Goeie post.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:31 schreef tja77 het volgende:
Een goede Murray kan iedere topper het echt heel moeilijk maken (Nadal op gravel wordt wat lastiger). Maar een man als Ferrer komt niet veel verder dan gewoon redelijke tegenstand leveren. En misschien een setje afsnoepen. Djokovic, Nadal en Federer weten precies wat ze hebben aan een Ferrer, terwijl een Murray veel onberekenbaarder is, want hij kan geniaal tennissen, maar net zo makkelijk gigantisch door het ijs zakken. Maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Ferrer deze editie van RG een erg goede indruk op me maakt. Maar dan nog...van Nadal winnen zie ik niet gebeuren. Ik denk dat alleen een goede Djokovic dat kan, maar Djokovic is (nog) niet zo goed de laatste weken. Nadal Ferrer wordt dus gewoon Nadal in 3 sets, misschien 4. Djokovic Federer lastig te zeggen, ik gok op een 5 setter in het voordeel van Djokovic. Zou mijn inziens beter zijn voor de finale, maar gun het Fedje ook wel...
Ja nee, begrijp ik wel, en het is ook tof. Ik vind alleen zo jammer dat er relatief weinig aandacht is voor het NL rolstoeltennis, terwijl de Nederlanders het dus juist altijd geweldig doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:09 schreef Morthill het volgende:
De mannenfinale nu.
Maar goed, ik had het niet over Nederlanders in een finale, ik zei alleen maar Nederlanders in de halve finales.
1 setje leuk meetennissen van Ferrer, dan walst Nadal er overheen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:13 schreef XL het volgende:
Ik denk dat Nadal Ferrer er echt af gaat vegen, met minimaal 5 breaks verschil.
Dat denk ik ook, jaquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:28 schreef Salamando het volgende:
[..]
1 setje leuk meetennissen van Ferrer, dan walst Nadal er overheen.
Kom op zeg, wat is er interessant aan een sport waar één iemand al, wat is het, 9,5 jaar, geen wedstrijd meer heeft verloren. En nog eens vijf jaar langer niet van de eerste plaats van de wereldranglijst is gekomen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:55 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja nee, begrijp ik wel, en het is ook tof. Ik vind alleen zo jammer dat er relatief weinig aandacht is voor het NL rolstoeltennis, terwijl de Nederlanders het dus juist altijd geweldig doen.
Precies. Echt geen reet aan. Ik heb het 1 keer live gezien, en dat was wel interessant om eens te zien. Maar dat was de eeerste en meteen de laatste keer dat ik dat wil zien. Het is net als mixen: tennissen met een handicapquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat is er interessant aan een sport waar één iemand al, wat is het, 9,5 jaar, geen wedstrijd meer heeft verloren. En nog eens vijf jaar langer niet van de eerste plaats van de wereldranglijst is gekomen.
Dat interesseert me dan echt geen reet.
De mannenafdeling misschien?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kom op zeg, wat is er interessant aan een sport waar één iemand al, wat is het, 9,5 jaar, geen wedstrijd meer heeft verloren. En nog eens vijf jaar langer niet van de eerste plaats van de wereldranglijst is gekomen.
Dat bedoel ik dus. Ben je de absolute wereldtop in je sport, ongekend in welke sport dan ook, en dan vinden mensen je "saai" en "geen reet aan".quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja bewonderingswaardig hoor, maar het is gewoon supersuf om naar te kijken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ben je de absolute wereldtop in je sport, ongekend in welke sport dan ook, en dan vinden mensen je "saai" en "geen reet aan".
Dat is toch vreselijk triest of niet?
Ik herken haar nietquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:08 schreef Iwanius het volgende:
Misschien rijkelijk laat maar er is mij een nieuwe tennisster opgevallen die er ook nog mag zijn en veelbelovend is voor de toekomst.
[ afbeelding ]
Rolstoeltennis is een beetje hetzelfde als vrouwenvoetbal. het is het gewoon net niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Ben je de absolute wereldtop in je sport, ongekend in welke sport dan ook, en dan vinden mensen je "saai" en "geen reet aan".
Dat is toch vreselijk triest of niet?
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat niet alleen. Je ziet bij het rolstoelstennis heel vaak dat ze de bal twee keer laten stuiteren en geen umpire die er iets van zegt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies. Echt geen reet aan. Ik heb het 1 keer live gezien, en dat was wel interessant om eens te zien. Maar dat was de eeerste en meteen de laatste keer dat ik dat wil zien. Het is net als mixen: tennissen met een handicap
Bij rolstoeltennis worden de spelregels van het normale tennis gebruikt. Het enige verschil is dat de bal bij het rolstoeltennis twee keer mag stuiteren. Daarbij hoeft alleen de eerste stuit binnen de belijning te vallen. De rolstoel wordt als onderdeel van het lichaam beschouwd. Dus wanneer een rolstoeltennisser bij het serveren met een wiel over de achterlijn staat, is dat een 'voetfout'.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
En dat niet alleen. Je ziet bij het rolstoelstennis heel vaak dat ze de bal twee keer laten stuiteren en geen umpire die er iets van zegt.
Overduidelijk. Ik denk dat Nadal niet eens punten gaat maken deze wedstrijd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:20 schreef TheGeneral het volgende:
1-0 Ferrer op love. Dat gaat een eitje worden voor hem.
IK ben niet snel genoeg zie ik alquote:
Ik vind dat onbegrijpelijk, tis godnondeju de halve finale, als het nou dames waren geweest oke... Maar dit zijn 2 mannen die behoorlijk kunnen tennissenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:26 schreef Niox het volgende:
Ik weet dat Fransen graag te laat komen, maar er zitten op dit moment echt belachelijk weinig mensen in het stadion.
Als het dan niet regent.. Ze verwachten later op de dag regen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:31 schreef tja77 het volgende:
Ik hoop dat dit een lange 5 setter wordt, zodat ik thuis straks de echte kraker kan kijken.
Polen - Griekenland?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:31 schreef tja77 het volgende:
Ik hoop dat dit een lange 5 setter wordt, zodat ik thuis straks de echte kraker kan kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |