abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112563579
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zwaar verouderd en niet geschikt voor toekomstige inzet tegen een steeds geavanceerder wordende vijand.
Noem er eens 1?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112563706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

sold!
Afgesproken dan. Maar aangezien dit een militaire toepassing betreft hoef ik je niet uit te leggen dat het al gedurende dit topic aanzienlijk duurder is geworden. Dat gaat zo door tot aan het moment van levering, wat nog uitgesteld kan worden. Ook kan de definitieve versie wat zwaarlijviger uitvallen en dus minder presteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 12:53:21 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_112563800
das ingecalculeerd maar dat hoeven de geldschieters niet te weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_112563887
Ze kunnen kiezen, of ze doen mee, of ze zijn tegen ons.
pi_112564070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:04 schreef sp3c het volgende:
ja daarom is elke grote mogendheid natuurlijk nieuwe bemande toestellen aan het ontwikkelen atm
Dat komt door de blindheid van de beleidsmakers, we vliegen al jaren met bemande toestelen, dus dat blijven we doen. :D

En als we ook lezen dat de VS al veel slachtoffers met drones gemaakt heeft, is de richting mijns inziens toch echt onbemand.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 13:19:57 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_112564708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat komt door de blindheid van de beleidsmakers, we vliegen al jaren met bemande toestelen, dus dat blijven we doen. :D

En als we ook lezen dat de VS al veel slachtoffers met drones gemaakt heeft, is de richting mijns inziens toch echt onbemand.
de VS heeft ook al heel veel slachtoffers gemaakt met bemande toestellen

hoe is dat een argument ergens voor :?

ik geloof iig niet dat dit soort projecten blind gestart woorden gewoon omdat papa en opa dat ook deden :')
pi_112577015
Het vreemde is dat een F16 al sterker is dan de piloot. Je kan niet zoveel extra erop schroeven waar je echt wat aan hebt, die stealth is ook alweer achterhaalt (als je dat al nodig hebt eigenlijk) en de toekomst ligt in drones die je lekker vanuit je bunker ergens op een vliegbasis (of zolderkamer) bestuurd.

Het is niet zo dat we als nederland even een luchtmacht gaan opbouwen die echt tegen een nader gaat vechtten. Het blijft bij die missies tegen jurken op een brommer met een buks.

Mijn probleem is met die dingen dat de techniek zo hard gaat dat ze van z'n lang zal ze leven nooit de complete duur gaan uitdienen vanwege ingehaald door de techniek.

Ik heb dan liever dat de marine wat extra bootjes krijgt eigenlijk en geef de luchtmacht wat nieuwe F16's voor de komende 10 jaar als vervanging.

Overigens op Ulx, die apache is al een ge-upgrade Cobra. Die dingen waren een kale 2 persoons huey die al in vietnam rondvlogen.

Eigenlijk mag de gehele luchtmacht wel opgedoekt worden met zo weinig slagkracht. We hebben al problemen om 6 F16's vliegend te houden in afghanistan de gehele tijd.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 19:06:37 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_112578263
eigenlijk moet er gewoon geld bij om die slagkracht weer op peil te krijgen *O*
pi_112579285
Ik ben wel voor een vliegdekschip, vooruit dan, twee vliegdekschepen. Dan kun je als Nederland in je eentje een regio beheersen, en dat geeft macht op het wereldtoneel. Dan verder nog een kleine luchtmacht voor ondersteuning enzo, en wat grondtroepen om de wat ruwe jongens van de straat te houden en om dorpjes te bevechten.
pi_112579580
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben wel voor een vliegdekschip, vooruit dan, twee vliegdekschepen. Dan kun je als Nederland in je eentje een regio beheersen, en dat geeft macht op het wereldtoneel. Dan verder nog een kleine luchtmacht voor ondersteuning enzo, en wat grondtroepen om de wat ruwe jongens van de straat te houden en om dorpjes te bevechten.
In het kader van de mad doctrine moeten we eigenlijk dan ook onze eigen atoombom ontwikkelen.
pi_112579711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het kader van de mad doctrine moeten we eigenlijk dan ook onze eigen atoombom ontwikkelen.
Ben ik eigenlijk ook wel voor. Frankrijk heeft ook onevenredig veel meer in de melk te brokkelen omdat het een kernmacht is.
pi_112583529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat denk je dat een carrier-group gaat kosten en welk toestel wil je daar op laten landen ?
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:00:58 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112583832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:54 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Wat denk je dat een carrier-group gaat kosten en welk toestel wil je daar op laten landen ?
F14 of F18 zou moeten lukken. Desnoods de F4 van stal halen. Die staan in Arizona nog steeds aan de grond.
http://www.refdag.nl/acht(...)van_arizona_1_492144
Daar zal best nog leuk spul uit te halen zijn.

Daarbij kan de politiek er toch een mooi verhaaltje bij verzinnen. Net als bij de JSF kun je nu toch ook de mensen in de nek lullen dat het een hoop werkgelegenheid bied.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112589593

:P

[ Bericht 8% gewijzigd door DeRakker. op 07-06-2012 22:46:48 ]
pi_112595128
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

F14 of F18 zou moeten lukken. Desnoods de F4 van stal halen. Die staan in Arizona nog steeds aan de grond.
http://www.refdag.nl/acht(...)van_arizona_1_492144
Daar zal best nog leuk spul uit te halen zijn.

Daarbij kan de politiek er toch een mooi verhaaltje bij verzinnen. Net als bij de JSF kun je nu toch ook de mensen in de nek lullen dat het een hoop werkgelegenheid bied.
Dus je wilt blijven vliegen met een Gen 3/4 toestel ?

Totaal onhaalbaar en een rare voorstelling van zaken dit voorstel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osiris024 op 08-06-2012 00:27:33 ]
pi_112596095
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zwaar verouderd en niet geschikt voor toekomstige inzet tegen een steeds geavanceerder wordende vijand.
welke vijand ? Amerika?
pi_112596363
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:45 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

welke vijand ? Amerika?
Nee Rusland, althans hun nieuwe wapensystemen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')