abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:09:48 #1
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_112469734
Mijn leidinggevende kan mij nog geen duidelijkheid geven op de vraag of mijn contract wordt verlengd, in aug verloopt mijn huidige jaarcontract. Dit is mij 2 weken geleden tijdens mijn FJG gesprek verteld.
Ik heb nu 3 maal een jaar contract gehad en zou dus een vast contract moeten krijgen.
Mijn leidinggevende is op dit moment 3 maand werkzaam binnen de organisatie.

Vandaag vroeg ik weer naar de status en kon hij nog steeds geen antwoordt geven.
Nu heb ik tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik het ook graag wil horen als mijn contract niet wordt verlengd.

Hoe kijken jullie tegen deze opmerking aan, had ik dat beter niet kunnen zeggen? Ik heb het gezegd omdat ik simpelweg duidelijkheid wil over mijn toekomst.
A man's got to do what a man's got to do
pi_112469799
Een beetje werkgever snapt dat heus wel. Beter dan alleen maar afwachten.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 juni 2012 @ 12:15:17 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112469899
Kijk vast om je heen en zet er flink druk op. Iets doen is nog altijd beter dan wachten tot je een brief thuis krijgt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:16:47 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112469950
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Kijk vast om je heen en zet er flink druk op. Iets doen is nog altijd beter dan wachten tot je een brief thuis krijgt.
Flink druk op de huidige werkgever? Oh, dat zou ik nou juist met mate doen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:18:07 #5
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_112470000
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat gebeurt ook! :)
De druk valt mee maar ik wil wel met enige regelmaat vragen naar de status.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 juni 2012 @ 12:19:29 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_112470047
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Flink druk op de huidige werkgever? Oh, dat zou ik nou juist met mate doen.
Je moe tniet elke dag gaan mailen of bellen maar je moet niet afwachten zeg maar. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:23:39 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112470172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je moe tniet elke dag gaan mailen of bellen maar je moet niet afwachten zeg maar. :P
Geen hysterische taferelen, zeg maar.

Succes, TS.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112470175
Doen alsof het niet verlengd wordt en op zoek gaan naar iets anders. Als ze je dan toch een contract voorschotelen dan heb je gelijk wat achter de hand, zodat je niet klakkeloos alles hoeft te accepteren.
En een mondelinge toezegging zonder getuigen is waardeloos en heb je niks aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:24:24 #9
375223 brabander_deluxe
lululu i got some apples
pi_112470199
ik ben bang dat je leidinggevende een paar ballen mist en naar dat contract kun je fluiten,
maar zodra hij dat jou verteld is ie jou loyaliteit kwijt en zit ie voor 3 maanden met een ongemotiveerde werknemer.

just a thought.
quote:
heb je gelijk wat achter de hand, zodat je niet klakkeloos alles hoeft te accepteren.
ow en dit is ook een goeie.
uit principe ben ik het in principe nergens mee eens
  dinsdag 5 juni 2012 @ 12:37:12 #10
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_112470678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef brabander_deluxe het volgende:
ik ben bang dat je leidinggevende een paar ballen mist en naar dat contract kun je fluiten,
maar zodra hij dat jou verteld is ie jou loyaliteit kwijt en zit ie voor 3 maanden met een ongemotiveerde werknemer.

just a thought.

[..]

ow en dit is ook een goeie.
dat is ook een spinsel in mijn hoofd geweest en daarom heb ik het hem ook gezegd. Maar hij geeft mij wel aan dat ik goed werk lever en verder nog geen zorgen hoef te maken.
Als ik mij geen zorgen hoef te maken waarom kan hij mij niets over mijn contract vertellen denk ik dan...
Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Ondertussen zit ik niet stil ;).
pi_112486190
Vaak kun je wel aanvoelen of je een contract krijgt of niet. Zitten er meer (oud)tijdelijke krachten op je afdeling? Hebben die wel een vast contract gekregen?

In principe hoeft een werkgever je contract namelijk niet op te zeggen. Je contract loopt van rechtswege af. Je werkgever kan je dus tot de laatste dag aan het lijntje houden.
pi_112486459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:44 schreef Andyvie het volgende:
Vaak kun je wel aanvoelen of je een contract krijgt of niet. Zitten er meer (oud)tijdelijke krachten op je afdeling? Hebben die wel een vast contract gekregen?

In principe hoeft een werkgever je contract namelijk niet op te zeggen. Je contract loopt van rechtswege af. Je werkgever kan je dus tot de laatste dag aan het lijntje houden.
Dat, tenzij de cao bepaalt dat de arbeidsovereenkomst met opzegging moet worden beëindigd, met een bepaalde opzegtermijn. Kijk het ff na zou ik zeggen!

En: wijselijk je mond houden is ook een goede optie. Als je na de einddatum van je arbeidsovereenkomst nog aan het werk bent (zonder weerspraak van werkgever uiteraard) heb je je vaste contract sowieso in de pocket.
pi_112489610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:50 schreef citywok het volgende:
En: wijselijk je mond houden is ook een goede optie. Als je na de einddatum van je arbeidsovereenkomst nog aan het werk bent (zonder weerspraak van werkgever uiteraard) heb je je vaste contract sowieso in de pocket.
Ja, en een lekkere werksfeer :')
pi_112493114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, en een lekkere werksfeer :')
Verandert die dan als niemand wat merkt en de wereld gewoon doordraait? Heb nergens gezegd "... en diezelfde dag je werkgever keihard in z'n gezicht uitlachen".
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:43:17 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_112495757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:09 schreef Olle. het volgende:
Hoe kijken jullie tegen deze opmerking aan, had ik dat beter niet kunnen zeggen? Ik heb het gezegd omdat ik simpelweg duidelijkheid wil over mijn toekomst.
Want? Wat is daar voor geks aan om dat te zeggen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_112497818
Ik heb mijn nieuwe werkgever ook meegmaakt hoe het wel kan. Dit is trouwens de eerste die het zo doet.

Mijn contract lliep over 2 maanden af en ze stuurden mij netjes een email dat ze mijn contract wilden verlengen en als ik hiermee ook akkoord ging ! 2 maanden van te voren zo hoort het ^O^ En geen 2 a 3 weken van te voren... dat je in de zenuwen zit :N }:|
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:34:16 #17
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_112498820
Zeker in deze tijd vind ik het helemaal geen gekke vraag.
Als ik jou was zou ik wel al rond gaan kijken, gewoon om niet straks als het niet verlengd wordt "ineens" vanalles te moeten doen. Reageren op vacatures kan nu ook, je hoeft geen niet meteen iets anders aan te nemen, maar het is goed om te weten hoe de markt in jou branche is.

Succes!
klerkje
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:52:22 #18
206580 Luxuria
pi_112499963
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:18 schreef Aloria het volgende:
Ik heb mijn nieuwe werkgever ook meegmaakt hoe het wel kan. Dit is trouwens de eerste die het zo doet.

Mijn contract lliep over 2 maanden af en ze stuurden mij netjes een email dat ze mijn contract wilden verlengen en als ik hiermee ook akkoord ging ! 2 maanden van te voren zo hoort het ^O^ En geen 2 a 3 weken van te voren... dat je in de zenuwen zit :N }:|
Netjes ^O^
  maandag 9 juli 2012 @ 11:27:54 #19
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113961670
Inmiddels loopt mijn contract over 1 maand af.
ik heb geen duidelijkheid en mijn leidinggevende is vanaf vandaag 3 weken met vakantie gevaan :')
  maandag 9 juli 2012 @ 11:32:11 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_113961811
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:27 schreef Olle. het volgende:
ik heb geen duidelijkheid en mijn leidinggevende is vanaf vandaag 3 weken met vakantie gevaan :')
Handig!
For great justice!
pi_113961968
Heeft jouw leidinggevende geen leidinggevende die daar duidelijkheid over kan geven. Of is er een PZ afdeling? En idd alvast gaan solliciteren. Dan sta je minder lang op straat dan als je blijft wachten en ineens geen baan meer hebt.

Niet netjes dat ze je geen duidelijkheid geven.
  maandag 9 juli 2012 @ 11:38:40 #22
206580 Luxuria
pi_113962024
quote:
Als ze daar zo met je omgaan, zou ik zelf al weggaan.
Dat ze maar verrekken.
pi_113962116
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:38 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat ze maar verrekken.
Ik zou dat ook niet pikken nee. Misschien heeft hij echter geen verdere opties.
pi_113962235
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:41 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet pikken nee. Misschien heeft hij echter geen verdere opties.
Dan zorgt hij dat hij wel meerdere opties heeft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113962438
quote:
naar PZ gaan inderdaad. Het is niet netjes dat je dit niet weet 3 weken van te voren en zeker niet als je al 3 jaar daar werkt.

Zulke dingen weten ze heus wel.
  maandag 9 juli 2012 @ 11:59:46 #26
206580 Luxuria
pi_113962690
Heb je er trouwens sinds 5 juni nog wel eens naar gevraagd?
  maandag 9 juli 2012 @ 12:03:42 #27
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113962827
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:59 schreef Luxuria het volgende:
Heb je er trouwens sinds 5 juni nog wel eens naar gevraagd?
Tuurlijk!

Ik wil duidelijkheid. Alleen kon hij mij deze steeds niet geven. vervoglens had ik een week vakantie en nu hij dus.

Hij heeft mijn functionerings document (aan de hand van FJG gesprek) ook nog niet uitgewerkt, wat ik eerst voor hem moest doen.

Ik solliciteer uiteraard gewoon, en ik zit te denken aan escallatie bij de directeur. Ik denk dat HR mij hier ook geen duidelijkheid in kan geven.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:04:33 #28
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113962862
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:38 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat ze maar verrekken.
Ja dat is wel waar, alleen ik kan niet zo 1, 2, 3 een andere baan vinden ;)
Dus gaat niet zo heel makkelijk, en zolang wil ik nog wel werk hebben.
pi_113964427
Ik vermoed door het lange wachten dat ze je contract niet gaan omzetten naar onbepaalde tijd.
Lijkt mij normaal dat als het wel zo was geweest ze het nu al geregeld zouden hebben, het bedrijf kan toch ook wel inschatten als je er zo naar vraagt dat je dan nu reeds zelf op zoek bent.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:29:50 #30
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113965402
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:55 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Ik vermoed door het lange wachten dat ze je contract niet gaan omzetten naar onbepaalde tijd.
Lijkt mij normaal dat als het wel zo was geweest ze het nu al geregeld zouden hebben, het bedrijf kan toch ook wel inschatten als je er zo naar vraagt dat je dan nu reeds zelf op zoek bent.
Daar ga ik eerlijk gezegd ook van uit en daarom ben ik ook solliciterende.
Maar desondanks ebt mijn motivatie langzaam weg en de wil om mij in te zetten wordt niet groter.
pi_113966947
Heb je nog veel omhanden? m.a.w. zijn er zaken die je nog moet afhandelen en waarvan jij de expertise hebt? Dan zou ik de handrem aantrekken en geen haast maken om het werk af te maken en misschien word je van de spanning wel ziek in de laatste week,als ze je nodig hebben moet je proberen het over de contract verlening heen te tillen.

P.s. zoals hier ook al gezegd,rondkijken kan altijd.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:19:29 #32
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113967061
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:16 schreef geevee het volgende:
Heb je nog veel omhanden? m.a.w. zijn er zaken die je nog moet afhandelen en waarvan jij de expertise hebt? Dan zou ik de handrem aantrekken en geen haast maken om het werk af te maken en misschien word je van de spanning wel ziek in de laatste week,als ze je nodig hebben moet je proberen het over de contract verlening heen te tillen.

Succes!
ja ik krijg nog steeds grote klussen toegeschoven...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er ook echt niet beter door voel zoals ik op dit moment wordt behandeld hier...
Ik ben er in mijn hofd continue mee bezig, zowel prive als op het werk
  maandag 9 juli 2012 @ 14:44:51 #33
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113968044
Dat vind ik knap beroerd van die werkgever, iedereen zou toch moeten snappen dat in deze tijd van crisis, je als werknemer wilt weten waar je aan toe bent!
Kan me voorstellen dat dit niet echt bevoordelijk is voor je motivatie en je werkplezier.
Een werkgever die je als werknemer zo in het ongewisse laat, daar zou ik dus ook echt geen trek meer in hebben. :{w

Volgens mij zit er maar één ding op: wegwezen! Stevig solliciteren dus.

Succes TS!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113973465
Inderdaad kijk rond naar een nieuwe baan of als je dat nog niet wil (je hebt nog veel klussen schrijf je) Dan zou ik opvallend op je bureau een stapeltje kranten neerleggen met daarin omcircelde advertentie's net of als je al aan het rondkijken bent.

Op de vraag of je weg gaat kan je een antwoord geven dat je alvast rondkijkt omdat je van je leidinggevende geen duidelijke antwoorden krijgt,als ze je willen houden omdat je bepaalde expertise hebt dan zou dit een aansporing kunnen zijn om je vragen te beantwoorden.

Dus ik zou zeggen bedenk of je uitdaging aan durft en veel succes met het behouden dan wel vinden van een baan.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:57:09 #35
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113985152
Dankjewel voor de terugkoppeling mensen!
Ik ga weer op zoek! :)
pi_114002375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:09 schreef Olle. het volgende:
Mijn leidinggevende kan mij nog geen duidelijkheid geven op de vraag of mijn contract wordt verlengd, in aug verloopt mijn huidige jaarcontract. Dit is mij 2 weken geleden tijdens mijn FJG gesprek verteld.
Ik heb nu 3 maal een jaar contract gehad en zou dus een vast contract moeten krijgen.
Mijn leidinggevende is op dit moment 3 maand werkzaam binnen de organisatie.

Vandaag vroeg ik weer naar de status en kon hij nog steeds geen antwoordt geven.
Nu heb ik tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik het ook graag wil horen als mijn contract niet wordt verlengd.

In het huidige economische klimaat kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat het niet verlengd gaat worden, hoe goed je ook je best doet. De meeste bedrijven zijn momenteel zeer huiverig om mensen vast in dienst te nemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114002485
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:16 schreef geevee het volgende:

Succes!
Dit zou voor mij op geen enkele manier een reden zijn om een werknemer in vaste dienst te nemen.
Er is nogal een verschil tussen iemand op een jaarcontract hebben en in vaste dienst namelijk.

Overigens zou ik als ik TS was naar een andere baan zoeken, zo florissant vind ik het er niet uit zien.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:23:59 #38
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114002721
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dit zou voor mij op geen enkele manier een reden zijn om een werknemer in vaste dienst te nemen.
Er is nogal een verschil tussen iemand op een jaarcontract hebben en in vaste dienst namelijk.

Overigens zou ik als ik TS was naar een andere baan zoeken, zo florissant vind ik het er niet uit zien.
Dat is waar maar ik heb steeds minder de motivatie om mijzelf actief voor de organisatie in te zetten ondanks ze dat voor mij niet zijn...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:25:33 #39
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114002779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In het huidige economische klimaat kun je er eigenlijk wel van uitgaan dat het niet verlengd gaat worden, hoe goed je ook je best doet. De meeste bedrijven zijn momenteel zeer huiverig om mensen vast in dienst te nemen.
Ik werk binnen een ziekenhuis, op de ICT afdeling.
Mijn leidinggevende zei navraag te moeten doen naar het beleid van een vastcontract.

Ik heb gisteren even geinformeerd, het blijkt dat hij ook 2 andere medewerkers vrij laks behandeld. Zoals ook geen terugkoppeling geven, wel heeft hij een iemand zijn contract met een half jaar verlegnd, alleen deed hij hier ook lang over.
pi_114002858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:23 schreef Olle. het volgende:

[..]

Dat is waar maar ik heb steeds minder de motivatie om mijzelf actief voor de organisatie in te zetten ondanks ze dat voor mij niet zijn...
Dat lijkt me logisch.
Dat zou voor mij ook wel een reden zijn om naar ander werk te zoeken.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:35:58 #41
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114003152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:27 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch.
Dat zou voor mij ook wel een reden zijn om naar ander werk te zoeken.
klopt helemaal hoor!
Niets is zo vervelend als lange dagen!
pi_114003438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:25 schreef Olle. het volgende:

[..]

Ik werk binnen een ziekenhuis, op de ICT afdeling.
Mijn leidinggevende zei navraag te moeten doen naar het beleid van een vastcontract.

Ik heb gisteren even geinformeerd, het blijkt dat hij ook 2 andere medewerkers vrij laks behandeld. Zoals ook geen terugkoppeling geven, wel heeft hij een iemand zijn contract met een half jaar verlegnd, alleen deed hij hier ook lang over.
de meeste (afdelings)managers zijn dan ook geen knip voor de neus waard als het op personeelszaken aankomt. Ze zijn meestal ook aan handen gebonden, de meeste (afdelings)manager bepalen niet het personeelsbeleid. Bij ons in het bedrijf zag je het ook, managers die mensen allemaal toezeggingen deden en uiteindelijk moesten de betrokkenen gewoon vertrekken. Erg sneu, maar als het hogere management nee zegt moet je als manager heel sterk staan om dan een ja proberen te krijgen. En voor de meeste managers geldt nog altijd dat ze kussen naar boven, ze zullen er dus helemaal niet zo snel tegenin gaan. Voor het hogere management blijf je gewoon een FTE met de daarbij behorende kosten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:38:23 #43
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114018813
Zojuist in mijn mail een uitnodiging voor een aansluitend FJG gesprek dit gesprek heb ik een week voor mijn contract is afgelopen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:13:50 #44
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_114025766
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef Olle. het volgende:
Zojuist in mijn mail een uitnodiging voor een aansluitend FJG gesprek dit gesprek heb ik een week voor mijn contract is afgelopen.
Zou zomaar een exit-gesprek kunnen zijn, veel suc6 TS.
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_114027191
Succes Olle, het kan twee kanten op. Ik hoop voor jou het goede.

Ik zou het enorm lullig voor je vinden als het een exit-gesprek zou zijn, hebben ze je lekker aan het lijntje gehouden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:24:45 #46
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114029819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Succes Olle, het kan twee kanten op. Ik hoop voor jou het goede.

Ik zou het enorm lullig voor je vinden als het een exit-gesprek zou zijn, hebben ze je lekker aan het lijntje gehouden.
Ooit in een grijs verleden heb ik 6 maanden op een leidinggevende positie gezeten om ervaring op te doen voor mijn huidige werkzaamheden.
Van degenen voor wie het contract verlengt zou worden werd dat vrij snel aangegeven, van degenen waar dit niet ging gebeuren een zo kort mogelijke termijn vooraf, want zodra de persoon weet dat het contract niet verlengt ging worden melde deze zich zonder meer gelijk ziek.
(En terecht in mijn beleving, zodra een werkgever op deze manier afscheid wilde nemen dan zou ik ook een stuk minder gemotiveerd zijn...).

In mijn geval werd na 4 maanden van mijn contract aangegeven dat ze graag wilde verlengen toen ik aangaf te willen vertrekken naar mijn huidige werkgever, dus het achter de hand hebben van iets anders kan zeker als positief middel werken om de huidige werkgever over te halen, zeker als ze tevreden over je zijn.
Te lang op 1 paard gokken is niet verstandig, degenen met wie ik een slecht nieuws gesprek moest voeren voelde e.e.a. wel aankomen maar hadden geen stappen ondernomen. Van alle personen waarbij positief nieuws gebracht werd hadden alle iets anders achter de hand....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:06:55 #47
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114035670
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ooit in een grijs verleden heb ik 6 maanden op een leidinggevende positie gezeten om ervaring op te doen voor mijn huidige werkzaamheden.
Van degenen voor wie het contract verlengt zou worden werd dat vrij snel aangegeven, van degenen waar dit niet ging gebeuren een zo kort mogelijke termijn vooraf, want zodra de persoon weet dat het contract niet verlengt ging worden melde deze zich zonder meer gelijk ziek.
(En terecht in mijn beleving, zodra een werkgever op deze manier afscheid wilde nemen dan zou ik ook een stuk minder gemotiveerd zijn...).

In mijn geval werd na 4 maanden van mijn contract aangegeven dat ze graag wilde verlengen toen ik aangaf te willen vertrekken naar mijn huidige werkgever, dus het achter de hand hebben van iets anders kan zeker als positief middel werken om de huidige werkgever over te halen, zeker als ze tevreden over je zijn.
Te lang op 1 paard gokken is niet verstandig, degenen met wie ik een slecht nieuws gesprek moest voeren voelde e.e.a. wel aankomen maar hadden geen stappen ondernomen. Van alle personen waarbij positief nieuws gebracht werd hadden alle iets anders achter de hand....
Het voordeel is dat ik inmiddels meerdere ijzers in het vuur heb liggen.
Nog niets concreets maar vanmiddag mijn CV naar een aantal mensen in mijn netwerk gestuurd en zij willen hier actief wat mee gaan doen.

Ik ben reuze benieuwd!
Ik zie ook niet tegen het gesprek op ofzo. Ik vind het alleen erg frustrerend dat het allemaal zo loopt, en de motivatie is steeds verder te zoeken.
Ik voel me niet klote om het feit dat ik nei goed presteer, want ik weet dat het daar niet aan ligt.

Bedankt iedereen voorde reacties en "steun" !
Het komt vast goed, is het niet hier dan wel ergens anders!
pi_114048515
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Jouw argument ken ik, heb zelf ook in een leidinggevende positie gezeten.
Echter vind ik het van goed werkgeversschap getuigen door mensen wel duidelijkheid te geven, ook in onzekere tijden.

Op het moment dat iemand zich ziek meldt en er zijn vermoedens dat dat om bovenstaande reden is, dan kan je dat nog altijd laten toetsen bij een bedrijfsarts.

Ik heb een aantal keren zo'n gesprek moeten voeren helaas. Maar gezien de goede werkgever/werknemerrelatie op dat moment zijn mensen toch tot hun laatste dag gebleven, zo loyaal waren ze wel.

Het is geven en nemen denk ik :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:32:28 #49
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_114076077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 08:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Op het moment dat iemand zich ziek meldt en er zijn vermoedens dat dat om bovenstaande reden is, dan kan je dat nog altijd laten toetsen bij een bedrijfsarts.

In dergelijke gevallen waar 14 tot 7 dagen voor het einde van het dienstverband werd aangekondigd kan je wel leuk e.e.a. gaan lopen oppakken met een bedrijfsarts, maar dit zal nul komma nul resultaat gaan opleveren.
De bedrijfsarts kan best een bezoekje brengen, maar wanneer de medewerker aangeeft gestressed te zijn door de medewerker dan is er voor zo'n korte periode geen beginnen aan.
Dat snapte mijn werkgever dan ook weer wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_114081105
Ja dan moet je dat ook geen 14 dagen van tevoren vertellen .. Ik vind 4 weken van tevoren netjes. Dan geef je je werknemer wat meer speling om uit te kijken naar wat anders.

Ik snap dat nooit. Altijd moet je als werknemer loyaal zijn naar het bedrijf. Maar als puntje bij paaltje komt kan dat dan niet even andersom.

Het kan ook anders! Einde tijdelijk contract hoeft geen moddergevecht te worden zolang je elkaar respecteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')