijker dan een marxist, geloof ik.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:18:05 #73
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_113218907
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:18 schreef Merlot het volgende:

[..]

Nee, maar als je SP stemt wel.
Of je hebt géén idee waarop je precies stemt, en dat vind ik nog gevaarlijker dan een marxist, geloof ik.
Och, hebben we weer zo'n idioot...
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_113219146
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Merlot het volgende:

Take your pick.
Ieder het zijne.

.
Hallo overigens.
Dan kun je beter op de Libertarische Partij stemmen.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:02:48 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_113223583
Lastige keus. Eigenlijk de keus of ik van voor of achter genaaid wil worden door engerds die me naar de mond praten.
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 juni 2012 @ 09:06:34 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113223655
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan kun je beter op de Libertarische Partij stemmen.
Inderdaad, tenminste weer een stem minder voor de PVV.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113224667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 09:02 schreef timmmmm het volgende:
Lastige keus. Eigenlijk de keus of ik van voor of achter genaaid wil worden door engerds die me naar de mond praten.
Oh, het is een keuze tussen twee beroerde partijen maar de SP is toch wel een stuk minder achterlijk dan de PVV. Dus in die zin is de keuze niet zo moeilijk, hoewel ik me voor kan stellen dat CDA'ers en VVD'ers wel op de PVV gesteld zijn, die partij durft wel te zeggen wat zij eigenlijk denken .
Zolang ze beiden maar ver van de regering verwijderd blijven :+
pi_113241847
Zolang de SP nu maar niet de kans wordt ontnomen om mee te regeren omdat de PVV en Rutte (verantwoordelijk als eerste minister, ook al is hij officiëel slechts de primus interpares) er een zooitje van hebben gemaakt.
Zoals je zelf min of meer zegt, bij de SP zijn er in ieder geval duidelijke beleidslijnen te merken. Dat rechst Nederland (VVD, CDA, deel van de PVV, D66 en Groenrechts) die niet zo leuk vindt is niet zo relevant in dit verband.

Stel dat de SP dadelijk het grootste aantal stemmen krijgt, is het dan te vermijden dat de SP de eerste minister levert? Praktisch gezien, niet staatsrechtelijk gezien.
#NoDAPL
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:02:23 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113241916
Met wie zie jij de SP eigenlijk eventueel regeren Bram?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_113242151
De PvdA is natuurlijk een inkopper. Met Groenlinks, D66, de CU en het CDA kan wel zaken worden gedaan. Met de PVV volgens mij ook, alleen durven de andere partijen dat aan?
De PVV is op sociaaleconomisch vlak heel wat linkser dan de VVD, op dit vlak heeft de PVV dan ook de afgelopen twee jaar veel water bij de wijn gedaan, zoveel dat Wilders de wijn niet meer goed vond smaken. Het is algemeen bekend dat veel stemmers van de PVV twijfel(d)en tussen de PVV en de SP.
Ik geloof er helemaal niets van dat Groenlinks, D66 en de CU nu een voorkeur zouden hebben voor de VVD en het CDA omdat ze dat Kunduzakkoord hebben afgesloten. Dat was een noodgreep uit angst voor een renteverhoging, na de verkiezingen zullen de idealistische wortels zwaarder wegen. Op zich was dat Kunduzakkoord een goede zet, maar het was niet echt handig gespeeld door deze drie partijen naar mijn mening.

Met wie de SP eventueel zal regeren hangt natuurlijk van de verkiezingsuitslag af. Ik heb er persoonlijk helemaal geen moeite mee als er ook een wat rechtsere partij in de coalitie zit, ik geloof dat het goed is wanneer er altijd zowel een linkse als een rechtse partij in de coalitie zitten omdat je dan in het relatief veilige en stabiele midden uitkomt. Normaal gesproken zou het van mij zelfs de VVD mogen zijn maar die partij heeft naar mijn indruk de laatste jaren wat fundamentalistische trekjes gekregen.
#NoDAPL
  zondag 24 juni 2012 @ 19:53:35 #81
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113326922
PVV vergelijken met de SP....

De PVV is een autoritair ondemocratisch clubje bevolkt door dombo's die er prat op lijken te gaan de meest stupide dingen te roepen.

De SP kun je qua standpunten van vinden wat je wil (ik heb ook mijn bedenkingen bij bepaalde punten), maar het is wel een partij die de daad bij het woord voegt middels zaken als buurtwerk (
daarin staat de SP geheel alleen in dit land), en is een gevestigde partij.

Dus het is vrij onrespectvol naar de SP toe om ze te vergelijken met het stelletje inhoudsloze jokers (een enkeling daargelaten wellicht) van de PVV.

Neem een Richard de Mos.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113559423
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2012 19:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

Neem een Richard de Mos.
Maakt het nog uit welke?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')