abonnement Unibet Coolblue
pi_112584552


Van Wikipedia:

quote:
Autechre is an English electronic music group consisting of Rob Brown (born c. 1971) and Sean Booth (born c. 1973), both natives of Rochdale. The group is one of the most prominent acts signed with Warp Records, a label known for its pioneering electronic music artists. Some journalists and fans consider Autechre to be a paragon of IDM, though Brown and Booth themselves do not consider their sound to belong to any genre.

The two members formed the group in 1987 when they both lived in Rochdale. They began their career making and trading mixtapes between each other, but gradually moved on to their own compositions while collecting a handful of cheap equipment; most notably a Casio SK-1 sampler. Indeed, by the time their albums on Warp appeared, they were employing a variety of electronic instruments to create their evolving style.

Booth and Brown pronounce the name Autechre with a Rochdale accent (IPA [ɔˈtɛk.ə]).[citation needed] However, they have explained that the name Autechre can be pronounced in any way anyone sees fit.[citation needed] They are also often referred to by the moniker "Ae." According to an April 2004 interview in Sound on Sound magazine, the name came about accidentally: "The first two letters were intentional, because there was an 'au' sound in the track, and the rest of the letters were bashed randomly on the keyboard. We had this track title for ages, and we had written it on a cassette, with some graphics. It looked good, and we began using it as our name."

Autechre has also recorded under various pseudonyms, possibly as a way of escaping from the attentions of the media and the obsessive Autechre fanbase. One of the duo's earliest recordings was a 12" under the Lego Feet moniker released in 1991 on Skam Records. Various Gescom releases, most on Skam, have been attributed to Booth and Brown, among other artists. Autechre helped initiate the music festival All Tomorrow's Parties in 2000 and was responsible for curating the 2003 festival.

Some describe Autechre's music as cold and austere, whereas others perceive a warmth and sentimentality that touches even the most cerebral pieces. Much of Autechre's music has a strong focus on complex rhythm and driving percussion, and more recently, on meticulous sequencing. Later work has been notably experimental and abstract, in contrast to the more club-friendly and conventional early 1990s releases. Due to the inaccessibility of their sound, reactions to their music have varied. Many of their tracks contain complex or chaotic rhythmic figures and close harmonies which some have criticized as random and noisy. Fans of their recent work tend to find the value of their music to lie in its unique fusion of rhythmic and melodic elements, percussive noises being tweaked to sound like they have pitches, and clustered, often inharmonic synthesizer patches implying numerous melodic lines and chord structures simultaneously. A signature of the Autechre sound is the use of extremely short snippets of sound to create a buzzing, percolating, grainy effect.

True to their early techno roots, Autechre utilize a wide array of analog synths in their production [1] as well as analog and digital drum machines and samplers. They have also made extensive use of a variety of computer based sequencers, softsynths, and other applications as a means of controlling those synths and processing the synthesized sounds. Autechre have also used the Max/MSP development environment for some time in their music. There have been claims that Autechre employ random sequence generation techniques, but Sean Booth has disputed these claims [2]. Many listeners hear clear patterns where others hear chaos. In response to comments about their unique sound, Autechre argue that given the incredible range of tools available to modern composers, especially in the electronic genres, it is incomprehensible that any band should "sound like" any other band.
http://www.warprecords.com/
http://www.skam.co.uk/

Discog: http://www.discogs.com/artist/Autechre


Praat hier verder over deze meesters :)
pi_112584588
Toen ik ze hoorde waren het geen bestaande nummers voor zover ik me kan herinneren.
pi_112586050
Ik heb ze een paar jaar terug in de Melkweg gezien toen Quaristice net uit was. Samen met oa. Clark. Kon toen ook niet echt de nummers definiėren, maar weet wel dat er nog redelijk op te bewegen was, ook al was het ook geen dance-set te noemen. Wil ze wel graag nog eens zien.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:56:54 #4
67089 Gillingham
The horror...
pi_112602217
Als ze in de buurt zijn wil ik ze ook zeker nog eens live zien. Onlangs nog een interview gelezen waarin gezegd wordt dat ze live ook graag improviseren.
What's it going to be then, eh?
pi_117260487
Designers Republic, de vormgevers van een groot deel van de covers van albums en EP's van Autechre, hebben op hun facebook aangekondigd dat ze bezig zijn met het ontwerpen van een cover voor een nieuw album van Autechre.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 26 september 2012 @ 00:55:11 #7
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_117260601
Sexy.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_117260647
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:49 schreef Gillingham het volgende:
Designers Republic, de vormgevers van een groot deel van de covers van albums en EP's van Autechre, hebben op hun facebook aangekondigd dat ze bezig zijn met het ontwerpen van een cover voor een nieuw album van Autechre.
Kijk dat is heel goed nieuws :)

Vond het al even duren... maar ze hebben met The Hafler Trio natuurlijk ook iets uitgebracht in tussentijd.
  woensdag 26 september 2012 @ 01:49:42 #9
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_117261221

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 26 september 2012 @ 07:37:33 #10
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_117262355
goed nieuws, weer een stap dichterbij wereldvrede!
= there is a light that never goes out =
  woensdag 26 september 2012 @ 14:01:46 #11
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_117271984
Ik zou zo graag zien dat ze weer eens een album in de stijl van Tri Repetae zouden maken.
Maar dat zit er vast niet meer in.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_117272804
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:01 schreef DO2 het volgende:
Ik zou zo graag zien dat ze weer eens een album in de stijl van Tri Repetae zouden maken.
Maar dat zit er vast niet meer in.
Nouja met Oversteps en Move of Ten gingen ze wel meer de kant op van herkenbare beats. Iets als TR zal het nooit meer worden nee.
pi_117297564
Eén van de voordelen van Autechre is dat ze nooit hetzelfde doen, hoe graag ik ook een nieuwe Tri Repetae of Confield zou willen horen.
What's it going to be then, eh?
pi_117301500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:17 schreef Gillingham het volgende:
Eén van de voordelen van Autechre is dat ze nooit hetzelfde doen, hoe graag ik ook een nieuwe Tri Repetae of Confield zou willen horen.
Dat is zo, elke release is uniek.
pi_117303744
Ik wil graag een nieuwe Amber of Incunabula, maar vind hun latere werk ook prima te pruimen natuurlijk. Vond Move of Ten wel beter dan Oversteps.
pi_117317519
Ik zou graag weer iets uit de periode Chiastic Slide/LP5 zien. Dat was voor mij de ideale mix.
pi_117318086
Ik vond eigenlijk alleen Quaristice wat minder, eerste dat ik hem hoorde was hij erg tof, maar werd steeds minder.. De rest van de albums vind ik eigenlijk allemaal briljant. Hoewel ik Draft 7.30 en Untilted was minder vaak op zet, maar dat heeft meer te maken met hun experimentele aard en mijn stemming :)

Wordt het trouwens ook niet eens tijd voor nieuw werk? Move of Ten is ook alweer uit juli 2010...
nee, jij dan!
pi_117318143
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:02 schreef Gehenna het volgende:
Ik vond eigenlijk alleen Quaristice wat minder, eerste dat ik hem hoorde was hij erg tof, maar werd steeds minder.. De rest van de albums vind ik eigenlijk allemaal briljant. Hoewel ik Draft 7.30 en Untilted was minder vaak op zet, maar dat heeft meer te maken met hun experimentele aard en mijn stemming :)

Wordt het trouwens ook niet eens tijd voor nieuw werk? Move of Ten is ook alweer uit juli 2010...
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:49 schreef Gillingham het volgende:
Designers Republic, de vormgevers van een groot deel van de covers van albums en EP's van Autechre, hebben op hun facebook aangekondigd dat ze bezig zijn met het ontwerpen van een cover voor een nieuw album van Autechre.
:Y
pi_117318316
Quaristice zet ik zelf ook niet vaak op... weet niet waarom want op zich vind ik het een prima album. Maar aangezien ik eerder Quadrange opzet zal het wel met de nummerlengte te maken hebben.

De experimentelere albums zet ik minder vaak op dan de andere. Moet er inderdaad ook in de stemming voor zijn. Maar zodra ik er dan weer eentje opgezet heb, luister ik de andere daarna ook gelijk. :P
pi_117318978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:46 schreef On het volgende:
Ik wil graag een nieuwe Amber of Incunabula, maar vind hun latere werk ook prima te pruimen natuurlijk.
Aangezien ze hun eerste twee albums zelf als 'cheesy' omschrijven zie ik dat niet gebeuren. Wat mij betreft is Incunabula hun enige album dat de test des tijds niet helemaal heeft doorstaan.
What's it going to be then, eh?
pi_117319378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:26 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Aangezien ze hun eerste twee albums zelf als 'cheesy' omschrijven zie ik dat niet gebeuren. Wat mij betreft is Incunabula hun enige album dat de test des tijds niet helemaal heeft doorstaan.
Vind ik ook wel voor een groot gedeelte. De productie en opbouw zijn nog wel eens gedateerd, echt begin jaren 90 techno. Maar een nummer als 444 klinkt nu nog steeds fris vind ik O+
pi_117323192
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:38 schreef Faxie het volgende:

[..]

