Flink druk op de huidige werkgever? Oh, dat zou ik nou juist met mate doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kijk vast om je heen en zet er flink druk op. Iets doen is nog altijd beter dan wachten tot je een brief thuis krijgt.
Dat gebeurt ook!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kijk vast om je heen en zet er flink druk op. Iets doen is nog altijd beter dan wachten tot je een brief thuis krijgt.
Je moe tniet elke dag gaan mailen of bellen maar je moet niet afwachten zeg maar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flink druk op de huidige werkgever? Oh, dat zou ik nou juist met mate doen.
Geen hysterische taferelen, zeg maar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je moe tniet elke dag gaan mailen of bellen maar je moet niet afwachten zeg maar.
ow en dit is ook een goeie.quote:heb je gelijk wat achter de hand, zodat je niet klakkeloos alles hoeft te accepteren.
dat is ook een spinsel in mijn hoofd geweest en daarom heb ik het hem ook gezegd. Maar hij geeft mij wel aan dat ik goed werk lever en verder nog geen zorgen hoef te maken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef brabander_deluxe het volgende:
ik ben bang dat je leidinggevende een paar ballen mist en naar dat contract kun je fluiten,
maar zodra hij dat jou verteld is ie jou loyaliteit kwijt en zit ie voor 3 maanden met een ongemotiveerde werknemer.
just a thought.
[..]
ow en dit is ook een goeie.
Dat, tenzij de cao bepaalt dat de arbeidsovereenkomst met opzegging moet worden beëindigd, met een bepaalde opzegtermijn. Kijk het ff na zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:44 schreef Andyvie het volgende:
Vaak kun je wel aanvoelen of je een contract krijgt of niet. Zitten er meer (oud)tijdelijke krachten op je afdeling? Hebben die wel een vast contract gekregen?
In principe hoeft een werkgever je contract namelijk niet op te zeggen. Je contract loopt van rechtswege af. Je werkgever kan je dus tot de laatste dag aan het lijntje houden.
Ja, en een lekkere werksfeerquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:50 schreef citywok het volgende:
En: wijselijk je mond houden is ook een goede optie. Als je na de einddatum van je arbeidsovereenkomst nog aan het werk bent (zonder weerspraak van werkgever uiteraard) heb je je vaste contract sowieso in de pocket.
Verandert die dan als niemand wat merkt en de wereld gewoon doordraait? Heb nergens gezegd "... en diezelfde dag je werkgever keihard in z'n gezicht uitlachen".quote:
Want? Wat is daar voor geks aan om dat te zeggen?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:09 schreef Olle. het volgende:
Hoe kijken jullie tegen deze opmerking aan, had ik dat beter niet kunnen zeggen? Ik heb het gezegd omdat ik simpelweg duidelijkheid wil over mijn toekomst.
Netjesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:18 schreef Aloria het volgende:
Ik heb mijn nieuwe werkgever ook meegmaakt hoe het wel kan. Dit is trouwens de eerste die het zo doet.
Mijn contract lliep over 2 maanden af en ze stuurden mij netjes een email dat ze mijn contract wilden verlengen en als ik hiermee ook akkoord ging ! 2 maanden van te voren zo hoort hetEn geen 2 a 3 weken van te voren... dat je in de zenuwen zit
![]()
Handig!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:27 schreef Olle. het volgende:
Inmiddels loopt mijn contract over 1 maand af.
ik heb geen duidelijkheid en mijn leidinggevende is vanaf vandaag 3 weken met vakantie gevaan
Als ze daar zo met je omgaan, zou ik zelf al weggaan.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:27 schreef Olle. het volgende:
ik heb geen duidelijkheid en mijn leidinggevende is vanaf vandaag 3 weken met vakantie gevaan
Ik zou dat ook niet pikken nee. Misschien heeft hij echter geen verdere opties.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als ze daar zo met je omgaan, zou ik zelf al weggaan.
Dat ze maar verrekken.
Dan zorgt hij dat hij wel meerdere opties heeft.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:41 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Ik zou dat ook niet pikken nee. Misschien heeft hij echter geen verdere opties.
naar PZ gaan inderdaad. Het is niet netjes dat je dit niet weet 3 weken van te voren en zeker niet als je al 3 jaar daar werkt.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:27 schreef Olle. het volgende:
Tuurlijk!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:59 schreef Luxuria het volgende:
Heb je er trouwens sinds 5 juni nog wel eens naar gevraagd?
