abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112714437
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:09 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Idd hij zat op 3 sec van Hamilton, als hij dezelfde strategie aangehouden had dan was hij gewoon 2e of 3e geworden.
Had er misschien zelfs wel voor kunnen komen, Hamilton had een trage stop en Alonso zette die ronde een snelle S1 en S2 neer.
pi_112714615
Jup, Alonso had 1 rondje om wellicht voor Hamilton te komen. Toen hij buiten bleef moest hij wel, want het was vanaf toen te laat omdat Hamilton constant een seconde per rondje terugpakte.
  zondag 10 juni 2012 @ 22:22:22 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_112715170
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

twee. Als hij meteen na Hamilton gestopt was, had hij Perez voorgebleven en had hij het Grosjean misschien lastig kunnen maken
misschien wel, maar misschien hadden ze verwacht dat de banden het net iets langer zouden volhouden. Gegokt en verloren, achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen dat het fout is. Alhoewel jet risico wel aardig groot was :)
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juni 2012 @ 22:28:23 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_112715556
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:22 schreef kepler het volgende:

[..]

misschien wel, maar misschien hadden ze verwacht dat de banden het net iets langer zouden volhouden. Gegokt en verloren, achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen dat het fout is. Alhoewel jet risico wel aardig groot was :)
Het was zeker een gok waard, want als je tot het einde gemiddeld 1:18,3 per ronde door kunt rijden dan win je gewoon de race of had Hamilton alle moeite gehad om er voorbij te komen. Alonso kon dat niet, terwijl Grosjean op zijn niet heel erg veel nieuwere banden gewoon 1:17,0 kan rijden.

Het was erg gedurfd van Ferrari, maar als Alonso aan het eind van de rit de punten tekort komt, dan kan er naar deze race gewezen worden. Imo had hij gewoon met Lewis mee moeten klappen en dan maar genoegen moeten nemen met P2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_112715568
Deze race heb ik me om de een of andere manier voor het eerst geergerd aan het DRS systeem, ook Mol had daar last van ´´Als ik het zo bekijk gaat het toch wel erg makkelijk´´.

Het DRS systeem was 2,3 jaar terug misschien nodig, maar met de huidige banden kan volgens mij sowiewo makkelijker worden ingehaald. Alonso had misschien wat meer achter zich kunnen houden... etc.
Dat geven ook de cijfers aan over inhalen die af en toe op formula1.com worden geplaatst, na de eerste paar races was het aandeel drs inhaalacties maar iets van 50%, de rest dus normaal. Zegt genoeg denk ik
pi_112715790
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:28 schreef Marks het volgende:
Deze race heb ik me om de een of andere manier voor het eerst geergerd aan het DRS systeem, ook Mol had daar last van ´´Als ik het zo bekijk gaat het toch wel erg makkelijk´´.

Het DRS systeem was 2,3 jaar terug misschien nodig, maar met de huidige banden kan volgens mij sowiewo makkelijker worden ingehaald. Alonso had misschien wat meer achter zich kunnen houden... etc.
Dat geven ook de cijfers aan over inhalen die af en toe op formula1.com worden geplaatst, na de eerste paar races was het aandeel drs inhaalacties maar iets van 50%, de rest dus normaal. Zegt genoeg denk ik
Was vorig jaar ook al op Montreal, dat rechte stuk kunnen ze zonder DRS ook wel inhalen, DRS moeten ze wat mij betreft alleen gebruiken om extra inhaalmogelijkheden te verschaffen.
pi_112715837
Dat het inhalen zo makkelijk ging, lag volgens mij meer aan de banden dan aan DRS. In het treintje achter Di Resta/Rosberg in de eerste stint zag je namelijk geen inhaalacties (op die van Di Resta op Rosberg na).
pi_112715886
Leuk voor Grosjean en Perez, en er waren er nog wel meer die leuke dingen hebben laten zien, maar Hamilton reed ook wel gewoon erg sterk. Klein foutje bij de pitstop, maar verder lijkt hij zijn snelheid te kunnen combineren met het gebruik van zijn hersens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112717227
Heb mij ook enorm geergerd aan het DRS deze wedstrijd ! Het ziet er naar mijn idee uit dat het veld zo dicht bij elkaar zit, dat we dit idd niet meer nodig hebben.