Vind ik ook wel voor een groot gedeelte. De productie en opbouw zijn nog wel eens gedateerd, echt begin jaren 90 techno. Maar een nummer als 444 klinkt nu nog steeds fris vind ik O+
precies, sommige gedeelten klinken best gedateerd (en dat heeft bij mij best z'n charme trouwens) maar een aantal zijn erg goed overeind gebleven (weet zo even geen titels hoor, want die titels van Autechre zijn nou niet echt te onthouden :P)
nee, jij dan!
pi_117324584
quote:
Sean Booth and Rob Brown have claimed that Incunabula, rather than a deliberate attempt at an album, is actually a compilation made by Warp right after they were signed
Dit verklaart het 'kwaliteitsverschil' wellicht.

En kan het niet laten :P :

  donderdag 27 september 2012 @ 20:15:32 #24
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_117325988
Een radio-interview uit de tijd dat ze Basscadet uitbrachten.



[ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 27-09-2012 20:22:32 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_117326447
Kwaliteitsverschil of niet, Amber en Incunabula zijn wat mij betreft een paar van de beste technoplaten uit de jaren 90. Heb ook geen last van een gedateerd gevoel ofzo, noem het maar vintage. :P Weet sowieso weinig beters in die klasse.
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:32:52 #26
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_117388669
Een van de laatste keren dat ik echt omver werd geblazen door muziek was de kennismaking met autechre ten tijde van tri repetae. Alle ep's en lpsernaar bouwen voor mij allemaal op naar het hoogtepunt Confield. De albums erna vind ik nog steeds goed te doen, ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen.
= there is a light that never goes out =
pi_117395799
Daar kan ik me wel in vinden. Na Confield was het zo goed als onmogelijk om nog verder progressie te boeken in de richting die ze ingeslagen waren.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:18:59 #28
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_117397952
ze hebben zo ontzettend veel gave tracks....eutow, yeesland, drane, vltrmx, drane2 etc etc. dit blijft ook echt geniaal:

= there is a light that never goes out =
pi_119526897
Jammer dat materiaal als Garbage (ook LP5 heb ik tweedehands via internet moeten aanschaffen) zo moeilijk (nieuw) op cd te verkrijgen is.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:09:08 #30
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_119528293
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:59 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat materiaal als Garbage (ook LP5 heb ik tweedehands via internet moeten aanschaffen) zo moeilijk (nieuw) op cd te verkrijgen is.
Ik heb de Tri Repetae ++, waar Anvil Vapre en Garbage als 2e cd bij ingesloten zitten. Dus als je Garbage niet enkel kunt verkrijgen, probeer dan die ergens te vinden.

Het is de US-editie, voor de duidelijkheid.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:17:04 #31
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_119528369
Alles voor tri repetae vrijwel in een keer gekocht. De meeste releases erna op het moment dat het uitkwam. Nu nog het vinyl compleet krijgen.
= there is a light that never goes out =
pi_119532418
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:09 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik heb de Tri Repetae ++, waar Anvil Vapre en Garbage als 2e cd bij ingesloten zitten. Dus als je Garbage niet enkel kunt verkrijgen, probeer dan die ergens te vinden.

Het is de US-editie, voor de duidelijkheid.
Tri Repetae heb ik al en de afzonderlijke EPs heb ik liever op een aparte cd. Daarom is de EP verzameling die niet al te lang geleden is verschenen ook geen optie.

Toch bedankt voor de tip.
Misschien schaf ik 'm wel gewoon digitaal aan, dat is ook vrij goedkoop op bleep.
What's it going to be then, eh?
  zondag 25 november 2012 @ 14:26:10 #33
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_119599185
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:16 schreef Gillingham het volgende:
Daar kan ik me wel in vinden. Na Confield was het zo goed als onmogelijk om nog verder progressie te boeken in de richting die ze ingeslagen waren.
Ik heb Confield maar eens binnengehaald... nooit eerder beluisterd.

Wel kende ik al hun oudere albums Tri en incu, en hun latere werk (vanaf untitled enzo)
En ik heb 'm nu een paar keer geluisterd, maar hij pakt me nog niet. Het is echt een tussenin fase. lang niet zo verfijnd als Oversteps bijvoorbeeld.

Hun ouder albums zijn dan weer fijn omdat ze nog een flinke groove hebben.

maargoed. ik zal 'm nog 's een paar keer luisteren.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_119603488
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:26 schreef timbob het volgende:

[..]

Ik heb Confield maar eens binnengehaald... nooit eerder beluisterd.

Wel kende ik al hun oudere albums Tri en incu, en hun latere werk (vanaf untitled enzo)
En ik heb 'm nu een paar keer geluisterd, maar hij pakt me nog niet. Het is echt een tussenin fase. lang niet zo verfijnd als Oversteps bijvoorbeeld.

Hun ouder albums zijn dan weer fijn omdat ze nog een flinke groove hebben.

maargoed. ik zal 'm nog 's een paar keer luisteren.
't Is wel een echte groeier hoor.
  zondag 25 november 2012 @ 17:17:53 #35
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_119606151
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 16:15 schreef Faxie het volgende:

[..]

't Is wel een echte groeier hoor.
Het laatste nummer, Lentic Catachresis, is wel een topnummer. de rest is nog een beetje meh voor mij.

Autechre heeft trouwens wel meer supergoeie albumafsluiters.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_119606351
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2012 17:17 schreef timbob het volgende:

[..]

Het laatste nummer, Lentic Catachresis, is wel een topnummer. de rest is nog een beetje meh voor mij.

Autechre heeft trouwens wel meer supergoeie albumafsluiters.
Komt nog wel :P

Ik had 3 luisterbeurten nodig.

Drane vond ik in het begin ook helemaal niks, nu is het een van m'n favorieten.
  zondag 25 november 2012 @ 17:30:04 #37
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_119606708
Drane hoorde ik een keer op de achtergrond bij een feestje, en ik dacht meteen, dit is awesome.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_119607562
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:26 schreef timbob het volgende:

[..]

Ik heb Confield maar eens binnengehaald... nooit eerder beluisterd.

Wel kende ik al hun oudere albums Tri en incu, en hun latere werk (vanaf untitled enzo)
En ik heb 'm nu een paar keer geluisterd, maar hij pakt me nog niet. Het is echt een tussenin fase. lang niet zo verfijnd als Oversteps bijvoorbeeld.

Hun ouder albums zijn dan weer fijn omdat ze nog een flinke groove hebben.

maargoed. ik zal 'm nog 's een paar keer luisteren.
Confield is wat mij betreft zo'n beetje het summum van verfijning. En niet alleen voor Autechre. VI Scose Poise is een ander woord voor verfijning. :P

Als je Incunabula chronologisch tot en met Confield beluisterd lijkt het bijna of alle voorgangers van Confield een stap dichter in de richting van dat album zijn.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 13 december 2012 @ 18:56:22 #40
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_120277066
Alvast weer even aan de titels wennen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_120277399
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:56 schreef The_Substitute het volgende:
Alvast weer even aan de titels wennen.
Ach minder erg dan Quaristice :P
pi_120278357
quote:
*O* jeeej *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, jij dan!
  donderdag 13 december 2012 @ 20:17:42 #43
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_120280669
Yes!
= there is a light that never goes out =
  donderdag 13 december 2012 @ 20:18:43 #44
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_120280732
Yay, ben benieuwd welke richting ze deze keer opgaan 8-)
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_120281452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:18 schreef J0ttem het volgende:
Yay, ben benieuwd welke richting ze deze keer opgaan 8-)
Meestal is de tussenliggende EP (Move of Ten in dit geval) een beetje de voorbode voor het nieuwe album.

Ik verwacht dus iets stevigers, minder ambient, minder abstract, wellicht een 'dansbare' track.

Tof dat het 2 CD's zijn trouwens :)
  donderdag 13 december 2012 @ 23:14:17 #46
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_120288772
artwork & packaging :9~
= there is a light that never goes out =
pi_120315549
Wat?! Een dubbelaar! Hun eerste. _O_

Tof zeg!
What's it going to be then, eh?
pi_120315601
En maar twaalf euro voor de cd-versie via Bleep. Nette prijs hoor.
Ik ga 'm maar eens pre-orderen.
What's it going to be then, eh?
pi_122598251
Ik kreeg net bericht van Bleep dat ik het nieuwe album kon downloaden :D
Gaat erg langzaam, maar hij is dus uit *O*
nee, jij dan!
pi_122598322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:48 schreef Gehenna het volgende:
Ik kreeg net bericht van Bleep dat ik het nieuwe album kon downloaden :D
Gaat erg langzaam, maar hij is dus uit *O*
JA!
pi_122598356
quote:
Autechre - 'Exai' is now available to download ahead of schedule in high quality digital audio formats. The 4XLP & 2XCD packages will ship for March 4th/5th, with instant download immediately from today via the Autechre website.

http://autechre.ws/
http://warp.net/records/autechre/download-exai-now
pi_122599518
Eerste paar nummers zijn typische Autechre gekheid.
Iets compleet nieuws, maar toch typisch en onmiskenbaar Autechre :D

volgens mij ga ik deze erg tof vinden *O*
nee, jij dan!
pi_122606157
Ik ben benieuwd, de Bleep website ligt er op dit moment redelijk uit helaas.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_122606935
Ik zou blijven proberen bij Bleep. Na lang wachten heb ik 'm ook binnen. *O*
What's it going to be then, eh?
pi_122606965
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:25 schreef Gillingham het volgende:
Ik zou blijven proberen bij Bleep. Na lang wachten heb ik 'm ook binnen. *O*
Ik ben er druk mee bezig :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_122607001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:18 schreef Gehenna het volgende:
Eerste paar nummers zijn typische Autechre gekheid.
Iets compleet nieuws, maar toch typisch en onmiskenbaar Autechre :D

volgens mij ga ik deze erg tof vinden *O*
Ik zou het niet direct iets compleet nieuws noemen. Aan de andere kant vind ik het niet heel vergelijkbaar met ander werk van ze. Ben wel redelijk opgelucht dat ze weer iets heel anders dan Oversteps/Move of Ten hebben gedaan.
What's it going to be then, eh?
pi_122608263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:26 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik zou het niet direct iets compleet nieuws noemen. Aan de andere kant vind ik het niet heel vergelijkbaar met ander werk van ze. Ben wel redelijk opgelucht dat ze weer iets heel anders dan Oversteps/Move of Ten hebben gedaan.
Geen fan van de laatste 2? ik vond het toen een erg goede 'come-back', Quaristice is niet echt mijn favoriet namelijk :)
nee, jij dan!
pi_122609182
Voor Autechre's maatstaven inderdaad geen fan van die twee. Vind Quaristice juist wel redelijk tof.
What's it going to be then, eh?
pi_122610231
Toen hij uitkwam vond ik Quaristice behoorlijk tof, gezien dat de vorige paar albums van hun wel erg far-out waren (erg leuk op zijn tijd, maar die draai je toch minder..), maar uiteindelijk deed hij me toch weinig.
nee, jij dan!
pi_122610949
Nou dankzij deze discussie ga ik straks dan maar Quaristice uit de kast halen :) Eerst Exai maar eens luisteren.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:50:39 #61
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_122611891
Tof, erg benieuwd ga hem zo even halen. Hopelijk ook weer live data...mijn leven kan wel weer een dosis autechre gebruiken.
= there is a light that never goes out =
pi_122612423
Ik wil ze ook wel weer eens zien eigenlijk.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_122613963
Een live optreden zou inderdaad erg gewenst zijn.
What's it going to be then, eh?
pi_122618069
Ik had ook een mailtje ja *O*

Zo maar eens checken dan *O*
pi_122620277
Bevalt tot nu toe prima wat ik hoor :9

Voor mij klinkt het als de Draft7.30 en Untilted periode.

Trouwens, ergens anders las ik het, en toen viel het me pas op, maar EXAI is een anagram voor AE XI. 11e Ae album uiteraard.

Wie ontcijfert de tracktitels? :P
pi_122622204
Ik zag dit rijtje net op RYM, alleen nummer 5 was me opgevallen :')

1: Incunabula (Means the beginning stages of something.)
2: Amber - the 2nd light sequenced in traffic lights is amber. the 2nd track, Montreal, is the 2nd largest city in Canada
3: Tri repetae
4: Chiastic Slide - a phrase is called chiastic when it's composed of 4 parts
5: LP5
6: Confield - the album starts with a track called VI Scose Poise
7: Draft 7.30
8: Untilted - the album title is composed of 8 characters, as well as it consists of 8 tracks
9: Quaristice - the catalogue number of the album is WARP333, 3 + 3 + 3 = 9
10: Oversteps - number 1 can sometimes look like the letter I, which is pronounced "eye" - there are references to sight on the album and on the remix EP Move of Ten (see on see, iris was a pupil). the second digit of 10 - 0 - there's a track called O=0.
11: Exai (EA XI )
nee, jij dan!
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:38:43 #67
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122622353
Oh god, een dubbelaar van Autechre. Help.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_122622923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:35 schreef Gehenna het volgende:
Ik zag dit rijtje net op RYM, alleen nummer 5 was me opgevallen :')

1: Incunabula (Means the beginning stages of something.)
2: Amber - the 2nd light sequenced in traffic lights is amber. the 2nd track, Montreal, is the 2nd largest city in Canada
3: Tri repetae
4: Chiastic Slide - a phrase is called chiastic when it's composed of 4 parts
5: LP5
6: Confield - the album starts with a track called VI Scose Poise
7: Draft 7.30
8: Untilted - the album title is composed of 8 characters, as well as it consists of 8 tracks
9: Quaristice - the catalogue number of the album is WARP333, 3 + 3 + 3 = 9
10: Oversteps - number 1 can sometimes look like the letter I, which is pronounced "eye" - there are references to sight on the album and on the remix EP Move of Ten (see on see, iris was a pupil). the second digit of 10 - 0 - there's a track called O=0.
11: Exai (EA XI )
Daar zitten wel een paar goede speculaties tussen ja :Y
pi_122623741
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:38 schreef DO2 het volgende:
Oh god, een dubbelaar van Autechre. Help.
En wat voor een!
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 00:37:16 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122624449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 23:03 schreef Faxie het volgende:
Bevalt tot nu toe prima wat ik hoor :9

Voor mij klinkt het als de Draft7.30 en Untilted periode.

Trouwens, ergens anders las ik het, en toen viel het me pas op, maar EXAI is een anagram voor AE XI. 11e Ae album uiteraard.

Wie ontcijfert de tracktitels? :P
"Exai" spreek je ook gewoon uit als XI, dus zo'n anagram hebben we toch niet nodig mense.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122624613
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 00:37 schreef eleusis het volgende:

[..]

"Exai" spreek je ook gewoon uit als XI, dus zo'n anagram hebben we toch niet nodig mense.
Owja nu je het zegt :')

Ahum 't is al laat enzo :P
  vrijdag 8 februari 2013 @ 01:18:19 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122625478
Ik moet hem trouwens nog kopen :@ Maar ja, ik heb een beetje een kuthumeurtje.
Dit weekend misschien?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_122625930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 01:18 schreef eleusis het volgende:
Ik moet hem trouwens nog kopen :@ Maar ja, ik heb een beetje een kuthumeurtje.
Dit weekend misschien?
Ik had 'm ook nog niet gekocht hoor. Ondertussen wel, 13 pond incl verzenden. Valt heel erg mee moet ik zeggen, had meer verwacht.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 07:50:49 #74
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_122627612
mhhh...i like what i'm hearing so far...
= there is a light that never goes out =
  zaterdag 9 februari 2013 @ 12:36:57 #75
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_122672206
recks on en YJY UX....geweldige tracks
= there is a light that never goes out =
pi_123069294
Pitchfork geeft exai een 5.9 en spelt Untilted als Untitled.
pi_123069371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:23 schreef On het volgende:
Pitchfork geeft exai een 5.9 en spelt Untilted als Untitled.
tsja. Pitchfork. Daar past maar 1 smiley bij: :')
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_123072438
oh das wel erg laag, is Autechre niet hip genoeg (meer)? :{

op RYM een 3,58/5.00 op basis van 266 reviews, hun hoogste rating sinds Confields uit 2001 :)
nee, jij dan!
pi_123074120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:23 schreef On het volgende:
Pitchfork geeft exai een 5.9 en spelt Untilted als Untitled.
Pitchfork ja :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:58:54 #81
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123078909
Tja...pitchfork. Ik hoor autechre graag zoals op exai...complexe diepe tracks waarbij je bij elke luisterbeurt weer iets nieuws hoort. Wat mij betreft zijn ze weer dichtbij het niveau van confield.

Nu nog een tour erbij en we zijn weer wat dichterbij wereldvrede.
= there is a light that never goes out =
pi_123079101
Ik kan me niet echt vinden in de kritiek dat de plaat te lang is. Alsof het tegenwoordig teveel gevraagd is om een paar uur te nemen om in een, zoals Aschkael ook goed zegt, complexe en diepe plaat te duiken. *Wijst boos naar de iPod shuffle-generatie.
pi_123079197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:03 schreef On het volgende:
Ik kan me niet echt vinden in de kritiek dat de plaat te lang is. Alsof het tegenwoordig teveel gevraagd is om een paar uur te nemen om in een, zoals Aschkael ook goed zegt, complexe en diepe plaat te duiken. *Wijst boos naar de iPod shuffle-generatie.
Ik snap het ook niet zo...

Als je iets goed vindt, kan het toch niet lang genoeg duren zeker?
pi_123096504
Zo'n plaat valt ook niet fatsoenlijk te reviewen in een korte tijd als deze. Daar is ie te complex en te lang voor.
Pitchfork heeft het weer voor 80% over de context en nauwelijks over de muziek zelf. Jammer.

Aphex Twin en BoC hebben het overigens altijd beter gedaan bij Pitchfork.
What's it going to be then, eh?
pi_123104311
Exai zou voor productiewaarde alleen al minstens een 7 moeten krijgen.
pi_123104704
Album ook maar even aangeschaft via bleep :)

Ben ze na Tri een beetje uit het oog/oor verloren qua albums, heb ze wel ergens rond 2006 (geloof ik) live gezien. Is er al wat bekend of ze weer gaan toeren n.a.v dit album?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:20:06 #87
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123116718
Ik kom maar niet in dit album.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:48:29 #88
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123118133
Ik kom er niet uit...ik zit gevangen in spl9...wat een geluid.
= there is a light that never goes out =
pi_123123421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Album ook maar even aangeschaft via bleep :)

Ben ze na Tri een beetje uit het oog/oor verloren qua albums, heb ze wel ergens rond 2006 (geloof ik) live gezien. Is er al wat bekend of ze weer gaan toeren n.a.v dit album?
Volgens mij nog niet ;(
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:39:51 #90
27648 Weakling
available in strong mint
pi_123130037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:55 schreef Ceased2Be het volgende:
... heb ze wel ergens rond 2006 (geloof ik) live gezien. Is er al wat bekend of ze weer gaan toeren n.a.v dit album?
Ik heb ze alleen maar live gehoord, want er viel geen klap te zien. Aardedonker. Was misschien wel hetzelfde concert. Geen idee hoe lang geleden. Was de jouwe ook in de oude Effenaar in Eindhoven?
quote:
9s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:20 schreef eleusis het volgende:
Ik kom maar niet in dit album.
Ik ben er nog niet helemaal aan uit of ik dit nu meer van hetzelfde vind en gemakzuchtig of eindelijk weer eens een goede release van Autechre. Het zal vast afhangen van het moment waarop ik het luister of zoiets vaags.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_123131309
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:39 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik heb ze alleen maar live gehoord, want er viel geen klap te zien. Aardedonker. Was misschien wel hetzelfde concert. Geen idee hoe lang geleden. Was de jouwe ook in de oude Effenaar in Eindhoven?

midden in de bouwput destijds ja :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_123133922
Ze treden toch altijd op in het pikkedonker?

Bij de Melkweg was het ook donker in ieder geval.
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:59:31 #93
27648 Weakling
available in strong mint
pi_123157409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:46 schreef Faxie het volgende:
Ze treden toch altijd op in het pikkedonker?

Bij de Melkweg was het ook donker in ieder geval.
Zou goed kunnen, heb ze maar 1x live gezi .. ehm .. gehoord dus. Wel een aparte ervaring, want het hele publiek bleef wel richting de plek kijken waar ze stonden maar waar je nauwelijks iets van kon zien. Alsof er toch nog ieder moment iets spectaculairs zou kunnen gebeuren daar.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:49:16 #94
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123496105
Exai cd'tjes binnen :D

*O* met stickers *O*
nee, jij dan!
pi_123511499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:49 schreef Gehenna het volgende:
Exai cd'tjes binnen :D

*O* met stickers *O*
Hier nog niet ;(
pi_123516087
Maarja, ik heb de laatste tijd wel heel veel IDM binnengehaald, maar ik kijk nooit naar data, dus weet niet welke recent zijn...
pi_123528046
Nieuwe album maar eens blind besteld. $9.99 op Amazon. Heb alleen Move of Ten en Gantz Graf, dus ben benieuwd. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 2 maart 2013 @ 08:12:24 #98
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123528292
http://www.autechre.ws/exai/#radio

radiouitzendingen vandaag en morgen.
= there is a light that never goes out =
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:16:14 #99
67089 Gillingham
The horror...
pi_123528657
Bij mijn zijn de cd's gisteren ook met de post binnengekomen. Lekker vroeg.
What's it going to be then, eh?
pi_123532806
Vandaag de LP-box binnengekregen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 3 maart 2013 @ 00:14:33 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123557565
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 08:12 schreef Aschkael het volgende:
http://www.autechre.ws/exai/#radio

radiouitzendingen vandaag en morgen.
Super set vanavond, jammer dat ik nu dood moet neervallen. Hoop dat mensen het opnemen. Zouden het weer sets van 8 uur worden :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_123557639
Jeuj heb 'm ook binnen *O*
  zondag 3 maart 2013 @ 09:51:46 #103
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123564349
quote:
14s.gif Op zondag 3 maart 2013 00:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Super set vanavond, jammer dat ik nu dood moet neervallen. Hoop dat mensen het opnemen. Zouden het weer sets van 8 uur worden :')
yep, die mix klinkt vet. op het autechre forum van wattm staat één en ander ;)
= there is a light that never goes out =
  zondag 3 maart 2013 @ 09:58:30 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123564410
10 uur duurde hij :') vanavond weer
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 4 maart 2013 @ 09:46:22 #105
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123607332
en gister weer een 10 uur set
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 4 maart 2013 @ 12:47:05 #106
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_123613016
Autechre zou meer mixen moeten maken <3
gister was het weer genieten.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 4 maart 2013 @ 13:00:49 #107
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123613448
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef eleusis het volgende:
en gister weer een 10 uur set
Allemaal gemist door een weekendje weg.
Toevallig ergens online te luisteren? (ik kon het zelf zo snel niet vinden)...
nee, jij dan!
  maandag 4 maart 2013 @ 13:17:34 #108
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_123614068
quote:
Dat, maar ik wist wat ik deed.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 4 maart 2013 @ 13:40:49 #109
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_123614996
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 13:00 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Allemaal gemist door een weekendje weg.
Toevallig ergens online te luisteren? (ik kon het zelf zo snel niet vinden)...
http://forum.watmm.com/to(...)st-4-downloads-here/

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 4 maart 2013 @ 14:50:09 #110
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123617637
nee, jij dan!
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:26:26 #111
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123734304
hier de tracklisting van de beide webcasts:

https://docs.google.com/s(...)c&usp=sharing#gid=20
= there is a light that never goes out =
  dinsdag 12 maart 2013 @ 01:51:22 #112
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_123944643

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:13:05 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123946894
nee, jij dan!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:18:55 #115
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_123986942
Lol...perfecte soundtrack :y
= there is a light that never goes out =
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:19:26 #116
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_123986976
Ik had geen geld meer voor de vinyl versie ;(

Dus heb ik maar een poster besteld :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 26 mei 2013 @ 13:58:53 #117
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_127021514
Hoi, Ik heb vandaag naar Autechre geluisterd tijdens een MRI scan.

Vond ik wel passend.

Dat was het.

Einde.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 26 mei 2013 @ 14:10:07 #118
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_127021940
Welke nummers? Overand? Lentic Catechresis? Gantz Graf?
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zondag 26 mei 2013 @ 14:27:08 #119
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_127022516
quote:
Briljant.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 26 mei 2013 @ 15:40:24 #120
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_127025549
Het oversteps album.

Dat ding maakt zelf al hectische geluiden, moet niet te erg worden natuurlijk :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 26 mei 2013 @ 16:54:33 #121
67089 Gillingham
The horror...
pi_127029119
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:58 schreef timbob het volgende:
Hoi, Ik heb vandaag naar Autechre geluisterd tijdens een MRI scan.

Vond ik wel passend.

Dat was het.

Einde.
Begrijp de associatie heel goed. Dergelijke moderne geluiden hebben mijn fascinatie voor Autechre wel enigszins aangewakkerd.
What's it going to be then, eh?
  maandag 16 september 2013 @ 20:45:22 #122
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_131253488
De geruchten deden al een tijdje de ronde..vandaag bevestigd: nieuwe ep 28 oktober...l-event.
= there is a light that never goes out =
  maandag 16 september 2013 @ 20:51:27 #123
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_131253884
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  maandag 16 september 2013 @ 20:59:53 #124
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_131254466
Ik hoop dat ze hem gaan touren. Exai is één van mijn favoriete autechre platen geworden.
= there is a light that never goes out =
pi_132244508
Nieuwe EP is ondertussen uit :)

L-event

  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:54:44 #126
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_132244872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:44 schreef Faxie het volgende:
Nieuwe EP is ondertussen uit :)

L-event

[ afbeelding ]
damn, ik heb Exai nog niet eens helemaal doorgrond :')
nee, jij dan!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:55:42 #127
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_132244914
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:59 schreef Aschkael het volgende:
Exai is één van mijn favoriete autechre platen geworden.
Dit begin ik ook langzaam te vinden, van de week alweer een paar keer gedraaid en staat nauwelijks een suf momentje op :)
nee, jij dan!
pi_132268483
Hoe is L-event?

Heb er nog helemaal niks van/over gehoord.
What's it going to be then, eh?
pi_132279279
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:04 schreef Gillingham het volgende:
Hoe is L-event?

Heb er nog helemaal niks van/over gehoord.
Goed :Y maar kort ;(
pi_158741781
Ze hebben ook een aantal livesets van hun laatste toernee gereleased trouwens.(Waaronder Le Guess Who vorig jaar *O* ) In principe hoef je er maar 1 of 2 te luisteren, want je hoort toch dezelfde stukken steeds terugkomen, ook al is het op een ander tijdstip.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:45:37 #132
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_158807150
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:05 schreef Faxie het volgende:
Ze hebben ook een aantal livesets van hun laatste toernee gereleased trouwens.(Waaronder Le Guess Who vorig jaar *O* ) In principe hoef je er maar 1 of 2 te luisteren, want je hoort toch dezelfde stukken steeds terugkomen, ook al is het op een ander tijdstip.
ah dat is goed om te weten, dan hoef ik ze niet allemaal te horen :P
nee, jij dan!
  maandag 4 januari 2016 @ 10:24:19 #133
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_158811956
Ik had die eerste 4 gekocht toen, maar de nieuwe set nog niet.

Wel coole artwork. En leuk om de Utrecht set te hebben, want het was nogal overweldigend live.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_161956339
Lol, heb het album ook maar even binnengehaald :D


Deze vind ik behoorlijk matig maar oke....



[ Bericht 32% gewijzigd door Faxie op 06-05-2016 02:57:49 ]
  zaterdag 14 mei 2016 @ 01:36:20 #135
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_162171149
Hoi,

Nieuwe autechre:

https://clyp.it/2akno5zg O+

Doei!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 15:21:04 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162180944
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162186127
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 01:36 schreef timbob het volgende:
Hoi,

Nieuwe autechre:

https://clyp.it/2akno5zg O+

Doei!
Meer van dat graag *O*
pi_162329539
Elseq 1 t/m 5 verschenen. Dat kwam ook uit het niets volgens mij :o

https://autechre.bleepstores.com/release/73330-autechre-elseq-15
  donderdag 19 mei 2016 @ 19:05:50 #139
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162330736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:16 schreef Faxie het volgende:
Elseq 1 t/m 5 verschenen. Dat kwam ook uit het niets volgens mij :o

https://autechre.bleepstores.com/release/73330-autechre-elseq-15
:o :o :o
nee, jij dan!
pi_162330862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:05 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:o :o :o
Afgezien van 2 nummers die verschenen waren (zie post timbob, plus later nog eentje) heb ik er echt helemaal niks over gehoord of wat dan ook. niks via FB, niks via de mailinglist...

Nouja niet erg ofzo hoor :9 Ze klinken best lekker :9
pi_162333319
Heb 'm al 'gevonden'... eerst even volledig luisteren nu :9
pi_162333344
En wat iemand daar zei:

'huh, so elseq = edited live sequences apparently. they're presumably just the AE_LIVE tracks cut and modified into 5 EPs. '

Klinkt plausibel :P
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:48:22 #143
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162346483
Draai 'm nu, wat een plaat _O_

Ben nog bij elseq 1, maar als ze dit vol kunnen houden tot deel 5 -> AOTY materiaal :D
nee, jij dan!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:49:26 #144
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162346504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:21 schreef Faxie het volgende:
En wat iemand daar zei:

'huh, so elseq = edited live sequences apparently. they're presumably just the AE_LIVE tracks cut and modified into 5 EPs. '

Klinkt plausibel :P
Lijkt plausibel, maar zo klinken ze niet :)
nee, jij dan!
pi_162349454
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:49 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Lijkt plausibel, maar zo klinken ze niet :)
Ow ik vind van wel :@
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:53:01 #146
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_162670794
Nieuwe live data bekend:

http://warp.net/news/autechre-european-headline-shows-announced/

Met Doornroosje als NL show.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:07:18 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162671138
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:53 schreef timbob het volgende:
Nieuwe live data bekend:

http://warp.net/news/autechre-european-headline-shows-announced/

Met Doornroosje als NL show.
*O*

Oh: op een dinsdag, onder in Nederland -O-
nee, jij dan!
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:58:04 #148
27648 Weakling
available in strong mint
pi_162679143
Ooit in de Effenaar gezien jaren geleden. Ze stonden compleet in het donker achter hun laptops en niet eens op een fatsoenlijk podium. Compleet onzichtbaar vanuit de zaal, misschien een glimp als je helemaal vooraan stond, maar ik stond in het midden. Niks te zien verder ook van bijzondere lichtshow of projecties of zo. Voor hetzelfde geld hadden ze een CD-tje opgezet en ik zou er niks van gemerkt hebben. Hele rare live show. Op zich geinig om een keer mee te maken maar als ze nog steeds op die manier optreden, laat dan maar.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162686925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:58 schreef Weakling het volgende:
Ooit in de Effenaar gezien jaren geleden. Ze stonden compleet in het donker achter hun laptops en niet eens op een fatsoenlijk podium. Compleet onzichtbaar vanuit de zaal, misschien een glimp als je helemaal vooraan stond, maar ik stond in het midden. Niks te zien verder ook van bijzondere lichtshow of projecties of zo. Voor hetzelfde geld hadden ze een CD-tje opgezet en ik zou er niks van gemerkt hebben. Hele rare live show. Op zich geinig om een keer mee te maken maar als ze nog steeds op die manier optreden, laat dan maar.
In het donker is wel hun stijl ja
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:51:13 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162688566
Misschien was de show toen een verlengde van de stijl van de albumhoezen Tri Repetae of LP5 :P
nee, jij dan!
pi_162689715
Nouja, hun tour heet 'Maximum Darkness' dusja :P
  donderdag 2 juni 2016 @ 12:58:32 #152
27648 Weakling
available in strong mint
pi_162689787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:24 schreef Casiotone het volgende:
In het donker is wel hun stijl ja
Het grappigste vond ik nog wel dat iedereen er bij stond als bij een gewoon concert, met het gezicht naar het "podium" terwijl er niks te zien was in plaats van een beetje in de zaal te gaan rondhangen als in een club of zo.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:51 schreef Gehenna het volgende:
Misschien was de show toen een verlengde van de stijl van de albumhoezen Tri Repetae of LP5 :P
Ghehe, ooooh dus dat was het achterliggende idee! Geniaal ...

Eens kijken of ik vanavond eindelijk eens naar elseq kan gaan luisteren want ben wel benieuwd.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:01:35 #153
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_162691434
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:58 schreef Weakling het volgende:

[..]

Het grappigste vond ik nog wel dat iedereen er bij stond als bij een gewoon concert, met het gezicht naar het "podium" terwijl er niks te zien was in plaats van een beetje in de zaal te gaan rondhangen als in een club of zo.

Gewenning denk ik :P

quote:
Ghehe, ooooh dus dat was het achterliggende idee! Geniaal ...

Eens kijken of ik vanavond eindelijk eens naar elseq kan gaan luisteren want ben wel benieuwd.
Direct een avondvullend programma :D
Ik vind 'm overigens vrij briljant weer _O_
nee, jij dan!
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:53:57 #154
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_162697380
Je moet bij autechre optredens ook met je ogen dicht staan en rare bewegingen met je lijf maken.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_162697504
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:53 schreef timbob het volgende:
Je moet bij autechre optredens ook met je ogen dicht staan en rare bewegingen met je lijf maken.
dat moet bij alle optredens
  vrijdag 3 juni 2016 @ 11:07:55 #156
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_162711055
Ticketsale is gestart!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:39:19 #157
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_163384332

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 29 juni 2016 @ 08:57:35 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_163384819
¤50,- voor een poster?? :o

Zo mooi vind ik dat artwork überhaupt niet eigenlijk..
nee, jij dan!
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:28:44 #159
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_163385101
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:57 schreef Gehenna het volgende:
¤50,- voor een poster?? :o

Zo mooi vind ik dat artwork überhaupt niet eigenlijk..
ik had gehoopt dat je dan ook de muziek erbij kreeg.

Maar het is ook niet echt een postertje, je moet het zien als een beperkte oplage druk van een grafisch vormgever. Dan snap ik de prijs op zich wel, maar het blijft duur.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_165495973
Kreeg net een mailtje dat er vinyl reissues uitkomen van de eerste 3 releases *O*

https://bleep.com/release/76372-autechre-autechre-repress-bundle
pi_165496545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:47 schreef Faxie het volgende:
Kreeg net een mailtje dat er vinyl reissues uitkomen van de eerste 3 releases *O*

https://bleep.com/release/76372-autechre-autechre-repress-bundle
Fucking hell. Dat zag ik niet aankomen :D :D :D :D :D !
nee, jij dan!
pi_165496559
quote:
Thank You for Your Purchase
Bam!

*O*
nee, jij dan!
pi_165499258
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 17:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Bam!

*O*
Hier ook *O* Nu maar even wachten :9
pi_165499268
Dat er meer mogen volgen :9
pi_165500801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:42 schreef Faxie het volgende:
Dat er meer mogen volgen :9
Mogen ze wel even mee wachten, ik moet ook sparen, hehe :P

Maar daar keek ik ook minder naar uit, ik vind eigenlijk al hun albums wel tof, maar Amber en Tri Repetae hebben wel echt een special plekje bij me O+ Bij die andere heb ik nog wel eens een 'nu maar even niet' momentje, deze twee kan ik gewoon altijd van genieten _O_
nee, jij dan!
pi_165501959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Mogen ze wel even mee wachten, ik moet ook sparen, hehe :P

Maar daar keek ik ook minder naar uit, ik vind eigenlijk al hun albums wel tof, maar Amber en Tri Repetae hebben wel echt een special plekje bij me O+ Bij die andere heb ik nog wel eens een 'nu maar even niet' momentje, deze twee kan ik gewoon altijd van genieten _O_
Incunabula was mijn eerste ervaring met IDM :P Eggshell en 444 hebben er vooral voor gezorgd dat ik me verder in het genre ging verdiepen :)

Chiastic Slide zou ik ook graag op vinyl willen :Y
pi_165504056
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:25 schreef Faxie het volgende:
Chiastic Slide
die heb ik al *)

Op Discogs is hij te vinden vanaf ¤30,-. Op zich wel een keer te doen.
nee, jij dan!
pi_165505276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 22:22 schreef Gehenna het volgende:

[..]

die heb ik al *)

Op Discogs is hij te vinden vanaf ¤30,-. Op zich wel een keer te doen.
Ik heb slechte ervaring met kopen via Discogs ;(

Maar denk dat ik die dan wel eens ga halen ja :) Heb er geen haast mee ofzo :P
pi_165505355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaring met kopen via Discogs ;(
Oh ik m'n halve collectie zo'n beetje daar weg, vervelendste wat me is gebeurt is dat één keer het pakketje verdwenen was, maar dat is toen door de verkoper netjes afgehandeld :)

Wat wel een nadeel is, is dat iedereen weet wat hij verkoopt. Dus nergens zeldzame dingen voor ¤1,- Die staan gelukkig nog wel eens op markplaats })
nee, jij dan!
pi_165505685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh ik m'n halve collectie zo'n beetje daar weg, vervelendste wat me is gebeurt is dat één keer het pakketje verdwenen was, maar dat is toen door de verkoper netjes afgehandeld :)

Wat wel een nadeel is, is dat iedereen weet wat hij verkoopt. Dus nergens zeldzame dingen voor ¤1,- Die staan gelukkig nog wel eens op markplaats })
Mijn pakketje was tot 2 keer toe 'verdwenen' _O-
pi_165512381
Elseq 1 staat ineens op Spotify, de rest niet.. :?
nee, jij dan!
pi_166553494
De represses zijn ondertussen verscheept *O*
pi_166554836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 00:47 schreef Faxie het volgende:
De represses zijn ondertussen verscheept *O*
:Y *O*
nee, jij dan!
pi_166582682
Wwwiiieeeeeeee *O* *O* *O*

pi_166709927
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_166711090
quote:
Hun output is amper bij te houden de afgelopen tijd :D
nee, jij dan!
pi_166713198
quote:
Zal in Nijmegen vergelijkbaar zijn dan lijkt me
  donderdag 17 november 2016 @ 15:08:25 #178
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166714105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:17 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zal in Nijmegen vergelijkbaar zijn dan lijkt me
Daarom heb ik 'm nog niet geluisterd :D

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_166714173
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef timbob het volgende:

[..]

Daarom heb ik 'm nog niet geluisterd :D
Ik heb nog geen kaartje, maar denk niet dat ik ga. Wellicht op de dag zelf nog beslissen als het niet uitverkocht is.
  woensdag 23 november 2016 @ 00:56:31 #180
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166840831
Zo, dat was fijn.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_166841852
Vergelijkbaar met het optreden op LGW?
  woensdag 23 november 2016 @ 14:37:14 #182
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166848713
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:20 schreef Faxie het volgende:
Vergelijkbaar met het optreden op LGW?
Nee, wel qua lichtshow :')

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  woensdag 23 november 2016 @ 15:19:20 #183
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_166849404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:20 schreef Faxie het volgende:
Vergelijkbaar met het optreden op LGW?
Nee, dit was veel minder abstract dan op LGW. In Roosje kon je er bij vlagen zelfs een apocalyptisch dansje op doen.
pi_166849847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:37 schreef timbob het volgende:

[..]

Nee, wel qua lichtshow :')
Alles donker? :P
nee, jij dan!
pi_166851182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:37 schreef timbob het volgende:

[..]

Nee, wel qua lichtshow :')
_O-
pi_166851186
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:19 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nee, dit was veel minder abstract dan op LGW. In Roosje kon je er bij vlagen zelfs een apocalyptisch dansje op doen.
Shit, nu heb ik spijt ;(

Nouja moest werken ;(
pi_166856553
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:19 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nee, dit was veel minder abstract dan op LGW. In Roosje kon je er bij vlagen zelfs een apocalyptisch dansje op doen.
Hier kan ik mij in vinden. Topavond gehad wel.
  donderdag 24 november 2016 @ 08:44:41 #188
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_166864018
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:19 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nee, dit was veel minder abstract dan op LGW. In Roosje kon je er bij vlagen zelfs een apocalyptisch dansje op doen.
ik had exact het tegenovergestelde...

Bij LGW heb ik vele dansjes gedaan. Hier heb ik meer stilgestaan. Ik vond ze een stuk kalmer. (Met her en der uitbarstingen van geweld) en lege stukken waar het publiek elke keer zonodig 'Heuj' moest roepen :')

Ik werd een beetje claustrofobisch van het publiek hier eigenlijk. Maar dat kan komen door de individuen die om mij heen stonden en steeds dichterbij kwamen.

Mocht de meneer met de lange haren die rechts voor de laatste afstap de hele set stond de wiegen met z'n hoofd op a-ritmische wijze hier op het forum zitten: Meneer, u is een dweil.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_174184006
Schop *O*

Ik heb deze net aangeschaft, en de opbrengst gaat nog naar een goed doel ook.

https://www.discogs.com/A(...)l47/release/10933252
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:03:39 #190
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_174186739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:47 schreef bartrid het volgende:
Schop *O*

Ik heb deze net aangeschaft, en de opbrengst gaat nog naar een goed doel ook.

https://www.discogs.com/A(...)l47/release/10933252
...aaand it's gone :P

Vreemd trouwens om maar 300 stuks te drukken, je zou verwachten dat Autechre makkelijk meer zou kunnen verkopen. :X
nee, jij dan!
pi_174187026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:03 schreef Gehenna het volgende:

[..]

...aaand it's gone :P

Vreemd trouwens om maar 300 stuks te drukken, je zou verwachten dat Autechre makkelijk meer zou kunnen verkopen. :X
Ik greep er ook al langs :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_174187424
1000 in totaal, 300 via Bleep en de rest via Bandcamp. Bleep was al heel snel weg, bandcamp is ook uitverkocht...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:03:59 #193
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180873453
Ohja, we hebben ook nog een Autechre topic, dan maar even een cross-post O-)

Heeft iemand de nieuwe Autechre al geluisterd?



De in totaal 8-uur (!) durende NTS Sessions 1-4. :D Zelfs ik als behoorlijk Autechre fanboy vind het allemaal wel een beetje teveel van het goede. Ik ben nu bijna op de helft, en elk afzonderlijk uur is toch wel gruwelijk tof. Maar het is gewoon niet te doen in één sitting.
nee, jij dan!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 16:09:49 #194
27648 Weakling
available in strong mint
pi_180877293
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 13:03 schreef Gehenna het volgende:
Ohja, we hebben ook nog een Autechre topic, dan maar even een cross-post O-)

Heeft iemand de nieuwe Autechre al geluisterd?
Sinds Confield (!) kreeg ik bij Autechre steeds meer het gevoel dat "they went up their own arse" (zucht, ik kan ff echt geen goede Nederlandse vertaling bedenken). Luisterde steeds minder naar hun nieuwer materiaal, maar ik bleef ze wel volgen.

Na Elseq en nu de NTS sessies krijg ik helemaal het idee dat ze "in hun eigen kont" verdwenen zijn. Nou heb ik nog niks van NTS gehoord, maar alleen al het in mijn ogen potsierlijke 8 uur op ons loslaten doet me huiveren.

Kan best dat ik er helemaal naast zit en het grotendeels briljante tracks zijn, maar de afgelopen decennia ben ik ze zelf een beetje, hmm ik weet niet precies hoe het te qualificeren, laat ik zeggen: te gekunsteld gaan vinden.

Maar goed, "de liefde" is zeker nog niet helemaal voorbij, want heb laatst de eerste vier albums op vinyl gekocht en die komen geregeld op de draaitafel terecht. De moed om aan NTS te beginnen heb ik echter nog niet gevonden.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:47:59 #195
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180882207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 16:09 schreef Weakling het volgende:

[..]

Sinds Confield (!) kreeg ik bij Autechre steeds meer het gevoel dat "they went up their own arse" (zucht, ik kan ff echt geen goede Nederlandse vertaling bedenken). Luisterde steeds minder naar hun nieuwer materiaal, maar ik bleef ze wel volgen.

Na Elseq en nu de NTS sessies krijg ik helemaal het idee dat ze "in hun eigen kont" verdwenen zijn. Nou heb ik nog niks van NTS gehoord, maar alleen al het in mijn ogen potsierlijke 8 uur op ons loslaten doet me huiveren.

Kan best dat ik er helemaal naast zit en het grotendeels briljante tracks zijn, maar de afgelopen decennia ben ik ze zelf een beetje, hmm ik weet niet precies hoe het te qualificeren, laat ik zeggen: te gekunsteld gaan vinden.

Maar goed, "de liefde" is zeker nog niet helemaal voorbij, want heb laatst de eerste vier albums op vinyl gekocht en die komen geregeld op de draaitafel terecht. De moed om aan NTS te beginnen heb ik echter nog niet gevonden.
Snap wel wat je bedoeld, want Confield was het moment dat de band echt abstact werd. En die paar albums die daarna volgden heb ik ook een stuk minder mee, of moet ik echt voor in de stemming zijn. Maar vanaf Oversteps en Move of Ten trok het me toch weer opnieuw aan.

En bij de nieuwe lichting lange albums: Exai, Elseq1-5 en NTS heb ik steeds hetzelfde gevoel, ik zet het op, hoor wat random geluidjes en vraag me zelf af hoelang dit door zal gaan.. en binnen een paar minuten/tracks ontpopt het zich toch weer tot iets fantastischs, elk album van hun is een klein wereldje op zich, er is niemand die klinkt zoals hun.

Maar in tegenstelling tot Exai, moet ik wel zeggen dat Elseq1-5 en NTS gewoon te lang zijn, ze konden prima hetzelfde bereiken als ze de helft of meer korter waren.
nee, jij dan!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:00:41 #196
27648 Weakling
available in strong mint
pi_180895393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:47 schreef Gehenna het volgende:
Snap wel wat je bedoeld, want Confield was het moment dat de band echt abstact werd. En die paar albums die daarna volgden heb ik ook een stuk minder mee, of moet ik echt voor in de stemming zijn. Maar vanaf Oversteps en Move of Ten trok het me toch weer opnieuw aan.
Hmm, dan moet ik misschien toch maar eens weer wat tijd investeren in het meer recentere werk vanaf Oversteps.
quote:
... elk album van hun is een klein wereldje op zich, er is niemand die klinkt zoals hun.
Dat is precies waarom ze toch aan me blijven trekken, het is zo uniek wat ze in elkaar zetten, maar het raakte me steeds minder emotioneel. Het werd meer en meer een cerebrale belevenis en muziek is voor mij toch nog altijd gevoel en niet verstand.
quote:
Maar in tegenstelling tot Exai, moet ik wel zeggen dat Elseq1-5 en NTS gewoon te lang zijn, ze konden prima hetzelfde bereiken als ze de helft of meer korter waren.
Ik heb dat probleem sowieso met alles. Boek enorm goed, maar ook enorm dik? Ik ben al te moe om er aan te beginnen. Een TV serie enorm goed, maar ook enorm veel afleveringen? Idem dito. Dat is pure luiheid van mijn kant, maar ik zal eens kijken of ik het gedoseerd tot me weet te nemen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_180895762
Nieuwe spul doet me ook minder dan het oude werk (Chiastic Slide - LP5 periode O+ ) maar kan er nog steeds prima naar luisteren :) De laatste zijn wel wat lang ja.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:29:23 #198
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_180913482
Oversteps vind ik nog steeds hun beste album.
Exai en Quaristice kan ik ook nog wel luisteren, maar trekken me iets minder.

De oudere albums zijn qua autechre wat meer "easy listening" wat dat betreft :') en zeker heel mooi. De nieuwe albums vragen een flinke investering...

Aan die nieuwe sessies ben ik nog niet eens begonnen. Ik heb een beetje elseq geluisterd en soms zet ik wel de live set op uit Utrecht, want die heb ik live gezien :D

Maar ik moet zeggen dat ik met die NTS sessies wat moeite heb hoor, het is zo enorm veel.. Dan ga ik me meteen afvragen of het wel goed kan zijn...

Edoch: Oversteps is een schitterend album en ik heb er spijt van dat ik die niet op plaat heb gekocht. :s)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:34:09 #199
27648 Weakling
available in strong mint
pi_180914815
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:29 schreef timbob het volgende:
Edoch: Oversteps is een schitterend album en ik heb er spijt van dat ik die niet op plaat heb gekocht. :s)
Ik dacht: "Dat kan toch alsnog wel?"... vervolgens ging ik ff op discogs kijken ... zo'n 100 euro met de verzendkosten er bij opgeteld ... nope! :X
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:40:34 #200
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180916220
De tering, heb 'm toen net op tijd (of eigenlijk net te laat :P) besteld bij Bleep. Ik kreeg de allerlaatste toen, dat waren 3 losse LP hoezen, 2 met een LP en een met een poster. Normaal zat er ook nog een case omheen, maar die was kwijt. ;(

nee, jij dan!
pi_180916523
Mja had bijna 120 neergeklapt voor die NTS session, toch maar niet gedaan _O-
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:58:15 #202
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_180916610
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:34 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik dacht: "Dat kan toch alsnog wel?"... vervolgens ging ik ff op discogs kijken ... zo'n 100 euro met de verzendkosten er bij opgeteld ... nope! :X
Ja, elke autechre release is moeilijk te krijgen. Altijd meteen uitverkocht...
Behalve de drie rereleases dan.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:22:28 #203
27648 Weakling
available in strong mint
pi_180917252
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:58 schreef timbob het volgende:
Ja, elke autechre release is moeilijk te krijgen. Altijd meteen uitverkocht...
Behalve de drie rereleases dan.
Mjah, klopt wel. Per toeval wel twee weken terug bij Plaatboef in Rotterdam Chiastic Slide op vinyl voor een schappelijke prijs op de kop weten te tikken. *O* Nu LP5 nog en dan ben ik rond met de albumreleases uit de "goede" Autechre periode. ;)
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:29:37 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_180917460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:22 schreef Weakling het volgende:

[..]

Mjah, klopt wel. Per toeval wel twee weken terug bij Plaatboef in Rotterdam Chiastic Slide op vinyl voor een schappelijke prijs op de kop weten te tikken. *O* Nu LP5 nog en dan ben ik rond met de albumreleases uit de "goede" Autechre periode. ;)
Ook nog de enige die ik mis van de oude periode. Heb LP5 voor een prikkie ooit op Lowands 2006 zien liggen, maar ja toen verzamelde ik nog geen vinyl, dus laten liggen. Daarna nooit meer voor normale prijs gezien :')
nee, jij dan!
pi_194848205
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:53 schreef Faxie het volgende:

[..]

Heb in dat topic ook al gepost :P

De vinyls zijn al uitverkocht :( Kreeg verdorie nog maar net dat mailtje binnen :(

Ben wel blij dat het weer een fatsoenlijk album lijkt te worden, ipv al die live zooi.
Wut. Ik zag het op WARP voorbij komen en dacht ik bestel maar even anders vergeet ik het na mijn vakantie nog.

Kijk er wel naar uit. Heeft lang genoeg geduurd.
pi_194848216
quote:
11s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:56 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wut. Ik zag het op WARP voorbij komen en dacht ik bestel maar even anders vergeet ik het na mijn vakantie nog.

Kijk er wel naar uit. Heeft lang genoeg geduurd.
Is nu weer gewoon beschikbaar. Misschien lette ik niet goed op en was het een limited ofzo, en nu de regular.

Nouja, besteld *O*
pi_194857276
En het lijkt op een plaat van normale lengte :o
nee, jij dan!
pi_194857310
Het lijkt ook op een plaat van Orbital:
nee, jij dan!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:07:28 #210
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_195515805
https://autechre.warp.net/

Live luisteren naar het nieuwe album

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 8 oktober 2020 @ 22:15:07 #211
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_195516079
Ik luister mee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_195516121
Ja 't staat op hier.
pi_195517598
Hm ja dit beviel wel. Maar wel een groeier denk ik. Geen enkel nummer dat direct blijft hangen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:11:36 #214
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_195517702
Niet slecht. Goeie momenten, maar behoorlijk inconsistent voor een album. Het gaat qua stijl in nummers aardig hak/tak.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:12:09 #215
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_195517718
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:07 schreef Faxie het volgende:
Hm ja dit beviel wel. Maar wel een groeier denk ik. Geen enkel nummer dat direct blijft hangen.
Nummer 3 had wel een impact, hier. Klinkt verder wel veelbelovend.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_195517751
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:11 schreef timbob het volgende:
Niet slecht. Goeie momenten, maar behoorlijk inconsistent voor een album. Het gaat qua stijl in nummers aardig hak/tak.
Kan me eigenlijk niet herinneren wanneer hun albums dat niet hadden... na een aantal sessies zal dat gevoel wel wegebben.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:09:06 #217
65945 Cascade
Green changed to White
pi_195618749
Hmm, ik weet het niet. Niet overtuigd door Sign, heb hier een beetje 'noodling' gevoel bij. Ik ben meer fan van hun oudere werk (rond Tri Repetae).

Maar goed, meestal heeft het een paar luisterbeurten nodig.
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_195620262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Cascade het volgende:
Hmm, ik weet het niet. Niet overtuigd door Sign, heb hier een beetje 'noodling' gevoel bij. Ik ben meer fan van hun oudere werk (rond Tri Repetae).

Maar goed, meestal heeft het een paar luisterbeurten nodig.
Zelfde hier. Tri Repetae, Chiastic Slide en LP5, samen met de EP's ertussen zijn mijn favorieten. Maar de rest zijn wel groeiers. Kan echt wel een Untilted oid waarderen.

Vinyl is onderweg trouwens *O*
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:47:50 #219
65945 Cascade
Green changed to White
pi_195640002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Zelfde hier. Tri Repetae, Chiastic Slide en LP5, samen met de EP's ertussen zijn mijn favorieten. Maar de rest zijn wel groeiers. Kan echt wel een Untilted oid waarderen.

Vinyl is onderweg trouwens *O*
Vinyl ^O^. Niet mijn ding, heb een matige platenspeler. Is het nog een speciale persing?

Ondertussen kan ik "Metaz form8" van SIGN wel waarderen. Lekker ontspannen nummer.

Ik was aan het bedenken hoe ik ooit aan Autechre ben begonnen. Hoe is dat voor jullie gegaan? Ben wel benieuwd. Sorry als dit al 100x langs is gekomen, ik heb niet het hele topic doorgespit.

Voor mij was het gewoon MTV met programma's als Party Zone en Chill Out Zone begin jaren 90. Alle groten uit die tijd kwamen gewoon op TV: Autechre, FSOL, Biosphere, Aphex Twin, Orbital, The Orb, beetje Moby, Plaid, LFO, H.I.A., uitstapje naar Front 242 en meer. Bizar hoe het nu is gesteld. Ik ben een beetje in die tijd blijven hangen misschien, stukje nostalgie. Gelukkig dat Warp en Bleep er zijn.

Gateway drugs:
(bedankt Chris Cunningham _O_)
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
pi_195641155
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Cascade het volgende:

[..]

Vinyl ^O^. Niet mijn ding, heb een matige platenspeler. Is het nog een speciale persing?

Ondertussen kan ik "Metaz form8" van SIGN wel waarderen. Lekker ontspannen nummer.

Ik was aan het bedenken hoe ik ooit aan Autechre ben begonnen. Hoe is dat voor jullie gegaan? Ben wel benieuwd. Sorry als dit al 100x langs is gekomen, ik heb niet het hele topic doorgespit.

Voor mij was het gewoon MTV met programma's als Party Zone en Chill Out Zone begin jaren 90. Alle groten uit die tijd kwamen gewoon op TV: Autechre, FSOL, Biosphere, Aphex Twin, Orbital, The Orb, beetje Moby, Plaid, LFO, H.I.A., uitstapje naar Front 242 en meer. Bizar hoe het nu is gesteld. Ik ben een beetje in die tijd blijven hangen misschien, stukje nostalgie. Gelukkig dat Warp en Bleep er zijn.

Gateway drugs:
(bedankt Chris Cunningham _O_)
Nee gewoon de standaard versie. Mijn platenspeler is ook niet bijzonder, maar wel gewoon kwalitatief met een goede Stanton element erop.

Mijn eerste Autechre ervaring was een random download van Incunabula ergens in 2000 ofzo. Zat toen helemaal niet in die muziek, en vond het album in principe niet heel bijzonder in de eerste instantie, totdat ik Eggshell hoorde. Toen werd het een groeier, en daarna de rest gedownload, als eerste Amber en daarna Tri Repetae. Toen was ik wel hooked.

Confield en dergelijke vond ik totaal niks in het begin, maar zijn ook groeiers gebleken. Sowieso ging ik in die periode behoorlijk richting experimentelere muziekstijlen ipv voornamelijk hardtechno/schranz.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:54:59 #221
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_195664228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Cascade het volgende:

[..]

Ik was aan het bedenken hoe ik ooit aan Autechre ben begonnen. Hoe is dat voor jullie gegaan? Ben wel benieuwd. Sorry als dit al 100x langs is gekomen, ik heb niet het hele topic doorgespit.

Ik kwam ooit de Windowlicker clip tegen van Aphex Twin (op TMF zelfs :') ). Ik vond het wel interessant klinken dus besloot eens meer van die artiest op te zoeken. Op die manier ben ik in het rabbit hole van Ambient/D&B/IDM gaan duiken, dit was rond 2005 als ik me niet vergis. Via de Artificial Intelligence serie van Warp heb ik Autechre leren kennen en ben vanaf Incunabula chronologisch door hun albums heen gegaan.
Mijn favoriete albums van ze zijn LP5 en Untilted, gevolgd door Confield en Exai.
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_195910247
Ook maar besteld :P
pi_195910305
Meteen maar even luisteren :9
pi_204035859
Aantal optredens weer dit jaar

Ik heb kaarten voor London
pi_204037636
Hey een Autechre topic wat vet
afspraak tandarts verzetten
pi_204037704
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Aantal optredens weer dit jaar

Ik heb kaarten voor London
Waar wanneer?
afspraak tandarts verzetten
pi_204039033
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 11:13 schreef Citizen.Erased het volgende:
Aantal optredens weer dit jaar

Ik heb kaarten voor London
Tof! Ben daar een paar keer geweest en dat is een zaal met normaal gesproken geweldig geluid dus dat zal wel prima klinken.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_204039693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:51 schreef bartrid het volgende:

[..]
Tof! Ben daar een paar keer geweest en dat is een zaal met normaal gesproken geweldig geluid dus dat zal wel prima klinken.
Ik heb Clark en Thom Yorke daar gezien, dat zit wel goed. Qua architectuur ook nog eens een van mijn favoriete gebouwen.

Volgens mij is het ook een "in the dark" optreden dus misschien zonder visuals en alleen luisteren.
pi_204041004
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 16:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Ik heb Clark en Thom Yorke daar gezien, dat zit wel goed. Qua architectuur ook nog eens een van mijn favoriete gebouwen.

Volgens mij is het ook een "in the dark" optreden dus misschien zonder visuals en alleen luisteren.
Aaah the Babican leuke locatie inderdaad :Y

Ook leuk om gewoon doorheen te lopen om het gebouw te bewonderen :+
afspraak tandarts verzetten
pi_204041121
Ze spelen de laatste 10+ jaar toch sowieso in het donker?

Eerst optreden dat ik zag was bij de Quaristice release, en dat was ook al donker, en scheen toen al lang genoeg aan de gang te zijn.
pi_204041880
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 19:06 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Aaah the Babican leuke locatie inderdaad :Y

Ook leuk om gewoon doorheen te lopen om het gebouw te bewonderen :+
Ja geweldig gebouw, alleen ben ik een paar keer redelijk verdwaald omdat ik met een half dronken hoofd de goeie uitgang niet meer kon vinden :D
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_206004175
Autechre heeft er eventjes niet zo'n zin in volgens mij, dus bij deze maar een verse release van Herva, die qua productie is overgestapt op een vergelijkbare methode als Autechre in hun latere periode. Ik krijg behoorlijke Quaristice en Oversteps vibes hier. Als me was gezegd dat het Autechre was, had ik geloofd denk ik.

https://herva.bandcamp.com/album/seez

[ Bericht 0% gewijzigd door Faxie op 17-09-2022 12:53:00 (typo) ]
pi_206006026
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 04:42 schreef Faxie het volgende:
Autechre heeft er eventjes niet zo'n zin in volgens mij, dus bij deze maar een verse release van Herva, die qua productie is overgestapt op een vergelijkbare methode als Autechre in hun latere periode. Ik krijg behoorlijke Quaristice en Oversteps vibes hier. Als me was gezegd dat het Autrechre was, had ik geloofd denk ik.

https://herva.bandcamp.com/album/seez
Toffe tip
nee, jij dan!
pi_206239858
Ik zit er klaar voor *O*
pi_207312559
Zag deze niet langskomen hier:

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')