Ja dat is wel waar, alleen ik kan niet zo 1, 2, 3 een andere baan vindenquote:Op maandag 9 juli 2012 11:38 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als ze daar zo met je omgaan, zou ik zelf al weggaan.
Dat ze maar verrekken.
Daar ga ik eerlijk gezegd ook van uit en daarom ben ik ook solliciterende.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:55 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Ik vermoed door het lange wachten dat ze je contract niet gaan omzetten naar onbepaalde tijd.
Lijkt mij normaal dat als het wel zo was geweest ze het nu al geregeld zouden hebben, het bedrijf kan toch ook wel inschatten als je er zo naar vraagt dat je dan nu reeds zelf op zoek bent.
ja ik krijg nog steeds grote klussen toegeschoven...quote:Op maandag 9 juli 2012 14:16 schreef geevee het volgende:
Heb je nog veel omhanden? m.a.w. zijn er zaken die je nog moet afhandelen en waarvan jij de expertise hebt? Dan zou ik de handrem aantrekken en geen haast maken om het werk af te maken en misschien word je van de spanning wel ziek in de laatste week,als ze je nodig hebben moet je proberen het over de contract verlening heen te tillen.
P.s. zoals hier ook al gezegd,rondkijken kan altijd.
Succes!
In het huidige economische klimaat kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat het niet verlengd gaat worden, hoe goed je ook je best doet. De meeste bedrijven zijn momenteel zeer huiverig om mensen vast in dienst te nemen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:09 schreef Olle. het volgende:
Mijn leidinggevende kan mij nog geen duidelijkheid geven op de vraag of mijn contract wordt verlengd, in aug verloopt mijn huidige jaarcontract. Dit is mij 2 weken geleden tijdens mijn FJG gesprek verteld.
Ik heb nu 3 maal een jaar contract gehad en zou dus een vast contract moeten krijgen.
Mijn leidinggevende is op dit moment 3 maand werkzaam binnen de organisatie.
Vandaag vroeg ik weer naar de status en kon hij nog steeds geen antwoordt geven.
Nu heb ik tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik het ook graag wil horen als mijn contract niet wordt verlengd.
Hoe kijken jullie tegen deze opmerking aan, had ik dat beter niet kunnen zeggen? Ik heb het gezegd omdat ik simpelweg duidelijkheid wil over mijn toekomst.
Dit zou voor mij op geen enkele manier een reden zijn om een werknemer in vaste dienst te nemen.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:16 schreef geevee het volgende:
Heb je nog veel omhanden? m.a.w. zijn er zaken die je nog moet afhandelen en waarvan jij de expertise hebt? Dan zou ik de handrem aantrekken en geen haast maken om het werk af te maken en misschien word je van de spanning wel ziek in de laatste week,als ze je nodig hebben moet je proberen het over de contract verlening heen te tillen.
P.s. zoals hier ook al gezegd,rondkijken kan altijd.
Succes!
Dat is waar maar ik heb steeds minder de motivatie om mijzelf actief voor de organisatie in te zetten ondanks ze dat voor mij niet zijn...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dit zou voor mij op geen enkele manier een reden zijn om een werknemer in vaste dienst te nemen.
Er is nogal een verschil tussen iemand op een jaarcontract hebben en in vaste dienst namelijk.
Overigens zou ik als ik TS was naar een andere baan zoeken, zo florissant vind ik het er niet uit zien.
Ik werk binnen een ziekenhuis, op de ICT afdeling.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In het huidige economische klimaat kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat het niet verlengd gaat worden, hoe goed je ook je best doet. De meeste bedrijven zijn momenteel zeer huiverig om mensen vast in dienst te nemen.
Dat lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:23 schreef Olle. het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik heb steeds minder de motivatie om mijzelf actief voor de organisatie in te zetten ondanks ze dat voor mij niet zijn...
klopt helemaal hoor!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch.
Dat zou voor mij ook wel een reden zijn om naar ander werk te zoeken.
de meeste (afdelings)managers zijn dan ook geen knip voor de neus waard als het op personeelszaken aankomt. Ze zijn meestal ook aan handen gebonden, de meeste (afdelings)manager bepalen niet het personeelsbeleid. Bij ons in het bedrijf zag je het ook, managers die mensen allemaal toezeggingen deden en uiteindelijk moesten de betrokkenen gewoon vertrekken. Erg sneu, maar als het hogere management nee zegt moet je als manager heel sterk staan om dan een ja proberen te krijgen. En voor de meeste managers geldt nog altijd dat ze kussen naar boven, ze zullen er dus helemaal niet zo snel tegenin gaan. Voor het hogere management blijf je gewoon een FTE met de daarbij behorende kosten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:25 schreef Olle. het volgende:
[..]
Ik werk binnen een ziekenhuis, op de ICT afdeling.
Mijn leidinggevende zei navraag te moeten doen naar het beleid van een vastcontract.
Ik heb gisteren even geinformeerd, het blijkt dat hij ook 2 andere medewerkers vrij laks behandeld. Zoals ook geen terugkoppeling geven, wel heeft hij een iemand zijn contract met een half jaar verlegnd, alleen deed hij hier ook lang over.
Zou zomaar een exit-gesprek kunnen zijn, veel suc6 TS.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef Olle. het volgende:
Zojuist in mijn mail een uitnodiging voor een aansluitend FJG gesprek dit gesprek heb ik een week voor mijn contract is afgelopen.
Ooit in een grijs verleden heb ik 6 maanden op een leidinggevende positie gezeten om ervaring op te doen voor mijn huidige werkzaamheden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Succes Olle, het kan twee kanten op. Ik hoop voor jou het goede.
Ik zou het enorm lullig voor je vinden als het een exit-gesprek zou zijn, hebben ze je lekker aan het lijntje gehouden.
Het voordeel is dat ik inmiddels meerdere ijzers in het vuur heb liggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ooit in een grijs verleden heb ik 6 maanden op een leidinggevende positie gezeten om ervaring op te doen voor mijn huidige werkzaamheden.
Van degenen voor wie het contract verlengt zou worden werd dat vrij snel aangegeven, van degenen waar dit niet ging gebeuren een zo kort mogelijke termijn vooraf, want zodra de persoon weet dat het contract niet verlengt ging worden melde deze zich zonder meer gelijk ziek.
(En terecht in mijn beleving, zodra een werkgever op deze manier afscheid wilde nemen dan zou ik ook een stuk minder gemotiveerd zijn...).
In mijn geval werd na 4 maanden van mijn contract aangegeven dat ze graag wilde verlengen toen ik aangaf te willen vertrekken naar mijn huidige werkgever, dus het achter de hand hebben van iets anders kan zeker als positief middel werken om de huidige werkgever over te halen, zeker als ze tevreden over je zijn.
Te lang op 1 paard gokken is niet verstandig, degenen met wie ik een slecht nieuws gesprek moest voeren voelde e.e.a. wel aankomen maar hadden geen stappen ondernomen. Van alle personen waarbij positief nieuws gebracht werd hadden alle iets anders achter de hand....
Jouw argument ken ik, heb zelf ook in een leidinggevende positie gezeten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ooit in een grijs verleden heb ik 6 maanden op een leidinggevende positie gezeten om ervaring op te doen voor mijn huidige werkzaamheden.
Van degenen voor wie het contract verlengt zou worden werd dat vrij snel aangegeven, van degenen waar dit niet ging gebeuren een zo kort mogelijke termijn vooraf, want zodra de persoon weet dat het contract niet verlengt ging worden melde deze zich zonder meer gelijk ziek.
(En terecht in mijn beleving, zodra een werkgever op deze manier afscheid wilde nemen dan zou ik ook een stuk minder gemotiveerd zijn...).
In mijn geval werd na 4 maanden van mijn contract aangegeven dat ze graag wilde verlengen toen ik aangaf te willen vertrekken naar mijn huidige werkgever, dus het achter de hand hebben van iets anders kan zeker als positief middel werken om de huidige werkgever over te halen, zeker als ze tevreden over je zijn.
Te lang op 1 paard gokken is niet verstandig, degenen met wie ik een slecht nieuws gesprek moest voeren voelde e.e.a. wel aankomen maar hadden geen stappen ondernomen. Van alle personen waarbij positief nieuws gebracht werd hadden alle iets anders achter de hand....
In dergelijke gevallen waar 14 tot 7 dagen voor het einde van het dienstverband werd aangekondigd kan je wel leuk e.e.a. gaan lopen oppakken met een bedrijfsarts, maar dit zal nul komma nul resultaat gaan opleveren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand zich ziek meldt en er zijn vermoedens dat dat om bovenstaande reden is, dan kan je dat nog altijd laten toetsen bij een bedrijfsarts.
