Met dit verschil dat de SP niet tegen de EU is, alleen de samenwerking anders wil organiseren. Minder bureaucratie, minder regelgeving vanuit Brussel. De PVV wil er gewoon uitstappen en de gulden terug. Dan is NL binnen een jaar failliet...quote:Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Dat heet democratie. ga lekker naar afghanistan danquote:Op maandag 11 juni 2012 15:04 schreef DeRakker. het volgende:
Communistische partijen![]()
Ga dan lekker naar China oid.
SP heeft altijd haar stem en mening laten horen. Er werd door het hautaine gepeupel alleen nooit naar geluisterd. Over immigratie, Economie, EU, het steunen van de banken heb ik SP altijd horen praten en hun mening geven. Het waren altijd de andere partijen die precies voor die beslissingen waren wat ons de huidige crisis heeft opgeleverd. Maar achteraf vergeet rechts sNederland dat natuurlijk voor het gemak. En komen zij met niet meer dan "Sp is communistisch help!". Mafketels.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:22 schreef RM-rf het volgende:
vreemd dat relisme en de wens ook serieus te besturen kennelijk voor sommige stemmers een reden is niet op een politieke partij te willen stemmen...
natuurlijk is het makkelijk van de zijlijn de hele tijd 'boe' te roepen, maar dat zegt nog niks erover of een partij zélf ook een politiek bestuurs-alternatief kan bieden ...
zowel van de SP als de PVV kan het gewoon betwijfeld worden, beide partijen definieren zich enkel als 'boe-roepers', maar bieden geen enkele serieuze 'oplossing' anders dan wat goedkoop zeggen dat 'wij het héél anders gaan doen'.
Nee, dan liever geen stem, want het wanbeleid van de PVV of SP gaat ons alleen maar bakken met geld kosten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Remlof, liever op die manier een proteststem dan geen stem, nietwaar?
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als kiezer die ver van beide partijen afstaat (oke, ik heb in 2006 op de SP gestemd) denk ik dat een stem op de SP minder schadelijk is dan een stem op de PVV. Beide partijen hebben plannen die nogal onrealistisch zijn, maar ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in de SP dan de PVV van Wilders omdat er met de SP makkelijker onderhandeld kan worden en zij zullen hun kans pakken om regeringsverantwoordelijkheid te nemen.
Communisme en democratiequote:Op woensdag 20 juni 2012 10:52 schreef monito het volgende:
[..]
Dat heet democratie. ga lekker naar afghanistan dan
Ditquote:Op maandag 11 juni 2012 14:27 schreef Insomnia_ het volgende:
NCPN in je onderschrift hebben staan en dan PVV overwegen___!
China is staatskapitalistisch, heeft niks met communisme te maken, behalve dan dat de partij het nog in zijn naam heeft.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:04 schreef DeRakker. het volgende:
Communistische partijen![]()
Ga dan lekker naar China oid.
Laatst gehoord.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:26 schreef GekkePoes het volgende:
als ik moest kiezen SP maar helaas dat die net iets te sociaal zijn en bakken met belastinggeld gaan kosten.
Hallo, als je links stemt ben je nog geen marxistquote:Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Merlot het volgende:
De PVV en SP signaleren in veel gevallen inderdaad dezelfde polititieke problematiek.
Maar er is toch een heel belangrijk verschil.
Dat is namelijk hoe ze die problematiek willen oplossen.
De PVV door MINDER overheid.
De SP juist door MEER overheid (marxisme is tenslotte staatsmacht).
Take your pick.
Ieder het zijne.
Maar ik hou als vuistregel voor mezelf:
Marxisme is staatsmacht, dus als je links stemt, stem je tegen je eigen burgervrijheden, en tegen je invloed als kiezer.
Nou moet ik nog beslissen of ik dan inderdaad PVV wil stemmen.
Huidige state of mind: voor mijn part zet Wilder 24 pompoenen of teddyberen in die zetels van hem.
Zolang die zetels maar niet de macht versterken van de partijen die mij al jarenlang beroven, beliegen, betuttelen en als dank ook nog kleineren.
.
Hallo overigens.
Aangenaam kennis te maken.
Nee, maar als je SP stemt wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Hallo, als je links stemt ben je nog geen marxist
Och, hebben we weer zo'n idioot...quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:18 schreef Merlot het volgende:
[..]
Nee, maar als je SP stemt wel.
Of je hebt géén idee waarop je precies stemt, en dat vind ik nog gevaarlijker dan een marxist, geloof ik.
Dan kun je beter op de Libertarische Partij stemmen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:22 schreef Merlot het volgende:
De PVV en SP signaleren in veel gevallen inderdaad dezelfde polititieke problematiek.
Maar er is toch een heel belangrijk verschil.
Dat is namelijk hoe ze die problematiek willen oplossen.
De PVV door MINDER overheid.
De SP juist door MEER overheid (marxisme is tenslotte staatsmacht).
Take your pick.
Ieder het zijne.
Maar ik hou als vuistregel voor mezelf:
Marxisme is staatsmacht, dus als je links stemt, stem je tegen je eigen burgervrijheden, en tegen je invloed als kiezer.
Nou moet ik nog beslissen of ik dan inderdaad PVV wil stemmen.
Huidige state of mind: voor mijn part zet Wilder 24 pompoenen of teddyberen in die zetels van hem.
Zolang die zetels maar niet de macht versterken van de partijen die mij al jarenlang beroven, beliegen, betuttelen en als dank ook nog kleineren.
.
Hallo overigens.
Aangenaam kennis te maken.
Inderdaad, tenminste weer een stem minder voor de PVV.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:25 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan kun je beter op de Libertarische Partij stemmen.
Oh, het is een keuze tussen twee beroerde partijen maar de SP is toch wel een stuk minder achterlijk dan de PVV. Dus in die zin is de keuze niet zo moeilijk, hoewel ik me voor kan stellen dat CDA'ers en VVD'ers wel op de PVV gesteld zijn, die partij durft wel te zeggen wat zij eigenlijk denken .quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:02 schreef timmmmm het volgende:
Lastige keus. Eigenlijk de keus of ik van voor of achter genaaid wil worden door engerds die me naar de mond praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |