abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112775698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:45 schreef ATON het volgende:
Je gaat nog steeds uit van jou eigen geloof ...
Ik leg er niet vaak de nadruk op, welke versie van dat geloof ik de beste vind. Dat is omdat dit voor mij eigenlijk weinig rol speelt, zolang het maar niet de uitvindsels van het gepeupel zijn die verheven worden tot wet.
quote:
Het is niet omdat jij gelooft in een denkbeeldige schepper, dat je deze waanideeën kunt opleggen aan iedereen.
Dat is al gebeurd, hoor. Jouw opmerking komt te laat. Wij zijn met 97.5% en jullie met 2.5% en jullie aandeel in de wereldbevolking wordt alsmaar kleiner. Heb je de intro van het filmpje dan niet gezien?
pi_112775731
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een elite die uitvindsels met leugens (als een man met een lange baard op een wolk) aan de man brengt.
Dat "aan de man brengen" is al gebeurd, hoor. Wij zijn 97.5% van de wereldbevolking, en als je ons nog verder blijft lastig vallen, sta dan niet versteld van de reactie.
pi_112776139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:59 schreef wapi het volgende:
Ik leg er niet vaak de nadruk op, welke versie van dat geloof ik de beste vind. Dat is omdat dit voor mij eigenlijk weinig rol speelt, zolang het maar niet de uitvindsels van het gepeupel zijn die verheven worden tot wet.
Misschien weet je dit nog niet, maar het is de elite die deze schepper heeft uitgevonden om het gepeupel, zoals jij, onder de knoet te houden.

quote:
Dat is al gebeurd, hoor. Jouw opmerking komt te laat. Wij zijn met 97.5% en jullie met 2.5% en jullie aandeel in de wereldbevolking wordt alsmaar kleiner. Heb je de intro van het filmpje dan niet gezien?
Dat komt dan zeker doordat de wereldbevolking alsmaar dommer wordt. Dat is aan jou reeds te merken. En al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald die wel. Blijf maar lekker verder dromen in je dadelboompje.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:41:56 #104
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112776584
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:50 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik vroeg het alleen maar, je hoeft niet zo boos te zijn.
Jij zegt dat God niet bestaat, bewijs dat even eens hoe DNA is ontstaan als God niet bestond?

Hoe is DNA ontstaan als God niet bestond.
Kingdom, je stelt een irrelevante vraag. Je zegt DNA bestaat, dus God bestaat. Dat slaat nergens op.
pi_112778117
Ik ben van mening dat Jigzoz goede vragen stelde, kunnen we ons daarop blijven vestigen?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:58:09 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112779018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:01 schreef wapi het volgende:

[..]

Dat "aan de man brengen" is al gebeurd, hoor. Wij zijn 97.5% van de wereldbevolking, en als je ons nog verder blijft lastig vallen, sta dan niet versteld van de reactie.
Wishfull thinking. Het meeste geloof van tegenwoordig heeft meer te maken met ietsisme en peer-pressure dan met religie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_112782416
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:59 schreef wapi het volgende:

[..]

Uitvindsels zoals Jodendom en Islam ;) ?
pi_112786336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:23 schreef ATON het volgende:
Misschien weet je dit nog niet, maar het is de elite die deze schepper heeft uitgevonden om het gepeupel, zoals jij, onder de knoet te houden.
Juist. En ik ben blij dat ik alleen aan de wetten van de Schepper moet gehoorzamen en niet aan de uitvindsels van de rest van het gepeupel.
pi_112786419
Voor sommige mensen is het inderdaad een zegen om niet teveel te hoeven nadenken.
Conscience do cost.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:33:23 #110
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_112786963
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:19 schreef ems. het volgende:
Voor sommige mensen is het inderdaad een zegen om niet teveel te hoeven nadenken.
dit klopt
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_112786973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:18 schreef wapi het volgende:
Juist. En ik ben blij dat ik alleen aan de wetten van de Schepper moet gehoorzamen en niet aan de uitvindsels van de rest van het gepeupel.
Zoals dat gaat in dictatoriale moslimlanden ? Goede en behouden reis.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:52:15 #112
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112787724
quote:

[..]

ah, je staat onder dwang.
pi_112791542
quote:

[..]

Bevalt dus prima om slaaf te zijn van een onzichtbare dictator?
pi_112791635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Hey - het is immers geen gepeupel ;)
Vroeger dacht men hetzelfde over koningen en baronnen. Die waren nu eenmaal geen plebs; dus dat je die gehoorzaamde was logisch.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:23:45 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_112791709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Het is een soort masochisme. In een ergere vorm gaan mensen zichzelf verminken om in een gunstig daglicht te komen bij hun held.
pi_112823072
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:01 schreef wapi het volgende:

[..]

Put your money where your mouth is, internetheld.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112823107
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef wapi het volgende:

[..]

Natuurlijk worden er geen enorme sprongen voorwaarts gemaakt in een bezigheid die zich er niet toe leent:

The Freudian analysts emphasized that their theories were constantly verified by their "clinical observations." ... What, I asked myself, did it confirm? ...But it does mean that those "clinical observations" which analysts naïvely believe confirm their theory cannot do this any more than the daily confirmations which astrologers find in their practice....These theories describe some facts, but in the manner of myths ... or simply pseudo-scientific.

Ik vind dat Karl Popper gelijk heeft. De psychologie heeft simpelweg hetzelfde statuut als de astrologie, i.e., Madame Soleil.
Prima, maar religie zit dan minimaal in dezelfde hoek en eigenlijk nog veel lager wegens geen enkel bewijs en falsificeerbaarheid. Alleen daar neem je dan opeens alles klakkeloos van aan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112823119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 08:22 schreef wapi het volgende:

[..]

Natuurlijk. Wat kan er nou minder minderwaardig zijn aan de uitvindsels die tot stand zijn gekomen door een populariteitswedstrijd te houden onder het gepeupel? Mijn standpunt is dat er maar één bron van wetten bestaat, en dat is de Schepper. Nu, we zouden daar oeverloos over kunnen debatteren, maar dat maakt niets uit. Uiteindelijk zullen het de feiten op het terrein zijn die het laatste woord zullen krijgen.
Nu even een hele flauwe: ben je op een puur wetenschappelijke manier tot de conclusie gekomen dat er zoiets zou bestaan als een "Schepper"? Of hebben alleen ongelovigen de plicht om op wetenschappelijke wijze tot inzichten te komen?
pi_112823258
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 07:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu even een hele flauwe: ben je op een puur wetenschappelijke manier tot de conclusie gekomen dat er zoiets zou bestaan als een "Schepper"? Of hebben alleen ongelovigen de plicht om op wetenschappelijke wijze tot inzichten te komen?
Uiteraard alleen ongelovigen. Dat is de bekende extreme hypocrisie van veel gelovigen: wetenschappelijke theorieën verwerpen wegens niet 100% maar 99,9% bewezen maar dan zelf met religieuze verhalen aankomen waarvoor exact 0,0% bewijs is, sterker nog wiens stellingen al meerdere malen aantoonbaar ontkracht zijn.

Ach ja...
pi_112823388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uiteraard alleen ongelovigen. Dat is de bekende extreme hypocrisie van veel gelovigen: wetenschappelijke theorieën verwerpen wegens niet 100% maar 99,9% bewezen ...
Maar ben jij nou gewoon dom of simpelweg oerdom? Er bestaat GEEN ENKELE wetenschappelijke theorie die bewezen is. Echt GEEN ENKELE. In het beste geval, hebben we voor een wetenschappelijke theorie grondig gezocht naar tegenvoorbeelden, maar ondanks alle moeite nog geen gevonden.
quote:
...maar dan zelf met religieuze verhalen aankomen waarvoor exact 0,0% bewijs is...
So? Er hoeft voor een stelling helemaal geen bewijs te bestaan. Een stelling hoeft alleen stand te houden gedurende een grondige zoektocht naar tegenvoorbeelden. Jij begrijpt van de wetenschap en haar methode gewoonweg NIETS. NADA.
quote:
... sterker nog wiens stellingen al meerdere malen aantoonbaar ontkracht zijn.
Voor welke godsdienstige stelling bestaat er dan een tegenvoorbeeld?

Dit illustreert alweer waarom ik een hekel heb aan het gepeupel. Het is overduidelijk dat het gepeupel van de wetenschap en haar methode helemaal geen kaas gegeten heeft. Toch vindt het gepeupel dat ze misbruik mag maken van de terecht verdiende geloofwaardigheid van de wetenschap, om haar eigen stupiede uitspraken mee te ondersteunen.

Van welke wetenschappelijke discipline versta jij zelfs nog maar het inleidende begin? Bestaat er één praktisch probleem, hoe triviaal ook, waar jij gebruik makende van de wetenschap een oplossing voor kunt vinden? De wetenschap verdient zeker haar geloofwaardigheid, maar dat betekent nog steeds niet dat jij zelf iets nuttigs weet of kunt. Wat kan jij zelf eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')