Klopt inderdaad!quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:24 schreef skrn het volgende:
Werkgever mag best twee maanden van te voren laten weten of je mag blijven. Ik heb ook een jaarcontract en die loopt op 1 oktober af. Het is heel simpel voor mij: niet twee maanden van te voren laten weten betekent dat ik sollicitaties ga lopen. En ik zal ze dat zeggen.
Een sollicitatieprocedure duurt gewoon al twee maanden.
Dankjewel!quote:
Ik begrijp best wanneer het negatief is dat ze het niet direct vertellen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:45 schreef rapelsen het volgende:
Bij ons hebben ze ook de regel dat ze het minimaal een maand vantevoren laten weten. In sommige gevallen hebben ze het ook 3 maanden vantevoren laten weten.
Ik ken natuurlijk de positie niet van TS. Maar wat ik wel geleerd heb is dat het vaak company policy is om niet te snel aan te geven dat een contract niet verlengt wordt, want op het moment dat je dit doet is de werknemer al snel een stuk minder gemotiveerd, niet iedereen, maar over het algemeen gezien nu eenmaal wel. En dat is logisch, de werknemer moet gaan rondkijken voor andere opties en zal derhalve daar zijn energie liever in willen steken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:26 schreef Rubin22 het volgende:
En de leidinggevende van jou leidinggevende? Zou echt nar de hogere hand gaan..
Ga wel alvast rondkijken voor de zekerheid.
Maar is er dan een vastgestelde tijd om een medewerker in te lichten over zijn contract dat niet verlengd wordt? Neem aan dat je daar een goede balans tussen moet vinden. Werknemer moet wel weer nieuw werk vinden, als deze dan te laat wordt geinformeerd, kan medewerker dan eventuele schadevergoeding of iets dergelijks krijgen ofzo?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ken natuurlijk de positie niet van TS. Maar wat ik wel geleerd heb is dat het vaak company policy is om niet te snel aan te geven dat een contract niet verlengt wordt, want op het moment dat je dit doet is de werknemer al snel een stuk minder gemotiveerd, niet iedereen, maar over het algemeen gezien nu eenmaal wel. En dat is logisch, de werknemer moet gaan rondkijken voor andere opties en zal derhalve daar zijn energie liever in willen steken.
Bij dergelijke (half)jaarcontracten is de contract termijn vastgesteld, na 6/12 maanden eindigt deze van rechtswege, wanneer er geen verlenging plaatsvindt is het contract afgelopen. Wanneer er niets wordt gezegd en de medewerker blijft er werken dan wordt het contract in principe met dezelfde termijn stilzwijgend verlengt, tenzij dit een 4de tijdelijk contract is, want in dat laatste geval heb je als werknemer automatisch recht op een vast contract.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:40 schreef Rubin22 het volgende:
[..]
Maar is er dan een vastgestelde tijd om een medewerker in te lichten over zijn contract dat niet verlengd wordt? Neem aan dat je daar een goede balans tussen moet vinden. Werknemer moet wel weer nieuw werk vinden, als deze dan te laat wordt geinformeerd, kan medewerker dan eventuele schadevergoeding of iets dergelijks krijgen ofzo?
Klopt ja eigenlijk heb ik weinig om op te staan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij dergelijke (half)jaarcontracten is de contract termijn vastgesteld, na 6/12 maanden eindigt deze van rechtswege, wanneer er geen verlenging plaatsvindt is het contract afgelopen. Wanneer er niets wordt gezegd en de medewerker blijft er werken dan wordt het contract in principe met dezelfde termijn stilzwijgend verlengt, tenzij dit een 4de tijdelijk contract is, want in dat laatste geval heb je als werknemer automatisch recht op een vast contract.
Een voordeel van de werkgever bij dergelijke contracten is dat deze na de gestelde termijn betrekkelijk eenvoudig van de werknemer af kan, al moet wel de contractduur na de proeftijd aangehouden worden, eerder de medewerker ontslaan als deze toch niet voldoet is niet mogelijk, de toegang kan wel ontzegd worden, er zal moeten worden doorbetaald. Uitzonderingen zijn er dan alleen bij ontslag bij dwingende reden. (Diefstal, bedreiging of fysiek geweld).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |