Ik, en waarschijnlijk een hoop andere mensen in het land, twijfelen tussen PVV en SP. De grond van deze twijfel is gelegen in het besef dat Nederland doodziek is; doodziek van het gegraai, het onnadenkende liberalisme, het onvoorwaardelijke geloof in de vrije markt, het doordrukken van geldverslindende prestigeprojecten, het steunen van de catastrofale 'Europese eenwording'.
Nu zijn er twee partijen die zich sterk tegen 1 of meerdere van deze dingen verzetten: PVV en SP. Het probleem is dat ze elkaar complementeren, en er niet 1 van deze 2 partijen is die alles in zich verenigt.
De PVV is een intolerante partij die bepaalde groepen Nederlanders consequent als crimineel en ongewenst wegzet, en die bepaalde ondoordachte en domme rechtse standpunten huldigt. Maar tegelijkertijd is het wel de partij die het sterkst ageert tegen de rampzalige EU en de incestueuze Haagse spelletjes. Het mogen opportunisten zijn die meedoen zodra dat opportuun is, maar wanneer ze zien dat het volk zich verzet schromen ze niet om een dikke spaak in het wiel te gooien.
De SP aan de andere kant is evenzo gekant tegen de EU en de Haagse spelletjes, maar is hier veel minder agressief in dan de PVV. Men schuiert juist onder Roemer steeds meer aan tegen het pluche, men wordt steeds meer regeringsfahig.
Hierin schuilt het probleem: mensen die de rabiate anti-buitenlandersretoriek van de PVV niet zien zitten, voelen meer voor de SP; maar de SP laat m.b.t. Europa wel zich de kaas van het brood eten door de PVV; ze zijn gewoon minder bevlogen op dat punt, lijkt het wel.
Dus wat te kiezen? Daarom dit topic. Sociaal voelende mensen die apert tegen de EU zijn, maar ook tegen de conventionele, corrupte, geldverslindende, baantjesverdelende Haagse kliek, wat gaan jullie stemmen? Is het buitenlanderstandpunt en de onbeschaafdheid in algemene zin van PVV een breekpunt en kiezen jullie daarom voor SP? Of vinden jullie de EU dermate bedreigend en de richting die het daarmee opgaat dermate ernstig dat jullie het rabiate verzet van van de PVV verkiezen, daarmee de asociale standpunten van deze beweging voor lief nemend?
Ik ben er zelf nog niet uit. Mijn hart gaat uit naar de SP, maar de PVV in al haar felheid en recalcitrantie oefent een enorme aantrekkingskracht op mij uit, zelfs als vind ik hun ideeen omtrent buitenlanders (moslims in het bijzonder) abject.
Wat vinden jullie?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!