Ik leg er niet vaak de nadruk op, welke versie van dat geloof ik de beste vind. Dat is omdat dit voor mij eigenlijk weinig rol speelt, zolang het maar niet de uitvindsels van het gepeupel zijn die verheven worden tot wet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:45 schreef ATON het volgende:
Je gaat nog steeds uit van jou eigen geloof ...
Dat is al gebeurd, hoor. Jouw opmerking komt te laat. Wij zijn met 97.5% en jullie met 2.5% en jullie aandeel in de wereldbevolking wordt alsmaar kleiner. Heb je de intro van het filmpje dan niet gezien?quote:Het is niet omdat jij gelooft in een denkbeeldige schepper, dat je deze waanideeën kunt opleggen aan iedereen.
Dat "aan de man brengen" is al gebeurd, hoor. Wij zijn 97.5% van de wereldbevolking, en als je ons nog verder blijft lastig vallen, sta dan niet versteld van de reactie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een elite die uitvindsels met leugens (als een man met een lange baard op een wolk) aan de man brengt.
Misschien weet je dit nog niet, maar het is de elite die deze schepper heeft uitgevonden om het gepeupel, zoals jij, onder de knoet te houden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:59 schreef wapi het volgende:
Ik leg er niet vaak de nadruk op, welke versie van dat geloof ik de beste vind. Dat is omdat dit voor mij eigenlijk weinig rol speelt, zolang het maar niet de uitvindsels van het gepeupel zijn die verheven worden tot wet.
Dat komt dan zeker doordat de wereldbevolking alsmaar dommer wordt. Dat is aan jou reeds te merken. En al loopt de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald die wel. Blijf maar lekker verder dromen in je dadelboompje.quote:Dat is al gebeurd, hoor. Jouw opmerking komt te laat. Wij zijn met 97.5% en jullie met 2.5% en jullie aandeel in de wereldbevolking wordt alsmaar kleiner. Heb je de intro van het filmpje dan niet gezien?
Kingdom, je stelt een irrelevante vraag. Je zegt DNA bestaat, dus God bestaat. Dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:50 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Ik vroeg het alleen maar, je hoeft niet zo boos te zijn.
Jij zegt dat God niet bestaat, bewijs dat even eens hoe DNA is ontstaan als God niet bestond?
Hoe is DNA ontstaan als God niet bestond.
Wishfull thinking. Het meeste geloof van tegenwoordig heeft meer te maken met ietsisme en peer-pressure dan met religie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:01 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat "aan de man brengen" is al gebeurd, hoor. Wij zijn 97.5% van de wereldbevolking, en als je ons nog verder blijft lastig vallen, sta dan niet versteld van de reactie.
Uitvindsels zoals Jodendom en Islamquote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:59 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik leg er niet vaak de nadruk op, welke versie van dat geloof ik de beste vind. Dat is omdat dit voor mij eigenlijk weinig rol speelt, zolang het maar niet de uitvindsels van het gepeupel zijn die verheven worden tot wet.
Juist. En ik ben blij dat ik alleen aan de wetten van de Schepper moet gehoorzamen en niet aan de uitvindsels van de rest van het gepeupel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:23 schreef ATON het volgende:
Misschien weet je dit nog niet, maar het is de elite die deze schepper heeft uitgevonden om het gepeupel, zoals jij, onder de knoet te houden.
dit kloptquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:19 schreef ems. het volgende:
Voor sommige mensen is het inderdaad een zegen om niet teveel te hoeven nadenken.
Zoals dat gaat in dictatoriale moslimlanden ? Goede en behouden reis.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:18 schreef wapi het volgende:
Juist. En ik ben blij dat ik alleen aan de wetten van de Schepper moet gehoorzamen en niet aan de uitvindsels van de rest van het gepeupel.
ah, je staat onder dwang.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:18 schreef wapi het volgende:
[..]
Juist. En ik ben blij dat ik alleen aan de wetten van de Schepper moet gehoorzamen en niet aan de uitvindsels van de rest van het gepeupel.
