Als ze net gespoten zijn moet je ze idd nog 1 of 2x natrekken, of daar niet verven.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:42 schreef Compoantje het volgende:
Dit overkwam mijn broertje vanavond.
[ afbeelding ]
Hij voelde wat trillingen, ging daarom wat langzamer rijden en zag z'n velg voorbij rollen.
Hij kon niet meer sturen en reed bijna de sloot in langs de provinciale weg.
Z'n velgen waren net gespoten maar had ze blijkbaar niet goed aangedraaid. Niemand raakte gewond.
Zeg maar als je nog wat foto's wilt zien, dan haal ik nog wat van m'n telefoon af.
Zoiets dacht ik ook al inderdaad, maar ik dacht dat hij dat ook wel wist...quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze net gespoten zijn moet je ze idd nog 1 of 2x natrekken.
De verf gaat er namelijk tussenuit en dan komen je wielmoeren los...
Geldt ook voor poedercoating.
Komen eraan!quote:
Je bent in de war met het merk.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Tja; 't blijft natuurlijk een afstammeling van de eend.
En die zoeken de sloot op.
Oh ja.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
Je bent in de war met het merk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wiel lag een eind verderop. Hij heeft 3 van de 4 wielmoeren weer gevonden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:58 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe is het met het wiel afgelopen?
edit: zie nu pas de woordspeling
Kijk daar ging het dus misquote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Velgen draai je niet aan. Je draait wielmoeren (of wielbouten) aan. Die houden de velgen vast.
Oh, echt?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Velgen draai je niet aan. Je draait wielmoeren (of wielbouten) aan. Die houden de velgen vast.
Heeft hij het topic dan geopend of de TT geschreven?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:15 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Oh, echt?
Wow, dat zal het zijn inderdaad. Nou, ik zal hem die tip geven.
zal wel mee vallen, remschijf mogelijk vervangen, nieuw wielboutje halen en klaar waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Er zal wel behoorlijk wat schade aan zitten, gok ik.
Ik vraag me af hoe het met de veerpoot en de remklauw is. En met de carrosserie. Daar zal aan de dorpel vast wel wat schade zitten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:21 schreef densmee het volgende:
[..]
zal wel mee vallen, remschijf mogelijk vervangen, nieuw wielboutje halen en klaar waarschijnlijk
schade aan veerpoot en remklauw valt wel mee die raken de grond niet, en die hebben veel meer te weerstaan als je een keertje tegen een stoeprandje butst.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het met de veerpoot en de remklauw is. En met de carrosserie. Daar zal aan de dorpel vast wel wat schade zitten.
Ik zou het niet weten. M'n broertje zei dat het wel meewiel.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Er zal wel behoorlijk wat schade aan zitten, gok ik.
De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:31 schreef jitzzzze het volgende:
Oh ja, vergeet niet tegen je broertje () te zeggen dat hij ook aan de andere kant een nieuwe remschijf moet monteren.
Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veiligquote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:37 schreef Compoantje het volgende:
[..]
De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?
Verschil in remmen L/R en naar 1 kant trekken.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:37 schreef Compoantje het volgende:
[..]
De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?
Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef Syd het volgende:
[..]
Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veilig
Oh meende dat dat de reden was.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mer.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verschil in remmen L/R en naar 1 kant trekken.
Heb overigens m'n veerpoten links en rechts vervangen met 3 weken er tussen (met compleet andere lagers en remschijven). Alleen in het begin wat remverschil maar dat trok snel bij.
Oja, natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef Syd het volgende:
[..]
Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veilig
Naja, ik spreek alleen uit persoonlijke ervaring. C. Norris kan het vast beter uitleggen.quote:
Dat niet inderdaad, maar was het niet zo dat de klauw aan de ene kant dan meer afstand moet overbruggen dan de andere kant wat voor onbalans kan zorgen?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.
De klauw staat sowieso bijna strak met blokjes tegen de schijf aan als je de rem loslaat. Daar kan amper een vloeitje tussen. Afstand tussen schijf en blokjes wordt niet meer of minder bij wegslijten schijf. Alleen de remzuiger komt steeds weer iets verder naar buiten.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat niet inderdaad, maar was het niet zo dat de klauw aan de ene kant dan meer afstand moet overbruggen dan de andere kant wat voor onbalans kan zorgen?
Nee, hij heeft ze zelf gespoten.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:30 schreef T42 het volgende:
bij die velgen boer staat vast op de kassabon na 10/20km(ofzoiets) bouten na trekken?
Nee, maar als je gaat vervangen moet je het meteen goed doen. Remmerij is iets waar je geen geintjes en gekut mee moet hebben, dus beter beide gelijktijdig, heb je iig weer balans. Helemaal als je schijven en blokken net nieuw zijn ga je erg trekken omdat het nog in moet slijten en de nieuwe zooi tijdelijk slechter remt. En nee, dan moet je hem niet even flink hard op de rem knallen, dan kan je je schijven met een beetje pech weglazeren. (extragratis tip voor broertje van TS).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.
Klopt, dat slijt na normaal remmen vanzelf weer in.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, maar als je gaat vervangen moet je het meteen goed doen. Remmerij is iets waar je geen geintjes en gekut mee moet hebben, dus beter beide gelijktijdig, heb je iig weer balans. Helemaal als je schijven en blokken net nieuw zijn ga je erg trekken omdat het nog in moet slijten en de nieuwe zooi tijdelijk slechter remt. En nee, dan moet je hem niet even flink hard op de rem knallen, dan kan je je schijven met een beetje pech weglazeren. (extragratis tip voor broertje van TS).
Nee, maar hij is wel over de wegkant geklapt natuurlijk, toen hij de berm in schoot. Al zat het geen dramatische schade zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:25 schreef densmee het volgende:
[..]
schade aan veerpoot en remklauw valt wel mee die raken de grond niet, en die hebben veel meer te weerstaan als je een keertje tegen een stoeprandje butst.
dorpel weet ik niet maar lijkt mij niet dat een auto op de dorpel valt als een wiel eraf loopt.
Handig, kan je nooit je bouten verliezen als ze er ineens vanaf vallenquote:Op zondag 10 juni 2012 12:21 schreef T42 het volgende:
ik heb altijd zo'n borg kabeltjes op allen bouten zitten en aan de andere kant aan chassisbalk
Ik zal pas serieus naar deze reactie kijken als je eerst eens de OP leert lezen.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:08 schreef De_Melkboer het volgende:
Altijd per 2 vervangen, en niet alleen omdat ze verschil in slijtage hebben, maar ook omdat je nooit weet of je precies dezelfde eigenschappen in je schijven en blokken hebt als links en rechts apart zijn vervangen. Doe je het per paar dan heb je de boel uit dezelfde partij en als je eens rondkijkt op onderdelensites hoeft het niet eens zo duur te zijn.
Het lijkt me ook wel erg zinvol om de wielen te laten uitlijnen. En haal trouwens meteen dat horregaas van je grill want je rijdt voor aap.
Dat heeft ie toch gedaan? Anders had hij nooit je kippengaas gezien.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:54 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik zal pas serieus naar deze reactie kijken als je eerst eens de OP leert lezen.
Ik zou het met 100 doen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:59 schreef densmee het volgende:
volgende keer je wielen met 450 euro newton meter vastdraaien
Niet zo heel ver. De wiel lag een paar meter verderop in de sloot.quote:
Captain Hindsightquote:Op maandag 11 juni 2012 11:32 schreef Simba het volgende:
Alleen jammer dat hij is blijven remmen toen hij richting de berm slipte.
Anders had hij nog een beetje met het ene voorwiel kunnen sturen en op het asfalt kunnen blijven...
nou heeft hij wel gelijk natuurlijk,quote:
remschijvenquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
Het spatbord en de bumper ook zo te zien.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
Het spatbord natuurlijk...quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
De bumper was al kapot, maar hij zal er ook vast wel op geschoven hebben op dat moment.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het spatbord en de bumper ook zo te zien.
11,3 sec. om precies te zijn. Die 0,2 seconden doen het hem.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:34 schreef SOG het volgende:
Vette racegaas men. Is dit het model met 0-100 in 11,5 seconden? Drukt j wel in je stoel.
Ja klopt. Als m'n broertje 200 m verderop was geweest had ie waarschijnlijk al 100-120 gereden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 02:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister ook nog nieuwe banden onder mijn waggel laten zetten, werd braaf een stickertje op het dashboard geplakt dat ik ze na 50 km na moest trekken. Na 50 km dus geprobeerd ze na te trekken, maar ze waren met geen mogelijkheid strakker te trekken.
Verder is 5 euro natuurlijk helemaal niks, voor hetzelfde geld had je die auto total-loss gereden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |