abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112936379
Niks mis met een hoofddoek. Zo een doek staat leuker dan menig kort pittig kapsel. Men moet zelf weten wat ie draagt.
pi_112943166
Interesseert me niet of vrouwen een hoofddoek dragen of niet. Het grote contrast met het makeup gebruik en/of de andere kleding is soms wel erg grappig. Een onschuldig hoofddoekje, met daaronder een strakke legging waar de billen lekker doorheen schijnen.

Volledige gezichtsbedekking is naar mijn mening niet gepast.
pi_112943217
Laatste 2 posts boven mij zijn nobelprijswaardig.
pi_112943268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:26 schreef spiceinvader het volgende:
Niks mis met een hoofddoek. Zo een doek staat leuker dan menig kort pittig kapsel. Men moet zelf weten wat ie draagt.
Kaal geschoren koppie heeft ook wel iets. En maakt een hoofddoek overbodig.
pi_112943312
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het Westen staat voor antisemitisme, apartheid, doodstraffen, racisme, nationalisme, seksuele uitbuiting van vrouwen, imperialisme en kolonialisme, kopvoddentax etc, right?
Het een hoeft niet perfect te zijn, om de ander te bekritiseren. Het is een feit dat men in het westen over het algemeen een stuk toleranter is. Niet altijd tolerant, maar vaak toleranter ;)

Overigens zijn eerder genoemde ook niet te excluderen in het midden-oosten, met uitzondering van de hoofddoeken belasting. Of de Islam hier verantwoordelijk voor is laat ik terzijde, maar het lijkt me onmiskenbaar dat de Islam de basis heeft gevormd voor de culturele aspecten en idealen van het Midden-Oosten/Noord-Afrika.
pi_112943772
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het een hoeft niet perfect te zijn, om de ander te bekritiseren. Het is een feit dat men in het westen over het algemeen een stuk toleranter is. Niet altijd tolerant, maar vaak toleranter ;)

Overigens zijn eerder genoemde ook niet te excluderen in het midden-oosten, met uitzondering van de hoofddoeken belasting. Of de Islam hier verantwoordelijk voor is laat ik terzijde, maar het lijkt me onmiskenbaar dat de Islam de basis heeft gevormd voor de culturele aspecten en idealen van het Midden-Oosten/Noord-Afrika.
Het gaat niet om excluderen, het gaat om absurditeiten, geen weldenkend persoon zal ontkennen dat er in de Islamitische wereld homo/jodenhaat is, vrouwenonderdrukking etc, maar zeggen dat de Islam daar voor staat is net zo absurd als de wangevallen die in Het Westen voorkomen als standaard te nemen voor waar het Westen voor staat.

Dus meer een selectief weergave, het is waar dat de Islam een groot rol heeft gespeeld in het vormen van de regionale culturen, maar ook juist tegen veel zaken die we vandaag de dag islamitisch noemen ook juist heeft verworpen, zaken als uithuwelijking, eerwraak, bloedwraak etc, gebeuren allemaal in die landen ondanks specifieke verboden vanuit de Sharia voor zulke zaken.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2012 20:01:35 ]
pi_112943939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Kaal geschoren koppie heeft ook wel iets. En maakt een hoofddoek overbodig.
Ah, liefde voor kale koppies.
pi_112944121
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_112944195
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:07 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aoedoe Billahi min al Shaitan Arradjiem.
pi_112944214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus meer een selectief weergave, het is waar dat de Islam een groot rol heeft gespeeld in het vormen van de regionale culturen, maar ook juist tegen veel zaken die we vandaag de dag islamitisch noemen ook juist heeft verworpen, zaken als uithuwelijking, eerwraak, bloedwraak etc, gebeuren allemaal in die landen ondanks specifieke verboden vanuit de Sharia voor zulke zaken.
En toch zijn eerwraak e.d. vrij kenmerkend voor Islamitische landen, alhoewel het ongetwijfeld ook in niet-islamitische gebieden voorkomt. Maar ik wil de Islam daar op niet aanvallen, noch voor andere zaken. Ik vind de collectieve geloven over het algemeen grote onzin.
pi_112944373
huh hoofddoek topic nummer 4 heb ik iets gemist? :D
...
pi_112944399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

En toch zijn eerwraak e.d. vrij kenmerkend voor Islamitische landen, alhoewel het ongetwijfeld ook in niet-islamitische gebieden voorkomt. Maar ik wil de Islam daar op niet aanvallen, noch voor andere zaken. Ik vind de collectieve geloven over het algemeen grote onzin.
Mja, toen er videobeelden vrijkwamen van eerwraak in Irak waarbij een Koerdisch meisje werd gestenigd waren velen zo snel om weer met hun vingers naar de Islam te wijzen en verantwoordelijk te houden, wisten zij veel dat het Yezzidische Koerden waren die het meisje aan het stenigen waren en de moslims haar juist probeerden te beschermen en weerhouden van eerwraak, nou heb ik het niet over jou natuurlijk, maar eerder een algemeen beeld wat ontstaat, wanneer er eerwraak onder moslims voorkomt is dat ondanks de Islam, niet namens de Islam en daar zit het verschil.

En de waarheidsclaims van collectieve godsdiensten XYZ vinden is een heel ander discussie natuurlijk :P
pi_112945235
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aoedoe Billahi min al Shaitan Arradjiem.
Beste triggershot ik weet niet of het te persoonlijk is, maar ben jij moslim? Jij zegt a3udubillaah mina shaytaani rajiem, en dit wordt door moslims gereciteerd voordat zij uit de Koran lezen, enof zien zij iets dat niet goed is.
pi_112946256
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En het Westen staat voor antisemitisme, apartheid, doodstraffen, racisme, nationalisme, seksuele uitbuiting van vrouwen, imperialisme en kolonialisme, kopvoddentax etc, right?
Nee, moet je toch echt de nederlandse grondwet of het amerikaanse first amendment eens lezen.
Je moet nog veel leren. Ik vat de shariawetgeving samen, en jij noemt een paar extremistsche standpunten op die voortkomen uit absolutische opinies.

Verder denk ik dat je ook eens moet gaan studeren op verlichting, laicite en kemalisme.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_112946571
Om serieus op de stelling in te gaan: nee het is niet juist. Zowel de meiden van Halal als de SGP dames kiezen er zelf voor om hun geloof te belijden op de manier die zij graag willen. Degenen die op de SGP stemmen willen misschien niet op gelijke voet staan met de man, net als de meiden van Halal dat niet willen vanwege hun eigen levensovertuiging en keuze. Als je het niet eens bent met de standpunten van de SGP zou je er ook niet op gaan stemmen. Als je het niet eens bent met de meiden van Halal dat kan maar dan houd je je er ook niet mee bezig. Waarom moeten deze mensen nu zo nodig emanciperen als zij dat zelf niet willen? Dat kun je je ook afvragen.
pi_112946676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:23 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
الحجاب هو العبودية
Wtf heeft een doek om je hoofd te maken met slavernij? :')
pi_112947298
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, toen er videobeelden vrijkwamen van eerwraak in Irak waarbij een Koerdisch meisje werd gestenigd waren velen zo snel om weer met hun vingers naar de Islam te wijzen en verantwoordelijk te houden, wisten zij veel dat het Yezzidische Koerden waren die het meisje aan het stenigen waren en de moslims haar juist probeerden te beschermen en weerhouden van eerwraak, nou heb ik het niet over jou natuurlijk, maar eerder een algemeen beeld wat ontstaat, wanneer er eerwraak onder moslims voorkomt is dat ondanks de Islam, niet namens de Islam en daar zit het verschil.

En de waarheidsclaims van collectieve godsdiensten XYZ vinden is een heel ander discussie natuurlijk :P
Beste Triggershot,

Er zullen altijd mensen zijn die slechte tradities niet weten te scheiden van religie en de islam daarom beschuldigen van vrouwenonderdrukking, eerwraak etc. En ja, inderdaad, als iemand die geen geloof aanhangt iets fouts doet, dan wordt er naar de persoon gekeken, maar als iemand die een geloof en dan vooral de islam aanhangt iets fouts doet, wordt de islam er ook bij gehaald. En bijna altijd door van die figuren die de islam alleen maar kennen van de media en die nooit de koran hebben gelezen (en juist geinterpreteerd hebben). Terwijl er in de koran duidelijk staat: "De besten onder jullie zijn zij die de vrouwen goed behandelen." En de islam is ook duidelijk over het feit dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn(, maar niet gelijk!). En dat moord (eerwraak) nooit getolereerd mag worden. Maar sommige mensen zullen hun negatieve gedachtegang over de islam altijd blijven koesteren en daarom heeft het geen zin om met die mensen in discussie te gaan. En wat me ook is opgevallen is dat een topic (en daarmee refereer ik niet naar dit topic) dat niet eens over de islam gaat, op de een of andere manier wel bar vaak op haatdragende uitingen jegens de islam uitdraait.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knaagbeest op 15-06-2012 21:40:22 ]
pi_112947861
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. 8)7
pi_112951021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:37 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Beste triggershot ik weet niet of het te persoonlijk is, maar ben jij moslim? Jij zegt a3udubillaah mina shaytaani rajiem, en dit wordt door moslims gereciteerd voordat zij uit de Koran lezen, enof zien zij iets dat niet goed is.
Ah dankje, wist ik niet.
pi_112951339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee, moet je toch echt de nederlandse grondwet of het amerikaanse first amendment eens lezen.
Je moet nog veel leren. Ik vat de shariawetgeving samen, en jij noemt een paar extremistsche standpunten op die voortkomen uit absolutische opinies.

Verder denk ik dat je ook eens moet gaan studeren op verlichting, laicite en kemalisme.
Ten eerste, de Shariawetgeving bestaat niet, in ieder land, stroming is het anders en dat terwijl er maar een paar landen zijn die op één hand te tellen zijn, - dat tussen meer dan 50 moslimlanden - claimen Sharia toe te passen en in al die landen is er een wereld van verschil over hoe dit in praktijk wordt toegepast, misschien iets om te leren.

Ten tweede, doodstraffen, homo en vrouw discrimenerende wetten zijn gewoon in Amerika bestaande wetten, ondanks the first amendement dat wegzetten als extremistische en absolutistische opvattingen is simpwelweg onjuist. Ook voor wie die first amendement in praktijk van toepassing was. Om maar te zwijgen over de oorlogen en manipulaties waar de VS verantwoordelijk voor zijn en het steunen van dictators, naast onze leiders die als een schoothondje onvoorwaardelijk achter de VS aan gaan, allemaal ondanks de Nederlandse grondwet en first amendement hé?

Ten tweede heeft Kemalisme, niets maar dan ook niets met laicisme te maken, is het een racistische theorie waar veel onderdrukking en bloed aan kleeft, weinig om toe te juichen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2012 22:57:39 ]
pi_112951425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:32 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Beste Triggershot,

Er zullen altijd mensen zijn die slechte tradities niet weten te scheiden van religie en de islam daarom beschuldigen van vrouwenonderdrukking, eerwraak etc. En ja, inderdaad, als iemand die geen geloof aanhangt iets fouts doet, dan wordt er naar de persoon gekeken, maar als iemand die een geloof en dan vooral de islam aanhangt iets fouts doet, wordt de islam er ook bij gehaald. En bijna altijd door van die figuren die de islam alleen maar kennen van de media en die nooit de koran hebben gelezen (en juist geinterpreteerd hebben). Terwijl er in de koran duidelijk staat: "De besten onder jullie zijn zij die de vrouwen goed behandelen." En de islam is ook duidelijk over het feit dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn(, maar niet gelijk!). En dat moord (eerwraak) nooit getolereerd mag worden. Maar sommige mensen zullen hun negatieve gedachtegang over de islam altijd blijven koesteren en daarom heeft het geen zin om met die mensen in discussie te gaan. En wat me ook is opgevallen is dat een topic (en daarmee refereer ik niet naar dit topic) dat niet eens over de islam gaat, op de een of andere manier wel bar vaak op haatdragende uitingen jegens de islam uitdraait.
Mooie post. :)
pi_112964120
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mooie post. :)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:44:43 #48
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_112969853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:32 schreef Knaagbeest het volgende:

[..]

Beste Triggershot,

Waarom verwijten moslims mensen áltijd dat ze zich niet in de islam verdiept hebben en
veroordelen ze nooit de wandaden die er in naam van de islam gepleegd worden??
Is dat islamitische traditie of zo? Om dat allemaal maar weg te cijferen als "media" en dat "als men zich in islam zou verdiepen zou men zien dat het allemaal zo vredelievend is" en blablabla.

Zeg dat tegen figuren als Abdul-Jabbar van de Ven of andere gekke salafisten.
Zeg dat tegen leiders van landen als Saudi-Arabië, waar de politie mensen met zwepen uit de supermarkten slaat als het gebedstijd is, vrouwen gestenigd worden door containers met betonblokken eroverheen te kieperen, noem maar op.

Maar als we ons in de koran zouden verdiepen zouden we zien dat het allemaal niet zo is toch....?
Toeval zeker allemaal, en zo ligt het altijd aan de "ongelovigen" die zich niet verdiepen in die oh zo mooie islam.......
I thought you thought
pi_112971082
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:44 schreef Scabies het volgende:

[..]

Waarom verwijten moslims mensen áltijd dat ze zich niet in de islam verdiept hebben en
veroordelen ze nooit de wandaden die er in naam van de islam gepleegd worden??
Is dat islamitische traditie of zo? Om dat allemaal maar weg te cijferen als "media" en dat "als men zich in islam zou verdiepen zou men zien dat het allemaal zo vredelievend is" en blablabla.

Zeg dat tegen figuren als Abdul-Jabbar van de Ven of andere gekke salafisten.
Zeg dat tegen leiders van landen als Saudi-Arabië, waar de politie mensen met zwepen uit de supermarkten slaat als het gebedstijd is, vrouwen gestenigd worden door containers met betonblokken eroverheen te kieperen, noem maar op.

Maar als we ons in de koran zouden verdiepen zouden we zien dat het allemaal niet zo is toch....?
Toeval zeker allemaal, en zo ligt het altijd aan de "ongelovigen" die zich niet verdiepen in die oh zo mooie islam.......
1. Ik vind dat je je altijd ergens in verdiept moet hebben en ergens kennis van moet hebben als je ergens over wilt discussieren en verwijten wilt maken. Anders weet je gewoonweg niet waar je het over hebt.

2. Mensen die wandaden in naam van de islam verrichten, hebben de islam gewoon niet goed begrepen, want de islam keurt wandaden af.

3. Ik haal de media erbij, omdat bij een wandaad van een bepaald persoon of een groep mensen die altijd naar de islam wijzen, ook al heeft die er niks mee te maken.

4. Mensen met zwepen uit supermarkten slaan, omdat ze "moeten" bidden heeft niks met de islam te maken. Omdat volgens de islam mensen vrijwillig zouden moeten bidden, zonder dwang. Het moet vanuit jezelf komen. En vrouwen stenigen heeft ook niks met de islam te maken, mishandeling en zeker tot de dood erop volgt is ten strengste verboden. Maar dat jij die wandaden aan de islam linkt, bevestigt eigenlijk wat ik bij nummer 3 heb gezegd: als mensen die toevallig moslim zijn slechte dingen doen, wordt daar vrijwel altijd de islam bij gehaald. Als een ongelovige een moskee in de fik steekt, zegt niemand dat dat iets typisch ongelovigs is dat bij ongelovige mensen hoort. En dat is maar goed ook. Zo zou het ook bij moslims moeten gaan, wie iets verkeerds doet, doet dat als persoon.

5. Verder maken de media heel veel onderscheid tussen mensen, een soort van wij tegen hun. Terwijl we uiteindelijk gewoon allemaal mensen zijn die toevallig allemaal een verschillende levensovertuiging hebben, of je daar nou een naam aan kunt geven of niet. Als iemand iets verkeerds doet, vind ik dat er altijd gekeken moet worden naar de persoon en dat er geen geloof bij gehaald moet worden dat door honderden miljoenen mensen wordt aangehangen.

6. Voor veel mensen is de islam een ver-van-mijn-bedshow die ze alleen van de media kennen. Sommige mensen die een hardwerkende Indonesische buurman hebben die ze soms uitnodigt voor op de koffie, snappen niet dat er een grote kans is dat die ook moslim is. Of die Turkse overbuurman die ze altijd zo vriendelijk begroet.
pi_112971158
En moslims veroordelen zeker wel de wandaden die "in naam van de islam" gepleegd worden, ten eerste omdat het wandaden zijn en ten tweede omdat die zo onislamitisch als wat zijn, dus die kun je niet eens in naam van de islam plegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')