Gewoon weer inhalen op eigen kracht met een beeeetje hulp van het Kers systeem
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 juni 2012 @ 22:55:48 #260
Maffe Fries
pi_112717352
volgend jaar DRS op dit circuit op het gedeelte van start/finish doen?

op het lange rechte stuk worden de bolides wel wat naar elkaar toegezogen, dus verplaatsing van het DRS-gedeelte zou kunnen, al zou het ook kunnen zijn dat het stuk bij start/finish net te kort is om DRS daar te laten werken
pi_112719235
Iemand n lijstje met de snelste rondetijden?

Edit: balen voor di resta, waren zn stops zo onglukkig gekozen?

Durf ook te wedden dat de strateeg die bij Sauber de pitstops uitdoktert, binnenkort bij n topteam werkt
pi_112720713
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:06 schreef M.Melandri het volgende:
Pech van Schumi is echt onbeschrijfelijk, DRS die open blijft staan...hoe verzin je het :')
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat er iemand bij Mercedes 's nachts de auto van Schumi aan het saboteren is ofzo ....
pi_112721332
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:27 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand n lijstje met de snelste rondetijden?

Edit: balen voor di resta, waren zn stops zo onglukkig gekozen?

Durf ook te wedden dat de strateeg die bij Sauber de pitstops uitdoktert, binnenkort bij n topteam werkt
Di Resta zijn banden gingen er gewoon heel snel al aan dus dan moet je wel naar binnen, Sauber was gewoon heel zuinig op de banden en daardoor in staat om een 1 stopper te doen.
pi_112722957
Super leuke race.. leuk om te volgen. Hamilton gewoon ijzersterk. Alsonso was de schlemiel _O-
Erg goed gereden van Grosjean en Perez natuurlijk. Blijkt maar weer dat die wagens ook gewoon prima in orde zijn.

Webber en Button vielen tegen trouwens, daar is echt wat mee aan de hand :/

En arme schumacher, unlucky...
There are only 151 Pokémon.
pi_112722970
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 22:32 schreef Wombcat het volgende:
Dat het inhalen zo makkelijk ging, lag volgens mij meer aan de banden dan aan DRS. In het treintje achter Di Resta/Rosberg in de eerste stint zag je namelijk geen inhaalacties (op die van Di Resta op Rosberg na).
Dat komt volgens mij vooral omdat iedereen daar DRS kon gebruiken. Als je een treintje hebt van 6 auto's die steeds binnen een seconden van elkaar rijden dan zit iedereen (behalve de voorste) met DRS, dus levert het niks op.
pi_112725237
Zo, terug in Little Italy, waar er een Ferrari California voor m'n appartement staat geparkeerd :7

Mijn foto van vandaag:

Feestende en zingende Mexicanen. *O*
En ik heb toch een beetje spijt dat ik gisteren geen Go Go Sergio t-shirt voor 5 dollar heb gekocht op de plaatselijke markt.
pi_112725333
Verdere observaties van langs de baan vandaag:
- het was warm en waarschijnlijk erg druk. Ik had om 9.00 een plekje bij het uitkomen van de hairpin met zicht door de hekken heen op het aanremmen en uitkomen ervan en het grote videoscherm. Met twee rijen klapstoeltjes en een rij staanplaatsen was het vanaf 10.00 vol en was er alleen ruimte voor de bierverkoper (7 dollar voor een biertje) en de zenuwachtige beveiligers om langs te lopen.
- Er werd heel rustig gereden door een aantal, zeker Button, Senna en de Torro Rosso's. Die laatste werden zelfs aardig onder druk gezet door de Caterhams. Raikonen en Webber wisten ook niet te overtuigen. Ook van Kobayashi had ik meer verwacht, hij reed vrijwel continu achter Perez
- De Force India's en Massa reden mooi aanvallen, maar bracht hun niet al teveel.
- Alonso gegokt en verloren. Maar ook met pitstop had hij het niet gehaald, daarvoor reed hij te langzaam op de softs en zouden de supersofts te snel versleten zijn geweest.
- In het voorprogramma werd in een race van de CTCC aangetoond dat je met een Mini ook ondersteboven in de Wall of Champions kan verdwijnen en er weer uitgekatapulteerd kan worden.Nog geen filmpje van kunnen vinden...
- Aan het eind een rondje over het circuit gelopen en toen naar de stad teruggelopen in plaats van weer teruglopen en in een rij aansluiten voor de metro. Dat laatste is geen aanrader, maar wel de enorme rij van trucks met flight cases gezien die de boel weer kwamen ophalen.
- En ja, DRS maakte inhalen wel erg makkelijk op een plek waar inhalen al makkelijk is. Bij de hairpin werd bijna niet ingehaald. In het voorprogramma werd er eigenlijk alleen daar ingehaald en bij de FF1600 was het eigenlijk kunst om de laatste ronde als tweede uit de hairpin te komen om de race te kunnen winnen.
pi_112725826
Precies, hairpin was vroeger mooie inhaalplek, maar door het DRS detectie-punt niet verstandig om daar al je auto er naast te zetten, anders ben je je plekje voor start/finish al weer kwijt.
pi_112726697
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:00 schreef Aniron het volgende:

[..]

Dat komt volgens mij vooral omdat iedereen daar DRS kon gebruiken. Als je een treintje hebt van 6 auto's die steeds binnen een seconden van elkaar rijden dan zit iedereen (behalve de voorste) met DRS, dus levert het niks op.
Hoe komt het dan dat de voorste dan toch voorblijft (terwijl die geen DRS heeft) als DRS het doorslaggevende verschil is bij inhalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2012 09:10:11 ]
pi_112727242
Topsnelheid van de voorste was hoog genoeg, icm kers, om voor te blijven
pi_112727457
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 07:38 schreef Meike26 het volgende:
Precies, hairpin was vroeger mooie inhaalplek, maar door het DRS detectie-punt niet verstandig om daar al je auto er naast te zetten, anders ben je je plekje voor start/finish al weer kwijt.
ja, Schumi liet het nog wel een keer zien in de hairpin bij een sauber _O_
Maar kreeg hem toen direct met drs weer om de oren :{
pi_112729443
Zeg zou er iets niet in orde zijn met het chassis van Button?

Het kan toch niet dat hij anderhalve seconde toelegt op Lewis per ronde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 11 juni 2012 @ 11:15:05 #273
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_112729668
quote:
5s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:07 schreef vosss het volgende:

dat of hij heeft geen vertrouwen meer in die bak. Dat kan ook. En dan heeft die een probleem, dan gaat het pas lopen als die x presteert.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_112729994
quote:

Ik denk dat er gewoon een probleem in zn hoofd zit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 11:24:24 #275
Maffe Fries
pi_112729998
of het is een combinatie van zaken. Iets mis met de auto, hierdoor minder vertrouwen bij Button die door dit gedoe de banden niet aan de praat krijgt en zo én snellere bandenslijtage heeft én anderhalve seconde per ronde verliest.
pi_112730392
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
of het is een combinatie van zaken. Iets mis met de auto, hierdoor minder vertrouwen bij Button die door dit gedoe de banden niet aan de praat krijgt en zo én snellere bandenslijtage heeft én anderhalve seconde per ronde verliest.
En dan kom ik weer bij Jaques Villeneuve zijn gelijk: de beste moet winnen. En Button hoort niet op p16 als zijn teamgenoot wint.

En wat ook erg was: steeds als er een gevecht om de leiding aan het ontstaan was, ging er een van de kop de pits in :N wat weer leek op de F1 van een jaar of 5, 10 terug.
Na gisteren vraag ik me af of de F1 wel leuk is zoals het nu is.
En ik durf het wel aan te zeggen dat de races vorig jaar leuker waren. Het kampioenschap misschien niet, maar de races waren vorig jaar geniaal, vanaf race 1 werd het iedere race nòg beter met de climax in Canada.
pi_112730408
Nouja in de basis issie misschien iets langzamer dan Lewis, maar wel zuiniger op de banden.

Nu is ie inderdaad veel langzamer én minder zuinig met zn banden.

Als ik McLaren was dan schroefde ik heel dat ding uit elkaar tot op het laatste schroefje.
vosss is de naam,
  maandag 11 juni 2012 @ 12:27:41 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_112732295
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:37 schreef vosss het volgende:
Nouja in de basis issie misschien iets langzamer dan Lewis, maar wel zuiniger op de banden.

Nu is ie inderdaad veel langzamer én minder zuinig met zn banden.

Als ik McLaren was dan schroefde ik heel dat ding uit elkaar tot op het laatste schroefje.
Ligt echt niet aan de auto
pi_112732705
Ik vraag het me af :)
vosss is de naam,
  maandag 11 juni 2012 @ 12:47:43 #280
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_112733045
Ik heb de start gezien en daarna eigenlijk meer naar Ierland-Kroatië zitten kijken. :@
pi_112744016
Iemand nog n lijstje vd snelste rondetijden? Ik was ook op zoek naar n lijst waarin je alle rondetijdn kon zien, maar kan d site niet meer vinden...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 17:12:51 #282
Maffe Fries
pi_112744019
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb de start gezien en daarna eigenlijk meer naar Ierland-Kroatië zitten kijken. :@
schaam je o|O
pi_112744071
Sinds wanneer is voetbal belangrijker? En dan ook nog zo'n wedstrijd???;-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 17:14:18 #284
Maffe Fries
pi_112744080
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:12 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand nog n lijstje vd snelste rondetijden? Ik was ook op zoek naar n lijst waarin je alle rondetijdn kon zien, maar kan d site niet meer vinden...
http://www.fia.com/en-GB/(...)ts/can-race-laps.pdf
of
http://www.formula1.com/r(...)43/fastest_laps.html
  maandag 11 juni 2012 @ 17:29:32 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_112744712
quote:

Net als bij Massa moeten ze heel her chassis gewoon 'even' scannen, kijken of er geen fouten/scheuren in zitten :)
pi_112744774
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Net als bij Massa moeten ze heel her chassis gewoon 'even' scannen, kijken of er geen fouten/scheuren in zitten :)
Wel leuk om te zien hoe pers Massa met grond gelijk maakte, nu Button op een ronde wordt gereden door zijn teamgenoot hoor je amper iets...
  maandag 11 juni 2012 @ 17:40:17 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_112745200
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:30 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wel leuk om te zien hoe pers Massa met grond gelijk maakte, nu Button op een ronde wordt gereden door zijn teamgenoot hoor je amper iets...
met het grote verschil dat Button de eerste race van dit seizoen heeft gewonnen, terwijl Massa nog heel weinig indrukwekkends heeft laten zien :D (laat staan een race winnen)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 17:42:00 #288
Maffe Fries
pi_112745279
mja, op zich zou het gemor wel mogen komen natuurlijk, omdat hetgeen hij nu laat zien een wereldkampioen onwaardig is
pi_112745881
Net ff de race gezien, erg leuke race weer met de verschillende strategieën enzo.
Volgende race 8e??
Kimi for wdc 2012
  maandag 11 juni 2012 @ 18:55:41 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_112749209
quote:
2s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, op zich zou het gemor wel mogen komen natuurlijk, omdat hetgeen hij nu laat zien een wereldkampioen onwaardig is
ow dat zeker, hij doet het gewoon ook erg slecht :D Maar omdat hij eerder dit seizoen nog heeft laten zien dat hij kan winnen, dan wil ik hem voorlopig nog het voordeel van de twijfel gunnen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 19:26:54 #291
Maffe Fries
pi_112750854
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:55 schreef Kimilotus het volgende:
Net ff de race gezien, erg leuke race weer met de verschillende strategieën enzo.
Volgende race 8e??
nee, geen achtste winnaar voorlopig, tenzij Lotus nog wat extra weet te vinden in de kwalificatie. Ze komen gewoon net tekort voor de zege en moeten in het laatste deel van de race nog te ver weg komen.
pi_112751307
Ik mis Schumi nog als winnaar ! :Y
pi_112753146
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, geen achtste winnaar voorlopig, tenzij Lotus nog wat extra weet te vinden in de kwalificatie. Ze komen gewoon net tekort voor de zege en moeten in het laatste deel van de race nog te ver weg komen.
Mjah hoeft niet persé volgende race maar ik zou het iig wel leuk vinden als Kimi en schumi een race winnen
Kimi for wdc 2012
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 20:31:23 #294
Maffe Fries
pi_112755000
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:03 schreef Kimilotus het volgende:

[..]

Mjah hoeft niet persé volgende race maar ik zou het iig wel leuk vinden als Kimi en schumi een race winnen
oh, dat is zeker mogelijk dit jaar. Als het even meezit dan kunnen we dit jaar zo negen winnaars hebben
  maandag 11 juni 2012 @ 20:39:38 #295
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_112755591
Ik denk zelfs dat we 20 winnaars krijgen :+
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_112755772
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:39 schreef Bayswater het volgende:
Scherp.
Feel free to ignore my comments.
pi_112755952
Ik vroeg me gisteren al af of ze niet gewoon 24 races kunnen doen, zodat iedereen er eentje kan winnen O+.
Neil LOVES Carrots!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2012 @ 20:45:04 #298
Maffe Fries
pi_112755985
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:39 schreef Bayswater het volgende:
dan moeten de races in Zuid-Korea en in de Verenigde Staten wel doorgaan :P

Maar goed, je weet wel waar het over gaat :P
pi_112778663
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als Grosjean beter was gestart en niet achter Di Resta had vastgezeten, had hij de race gewonnen. Doordat hij vastzat achter Di Resta verloor hij meer dan 10 seconden, terwijl het verschil op het eind met Hamilton slechts 2.5 seconde was.

Net zoals Rosbergs foutje bij het inhalen van Massa een duur foutje was. Hierdoor kwam hij achter Perez en Massa te zitten en dat kostte te veel tijd. Hierdoior kwam Vettel voor Rosberg terug op de baan en anders had hij ervoor gezeten en misschien wel derde geworden.

Daarnaast is de volgende race in Valencia, met hogere temperaturen, dus maakt Lotus een goede kans.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:14:48 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_112779633
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als Grosjean beter was gestart en niet achter Di Resta had vastgezeten, had hij de race gewonnen. Doordat hij vastzat achter Di Resta verloor hij meer dan 10 seconden, terwijl het verschil op het eind met Hamilton slechts 2.5 seconde was.

Net zoals Rosbergs foutje bij het inhalen van Massa een duur foutje was. Hierdoor kwam hij achter Perez en Massa te zitten en dat kostte te veel tijd. Hierdoior kwam Vettel voor Rosberg terug op de baan en anders had hij ervoor gezeten en misschien wel derde geworden.

Daarnaast is de volgende race in Valencia, met hogere temperaturen, dus maakt Lotus een goede kans.
Misschien had kunnen winnen lijkt me beter op z'n plaats, ik weet niet in hoeverre Hamiton gas bleef geven of het relatief rustig aan deed toen hij eenmaal eerste lag (die lapcharts van f1.fanatics.co.uk openen niet goed bij mij :( )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')