Bevalt dus prima om slaaf te zijn van een onzichtbare dictator?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:18 schreef wapi het volgende:
[..]
Hey - het is immers geen gepeupelquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bevalt dus prima om slaaf te zijn van een onzichtbare dictator?
Het is een soort masochisme. In een ergere vorm gaan mensen zichzelf verminken om in een gunstig daglicht te komen bij hun held.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Bevalt dus prima om slaaf te zijn van een onzichtbare dictator?
Put your money where your mouth is, internetheld.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:01 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat "aan de man brengen" is al gebeurd, hoor. Wij zijn 97.5% van de wereldbevolking, en als je ons nog verder blijft lastig vallen, sta dan niet versteld van de reactie.
Prima, maar religie zit dan minimaal in dezelfde hoek en eigenlijk nog veel lager wegens geen enkel bewijs en falsificeerbaarheid. Alleen daar neem je dan opeens alles klakkeloos van aan.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef wapi het volgende:
[..]
Natuurlijk worden er geen enorme sprongen voorwaarts gemaakt in een bezigheid die zich er niet toe leent:
The Freudian analysts emphasized that their theories were constantly verified by their "clinical observations." ... What, I asked myself, did it confirm? ...But it does mean that those "clinical observations" which analysts naïvely believe confirm their theory cannot do this any more than the daily confirmations which astrologers find in their practice....These theories describe some facts, but in the manner of myths ... or simply pseudo-scientific.
Ik vind dat Karl Popper gelijk heeft. De psychologie heeft simpelweg hetzelfde statuut als de astrologie, i.e., Madame Soleil.
Nu even een hele flauwe: ben je op een puur wetenschappelijke manier tot de conclusie gekomen dat er zoiets zou bestaan als een "Schepper"? Of hebben alleen ongelovigen de plicht om op wetenschappelijke wijze tot inzichten te komen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:22 schreef wapi het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat kan er nou minder minderwaardig zijn aan de uitvindsels die tot stand zijn gekomen door een populariteitswedstrijd te houden onder het gepeupel? Mijn standpunt is dat er maar één bron van wetten bestaat, en dat is de Schepper. Nu, we zouden daar oeverloos over kunnen debatteren, maar dat maakt niets uit. Uiteindelijk zullen het de feiten op het terrein zijn die het laatste woord zullen krijgen.
Uiteraard alleen ongelovigen. Dat is de bekende extreme hypocrisie van veel gelovigen: wetenschappelijke theorieën verwerpen wegens niet 100% maar 99,9% bewezen maar dan zelf met religieuze verhalen aankomen waarvoor exact 0,0% bewijs is, sterker nog wiens stellingen al meerdere malen aantoonbaar ontkracht zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu even een hele flauwe: ben je op een puur wetenschappelijke manier tot de conclusie gekomen dat er zoiets zou bestaan als een "Schepper"? Of hebben alleen ongelovigen de plicht om op wetenschappelijke wijze tot inzichten te komen?
Maar ben jij nou gewoon dom of simpelweg oerdom? Er bestaat GEEN ENKELE wetenschappelijke theorie die bewezen is. Echt GEEN ENKELE. In het beste geval, hebben we voor een wetenschappelijke theorie grondig gezocht naar tegenvoorbeelden, maar ondanks alle moeite nog geen gevonden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uiteraard alleen ongelovigen. Dat is de bekende extreme hypocrisie van veel gelovigen: wetenschappelijke theorieën verwerpen wegens niet 100% maar 99,9% bewezen ...
So? Er hoeft voor een stelling helemaal geen bewijs te bestaan. Een stelling hoeft alleen stand te houden gedurende een grondige zoektocht naar tegenvoorbeelden. Jij begrijpt van de wetenschap en haar methode gewoonweg NIETS. NADA.quote:...maar dan zelf met religieuze verhalen aankomen waarvoor exact 0,0% bewijs is...
Voor welke godsdienstige stelling bestaat er dan een tegenvoorbeeld?quote:... sterker nog wiens stellingen al meerdere malen aantoonbaar ontkracht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |